تزریق ژل چانه چگونه انجام می‌شود؟

 

تزریق ژل چانه یک روش غیر جراحی است که شکل و خط چانه را تغییر می‌دهد. این یک روش محبوب برای افرادی است که نسبت به نمای نیم‌رخ خود حساس هستند و می‌خواهند ساختار صورت متعادل‌تری داشته باشند. فیلرهای چانه می‌توانند خط فک واضح‌تر و برجسته‌تری ایجاد کنند و چهره را جوان‌تر نشان دهند. این نوع فیلرها همچنین می‌توانند تفکیک بیشتری بین صورت و گردن ایجاد کنند.
تزریق فیلر چانه روش نسبتا ساده‌ای است که پزشکان در مطب یا کلینیک انجام می‌دهند.
فیلرهای چانه شامل تزریق فیلرهای پوستی به بافت نرم فک است. این فیلرها جایگزینی برای جراحی دائمی چانه هستند.
هر کسی که قصد تزریق فیلر چانه دارد باید به یک جراح زیبایی دارای گواهی رسمی مراجعه کند. فیلرهای زیادی در دسترس هستند که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند، بنابراین افراد باید گزینه‌ها را با یک پزشک متخصص واجد شرایط در میان بگذارند.
در ادامه این مقاله درباره نحوه عملکرد فیلرهای چانه، انتظارات، هزینه‌های احتمالی و جایگزین‌ها بیشتر خواهیم خواند.

فیلر چانه چیست؟

ژل‌ چانه جزء ژل‌های پوستی تزریقی است که برای افزودن حجم و فرم‌دهی به ناحیه چانه یا به اصطلاح زاویه‌سازی صورت استفاده می‌شوند. ژل‌های پوستی برای پرکردن یا حجم‌دهی صورت و یا اصلاح چین‌ و‌ چروک‌‌های آن، در نواحی مختلف تزریق می‌شوند.
اگرچه تزریق ژل چانه پیچیدگی خاصی ندارد، اما حتما باید زیر نظر متخصص پوست و زیبایی انجام شود. مراحل انجام تزریق شامل موارد زیر است:

• پزشک باید پوست ناحیه تزریق را ضدعفونی و سپس با استفاده از بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین آن را بی‌حس کند.
• با استفاده از کانولا یا سوزن، تزریق ژل به ناحیه چانه انجام می‌شود. کانولا، خطر سوراخ شدن رگ خونی و ایجاد کبودی یا حتی عوارض شدیدتر را کاهش می‌دهد اما عبور آن به دلیل بلندی نوک کانولا دشوار است. از طرفی اگرچه استفاده از سوزن راحت‌تر است اما احتمال ایجاد کبودی بیشتر است.
• در بسیاری از موارد برای کسب بهترین نتایج، از ترکیب سوزن و کانولا استفاده می‌شود. کانولا اغلب برای تزریق در کناره‌‌های چانه و سوزن‌‌ برای تزریق فیلر به مرکز چانه مناسب است.

در حالت کلی، ژل چانه می‌تواند خط فک پایینی را تقویت کرده، زاویه‌ی صورت را متعادل کرده و چانه را برجسته‌‌‌تر کند. فیلرهای اسید هیالورونیک (HA) به مرور جذب بدن شده و باید در دوره‌‌های منظم تکرار شوند. این ژل برای افرادی که به دنبال حجم‌دهی به چانه هستند یکی از ساده‌ترین روش‌های زیبایی است که باعث فرم‌دهی چانه و زیبایی بیش‌تر چهره می‌شود.

از فیلر چانه چه انتظاراتی داشته باشیم؟

پزشکان معمولاً در طی یک ویزیت یک جلسه‌ای در مطب، تزریق فیلر چانه را انجام می‌دهند. با این حال، فرد باید قبل از عمل با یک جراح زیبایی مشورت کند. این جلسه مشاوره به آن‌ها فرصتی می‌دهد تا سؤالات خود را بپرسند، نگرانی‌هایشان را مورد بحث قرار دهند و در مورد عوارض جانبی احتمالی اطلاعات کسب کنند. علاوه بر این، جراح زیبایی چانه آن‌ها را ارزیابی می‌کند و در مورد سابقه پزشکی آن‌ها تحقیق می‌کند.
هنگامی که فردی برای عمل فیلر چانه خود به مطلب دکتر مراجعه می‌کند، جراح زیبایی، ناحیه مورد نظر را تمیز می‌کند و ممکن است از کرم بی‌حس‌کننده هم استفاده کند. سپس مقدار مشخصی از فیلر را با در نظر گرفتن ملاحظات پزشکی و زیبایی به بافت‌های نرم چانه تزریق می‌کند.
به طور معمول، افراد می‌توانند بلافاصله پس از تزریق، نتایج را مشاهده کنند. با این حال، نتایج ممکن است بسته به نوع محصول و ناحیه تزریق متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است تا چند روز پس از عمل دچار تورم و کبودی خفیف شوند. در حالت کلی فرد می‌تواند فوراً پس از تزریق به زندگی روزمره خود ادامه دهد اما جراح زیبایی ممکن است به او توصیه کند که قبل از شروع ورزش یا شرکت در سایر فعالیت‌های سنگین یک یا دو روز صبر کند.

ماندگاری تزریق فیلر چقدر است؟

از آن‌جایی که فیلر جزء پرطرفدارترین و ابتدایی‌ترین خدمات زیبایی‌ است، افراد زیادی داوطلب انجام خدمات آن هستند. ماندگاری فیلرها به عوامل مختلفی بستگی دارد. متناسب با کیفیت فیلر و متابولیسم بدن هر شخص، طول مدت ماندگاری تغییر می‌کند. ترمیم‌های مکرر می‌تواند به مرور زمان سبب افزایش طول مدت ماندگاری تزریق فیلر به چانه شود.

کاربرد، مزایا و عوارض تزریق ژل چانه

ژل‌ها و فیلرها عوارض خاص و خطرناکی ندارند، اما بعد از هربار تزریق احتمال تورم و کبودی وجود دارد. در این صورت پزشک می‌تواند در صورت امکان از کانولا به جای سوزن برای تزریق استفاده کند.
اغلب تزریق ژل توسط سوزن انجام می‌شود و تزریق ژل‌های با چگالی بالا باید با سوزن‌های ضخیم‌تر انجام شود به همین دلیل است که سوزن، رگ‌ها را بیش‌تر پاره می‌کند و کبودی بیش‌تری اتفاق می‌افتد. کانولا مانند سوزن نوک تیزی ندارد و ژل می‌تواند از سوراخ‌های جانبی آن خارج شود. بنابراین وقتی کانولا وارد بافت می‌شود عروق آسیب نمی‌بینند و امکان بروز کبودی بعد از تزریق کم‌تر می‌شود.

عدم تقارن در قسمت‌های مختلف صورت

برخی از عدم تقارن‌ها را می‌توان با تزریق ژل برطرف کرد، اما گاهی اوقات خود تزریق ژل که به صورت نادرست انجام شده، علت عدم تقارن در اجزای صورت است که خوشبختانه در بسیاری از موارد این مشکل به راحتی قابل رفع خواهد بود. اگر سمتی که تزریق ژل بیشتری دارد زیبا‌تر است می‌توانیم با تزریق ژل در سمت دیگر که حجم کمتری دارد، عدم تقارن را برطرف کنیم.

عفونت ژل

وجود هر ماده خارجی در بدن می‌تواند باعث عفونت شود، بنابراین ژل‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند. البته خطر عفونت در بین همه ژل‌ها مشابه نیست. به عنوان مثال، احتمال عفونت توسط ژل‌های دائمی مانند ژل PAZH و ژل‌های غیر‌استاندارد بسیار زیاد است. در مورد عفونت آبسه بیشتر‌ اوقات صرف مصرف آنتی‌بیوتیک کافی نیست و نیاز به تخلیه دارد. بسیاری از پزشکان این ‌کار را از طریق برش روی پوست انجام می‌دهند. متاسفانه در چنین مواردی منطقه مورد نظر برای همیشه تغییر شکل می‌دهد.

جا‌به‌جایی ژل

گاهی به دلیل مراجعه به مراکز و کلینیک‌های غیر‌معتبر، تزریق ژل توسط افراد غیر‌متخصص و استفاده از ژل‌‌ها و فیلر‌های‌ارزان قیمت باعث می‌شود که شما دچار عوارض بعد از تزریق شوید. بخشی از این عوارض به فیلری که انتخاب کردید بستگی دارد؛ فیلرهای نامرغوب و ارزان‌قیمت باعث بروز عوارض جانبی بعد از تزریق شده و مشکلات زیادی را به همراه دارند. یکی از این مشکلات جابه‌جایی ژل در ناحیه تزریق است.

دلایل تزریق ژل

تزریق ژل چانه می‌تواند به دلایلی انجام شود. از جمله:
• بدفرمی چانه
• زاویه‌‌سازی فک و صورت
• رفع چال یا شکاف چانه

مزیت‌های فیلر چانه چیست؟

هر عمل زیبایی که بر روی صورت انجام می‌شود، باید فواید و مزیت‌هایی داشته باشد، از آن‌جا که تزریق ژل چانه تأثیرات مثبت زیادی در صورت و چهره از خود به جای می‌گذارد، برخی از افراد به دنبال آن هستند تا از فواید این روش به نحو احسن استفاده کنند. از جمله مزیت‌هایی که تزریق ژل در ناحیه چانه دارد، می‌توان به جبران حجم از دست‌رفته اشاره کرد.
در بعضی افراد با بالا رفتن سن، چانه فرمی افتاده به خود می‌گیرد و حالت برجسته خود را از دست می‌دهد. نتیجه این تغییرات افتادگی ناحیه کنار فک و ایجاد خط‌ها و چین‌هایی در قسمت لب و بینی است. بنابراین یکی از مسائلی که در زمان جوان‌سازی صورت به آن توجه ویژه‌ای می‌شود، جبران حجم از دست‌رفته و اصلاح طبیعی فرم چانه است.

سخن پایانی

تجربه و تخصص پزشک و اصل بودن فیلر از عوامل مهم در تزریق است. یکی از بهترین انتخاب‌ها می‌تواند فیلرهای اینووسنس باشد. از جمله این فیلرها می‌توان به فیلر شیپ اشاره کرد. این فیلر برای حجم‌دهی گونه، زاویه‌سازی فک، اطلاح چانه و اصلاح گودی شقیقه مناسب است و ماندگاری نسبتا بالایی دارد. با انتخاب فیلر باکیفیت و پزشک متخصص، زیبایی شما تضمین‌شده است.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

34 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

24 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

33 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

31 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

32 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

29 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه