چه کسانی مناسب تزریق ژل لب هستند؟

 

افرادی که لب‌های باریکی دارند همیشه برای آرایش لب‌هایشان دچار مشکل هستند. شکایت اصلی این افراد مشخص نبودن لب در میان سایر اجزای صورت است. این افراد هر چه ‌قدر هم که از لوازم آرایش‌هایی مانند: برق لب، خط لب و رژ لب استفاده کنند، باز هم لب‌هایشان چنان که باید جلوه ندارد. با پیشرفت علم و تجهیزات زیبایی و پزشکی این مشکل به ساده‌ترین شکل ممکن رفع می‌شود. متخصصان زیبایی می‌توانند با تزریق ژل یا فیلر لب به شما در این زمینه کمک کنند. اما چه کسانی مناسب تزریق ژل لب هستند؟ در این مقاله تلاش می‌کنیم تا پاسخ جامعی به چنین سوالاتی بدهیم.

ژل لب چیست؟

فیلر لب ماده‌ای ژل‌مانند بر پایه اسید هیالورونیک است که تزریق آن به بافت‌های نرم موجب تقویت یا حجیم شدن نسبی آن‌ها می‌‌شود. این اسید با جذب نسبتا بالای آب به سلول‌ها کمک می‌کند تا هیدراته شوند. این فرایند که باعث افزایش حجم سلول می‌شود، درست همان چیزی است که در علم زیبایی تحول بی‌نظیری ایجاد کرده است. امروزه فیلرهای بسیاری برای نواحی مختلف صورت وجود دارد. مانند فیلر لب، دور چشم و … .

چرا ژل لب را تزریق می‌کنیم؟

اساسا ژل لب برای حجیم کردن لب‌های باریک استفاده می‌شود. اما گاهی افراد لزوما لب‌های باریکی ندارند، بلکه لب بالا و پایین آن‌ها از نظر استانداردهای زیبایی‌شناختی قرینه نیستند. در این حالت با تزریق ژل لب تلاش می‌شود تا لب‌ها قرینه شوند. برای مثال فرض کنید ضخامت لب بالا نسبت به لب پایین بیشتر است. با تزریق ژل به دو طرف لب پایین، این نقاط حجیم شده و به سمت بیرون سوق پیدا می‌کنند و در نتیجه بخش بیشتری از آن مشخص می‌شود و با لب بالا قرینه خواهد شد.

چه کسانی مناسب تزریق ژل لب هستند؟

تزریق فیلر لب یک تصمیم شخصی است. در حقیقت پیگیری خواسته‌های زیبایی‌شناختی علاوه بر بهبود ظاهر گاهی اوقات کاربرد درمانی هم دارد. برای استفاده از فیلر لب، باید:
• انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید.
• عفونت فعال دهانی از جمله آفت یا تبخال نداشته باشید.

بسیاری از افرادی که از فیلر لب استفاده می‌کنند تمایل دارند اندازه لب‌های خود را افزایش دهند. در حقیقت ممکن است به دلایل زیادی بخواهید اندازه لب‌های خود را بزرگتر کنید، از جمله:

• بازگرداندن اندازه قبلی لب
• اصلاح فرم لب‌ها و متقارن کردن آن‌ها. داشتن لب‌های نامتقارن امری متعارف است.
• صاف کردن چین و چروک اطراف لب‌ها. وقتی لبخند می‌زنید یا می‌خندید، گاهی اوقات چین و چروک‌هایی در کناره‌های دهان شما ایجاد می‌شود.
• افزایش اعتماد به نفس.

در طی تزریق ژل لب چه اتفاقی می‌افتد؟

در تزریق ژل لب بسته به تشخیص متخصص نواحی مشخصی در نظر گرفته می‌شوند و با سرنگ‌های بسیار ظریف فیلر را به لب تزریق می‌کنند. این تزریق بسته به نیاز لب‌ها ممکن است تعدادی در اطراف لب و تعدادی در داخل لب‌ها باشد. خود فیلرها دارای مواد بی‌حس‌کننده هستند و نیاز به بی‌حسی نیست اما برای اینکه بیمار حتی کوچک‌ترین دردی را احساس نکند، گاهی اوقات در اطراف لب‌ها بی‌حسی موضعی تزریق می‌شود.

مزایای تزریق ژل لب چیست؟

مزایای تزریق ژل لب عبارت‌اند از:
• زیبا و حجیم شدن لب‌ها
• داشتن لب‌های برجسته و خوش‌فرم
• رفع نواقص و غیرقرینگی فرم لب‌ها
• ایجاد ظاهری طبیعی در صورت استفاده از فیلر باکیفیت

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

این سوال را نمی‌توان با یک جواب قاطع و مشخص پاسخ داد؛ چرا که ماندگاری ژل یا فیلر لب بستگی به کیفیت فیلر تزریقی، حجم تزریق و متابولیسم بدن هر فرد دارد. بنابراین، نمی‌توان درباره تمام افراد یک پاسخ کلی داد. اما به طور متوسط ماندگاری ژل لب بین ۶ ماه تا یک سال و گاهی حتی کمی بیشتر از این مدت است.

مراقبتهای بعد از فیلر لب

هر کدام از اقدامات زیبایی بعد از اینکه انجام شد، نیاز به مراقبت دارد. به ویژه تزریق‌هایی که مربوط به صورت هستند، به دلیل حساس بودنشان‌ مراقبت بیشتری می‌خواهند. ممکن است بعد از تزریق ژل، کمی کبودی در لب ایجاد ‌شود که می‌توانید با یک کمپرس یخ کوچک به تسریع رفع این کبودی‌ها کمک کنید.
بعد از تزریق فیلر لب چه باید کرد؟ مصرف دخانیات تا یک هفته بعد از تزریق ممنوع است؛ زیرا باعث تورم بیشتر لب‌ها می‌شود. از اصلاح پشت لب و استفاده از مواد آرایشی تا یک هفته پرهیز کنید. همچنین، افرادی که فیلر تزریق کرده‌اند نباید فعالیت بدنی یا ورزش سنگین انجام دهند. به مدت ۴۸ ساعت نیز باید از رفتن به سونا و نوشیدن نوشیدنی‌های داغ خودداری کرد؛ چرا که حرارت باعث از بین رفتن تاثیر ژل لب می‌شود.

آیا فیلر لب درد دارد؟

در خصوص تزریق ژل لب به جهت اینکه نقطه مورد نظر بسیار حساس است، از سرنگ‌های ظریفی استفاده می‌شود. بنابراین، این تزریق‌ها به هیچ عنوان درد ندارد و خیالتان از این بابت کاملا راحت باشد. علاوه بر این، فیلرها در بیشتر موارد، خود حاوی لیدوکائین (ماده بی‌حسی موضعی) هستند و این یعنی تحمل حداقل درد.

زمان نقاهت تزریق ژل لب چقدر است؟

اساسا تزریق چیزی نیست که بتوان اسم نقاهت روی دوره پس از آن گذاشت. فرآیند بهبود کبودی لب خیلی سریع پیش می‌رود و شما می‌توانید زندگی معمولی خود را داشته باشید. تنها کافی است مراقبت‌های بعد از تزریق که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را به مدت یک هفته انجام دهید.

آیا می‌توان در دوران بارداری ژل لب تزریق کرد؟

دوران بارداری یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین دوره‌های زندگی هر زن است. در این دوران کوچک‌ترین حالات روحی و فیزیکی مادر بر روی جنین تاثیر می‌گذارد. امروزه با وجود تمام پیشرفت‌هایی که در علم پزشکی صورت گرفته، تنها بخش کوچکی از تاثیرات بدن و روان مادر بر جنین ثابت شده است. بنابراین، زن باردار باید تا می‌تواند زندگی طبیعی خود را داشته باشد تا جنین در روند بی‌خطر و کم‌آسیبی رشد کند.
هیچ مدرک علمی‌ای وجود ندارد که حاکی از عوارض تزریق ژل لب یا هر گونه فیلر بر روی جنین باشد؛ اما چنان که گفتیم بهتر است در این دوره از وارد کردن فیلر به بدن خود خودداری کنید. لب‌های شما در این ۹ ماه زیباترین لب‌های دنیاست، چرا که موجود دوست‌داشتنی‌ای را در بدن خود رشد می‌دهید! در نتیجه توصیه می‌کنیم تزریق ژل را برای قبل یا بعد از این دوره در نظر داشته باشید.

آیا تزریق ژل لب مضر است؟

هر عمل یا تزریق زیبایی در کنار زیبایی‌ای که به همراه دارد، ممکن است عوارضی نیز داشته باشد. یکی از ابتدایی‌ترین عوارض تزریق ژل لب احتمال آسیب دیدن بافت لب است. اگر فردی که فیلر را تزریق می‌کند، تجربه کافی نداشته باشد احتمال این آسیب زیاد خواهد بود.
مورد دیگر این که ممکن است بدن شما نسبت به هریک از مواد تشکیل‌دهنده فیلر (به جز اسید هیالورونیک که به طور طبیعی در بدن وجود دارد) واکنش آلرژیک نشان دهد. به همین دلیل نیاز است تا پیش از تزریق حتما با یک متخصص، مشورت‌های لازم را انجام دهید.
و در نهایت در مورد کیفیت فیلری که قصد تزریق آن را دارید تحقیق کرده و از اصالت آن مطمئن شوید. فراموش نکنید که چهره شما به هیچ عنوان نباید دستخوش ریسک انتخاب فرد ناآگاه یا محصولات بی‌کیفیت شود؛ چرا که جبران این موضوع هزینه‌های مالی و البته روانی بسیار زیادی خواهد داشت. با انتخاب فیلرهای باکیفیت و مطمئن مثل فیلرهای اینووسنس زیبایی را به چهره خود هدیه دهید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

37 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

26 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

37 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

33 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

34 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

31 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه