آیا در صورت استفاده از فیلرهای پوستی ظاهری مصنوعی پیدا می‌کنیم؟

فیلرهای پوستی و بوتاکس روش‌هایی غیرتهاجمی در نظر گرفته می‌شوند، به این معنی که اجرای آن‌ها نیازی به جراحی ندارد. با این حال حتی اگر از روش‌های غیرتهاجمی هم زیاد و بیش از حد استفاده شود، می‌تواند تاثیرات نامطلوبی به همراه داشته باشد. در واقع تزریق و مصرف بیش از حد فیلرهای پوستی نه تنها به زیبایی شما کمک نمی‌کند، بلکه آثار مخربی هم بر تعادل زیبایی‌شناختی صورت شما به جای می‌گذارد.

بسیاری از افراد بخاطر تزریق فیلر زیر نظر افراد غیرمتخصص و استفاده از مواد اولیه بی‌کیفیت با مشکلات این چنینی مواجه می‌شوند. نتیجه تزریق فیلر هرگز نباید واضح باشد. یعنی مثلا اگر دوستتان به شما بگوید «فیلر لب تو عالی است»، این مسئله به این معنی است که پزشک شما کارش را درست انجام نداده است. در حقیقت فیلرها باید چهره را باطراوت و جوان کنند، اما هرگز آنقدر واضح نباشند که جلب توجه کنند.

چه مقدار فیلر مناسب است؟

شاید به این فکر کرده باشید که شما هم فیلرهای پوستی تزریق کنید، زیرا رویای داشتن گونه‌های ساختار یافته‌تر، خط فک مشخص‌تر، صاف کردن چین و چروک‌های صورت یا داشتن لب‌های حجیم‌تر را داشته‌اید، اما واقعیت این است که تزریق فیلر شما را نگران می‌کند زیرا از یادآوری چهره برخی افراد که فیلر تزریق کرده‌اند، حس خوبی به شما دست نمی‌دهد. در واقع فکر می‌کنید زیاده‌روی در تزریق فیلر می‌تواند ظاهر شما را مصنوعی و فیک نشان دهد.

همه ما تصاویری را در رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات از افرادی دیده‌ایم که در تزریق فیلر خیلی زیاده‌روی کرده‌اند یا حتی آن‌هایی که قبل از درمان ظاهر بهتری داشته‌اند. مهمترین نکته در بروز این اتفاق مهارت فردی است که تزریق فیلر را انجام می‌دهد. در واقع تزریق فیلر هنگامی که توسط یک پزشک متخصص و با تجربه انجام شود که دیدگاه زیبایی‌شناختی خوبی دارد و صورت را به عنوان یک کل منسجم می‌بیند، می‌تواند بدون لطمه وارد کردن به ظاهر طبیعی شما، به تقارن و هماهنگی صورت کمک کند.

فیلرهای پوستی که به خوبی تزریق می‌شوند می‌توانند یک روش شگفت‌انگیز برای جوانسازی و زیباسازی صورت باشند. آن‌ها توانایی فرم دادن به صورت، افزایش حجم، کاهش چین و چروک و بهبود وضعیت پوست را دارند.

 

همانطور که گفته شد راز یک تزریق فیلر پوستی خوب این است که باید غیرقابل تشخیص باشد. پس از انجام تزریق، هدف این است که دیگران متوجه شوند که شما عالی به نظر می‌رسید، اما نمی‌دانند که چه کار کرده‌اید. بهترین نوع تزریق اساساً تزریق نامرئی است، شما تازه‌تر، جوان‌تر و درخشان‌تر به نظر می‌رسید، بدون اینکه مشخص باشد چه کار کرده‌اید.

برخی از افراد ممکن است در نهایت بیش از حد فیلر تزریق کنند یا غیرطبیعی به نظر برسند، زیرا آن‌ها بیشتر و بیشتر فیلر می‌خواهند و مسئول تزریق فیلر با آن‌ها موافقت می‌کند. بهترین افراد برای تزریق فیلر کسانی هستند که با کمترین مقدار فیلر بهترین نتایج را به دست می‌آورند. در واقع اگر پزشک شما به درخواست‌تان برای تزریق فیلر بیشتر جواب منفی بدهد، بهتر است به او گوش دهید. آن‌ها دانش فنی، تجربه و دیدگاه زیبایی‌شناختی لازم برای دستیابی به نتایج بهینه را در اختیار دارند.

آیا تزریق فیلر باعث می‌شود ظاهر شما مصنوعی به نظر برسد؟

فیلرها کاربردهای زیادی در جوانسازی صورت دارند و می‌توانند چهره شما را به بهترین شکل زیبا و متعادل کنند. با این حال، ترس از ظاهر مصنوعی پس از تزریق فیلر چیزی است که افراد را این روزها بیش از هر چیز دیگری در مقابل تزریق فیلر مردد می‌کند.

 

فیلرها چه کاربردهایی دارند؟

فیلر حاوی اسید هیالورونیک به دو طریق باعث جوانسازی می‌شود:

  • نواحی گود و فرورفته و کدر صورت را پر می‌کند
  • تولید کلاژن را تحریک می‌کند

فیلرهای باکیفیت که در ناحیه مناسب تزریق می‌شوند، قوام پوست را بهبود می‌بخشند و به دلیل تحریک کلاژن‌سازی، لیفتینگ خفیف و جوان‌سازی تدریجی در ناحیه ایجاد می‌کنند. فیلرها در نواحی مختلف صورت استفاده می‌شوند.
تزریق فیلر در ناحیه اطراف چشم باعث بهبود کبودی و ظاهر گود شده زیر چشم می‌شود. تزریق فیلر همچنین در برجسته کردن استخوان گونه، نواحی میانی صورت، خطوط اخم، خطوط خنده و اطراف لب ها، خطوط اشک، چانه و خط فک استفاده می‌شود. نکته قابل توجه در تزریق فیلر، کیفیت فیلر تزریقی در کنار مهارت و تخصص پزشک مسئول می‌باشد.

چرا نباید از تزریق فیلر ترسید؟

بسیاری از ما نگران ظاهر غیرطبیعی و ساختگی صورت خود پس از تزریق فیلر هستیم و این نگرانی هم کاملا منصفانه و به جا است. در واقع اگر از یک فیلر با کیفیت برای ما استفاده شود، تزریق در ناحیه مناسب انجام شود و پزشک با دانش و تجربه کافی بر فرآیند تزریق نظارت کند، صورت ما پس از تزریق هرگز غیر طبیعی، فیک یا نامتعادل به نظر نمی‌رسد. برای مثال، گونه برجسته و جوان نیازی به تاکید یا تزریق فیلر در صورت ندارد. به همین ترتیب، انجام تزریق فیلر روی لب‌های خوش‌شکل و چشم‌گیر فقط چهره را مصنوعی، غیرطبیعی و عروسکی‌مانند نشان می‌دهد.

ژل‌ها یا فیلرهای باکیفیت، که قیمت گرانی دارند، شامل اجزای مولکولی کاملاً ظریفی هستند که شبیه اسید هیالورونیک طبیعی بدن ما هستند. این فیلرها به خوبی در زیر پوست شکل می‌گیرند و بخشی از بافت درم را رشد می‌دهند. این فیلرها گلوله نمی‌شوند، حرکت نمی‌کنند و تمام آن‌ها به تدریج به شکل ثابت خود جذب می‌شوند. برعکس، فیلرهای ارزان قیمت جدا از بافت باقی می‌مانند و ممکن است به صورت پلت‌شده در بیایند. این فیلرها و ذرات آن‌ها در هنگام جذب ناسازگار هستند و ظاهری از انحراف و ناهماهنگی را در صورت ایجاد می‌کنند.

بر این اساس، اگر به مهارت‌های پزشک خود اعتماد دارید و در مورد کیفیت فیلرهای مورد استفاده مطمئن هستید، نباید نگران پیامدهایی باشید که به دلیل تزریق فیلر، ظاهری جعلی یا غیرطبیعی به صورت شما می‌دهد.

 

چگونه بعد از تزریق فیلرهای پوستی ظاهری طبیعی داشته باشیم؟

ممکن است در مورد تزریق فیلر زیاده‌روی کنید و در نتیجه ظاهری مصنوعی برای خودتان ایجاد کنید. هنگام انتخاب مواد تزریقی یا جایی که می‌خواهید در آن تزریق را انجام دهید، با یک پزشک متخصص صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند شما را به سمت چهره‌ای طبیعی و در عین حال جوان‌تر راهنمایی کنند.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که روند تزریق را آهسته انجام دهید. با یک سرنگ شروع کنید و دفعه بعد که روی صندلی نشستید، از پزشک خود بخواهید کمی بیشتر تزریق کند. به این ترتیب، یک شبه چهره کاملاً جدیدی نخواهید داشت و می‌توانید نحوه واکنش صورت خود را به فیلر ارزیابی کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه