فیلر لب چیست؟ آشنایی با عوارض و مزایای آن

فیلرهای لب یکی از محبوب‌ترین روش‌های جوانسازی و حجیم‌سازی لب است. تزریق اسید هیالورونیک باعث افزایش حجم لب می‌شود. اما مانند هر عمل زیبایی، افراد باید انتظارات واقع بینانه داشته باشند. انواع مختلفی از فیلرهای پوستی را می‌توان به لب‌ها و اطراف دهان تزریق کرد. اما بهترین و بی‌ضررترین نوع فیلر برای این ناحیه موادی مشابه اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن انسان یافت می‌شود.

فیلر لب روشی بسیار موثر برای افزودن یا بازگرداندن حجم و ساختار به لب‌ها است که لب‌های نازک را به خوبی احیا می‌کند. برخی افراد با لب‌های نازک متولد می‌شوند، در حالی که برخی دیگر نازک شدن لب‌ها را به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری تجربه می‌کنند.

تزریق فیلر لب مقرون به صرفه‌ترین و ایمن‌ترین روش غیر جراحی است که برای برجسته کردن لب‌های افراد استفاده می‌شود. سایر انواع تقویت کننده‌های لب مانند فیلرهای پوستی، ایمپلنت‌های لب و لیفت لب در مقایسه با مزایای فیلرهای لب، تهاجمی‌تر بوده و معمولاً کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. فیلرهای لب همچنین برای ترمیم یا ایجاد تعادل در حجم لب‌ها و افزایش اعتماد به نفس فرد استفاده می‌شود.

فیلرهای لب از چه چیزی ساخته شده‌اند و چگونه عمل می‌کنند؟

بیشتر فیلرهای لب از اسید هیالورونیک (HA) ساخته شده‌اند، ماده‌ای قندی که به طور طبیعی در بدن شما وجود دارد. در فیلرها، این ماده به شکل ژل در می‌آید که وقتی درست زیر پوست تزریق می‌شود، حجمی موقتی اضافه می‌کند. از آنجایی که اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن ایجاد می‌شود، تزریق آن بی‌خطر است و قبل از درمان نیازی به آزمایش آلرژی نخواهید داشت.
تزریق فیلر لب یک گزینه غیر جراحی است که برای افزودن یا بازگرداندن حجم لب استفاده می‌شود. فیلر لب می‌تواند به شما کمک کند تا به ظاهر دلخواه خود برسید و عزت نفس خود را بالا ببرید.

 

روش‌های تزریق فیلرهای لب فواید مختلفی دارند، از جمله:

  • عدم نیاز به جراحی: مانند سایر درمان‌های تزریقی، برجسته کردن لب در مطب بدون نیاز به بیهوشی یا جراحی و با حداقل زمان استراحت انجام می‌شود.
  • نتایج اختصاصی: تزریق فیلر لب وقتی که به درستی انجام شود، برای آناتومی و اهداف هر بیمار طرح‌ریزی می‌شود تا زیبایی هر بیمار به طور بهینه بهبود یابد، بنابراین نتیجه برای صورت شما طبیعی به نظر می‌رسد. تاکید ممکن است بر روی تغییر شکل، تقویت یا جوان‌سازی باشد.
  • رضایت بالا: فیلرهای تزریقی لب یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی هستند.
  • درمان خطوط لب: فیلرهای لب اغلب (به تنهایی یا با روش‌های دیگر مانند رتینوئید یا لایه‌برداری با لیزر) برای به حداقل رساندن ظاهر خطوط اطراف لب در بیمارانی که این علامت رایج پیری صورت را دارند، استفاده می‌شود. این کار به ایجاد ظاهری جوان‌تر کمک می‌کند.
  • ترکیبات سازگار با بدن: تمام فیلرهای مورد تایید FDA که در لب‌ها استفاده می‌شوند از اسید هیالورونیک ساخته شده اند، ترکیبی که به طور طبیعی در بدن ما، به ویژه پوست و مفاصل ما یافت می‌شود و مولکول‌های آب را جذب می‌کند، بنابراین این فیلرها ظاهر و حسی طبیعی دارند.

لیپ فلیپ چیست؟

در این روش مقداری فیلر در نزدیکی لب بالایی تزریق می‌شود تا آن را به طور ظریفی به سمت بیرون و بالا بچرخاند. اگرچه این روش در واقع هیچ حجمی به لب نمی‌افزاید، اما این کار توهم بزرگ‌تر بودن لب بالایی را ایجاد می‌کند، به خصوص برای افرادی که احساس می‌کنند هنگام لبخند زدن لب بالایی‌شان ناپدید می‌شود.

 

آیا تزریق فیلر لب ضرر دارد؟

هر گونه فیلر درمانی کمی ناراحت‌کننده است، زیرا شامل وارد کردن سوزن به پوست می‌شود. از آنجایی که لب‌های شما حاوی تعداد زیادی پایانه عصبی و یک غشای مخاطی حساس است، تزریق فیلر لب معمولاً کمی درد دارد. اما راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توان این درد را مهار کرد و از ایجاد ناراحتی جلوگیری کرد.

در واقع انواع فیلرهای لب اینووسنس حاوی لیدوکائین است که یک بی‌حس‌کننده است که به رفع درد ناشی از تزریق کمک می‌کند. همچنین از کرم بی‌حس کننده موضعی، کمپرس خنک و چیلر زیمر نیز در هنگام تزریق استفاده می‌شود. چیلر زیمر هوای سرد را به محل تزریق می‌رساند و باعث بی‌حس شدن بیشتر این ناحیه می‌شود.

چگونه باید برای تزریق لب آماده شوم؟

این چک لیست را قبل از قرار ملاقات برای تزریق فیلر لب چک کنید تا بهترین تجربه ممکن را داشته باشید:

  • یک پزشک مناسب انتخاب کنید: به دنبال یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست با تجربه کافی در تزریقات زیبایی باشید.
  • از مصرف الکل یا داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید: با هماهنگی پزشک، از مصرف داروها یا مکمل‌های رقیق کننده خون، الکل و خانواده آسپرین‌ها (ادویل، موترین و غیره) چند روز قبل از تزریق فیلر خودداری کنید.
  • قبل از تزریق صورت خود را بشویید: پزشک باید محل تزریق شما را ضدعفونی کند، بنابراین هر گونه آرایش باید پاک شود.
  • استامینوفن مصرف کنید: مصرف استامینوفن قبل و بعد از تزریق بی‌خطر است. مصرف آن قبل از تزریق فیلر راهی عالی برای جلوگیری از درد است.

همچنین ممکن است بخواهید مطمئن شوید که برای چند هفته آینده هیچ رویداد مهمی در تقویم خود ندارید. چون بعد از تزریق فیلر شما کمی کبودی و تورم خواهید داشت که قبل از قرارهای ملاقاتتان بهتر است فروکش کند.

 

بهترین نکات برای مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب چیست؟

برای بهبودی سریع، این بایدها و نبایدها را دنبال کنید:

  • داروی گیاهی آرنیکا مونتانا مصرف کنید. این مکمل وقتی بعد از تزریق مصرف می‌شود، برخی از عوارض جانبی رایج مانند کبودی را کاهش می‌دهد.
  • پس از درمان، یخ را روی ناحیه تحت درمان قرار دهید تا تورم به حداقل برسد.
  • شب اول با سر رو به بالا بالا بخوابید تا به کاهش التهاب کمک کنید.
  • ناحیه تحت درمان را لمس نکرده و ماساژ ندهید. این کار ممکن است باعث تحریک ناحیه شود.
  • تا دو هفته پس از تزریق، هیچ گونه عمل دندانپزشکی را برنامه‌ریزی نکنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت پس از درمان در فعالیت‌های شدید شرکت نکنید یا خود را در معرض گرما قرار ندهید.

اگر در حین بهبودی هر گونه نگرانی داشتید، با پزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که لب‌های شما به خوبی بهبود می‌یابند.

ماندگاری فیلرهای لب چقدر است؟

فیلرهای لب معمولا بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند. فیلرهای اسید هیالورنیک به طور طبیعی در طول زمان حل می‌شوند و این مسأله باعث کاهش تدریجی حجم می‌شود. بیشتر مردم سالی یک یا دو بار با پزشک خود ملاقات می‌کنند تا حالت پرتر و جوان‌تر لب‌های خود را احیا کنند.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه