درمان گودی زیر چشم با فیلر به چه شکل انجام می‌شود و چقدر ماندگاری دارد؟

اگر چشمان شما همیشه خسته به نظر می‌رسد یا حلقه‌های تیره یا ظاهری گود و توخالی اطراف آن‌ها را فرا گرفته است، ممکن است شما هم یکی از افرادی باشید که به اندازه کافی نمی‌خوابند. اما اگر احساس می‌کنید که به اندازه کافی استراحت می‌کنید و می‌دانید که کیفیت و کمیت خوابتان به مقدار کافی است، ممکن است مشکل از جای دیگری باشد، مثلا افزایش سن یا سایر مشکلات پوستی. در چنین حالت‌هایی تزریق فیلرهای پوستی در ناحیه زیر چشم می‌تواند یک گزینه عالی باشد.

در واقع چشم‌ها اولین ناحیه‌ای هستند که علائم پیری را نشان می‌دهند، به همین دلیل است که برخی افراد ترجیح می‌دهند در صورت بروز کبودی یا گودی زیر چشم از فیلر پوستی استفاده کنند. تزریق فیلر زیر چشم یک عمل زیبایی است که برای حجم دادن به ناحیه زیر چشم که ممکن است افتادگی داشته باشد یا توخالی به نظر برسد طراحی شده است.

طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، در سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۴ میلیون عمل شامل تزریق فیلر زیرچشم در این کشور انجام شده است. اما آیا فیلرهای زیر چشم برای شما مناسب هستند؟ در مجموع باید به خاطر داشته باشید که برای بهبود هیچ جنبه‌ای از سلامتی خود نیازی به استفاده از فیلرهای چشمی ندارید. این محصولات صرفاً برای افرادی که ممکن است نسبت به ظاهر خود حساس باشند، به عنوان ابزار زیبایی عمل می‌کنند.

در ادامه این مطلب به بررسی ابعاد مختلف فیلرهای زیرچشم می‌پردازیم و مزایا و عوارض جانبی آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

فیلر پوستی چیست؟

به طور کلی، فیلرهای پوستی یک روش زیبایی بسیار محبوب هستند که برای افزودن سریع حجم صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. فیلرهای زیر چشم یکی از انواع فیلرهای پوستی هستند.

فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم یک روش غیر جراحی است. محتویات مایع تزریق شده اغلب حاوی پایه اسید هیالورونیک است که مستقیماً به ناحیه زیر چشم تزریق می‌شود. کسانی که به فکر استفاده از فیلرهای زیر چشم هستند باید انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشند و توجه کنند که فیلرها راه حل دائمی نیستند. اگر می‌خواهید ظاهر جدید خود را حفظ کنید، باید هر ۶ تا ۱۸ ماه یک‌بار مراحل احیای فیلر را انجام دهید.

 

فواید فیلر زیر چشم

  • فورا حجم زیر چشم شما را بازیابی می‌کند
  • خطوط ریز اطراف چشم را کاهش می‌دهد
  • تیرگی زیر چشم شما را اصلاح می‌کند
  • به بازیابی تعادل صورت شما کمک می‌کند
  • شما را جوان‌تر نشان می‌دهد

فرایند تزریق فیلر زیر چشم

این روش بسیار ساده است، از جمله زمان آماده‌سازی و ریکاوری آن بسیار کوتاه است. فقط از قبل مطمئن باشید که تحقیقات خود را انجام داده‌اید و مطمئن شوید دکتری که انتخاب می‌کنید دارای اعتبار کافی است و می‌تواند عکس‌های قبل و بعد از عمل را با شما به اشتراک بگذارد و تغییرات مثبت را حس کنید.

مرحله قبل از عمل

پس از برنامه‌ریزی برای عمل، مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که استفاده از رقیق کننده‌های خون را متوقف کنید. این مورد شامل داروهای بدون نسخه مانند آسپرین و ایبوپروفن و همچنین مکمل‌هایی مانند روغن ماهی و ویتامین E است. بسیار مهم است که پزشک خود را از تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید مطلع کنید تا به شما اطلاع دهند که از کدام داروها قبل از عمل و برای چه مدت اجتناب کنید. همچنین بهتر است شب قبل از عمل از الکل دوری کنید تا کبودی به حداقل برسد.

مرحله تزریق فیلر

قبل از شروع تزریق، ممکن است از شما بپرسند که آیا می‌خواهید از کرم بی‌حس کننده استفاده کنید. در این صورت، پزشک برای شروع عمل صبر می‌کند تا شما بی‌حس شوید. سپس پزشک مقادیر کمی از فیلر اسید هیالورونیک را به ناحیه گود زیر هر یک از چشمان شما تزریق می‌کند. اگر تزریق فیلر خود را توسط یک پزشک ماهر انجام می‌دهید، این روش باید در عرض چند دقیقه تمام شود.

 

مرحله بعد از تزریق

پس از تزریق فیلتر زیر چشم، ۴۸ ساعت زمان را برای بهبودی در نظر بگیرید، زیرا ممکن است کبودی و تورم خفیف داشته باشید. علاوه بر این، انجمن جراحان پلاستیک آمریکا توصیه می‌کند از فعالیت بدنی شدید به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از دریافت هر نوع فیلر خودداری کنید. به غیر از آن، می‌توانید بلافاصله فعالیت عادی خود را از سر بگیرید.

عوارض جانبی فیلرهای زیر چشم چیست؟

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، می‌توانید انتظار کمی کبودی داشته باشید، زیرا ناحیه زیر چشم دارای پوست نازک‌تری با رگ‌های خونی زیاد است. تورم نیز شایع است. عوارض جانبی احتمالی دیگری نیز وجود دارد: در واقع اگر فیلرها به درستی تزریق نشوند، ممکن است ناحیه متورم‌تر شده و تغییر رنگ بدهد. این مشکل را می‌توان از طریق تزریق آنزیمی که فیلر را تجزیه می‌کند، درمان کرد. عفونت یا ایجاد گره نیز از عوارض جانبی احتمالی (و قابل درمان) هستند. برخی عوارض بسیار جدی‌تر – اما نادر – از جمله نابینایی وجود دارد. و این مسأله بر این واقعیت تأکید می‌کند که شما واقعاً باید به دنبال پزشکی باشید که در این روش به خوبی آموزش دیده باشد و یک برند فیلر با کیفیت و استاندارد مثل اینووسنس را انتخاب کنید.

نکته پایانی

اگرچه تزریق فیلر یک عمل جراحی نیست، اما همچنان یک روش زیبایی است که با خطراتی همراه است. به احتمال زیاد پس از انجام عمل فقط کمی کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد، اما باید از سایر خطرات فیلر مانند عفونت، خونریزی، قرمزی و بثورات پوستی نیز آگاه باشید. برای به حداقل رساندن خطرات و اطمینان از دریافت بهترین نتایج، مطمئن شوید که به یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست واجد شرایط و با تجربه در زمینه تزریق فیلر زیر چشم مراجعه کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه