بهترین روش جوانسازی پوست بدون جراحی چیست؟

روش‌های جوانسازی بدون جراحی پوست می‌تواند اثرات طولانی مدت و مثبتی برای شما به همراه داشته باشد. این روش‌های جوانسازی بدون جراحی را می‌توان برای از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز، رفع افتادگی پوست، ترمیم جای زخم و آکنه و بسیاری از مشکلات پوستی دیگر که هدف همه آن‌ها کاهش علائم پیری است، استفاده کرد.

چه قصد داشته باشید بافت پوست خود را سفت کنید، چهره‌ای جوان‌تر به دست آورید، یا سطح کلاژن طبیعی پوست خود را بازیابی کنید، روش‌های جوانسازی مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا از زیبایی طبیعی خود اطمینان حاصل کنید.

در حقیقت، گزینه‌های غیرجراحی زیادی، از لایه‌برداری شیمیایی در خانه و میکرونیدلینگ گرفته تا انواع فیلرهای پوستی و لیزرها، برای کمک به معکوس کردن علائم پیری وجود دارد. در ادامه این مطلب ما ضمن گفتگو با چند تن از شناخته‌شده‌ترین متخصصان پوست و زیبایی، روش‌های مختلف جوانسازی بدون جراحی پوست را مورد بررسی قرار داده‌ایم و بهترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. همراه ما باشید.

روش‌های تزریقی و فیلرهای پوستی

انواع فیلر و سایر روش‌های تزریقی، درمان‌های غیرجراحی برای جوانسازی پوست هستند که نتایج فوری و مؤثری را به شما ارائه می‌دهند. این روش‌ها معمولاً بدون درد است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی انجام شود. فیلرهای تزریقی و بوتاکس اغلب برای کاهش علائم پیری، رفع چین و چروک، سفت کردن پوست و از بین بردن خطوط ریز استفاده می‌شود. برای بسیاری از افراد، بوتاکس درمان غیرجراحی محبوب آن‌ها است که نیازهای آن‌ها را به خوبی برآورده می‌کند.

یکی دیگر از روش‌های جوانسازی غیرجراحی، فیلرهای پوستی از جمله فیلرهای تخصصی اینووسنس است. این فیلرها برای سفت کردن پوست، کاهش چین و چروک و کمک به شروع تولید طبیعی کلاژن و تامین اسید هیالورونیک بدن شما استفاده می‌شوند.

 

بسیاری از افراد زمانی که می‌خواهند پوست خود را با روش‌های غیرجراحی جوان‌سازی کنند، فیلرهای پوستی را انتخاب می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین عوارض به پوستی جوان‌تر دست پیدا کنند. این نوع درمان زیبایی همچنین زمان نقاهت و استراحت کمی دارد و می‌توان آن را در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام داد.

لایه‌برداری شیمیایی خانگی

قبل از رزرو وقت ملاقات با متخصص زیبایی یا پوست، باید بدانید که یک گزینه‌ی جایگزین و راحت دارید که می‌توانید آن را در خانه انجام دهید. اینجاست که لایه برداری شیمیایی خانگی وارد عمل می‌شود. در واقع این محصولات دارای درصد کمتری از اسیدهای مورد استفاده در درمان‌های داخل مطب هستند به همین خاطر خطر عوارض جانبی آن‌ها خیلی کمتر است و برای استفاده در خانه کاملاً ایمن هستند، به شرطی که دستورالعمل‌های مربوطه را به طور کامل دنبال کنید. شیوه مصرف این محصولات درست مثل ماسک‌های صورت مایع است. یعنی محلول مورد نظر را روی پوست خود می‌مالید و پس از گذشت مدتی معین آن را بر می‌دارید.

روش میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای تحریک تولید کلاژن و الاستین برای جوانسازی پوست و معکوس کردن علائم پیری عمل می‌کند. با استفاده از سوزن‌های تیز و کوچک، صدها زخم فوق‌العاده ریز در پوست ایجاد می‌شود و در طی فرایند بهبودی این زخم‌ها پروسه جوانسازی پوست اتفاق می‌افتد. در واقع در طول فرآیند بهبودی، در سطح پوست کلاژن جدید تولید می‌شود و همین مسأله پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر ایجاد می‌کند. میکرونیدلینگ اغلب برای بهبود ظاهر چین و چروک‌ها، رفع علائم کشش پوست و در مورد اسکار و آکنه استفاده می‌شود.

 

روش پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)

روش جوانسازی پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یک نوع درمان زیبایی محبوب برای بهبود علائم پیری از جمله چین و چروک، لکه‌های ناشی از افزایش سن، افتادگی گردن و پف کردگی زیر چشم‌ها است. درمان PRP در طول فرآیند میکرونیدلینگ، با تزریق سرم PRP به زخم‌های کوچک برای تحریک بیشتر تولید کلاژن جدید انجام می‌شود.

روش PRP  را می‌توان در قسمت‌های مختلف بدن از صورت، گردن و خط فک گرفته تا دست‌ها و دکلته استفاده کرد. این روش درد کمی دارد و می‌تواند به سرعت و بدون نیاز به استراحت طولانی مدت انجام شود.

روش‌های مبتنی بر لیزر

همانند فیلرها که انواع مختلفی دارند، روش‌های جوانسازی مبتنی بر لیزر انواع مختلفی دارد. با این حال، محبوب‌ترین این روش‌ها، روشی است به نام لیزر فراکسل. لیزر فراکسل «پاک‌کن جادویی» و درمان استاندارد برای بهبود رنگ و بافت پوست است و برای کمک به بازگرداندن ظاهری جوان‌تر به پوست مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا است. این روش برای بازگرداندن پوست به بافت اولیه و باطراوت آن بسیار مفید است و به داشتن پوستی صاف‌تر، شاداب‌تر و جوان‌تر کمک می‌کند.

روش ترماژ

ترماژ یک روش جوانسازی غیر تهاجمی (غیر جراحی) پوست است که برای صاف کردن، سفت کردن و کانتور کردن پوست طراحی شده است که به طور کلی منجر به ظاهری جوان‌تر و باطراوت‌تر می‌شود. در واقع همه انواع پوست را می‌توان با روش ترماژ درمان کرد، زیرا فرکانس این نوع لیزر برای هر نوع پوستی قابل تنظیم است. بهترین نکته در مورد روش ترماژ این است که یک جلسه درمانی ۳۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد و نیاز به زمان بیشتری برای درمان ندارد.

 

مناطق متعددی وجود دارد که می‌توان با روش ترماژ آن‌ها را درمان کرد، مانند چین و چروک و شلی پوست در صورت، چروک اطراف چشم‌ها، خطوط روی شکم، باسن و ران‌ها. در واقع با افزایش سن، کلاژنی که پوست ما را محکم و سفت نگه می‌دارد، از بین می‌رود، که منجر به پیری پوست و خطوط و چین و چروک‌های ظریف می‌شود. خوشبختانه، روش ترماژ با گرم کردن لایه‌های عمیق‌تر و غنی از کلاژن پوست کمک کند تا سنتز کلاژن در کل سطح پوست تحریک شود و در نهایت جوانی و شادابی شما بازیابی شود.

بهترین روش جوانسازی بدون جراحی پوست چیست؟

چه به فیلرهای پوستی علاقه‌مند باشید و چه میکرونیدلینگ، فرایند جوانسازی غیرجراحی مناسب به شما کمک می‌کند تا ظاهر و احساس بهتری داشته باشید. بهترین بخش در مورد این روش‌های جوانسازی این است که بدون جراحی، می‌توانید چین و چروک‌های پوست خود را از بین ببرید، خطوط ریز را کاهش دهید، تعادل را به پوست خود برگردانید و از طریق برنامه شیوه جوانسازی مناسب، جوانی و طراوت پوست خود را بازیابی کنید.

نکته‌ی پایانی

وقتی صحبت از روش‌های جوانسازی بدون جراحی پوست به میان می‌آید، با گزینه‌های زیادی مواجه‌اید. اما مهمترین نکته در مورد این فرایندها این است که مطمئن شوید از یک پزشک با‌تجربه (به عنوان مثال یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست) خدمات دریافت می‌کنید. به طور کلی، همه این روش‌های جوانسازی پوست هم بی‌خطر و هم مؤثر هستند، اما مانند هر روش زیبایی دیگری، همیشه احتمال عفونت، تحریک پوست یا نتایج غیردلخواه وجود دارد. با این حال انتخاب مواد اولیه مناسب و خدمات گرفتن از یک پزشک متخصص و با تجربه می‌تواند خطر این عوارض جانبی را به حداقل ممکن برساند.

فیلر اینووسنس با فراهم آوردن طیف وسیعی از فیلرهای تخصصی برای تزریق در نواحی مختلف صورت، بدن و دکلته توانسته است نیاز همه افراد را برطرف سازد. از مزایای این فیلر می‌توان به تنوع بی‌نظیر آن جهت رفع نیازهای پوستی و حصول نتایج سریع، راحت، طبیعی و ایمن اشاره کرد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

46 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه