آیا فیلرهای پوستی می‌توانند شکل صورت شما را تغییر دهند؟

راز زیبایی زنانه چیست؟ در واقع مهمترین عامل در تعیین زیبایی زنانه فرم صورت است. همه زنان تمایل دارند زنانه‌تر به نظر برسند و احساس زیبایی کنند. حقیقت این است وقتی که به زنی در آن سوی یک اتاق نگاه می‌کنید، چین و چروکهایش را نمی‌بینید (شما خیلی دور هستید)، رنگ واقعی پوستش را هم همینطور (احتمالا او آرایش دارد)، هیچ نشانه‌ای هم از سن و سال واقعی‌اش مشاهده نمی‌کنید. اما شما فرم صورت او را به وضوح می‌بینید و بر مبنای آن در مورد زیبایی‌اش تصمیم‌گیری می‌کنید. با این حال چگونه می‌توانید در یک اتاق زیباتر و برجسته‌تر به نظر برسید؟ پاسخ این است که برای این منظور به یک صورت بیضی شکل با کانتورهای زیبا نیاز دارید.

زیبایی صورت از منظر ریاضی

آیا می‌دانستید که فرم صورت شما کلید زیبایی شماست؟ صورت بیضی شکل در بسیاری از فرهنگ‌ها کیفیت مطلوبی است که نماد زیبایی محسوب می‌شود. حال باور کنید یا نه، روشی وجود دارد که بدون جراحی فرم صورت خود را زیباتر و زنانه‌تر کنید.

در واقع از ۲ روش اصلی برای تغییر فرم و شکل صورت شما استفاده می‌شود:

۱. از تزریقات ضد چروک (شل کننده‌های عضلانی تزریقی) برای کاهش اندازه عضلات جویدنی شما استفاده می‌شود. در حقیقت عرض قسمت پایینی صورت و فک شما با ضخامت این عضله (ماستر) تعیین می‌شود. این تکنیک در واقع باعث لاغری قسمت پایین صورت، برجسته‌تر شدن گونه‌ها و ایجاد ظاهری زنانه‌تر می‌شود.

۲. برای بلند کردن چانه و پهن کردن گونه‌ها (در صورت نیاز) از فیلرهای پوستی استفاده می‌شود. این تکنیک یک مثلث بیضی‌گونه یا وارونه را ایجاد می‌کند.

فیلرهای پوستی چگونه عمل می‌کنند؟

فیلرهای پوستی در نواحی خاصی از صورت با ترتیب خاصی تزریق می‌شوند تا تعادل و تقارن را به صورت شما بازگرداند و فرم دلخواه را برای شما ایجاد کنند. پس از توافق بر سر برنامه درمانی، پزشک فیلرهای پوستی را برای شما تزریق می‌کند. خبر خوب این است که آن‌ها حاوی ماده بی‌حس کننده برای حداکثر راحتی شما هستند. ضمنا شما می‌توانید بلافاصله پس از تزیق، نتایج را مشاهده کنید.

 

بعد از تزریق فیلر چه انتظاری می‌توانم داشته باشم؟

مانند تمام روش‌های درمانی تزریقی، ممکن است برای یک ساعت یا بیشتر قرمزی و کمی درد در ناحیه تزریق وجود داشته باشد. ضمنا هنگام انجام درمان‌های تزریقی، کبودی همیشه یک عارضه جزئی است که با این روش‌ها همراه است. شما می‌توانید با اجتناب از مصرف الکل، محصولات امگا ۳ و داروهای ضد التهابی به مدت ۲۴ ساعت قبل از درمان، این خطر را به حداقل برسانید.

اگر ایده شکل صورت زنانه‌تر و زیباتر را دوست دارید، مهم است که به انحنای گونه خود نیز نگاه کنید. اغلب لاغری صورت را با تزریق فیلر گونه همراه می‌کنند تا زیبایی شما را افزایش دهند.

فرم‌دهی به صورت با فیلر چانه

با افزایش سن، حجم صورتمان کم می‌شود و شکل صورتمان تغییر می‌کند. به دلیل کاهش حجم، در سوم پایینی صورت شروع به افتادگی می‌کند و ظاهرمان مسن‌تر و شکسته‌تر می‌شود. فیلرهای پوستی می‌توانند به بازگرداندن حجم از دست رفته جوانی و ایجاد ساختاری زیباتر برای صورت کمک کنند.

چگونه فیلرها می‌توانند شکل صورت را تغییر بدهند؟

فیلرهای پوستی در ترمیم کانتور که ظاهری باریک‌تر برای صورتمان ایجاد می‌کنند، موثر هستند. حوزه‌هایی که باید روی آن‌ها تمرکز کرد عبارتند از:

  • شقیقه‌ها: پوست اطراف چشم یکی از اولین جاهایی است که با افزایش سن حجم خود را از دست می‌دهد. استفاده از فیلرها برای بازگرداندن حجم آن‌ها، فرم مدنظر برای ایجاد یک صورت باریک‌تر و V شکل را تقویت می‌کند.
  • گونه‌ها: گونه‌های کشیده نیز به فرم V شکل صورت کمک می‌کنند. چه به طور طبیعی گونه‌های کشیده‌ای داشته باشید چه نه، فیلر گونه می‌تواند باعث چاق شدن ظریف این ناحیه شود که به نوبه خود به کشیده کردن و کانتور کردن صورت برای داشتن ظاهری باریک‌تر کمک می‌کند.
  • چانه: تزریق فیلر چانه به کشیده شدن صورت شما و کاهش ظاهر غبغب کمک می‌کند. وقتی چانه شما کشیده‌تر می‌شود و با بقیه صورت هماهنگ می‌شود، فرم صورت شما متعادل‌تر می‌شود.
  • خط فک: استفاده از فیلر در امتداد خط فک و گردن، پوست را سفت و خط فک را مشخص می‌کند و ظاهری باریک و تفکیک‌شده به شما می‌دهد.

ارزیابی فرم صورت یک مرحله ضروری در برنامه ریزی درمان با فیلر پوست برای دستیابی به نتایجی زیبا و طبیعی است. در واقع فرم‌های مختلف صورت نیاز به استراتژی‌های درمانی و مناطق تمرکزی متفاوتی برای تزریق دارند. برای اطلاع از بهترین نواحی برای تزریق فیلر، در ادامه با ما همراه باشید.

فیلرهای پوست و صورت قلبی شکل

صورت قلبی شکل دارای گونه‌های برجسته و باریک شدن در قسمت پایین صورت و چانه است. با افزایش سن، صورت فرم اولیه خود را از دست می‌دهد و لاغرتر می‌شود و در نتیجه ظاهری زاویه دار پیدا می‌کند. در واقع برای دستیابی به صورتهای قلبی شکل از اثرات پرکنندگی فیلرهای پوستی بهره می‌برند.

 

تزریق فیلر برای دستیابی به صورت قلبی شکل

درمان باید بر روی یک سوم پایینی صورت متمرکز شود و حجم را به بافت زیر گونه بازگرداند تا به ایجاد ظاهر زاویه دار کمک کند. فیلر پوستی همچنین می‌تواند به صورت استراتژیک در چانه و در امتداد خط فک تزریق شود تا فرمی بیضی شکل ایجاد کند. در صورت نیاز، مقدار کمی فیلر پوستی را می‌توان به پایین گونه‌ها اضافه کرد تا چین‌های نازولبیال را صاف کند.

فیلرهای پوستی و صورت بیضی شکل

کسانی که با صورت بیضی به دنیا می‌آیند، خوش شانس هستند چون تناسبات و تقارن صورتشان عالی است: وسط صورت پهن‌تر (ناحیه گونه‌ها)، با کاهش عرض تدریجی به سمت چانه. با این حال، صورت بیضی شکل ممکن است پیری را در ناحیه زیر چشم زودتر نشان دهد.

تزریق فیلر برای دستیابی به صورت بیضی شکل

قسمت میانی صورت باید نقطه کانونی درمان باشد. بازگرداندن حجم به بافتهای این ناحیه با فیلر پوستی در امتداد استخوان گونه، شکل گونه و انعکاس نور را روی صورت بهبود می‌بخشد. درمان این ناحیه به طور غیر مستقیم به چندین ناحیه مختلف صورت از جمله زیر چشم ها، چین‌های بینی و خط فک کمک می‌کند. همچنین ممکن است مقدار کمی از فیلر در امتداد خط فک و چانه تزریق شود تا ظاهر فک را بهبود ببخشد و خط فک را تفکیک کند.

فیلرهای پوستی و صورت زاویه دار

یک خط فک برجسته، شکل زاویه ای/مثلثی صورت را مشخص‌تر می‌کند. در واقع این فرم صورت، ساختاری قوی در قسمت یک سوم پایینی صورت دارد. خوشبختانه، این شکل صورت پیری را خیلی دیر نشان می‌دهد. با این حال، زمانی که این اتفاق می‌افتد، شلی و افتادگی پوست در امتداد خط فک، گردن و زیر چشم‌ها آشکار می‌شود.

 

تزریق فیلر برای دستیابی به صورت زاویه‌دار

هنگام تزریق فیلر برای دستیابی به صورت زاویه‌دار، تمرکز باید بر هماهنگی نیمه پایینی صورت با نیمه بالایی باشد. قسمت میانی صورت کانون تزریق است، سپس فیلر در گونه ها، زیر چشم و در سمت جانبی در امتداد استخوان گونه تزریق می‌شود. به طور معمول فقط مقدار کمی فیلر در قسمت تحتانی صورت برای کاهش ظاهر جول‌ها مورد نیاز است. اگر عضلات فک و صورت بزرگ باشند (که اغلب در افرادی که در شب دندان قروچه می‌کنند دیده می‌شود) تعدیل کننده‌های عصبی (به عنوان مثال، بوتاکس، دیسپورت) می‌توانند به نازک شدن قسمت تحتانی صورت کمک کنند، . هنگامی که بوتاکس به عضله ماستر تزریق می‌شود، حجم عضله کاهش می‌یابد و در نتیجه یک سوم پایین صورت باریک‌تر می‌شود و تعادل کلی صورت بهبود می‌یابد.

نکته پایانی

هماهنگی خوب در بین اجزای صورت چیزی است که چهره را برای همه دلپذیر می‌کند. این مسأله به معنای تقارن کامل نیست، بلکه یک نسبت متعادل از یک سوم عمودی و یک پنجم افقی است. به دلیل روند طبیعی پیری، هماهنگی صورت به دلیل کاهش حجم بافتی، تغییر توده استخوانی و کاهش حجم بافت چربی زیر پوستی تغییر می‌کند. مطالعه، ارزیابی و پیروی از قوانین طبیعی در مورد فرم ایده‌آل صورت، همگی پیشنهاد می‌دهند که استفاده از فیلر پوستی سریع‌ترین و کم عارضه‌ترین روش برای دستیابی به فرم ایده‌آل صورت است.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه