نحوه اصلاح خط خنده و اندوه با فیلر

 

یکی از نشانه‌های جوانی و شادابی پوست، صاف و یک‌دست بودن آن است. در حقیقت هر چروک یا خطوطی در نواحی مختلف صورت باعث می‌شود که پوست پیرتر به‌نظر برسد. یکی از مشهودترین نواحی صورت که بر پیری پوست تاثیر زیادی دارد، خط خنده و همچنین خط اندوه است که در کنار ناحیه لب و دهان ایجاد می‌شوند. خطوط خنده چین و چروک‌هایی هستند که از سمت گوشه‌های بیرونی بینی به سمت گوشه‌های دهان کشیده می‌شوند. در واقع چین‌های عمیق بینی باعث ایجاد سایه‌هایی می‌شوند که می‌توانند چهره را پیرتر و چروکیده‌تر از میزان واقعی‌اش نشان دهند. خطوط عمیق ماریونت (خط اندوه) که از گوشه‌های دهان پایین می‌آیند نیز سایه‌هایی را در گوشه‌های دهان ایجاد می‌کنند که می‌تواند باعث شود چهره، غمگین به نظر برسد یا احساسات منفی را منتقل کند. ایجاد خطوط لبخند و اندوه در حقیقت به دلیل فرآیندهای طبیعی پیری پوست است. افتادگی و از بین رفتن چربی گونه با افزایش سن باعث ایجاد خطوط لبخند یا چین‌های بینی می‌شود. اما خوشبختانه راه حلی برای این مسأله وجود دارد! فیلر خط لبخند به ناحیه خط خنده تزریق می‌شود تا به آرامی ظاهر خطوط یا چین‌ها را از بین برده و صاف کند.
با وجود روش‌های مختلف برای از بین بردن این خطوط در چهره، این‌که کدام یک از این روش‌ها ایمن‌تر و همراه با عوارض جانبی کمتری هستند، موضوعی اصلی برای تصمیم‌گیری است. در این مقاله با معرفی یک روش غیرتهاجمی یعنی اصلاح خط خنده و اندوه با فیلر، نحوه جوانسازی پوست را به شما معرفی خواهیم کرد.

دلایل ایجاد خط خنده و اندوه

نواحی اطراف لب نسبت به سایر بخش‌های صورت، پیری پوست را زودتر نشان می‌دهند. خط خنده و خط اندوه از گوشه‌های دهان تا پایین چانه کشیده شده‌اند. به طور معمول با افزایش سن، خطوط خنده و اندوه ایجاد می‌شود. معمولا این خطوط از حدود ۴۰ سالگی ایجاد می‌شوند ولی عوامل دیگری نیز می‌تواند باعث تشدید یا بروز آن‌ها در سنین پایین‌تر شوند. به‌ همین دلیل می‌توان این خطوط را در تعداد زیادی از افراد با سنین پایین‌تر مثل ۳۰ یا کمتر از آن مشاهده کرد. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• عوامل ژنتیکی
• سیگار کشیدن
• کاهش وزن زیاد
• خشکی پوست و کاهش چربی صورت

افزایش سن یا هر یک از عوامل فوق باعث تحلیل کلاژن و رطوبت پوست و در نتیجه از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود؛ همین عامل پوست را دچار افتادگی خواهد کرد و باعث ایجاد خطوط بر روی آن می‌شود. پوست‌هایی که چربی بیشتری دارند، کمتر تحت تاثیر این مشکل قرار می‌گیرند، چرا که وجود چربی در نواحی مختلف پوست، حجم لازم را تامین کرده و مانع از کشیدگی آن می‌شود. در نتیجه شاهد افتادگی یا ایجاد چین و چروک‌های (نازولابیال) در ناحیه اطراف دهان نخواهید بود.

رفع خط خنده و اندوه با فیلر

تزریق فیلر به ‌عنوان یک روش غیرتهاجمی باعث اصلاح خطوط صورت خواهد شد. فیلرهای اینووسنس حاوی اسید هیالورونیک هستند. این ماده به ‌طور طبیعی در بدن وجود دارد و با تزریق به پوست، حساسیتی ایجاد نمی‌کند. در نتیجه عوارض بسیار کم و ریسک پایینی دارد. این فیلرها در زیر پوست گلوله نمی‌شوند و به دلیل اینکه یک درمان موقت به‌شمار می‌روند پس از مدتی جذب پوست خواهند شد.
تزریق فیلر پس از یک جلسه مشاوره با پزشک متخصص و تعیین میزان و نوع فیلر مورد نیاز انجام خواهد شد. برای انجام آن نیز از سرنگ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که هیچ گونه برشی در بافت پوست ایجاد نکرده بلکه با وارد شدن به لایه‌های مختلف پوستی، فیلر را به آرامی در نواحی مختلف پخش می‌کنند.

 

چرا فیلرهای پوستی برای رفع خط خنده و اندوه توصیه می‌شوند؟

تزریق‌های زیبایی مانند بوتاکس و فیلر پوستی، دو مورد از مطمئن‌ترین راه‌حل‌های مداخله‌ای غیرتهاجمی برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها، بدون جراحی پلاستیک هستند.
این روش‌ها اثرات متفاوتی در رفع چین و چروک‌های صورت دارند. حتی برخی از پزشکان نیز بسته به شرایط بیمار و اهداف زیبایی شناختی، ترکیب آن‌ها را توصیه می‌کنند.
پزشکان معمولا تزریق فیلر صورت را برای چین و چروک‌های ثابت که به دلیل از دست دادن حجم ایجاد می‌شوند توصیه می‌کنند. درمان بوتاکس برای چین و چروک‌های پویا که در اثر حرکات صورت باقی می‌مانند، پیشنهاد داده می‌شود. برای خطوط لبخند، به بیماران توصیه می‌شود تا از فیلرهای پوستی استفاده کنند. این روش به سادگی چین‌های پوستی یا نواحی فرورفته در امتداد دهان فرد را پر می‌کند بدون اینکه بر حرکت دهان اثر خاصی بگذارد. به همین دلیل، برای موارد زیر نیز توصیه می‌شود:

• چین نازولبیال
• خطوط ماریونت
• خطوط لب عمودی

برخی از پزشکان همچنین ترکیب بوتاکس و فیلرهای پوستی را برای بیماران توصیه می‌کنند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشند. به همین دلیل است که باید به دنبال یک پزشک بسیار آموزش‌دیده باشید تا یک برنامه درمانی سفارشی مناسب برای شما توصیه کند. برای این منظور می‌توانید از مشاوره رایگان اینووسنس استفاده کنید.

چگونه فیلرهای پوستی، خط خنده و اندوه را صاف می‌کنند؟

خطوط لبخند به صورت خطوط عمودی منحنی در دو طرف دهان افراد ظاهر می‌شوند و شبیه پرانتزی هستند که دهان را در بر می‌گیرد. این خطوط ریز به مرور زمان ایجاد می‌شوند زیرا تولید کلاژن در پوست کاهش می‌یابد و صورت حجم خود را از دست می‌دهد؛ نهایتا در حین خندیدن یا لبخند زدن، اثر جمع شدن صورت روی پوست به جای می‌ماند. خطوط خنده ممکن است در ابتدا به عنوان چین و چروک‌های موقتی ظاهر شوند که فقط در حین خندیدن دیده می‌شوند، اما بعد از مدتی می‌توانند به چین و چروک‌های ثابت و همیشگی تبدیل شوند، حتی زمانی که شخص لبخند نمی‌زند!

 

فیلرهای مناسب برای اصلاح خط خنده و خط اندوه

فیلرها برای جوانسازی و اصلاح خطوط و چین و چروک‌های صورت در بخش‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فیلر استاندارد این است که با توجه به بافت پوستی طراحی شده باشد. برای مثال ناحیه زیر چشم، پوست نازک‌تری نسبت به چانه و فک دارد. غلظت و سایر ویژگی‌های فیلر برای هر ناحیه متفاوت خواهد بود. ضمن اینکه در نتیجه نهایی نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.
فیلر استایل اینووسنس و فیلر اسمایل اینووسنس، دو فیلر کاربردی هستند که به‌صورت تخصصی برای نواحی اطراف دهان و لب‌ها طراحی شده‌اند. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های فیلرهای اینووسنس وجود بی‌حس‌کننده لیدوکائین در ترکیبات اولیه آن است که نیازی به استفاده از بی‌حس‌کننده مجزا ندارد و هنگام تزریق، درد بسیار کمی احساس می‌شود.

مراقبت‌های لازم پس از تزریق فیلر

پس از تزریق فیلر با مشورت پزشک متخصص، بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا علاوه‌بر افزایش ماندگاری فیلرها، تاثیر بهتر آن‌ها را روی چهره خود مشاهده کنید. از جمله مراقبت‌های عمومی بعد از تزریق فیلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم استفاده از مواد آرایشی تا ۴۸ ساعت
  • عدم انجام حرکات ورزشی تا ۷۲ ساعت
  • قرار نگرفتن در معرض تابش نور مستقیم خورشید و گرمای زیاد مانند سونا و سولاریوم
  • عدم مالش و دست‌کاری صورت در ناحیه تزریق‌شده
  • نوشیدن آب کافی در روز
  • عدم استفاده از نوشیدنی‌های الکلی
  • نکشیدن سیگار و قلیان

 

مراقبت‌های عمومی برای حفظ سلامت پوست

به‌طور کلی رعایت برخی از نکات نیز به شما کمک می‌کند که پوست شاداب‌تر و جوان‌تری داشته باشید. از جمله مراقبت‌های عمومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انجام مراقبت‌های پوستی

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها در داشتن پوستی شاداب، انجام مراقبت‌های روتین است. مواردی که باعث می‌شود، در صورت تزریق فیلر نیز ماندگاری و تاثیر بهتر آن را روی چهره خود مشاهده کنید. از جمله این مراقبت‌ها می‌توان به شستشوی روزانه پوست با محلول‌های مخصوص، استفاده از مواد آرایشی مرغوب، پاک کردن آرایش قبل از خواب و استفاده از سرم‌های مرطوب‌کننده پوست اشاره کرد.

 عدم کاهش یا افزایش وزن ناگهانی

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر پوست، کاهش یا افزایش وزن زیاد است. در صورتی که قصد تغییر وزن زیادی دارید، بهتر است آن را در یک دوره زمانی طولانی و به ‌تدریج انجام دهید.

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید

نور خورشید به دلیل داشتن اشعه‌های مضر برای پوست، باعث آسیب به لایه‌های مختلف آن خواهد شد که در نهایت چین و چروک پوستی و ایجاد لکه‌های پوستی را افزایش می‌دهد. یک روش ساده برای جلوگیری از چنین مشکلاتی استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب است. همچنین بهتر است در ساعاتی که شدت نور بیشتر است، در معرض آن قرار نگیرید.

رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی را می‌توان شامل دو بخش کلی دانست: استفاده کافی از آب و مصرف غذاهای سالم. مصرف آب کافی باعث جلوگیری از خشکی پوست و تامین رطوبت لازم آن خواهد شد. همچنین استفاده از مواد غذایی تازه مثل: میوه و سبزیجات، ماهی و غلات نیز باعث حفظ سلامت پوستتان می‌شود.

 

سخن پایانی

اصلاح خط خنده و اندوه با فیلر یک روش غیرتهاجمی و مناسب است که با داشتن اسید هیالورونیک عوارض خاصی نداشته و به مرور جذب پوست خواهد شد. فیلرها با از بین بردن چین و چروک‌ها و همچنین خطوط چهره باعث جوانسازی پوست و زیبایی پوست می‌شود.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

161 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

105 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

101 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

105 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

107 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

89 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه