۱۰ نکته که باید قبل از تزریق فیلر پوستی بدانید!

 

طروات و شادابی پوست، از مهم‌ترین مسائل زندگی روزمره هر انسانی به شمار می‌رود که متاسفانه با بالا رفتن سن و عوامل دیگر مثل: رعایت نکردن رژیم غذایی سالم، خواب ناکافی، عدم نوشیدن آب کافی، مصرف دخانیات و مواردی از این دست تحت تاثیر قرار گرفته و از بین می‌رود. البته با پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه به راحتی می‌توان زیبایی را به چهره برگرداند و فرم دلخواه را به آن هدیه داد. یکی از مرسوم‌ترین اقدامات زیبایی، تزریق فیلر پوستی است که امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته و به یکی از محبوب‌ترین روش‌ها تبدیل شده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا تمام آن‌چه که باید راجع به فیلرهای پوستی بدانید را باهم مورد بررسی قرار دهیم.

۱‍. در مورد فیلرهای پوستی تحقیق کنید

چه به تازگی شروع به فکر کردن در مورد تزریق فیلر پوستی کرده‌اید، یا اینکه از قبل تصمیم به تزریق فیلرهای پوستی گرفته‌اید، باید قبل از مراجعه برای مشاوره یا انجام تزریق، خود را آماده کنید. اطلاعات زیادی در مورد درماتولوژی زیبایی وجود دارد که توجه به آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. با این حال اگر احساس می‌کنید حجم اطلاعات موجود از قدرت پردازش شما بیشتر است، روی موارد زیر تمرکز کنید:

• فیلرها را فقط توسط یک پزشک ماهر و باتجربه تزریق کنید. سن و چهره هر کس متفاوت است. زمان و آموزش لازم است تا فرد بداند مقدار مناسب فیلر برای استفاده چقدر است و دقیقاً کجا باید تزریق شود تا بهترین نتایج فردی حاصل شود. به طور خلاصه بهترین توصیه برای تجربه یک عمل مناسب و باکیفیت، مراجعه به مطب یک متخصص پوست برای تزریق فیلر است.
• در مورد انواع مختلف فیلرهای موجود تحقیق کنید تا بتوانید در طول جلسه مشاوره با ارائه‌دهنده خدمات خود تعاملی آگاهانه داشته باشید.
• تسلیم فشار مشاوران زیبایی برای انجام تزریق فیلر در همان روز مشاوره خود نشوید. به خصوص اگر قبلاً فیلر مصرف نکرده‌اید، ممکن است بخواهید کمی زمان بگذارید تا در مورد آن خوب فکر کنید. برخی از کلینیک‌های زیبایی‌ در صورت انجام عمل در همان روز از هزینه مشاوره خود صرف نظر می‌کنند، اما اگر به درستی آماده نباشید (بایدها و نبایدها را در زیر ببینید) ممکن است عوارضی ناخواسته برای شما ایجاد شود. فیلرها را فقط زمانی تزریق کنید که احساس می‌کنید آماده هستید.
• اگر سابقه تبخال صورت دارید، سوراخ کردن لب با سوزن می‌تواند احتمال شیوع بیماری را افزایش دهد. در مورد خطرات پیش رو با ارائه‌دهنده خدمات زیبایی خود صحبت کنید.
• زنان باردار و شیرده نباید فیلرهای پوستی دریافت کنند.
• افراد مبتلا به آلرژی به مواد تشکیل‌دهنده فیلرها نیز نباید آن‌ها را دریافت کنند، بنابراین مطمئن شوید که در مورد مواد تشکیل‌دهنده آن تحقیق کرده و نگرانی‌های خود را با متخصصین کلینیک زیبایی در میان بگذارید.

۲. فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

قبل از هر چیز، لازم است تا با ماهیت فیلرها آشنا شوید. فیلرها موادی هستند که با تزریق آن‌ها می‌توانید چین‌وچروک‌های پوست، افتادگی، فرو رفتگی، سیاهی و تیرگی زیر چشم و نواحی دیگر را از بین برده و صورت را به فرم دلخواه درآورید. فیلرها باعث جوان‌سازی شده و چین‌وچروک‌های صورت را اصلاح می‌کند. کاربرد فیلر، به این موارد ختم نشده و با تزریق آن می‌توانید حجم نواحی مختلف صورت را افزایش دهید و در صورت عدم رضایت، با تزریق آنزیم آن را به حالت قبلی برگردانید. پرکننده‌های صورت انواع مختلف داشته و به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

• هیالورونیک اسید
• کلسیم هیدروکسیل آپاتیت
• پلی ال-لاکتیک اسید
• پلی‌متیل متاکریلات
• چربی

اسید هیالورونیک بهترین دسته فیلرهاست. این فیلرها به علت وجود هیالورونیک اسید طبیعی که در بافت بدن انسان نیز وجود دارد؛ به عنوان ایمن‌ترین فیلر شناخته می‌شود. به همین دلیل هم این فیلر برای تمام افراد مناسب بوده و بهترین نتیجه را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.
تزریق فیلر، به بیهوشی نیازی ندارد و تنها قبل از تزریق، به ناحیه مورد نظر بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود. فیلرهای اینووسنس جزء فیلرهای هیالورونیک اسید بوده و در ترکیبات آن‌ها از لیدوکائین استفاده شده است و به همین دلیل، هنگام تزریق مراجعه‌کننده کمترین درد را احساس خواهد کرد. در ادامه بیشتر راجع به این فیلرها صحبت خواهیم کرد.

 

۳. نحوه تزریق فیلرهای پوستی به چه صورت است؟

هر اقدامی که به زیبایی مربوط می‌شود، باید توسط پزشک متخصص و در مراکز معتبر انجام شود؛ زیرا انتخاب پزشک و نوع فیلر، بسیار حائز اهمیت بوده و در نتیجه‌ای که بعد از تزریق حاصل می‌شود نقش به‌سزایی دارد. بعد از انتخاب پزشک و فیلر، ناحیه مورد نظر مشخص شده و پزشک با سوزن‌های بسیار نازک، شروع به تزریق می‌کند. همان‍‌طور که گفته شد، اگر در فیلر انتخابی لیدوکائین وجود نداشته باشد، پزشک از بی‌حسی موضعی برای کاهش درد استفاده می‌کند، اما با استفاده از فیلرهای اینووسنس دیگر نیازی به مصرف بی‌حسی نخواهید داشت.

۴. کدام نواحی برای تزریق فیلر مناسب است؟

فیلرها در اکثر نقاط صورت تزریق می‌شوند و با توجه به نوع نیاز شما، پزشک بهترین ناحیه برای تزریق را انتخاب می‌کند. مقدار ژلی که برای تزریق استفاده می‌شود هم بسته به ناحیه و انتظار شما از تزریق، متفاوت است. به عنوان مثال حجم ژلی که برای خط اخم استفاده می‌شود با مقدار ژلی که برای تزریق لب استفاده می‌شود، متفاوت خواهد بود و به همین دلیل هم هزینه‌های آن‌ها متفاوت است. به صورت کلی فیلرها را می‌توان به گونه، چانه، خط اندوه، خط خنده، مادلینگ صورت، زیرچشم، لب‌ها و … تزریق کرد.

۵. ماندگاری فیلرهای پوستی چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید راجع به فیلرهای پوستی بدانید، این است که این ژل‌ها ماندگار نیستند و اتفاقا یکی از مزیت‌های آن‌ها هم همین است. فیلرهای پوستی امکان تغییر فرم صورت را به شما می‌دهند و با توجه به کیفیت فیلر، بین ۶ تا ۱۸ ماه ماندگاری دارند. البته با توجه به سبک زندگی و جنس پوست هر فرد این مدت می‌تواند کم یا زیادتر هم شود. نکته قابل توجه راجع به فیلرها این است که در صورت عدم رضایت از نتیجه ژل، به راحتی می‌توانید ناحیه تزریق‌شده را به حالت قبل برگردانید.

۶. معایب تزریق فیلر پوستی چیست؟

تزریق ژل بر خلاف بسیاری از اقدامات زیبایی، عوارض خاصی ندارد و تنها ممکن است بعد از تزریق با عوارض جزئی مثل کبودی در ناحیه تزریق، خارش، التهاب، تورم و قرمزی مواجه شوید. اما باید بدانید که تمام این عوارض طبیعی بوده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند. البته اگر تزریق فیلر توسط پزشک متخصص انجام نشود یا فیلری که برای تزریق انتخاب می‌کند باکیفیت نباشد، احتمال بروز عوارض خطرناک و جدی مثل کوری، لخته‌شدن خون و … را در پیش خواهد داشت.

۷. مزایای تزریق فیلر پوستی چیست؟

فیلرها با خاصیت آبرسانی خود باعث شاداب‌تر شدن و طراوت پوست چهره می‌شود.
از دیگر مزیت‌های تزریق ژل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• اصلاح چین ‌و چروک‌های پوست
• افزایش میزان کلاژن و رطوبت پوست
• حجم‌دهی به نواحی دلخواه (کانتورینگ)
• نتیجه آنی و سریع بعد از تزریق

۸. فیلر و بوتاکس، دو معقوله جدا

استفاده از بوتاکس با استفاده از فیلر متفاوت است. بوتاکس باعث فلج شدن عضلات شده و از انقباض و انبساط عضله‌ها جلوگیری می‌کند. این امر باعث جلوگیری از ایجاد چین‌ و چروک‌های بیشتر در صورت خواهد شد. اما فیلر یک پرکننده است که باعث افزایش حجم در ناحیه تزریق و آب‌رسانی به پوست شده، در نتیجه چین ‌و چروک‌ها اصلاح شده و سطح صورت صاف به نظر می‌رسد. با توجه به نتیجه‌ای که از انجام این اقدامات در نظر دارید، پزشک شما بهترین روش را پیشنهاد می‌کند.

۹. رفع چروک‌های عمیق با فیلر!

فیلر استایل اینووسنس توانایی خوبی در اصلاح خطوط عمیق صورت و چین‌ و چروک‌ها دارد. از این فیلر می‌توان برای حجم‌دهی نواحی مختلف صورت مثل: گونه، چانه و شقیقه استفاده کرد.

 

۱۰. نتیجه تزریق فیلر!

در آخر لازم است تا راجع به نتیجه صحبت کنیم. نتیجه تزریق فیلرهای پوستی با توجه به نیاز و هدف شما از این‌کار مشخص می‌شود. به عنوان مثال اگر برای حجم‌دهی لب‌ها، تصمیم به تزریق فیلر بگیرید و بخواهید که لبان برجسته‌ایی داشته باشید با زمانی که بخواهید فرم طبیعی لب‌های خود را حفظ کنید، مقدار ژل تزریق‌شده کم و زیاد شده و بالطبع نتیجه‌ی متفاوتی را هم شاهد خواهید بود. فیلر اسمایل اینووسنس، برای حجم‌دهی به لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و نتیجه‌ی آن باب میل شما خواهد بود.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

87 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

47 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

49 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

50 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

48 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

40 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه