مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در گونه

 

افزایش سن، کم شدن کلاژن‌های پوستی، شل شدن و افتادگی پوست و گونه‌ها و… عواملی هستند که میل به زیباتر شدن، جوان ماندن، حفظ شادابی و طراوات پوست را در افراد تقویت می‌کنند. این دلایل نیز موجب انجام اقدامات جوان‌سازی و زیبایی می‌شوند. یکی از این اقدامات تزریق ژل در گونه است. این تزریق موجب زیباتر شدن صورت، برجسته‌تر شدن و افزایش حجم گونه‌ها می‌شود؛ همچنین، علاوه بر افراد مسن، بسیاری از جوان‌ها هم برای ایجاد فرم دلخواه صورت، اقدام به تزریق فیلر می‌کنند. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا تمام نکات مهم راجع به تزریق فیلر در گونه را بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

فیلر گونه چیست؟

فیلر گونه یک عمل زیبایی غیرجراحی است که به گونه‌های شما ظاهری پرتر و مشخص‌تر می‌دهد. فیلرهای پوستی توسط یک متخصص پوست و زیبایی در اطراف و بالای استخوان گونه شما تزریق می‌شود.
ارائه‌دهندگان خدمات زیبایی انواع مختلفی از فیلرهای گونه را ارائه می‌دهند. پزشک متخصص بهترین گزینه را بر اساس اهداف درمانی به شما معرفی خواهد کرد.
تزریق فیلر گونه معمولا کمتر از نیم ساعت زمان می‌برد. بسته به نوع فیلری که استفاده می‌کنید، نتایج می‌تواند یک سال یا بیشتر باقی بماند. مانند سایر روش‌های زیبایی، تزریق فیلر گونه خطراتی از جمله خونریزی و کبودی را نیز به همراه دارد.

چرا از فیلر گونه استفاده می‌شود؟

از فیلر گونه معمولا برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • تقویت و برجسته کردن خطوط گونه‌ها
  • افزایش حجم گونه‌ها
  • جوان‌سازی صورت
  • پر کردن و حذف چین و چروک‌ها
  • صاف کردن خطوط صورت

 

تزریق ژل در گونه، چه مزایا و کاربردهایی دارد؟

اکثر افراد همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم، بعد از بالا رفتن سن به فکر انجام اقدامات و تزریق‌های مربوط به جوان‌سازی می‌افتند. تزریق فیلر، یکی از روش‌های رایج برای زیبایی است که در حال حاضر نیز به علت داشتن قیمت مناسب‌، عوارض کم، در دسترس بودن و … مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. گونه‌ها جزو نواحی رایج برای تزریق فیلر هستند و سه نقطه شقیقه، مالار زیگوماتیک و زیر مالار را پوشش می‌دهد. این نواحی بر اساس فرم صورت و گونه تقسیم‌بندی شده و پزشک متخصص می‌تواند بهترین ناحیه گونه را برای تزریق به مراجعه‌کننده‌ی خود پیشنهاد دهد.

فرم‌دهی دلخواه گونه‌ها و صورت از مزایای اصلی این تزریق به شمار می‌رود. از مزایای دیگر این کار، می‌توان به برجسته‌سازی گونه‌ها و ایجاد تقارن در حجم صورت اشاره کرد. تزریق فیلر در گونه، ماندگاری نسبتا بالایی دارد. هم‌چنین تزریق ژل در گونه به سرعت هم جواب می‌دهد. بعد از این تزریق امکان کاهش حجم ژل و تخلیه آن هم وجود دارد.
این تزریق به بافت‌های پوستی آسیبی نمی‌رساند و در طول زمان جذب پوست می‌شود. البته باید به کیفیت ژلی که استفاده می‌شود نیز دقت کنیم زیرا ژل بی‌کیفیت و تقلبی عوارض بسیار زیادی خواهد داشت. فیلرهای اینووسنس (فیلر شاین، سیلک، اسمایل، استایل و شیپ) یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تزریق هستند. در ادامه فیلر مخصوص تزریق ژل در گونه را معرفی می‌کنیم.

 کدام نوع فیلر برای ناحیه گونه بهتر است؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، متخصصین عموما از فیلرهای اسید هیالورونیک به دلیل برگشت‌پذیری آن‌ها استفاده می‌کنند، اما بسته به حجم، مقدار لیفتی که بیمار نیاز دارد استفاده از سایر فیلرها از جمله فیلرهای کلسیمی نیز ممکن است.

 

نکات مراقبتی تزریق ژل در گونه

نکات مراقبتی این عمل به اقدامات قبل و بعد از تزریق تقسیم می‌شوند. پیش از انجام تزریق، باید پزشک شما را معاینه کند و انتظار شما از این عمل را بداند و اطلاعات کاملی راجع به شما داشته باشد. این اطلاعات شامل مصرف دارو، ابتلا به بیماری‌های مختلف و خاص، تزریق ژل در نواحی مختلف پیش از این عمل و … هستند.
بعد از معاینه شما برای تزریق آماده می‌شوید و لازم است تا اقدامات قبل از تزریق ژل در گونه را انجام دهید. عدم مصرف دخانیات، الکل، داروها و مواد غذایی رقیق‌کننده خون، عدم استفاده از کرم‌های آرایشی در روز تزریق و مصرف داروهای ضدالتهاب از جمله این اقدامات است.

چه مواردی جزء مراقبت‌های بعد از تزریق ژل در گونه هستند؟

برای اینکه تاثیر تزریق فیلر ماندگارتر شود و عوارضی نداشته باشید باید نکات مراقبتی را بعد از عمل انجام دهید. به عنوان مثال بعد از تزریق بهتر است که:

  • بدون ضدآفتاب از منزل خارج نشوید.
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از شست‌وشوی صورت با آب گرم خودداری کنید.
  • از خاراندن، ماساژ و فشار دادن محل تزریق خودداری کنید.
  • تا دو روز طاق‌باز بخوابید.
  • قرص‌های تجویزشده را سر ساعت مصرف کنید.
  • حداقل تا یک هفته از مصرف سیگار، قلیان و الکل بپرهیزید.
  • به مدت یک هفته از ورزش کردن و تمرینات سنگین دوری کنید.
  • کمپرس یخ را بعد از تزریق، در دستور کار قرار دهید.

ماندگاری تزریق ژل در گونه چقدر است؟

تزریق ژل یک روش دائمی نیست و باید به صورت مستمر در فواصل زمانی نسبتا معین تزریق شود. البته با رعایت نکات مراقبتی می‌توانید ماندگاری آن را افزایش دهید. با توجه سبک زندگی هر فرد و ژلی که تزریق می‌شود، نمی‌توان برای هر فرد مدت زمان ثابتی مشخص کرد اما در اکثر موارد بسته به کیفیت محصول، بین ۹ تا ۱۸ ماه اثر فیلر باقی می‌ماند. تغذیه مناسب، مصرف ویتامین، نوشیدن آب و … عواملی هستند که به افزایش اثر فیلر کمک می‌کنند.

 

تفاوت تزریق فیلر گونه با تزریق چربی چیست؟

پزشک متخصص شما ممکن است یک روش جراحی به نام “پیوند چربی صورت”، که به عنوان “تزریق چربی اتولوگ” نیز شناخته می‌شود، به عنوان جایگزینی برای روش تزریق فیلر گونه که در بالا ذکر شده است، به شما ارائه دهد. در این روش، پزشک شما چربی گرفته‌شده از قسمت دیگری از بدن شما را برای بازگرداندن حجم به گونه‌های شما تزریق می‌کند. نتایج حاصل از پیوند چربی صورت می‌تواند دائمی باشد زیرا چربی در واقع از یک ناحیه از بدن شما به ناحیه دیگر پیوند زده می‌شود.

سخن آخر

در این مقاله با مزایا، ماندگاری و نکات مراقبتی تزریق ژل در گونه آشنا شدید. در آخر نیز بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مهم‌ترین نکته برای انجام اقدامات زیبایی، توجه به کیفیت فیلر است. فیلرهای اینووسنس انواع مختلفی دارند که هر کدام متناسب با نیاز مراجعه‌کننده می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. بهترین فیلر برای تزریق در گونه، فیلر استایل اینووسنس است. این فیلر برای بازیابی حجم از دست‌رفته صورت، حجم‌دهی گونه، اصلاح چانه و اصلاح گودی شقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

160 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

104 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

101 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

105 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

106 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

89 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه