آیا فیلرهای پوستی می‌توانند ظاهر صورت را لاغرتر کنند؟

با افزایش سن و از دست دادن حجم صورت، در واقع صورت شما کمی چاق‌تر و گردتر به نظر می‌رسد. اما فیلرهای صورت می‌توانند با بازگرداندن حجم از دست رفته جوانی، دوباره صورت شما را لاغرتر نشان دهند. در واقع صورت V شکل مظهر جوانی و زیبایی است و پهنای ناحیه چشم‌ها غالب‌ترین ویژگی آن است. وقتی شلی پوست ناشی از افزایش سن باعث می‌شود همه چیز به سمت پایین حرکت کند، صورت میانی و یک سوم پایینی صورت شما پهن‌تر شده و چهره‌تان را چاق‌تر نشان می‌دهد.

در ادامه این مقاله در مورد نحوه لاغری و کانتور کردن صورت با فیلرهای پوستی صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

چرا با افزایش سن، صورت چاق‌تر می‌شود؟

متأسفانه، به نظر می‌رسد که ویژگی‌های ظاهری صورت ما با افزایش سن «تغییر» می‌کنند. در واقع اگر کسی دو عکس از چهره شما را با فاصله ۳۰ سال از هم نگاه کند، ممکن است آن‌ها را تشخیص ندهد. طنز ماجرا اینجا است که صورت ما اغلب با از دست دادن حجم، چاق‌تر به نظر می‌رسد. دقیقاً به همین دلیل است که افزودن کمی فیلر صورت را لاغرتر می‌کند. در اینجا تغییرات رایجی که در شکل و کانتور صورت با افزایش سن رخ می‌دهد، آورده شده است:

  • کاهش تفکیک در خط فک
  • ظاهر چشم‌های گود رفته/کوچکتر می‌شود
  • ظهور الگوهای سایه‌ای
  • غبغب
  • پف کردن استخوان گونه
  • افتادگی یا شلی پوست

عوامل زیادی مسئول تغییراتی هستند که با افزایش سن در صورت خود مشاهده می‌کنیم. برخی از آن‌ها کاملاً ژنتیکی هستند. علاوه بر این، مواردی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، کمبود خواب، مشکلات زمینه‌ای سلامتی و استرس می‌توانند باعث تغییرات ناگهانی یا شدیدتر شوند. از دست دادن حجم توده استخوانی، تغییر در ساختار استخوان و ضعف عضلانی می‌تواند بر خطوط صورت ما تأثیر بگذارد. با این حال، از دست دادن کلاژن و الاستین اغلب مسئول خطوط عمیق و خطوط کوچکی هستند که وقتی در آینه نگاه می‌کنیم آن‌ها را می‌بینیم. کاهش تولید کلاژن و الاستین منجر به افتادگی پوست می‌شود که زیبایی و طراوتی را که ما در جوانی از آن لذت می‌بریم از بین می‌برد.

 

از دست دادن پدهای چربی درست در زیر سطح پوست نیز یکی از عوامل اصلی کاهش کانتور صورت است. بیشتر افراد داشتن «چربی» در ناحیه صورت را مسأله خوبی نمی‌دانند. با این حال، پدهای چربی همان چیزی است که به ما ظاهری جوان، تفکیک شده و سالم می‌دهند. در واقع، پدهای چربی به جلوگیری از ایجاد پوست اضافی یا غبغب کمک می‌کنند زیرا ساختار و تفکیک ظاهری را ایجاد می‌کنند. این تفکیک همان چیزی است که باعث می‌شود صورت ما باریک و صاف به نظر برسد. فیلرهای پوستی در لاغری و کانتورینگ صورت موثر هستند زیرا ساختاری را که در طول زمان از دست رفته را بازسازی می‌کنند. البته حتی فردی که سن کمتری دارد نیز ممکن است از طریق لاغری صورت با فیلر به نتایج دلخواه برسد. این امر به ویژه در میان افرادی که به دنبال جایگزین‌های نیمه دائمی برای لوازم آرایشی «کانتورینگ» هستند، یک انتخاب فراگیر و مناسب است.

چگونه با تزریق فیلر، صورت خود را لاغر کنید؟

همانطور که توضیح داده شد، فیلرهای پوستی برای بازگرداندن کانتور و تفکیکی که ظاهری باریک‌تر برای صورت ایجاد می‌کنند بسیار مفید هستند. راه اصلی برای دستیابی به این هدف، لیفت و برجسته‌سازی گونه‌ها با استفاده از تکنیک‌های تزریق دقیق است. تمرکز روی گونه‌ها موثرترین راه برای «لاغری» ترکیب صورت بدون جراحی است. اصلاح گونه‌ها برای ایجاد چهره‌ای لاغرتر، فرآیندی دو قسمتی است. ابتدا از فرم دادن به قسمت بالایی صورت استفاده می‌کنیم تا پهنای بسیار ظریفی به گونه‌ها اضافه کنیم. در مرحله بعد، از کانتورینگ میانی صورت برای باریک کردن ناحیه زیر گونه‌ها استفاده می‌شود. در واقع تمرکز بر تزریق‌هایی که استخوان‌های گونه را تشکیل می‌دهند برای ایجاد ظاهری بسیار باریک‌تر و مشخص‌تر کافی است. با این حال، چیزهای بیشتری وجود دارد که می‌توان با فیلرها به دست آورد.

از فیلرهای پوستی می‌توان برای تراشیدن چانه استفاده کرد تا ظاهری باریک‌تر ایجاد کند. در واقع، یک چانه ساده می‌تواند اثر ظاهری کاهش وزن زیادی را ایجاد کند. فیلرهای پوستی نیز در کاهش ظاهر غبغب موثر هستند. حتی فردی که وزن ایده‌آل خود را دارد ممکن است احساس کند که صورتش به دلیل افتادگی چانه چاق‌تر به نظر می‌رسد. غبغب یا افتادگی پوست غالبا نتیجه کاهش تولید کلاژن و الاستین هستند. این بدان معناست که رژیم غذایی و ورزش به سادگی نمی‌تواند مشکل را برطرف کند. تزریق فیلر در امتداد خط فک می‌تواند ظاهری زیبا و محکم ایجاد کند که وزن شما را نیز از بین می‌برد. تزریقاتی که در نیمه پایینی صورت انجام می‌شود، برای افزایش طول و باریک شدن چانه و پایین صورت موثر است.

 

درمان دور چشم با فیلرهای پوستی نیز می‌تواند به ایجاد ظاهری باریک‌تر کمک کند. تزریق به ناحیه چشم، هنگامی که همراه با تزریق فیلر گونه انجام می‌شود، به تفکیک شدن قسمت بالایی صورت کمک زیادی می‌کند. یکی از مزایای افزودن فیلرهای چشم به برنامه لاغری شما این است که شاداب‌تر و سرحال‌تر به نظر می‌رسید.

در هنگام لاغری صورت با فیلرهای پوستی چه اتفاقی می‌افتد؟

در طی عمل تزریق فیلر پوستی، برای پزشک شما مهم است که سه عنصر اصلی صورت را ارزیابی کند، ناحیه زیرسازی یعنی وسط صورت که شامل چهار جنبه گونه است. خطوط صورت، که شامل شقیقه‌ها، خط فک و چانه می‌شود. و در آخر قسمت تحتانی صورت، از جمله لب‌ها، خطوط ماریونت، گردن و چین‌های نازولبیال.

فیلرهای پوستی به چیزی به نام اسید هیالورونیک برای افزودن حجم ساختاری زیر سطح پوست متکی هستند. برخلاف فرآیندی مانند لیپوساکشن، لاغری صورت با فیلرها در واقع چربی یا حجم را از صورت شما کم نمی‌کند. روش لاغری صورت با استفاده از فیلرها معمولاً در مطب در کمتر از یک ساعت انجام می‌شود. برخی از بیماران پس از عمل، تورم یا کبودی خفیفی را در محل‌های تزریق تجربه می‌کنند. با این حال، ناراحتی و علائم قابل مشاهده تقریباً بلافاصله خود به خود برطرف می‌شوند. یک جلسه اغلب برای ایجاد نتایج بسیار رضایت‌بخش کافی است. برخی از بیماران نیز ترجیح می‌دهند نتایج را در طی چندین ویزیت تغییر دهند یا بیشتر کنند.

لاغری صورت چقدر دوام می‌آورد؟

وضعیت اولیه پوست شما و نحوه پاسخگویی پوست شما به تزریق فیلر به ماندگاری نتایج شما کمک می‌کند. لذت بردن از نتایج ثابت برای شش ماه تا ۱۸ ماه بسیار معمول است. لاغری صورت با استفاده از فیلرها یک گزینه طولانی مدت است که نتایج بسیار رضایت بخش‌تری نسبت به استفاده از لوازم آرایشی کانتورینگ برای ایجاد صورت لاغرتر ارائه می‌دهد. متأسفانه، کرم‌ها، پودرها و هایلایترهای اصلاح کننده صورت، از شما می‌خواهند که برای حفظ نتایج کوتاه‌مدت، دائماً از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، شما با استفاده از لوازم آرایشی فقط یک توهم نوری ایجاد می‌کنید که شسته می‌شود. کانتور صورت از طریق فیلرهای پوستی به شما این امکان را می‌دهد که از اثرات لاغری لذت ببرید که هنگام شنا، عرق کردن یا تمیز کردن صورتتان از بین نمی‌روند.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه