فرق فیلر بینی با آنزیم بینی: تفاوت تزریق آنزیم با فیلر بینی چیست؟

فرق فیلر بینی با آنزیم بینی: تفاوت تزریق آنزیم با فیلر بینی چیست؟

تنها راه برای زیبایی و اصلاح فرم بینی، عمل جراحی نیست! روش‌های جایگزین دیگری وجود دارند که عوارض کمتری داشته و به ‌صورت سرپایی انجام می‌شوند؛ از جمله رایج‌ترین آن‌ها می‌توان به تزریق فیلر برای اصلاح بینی و تزریق آنزیم اشاره کرد.

اصلاح فرم بینی به وسیله تزریق فیلر و آنزیم، به دلیل ماهیت غیرتهاجمی و انطباق بالا در ایجاد تغییرات جزئی و قابلیت رساندن افراد به استانداردهای زیبایی‌مورد نظرشان، در کشورهای آسیایی محبوبیت زیادی دارد.؛ مشخص شد که هر دو روش برای فرم‌دهی بینی مناسب هستند، اما فرق فیلر بینی با آنزیم بینی چیست؟

در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت فیلر و آنزیم بینی می‌پردازیم: نحوه تزریق، تاثیرات، مزایا و میزان ماندگاری‌ هر کدام را جداگانه بررسی کرده‌ایم و در انتها هم تفاوت‌های فیلر بینی و آنزیم را به‌صورت موردی برایتان آورده‌ایم.

کوچک کردن بینی با تزریق آنزیم

تزریق آنزیم یک جایگزینِ کم‌هزینه‌تر برای جراحی پلاستیک بینی است که به مدت زمان کمی برای استراحت احتیاج دارد و همین مسئله باعث شده تا تزریق آنزیم بینی مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد.

بینی نقطه کانونی صورت و اولین فاکتوری است که در برخوردهای اولیه با اشخاص دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد و تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی ظاهر صورت دارد. اگر احساس می‌کنید بینی شما ظاهری گوشتی و ناهمگون نسبت به صورت‌تان دارد و همچنین نمی‌توانید ریسک رفتن به زیر تیغ جراحی پلاستیک را بپذیرید، تزریق آنزیم می‌تواند گزینه خوبی برای کاهش حجم نسبی بینی‌تان باشد.

 

مراحل کوچک کردن بینی با آنزیم

کاربرد اصلی تزریق آنزیم، کوچک کردن بینی است. میزان، تعداد دفعات تزریق و نحوه آن هم با تشخیص پزشک و در جلسه مشاوره انجام می‌شود. روند انجام هم به این صورت است که ابتدا ناحیه مورد نظر ضدعفونی می‌شود؛ سپس دوز مشخص‌شده آنزیم توسط پزشک در نواحی تعیین‌شده، تزریق می‌شود. این فرآیند با توجه به وضعیت شخص و نتیجه مورد انتظار بین ۲ تا ۶ جلسه انجام خواهد شد. مدت زمان لازم بین هر جلسه هم ۱ الی ۲ هفته خواهد بود.
این روش نتیجه دائمی بر روی بینی خواهد گذاشت مگر در موارد بسیار کمی که در اثر عواملی مثل چاقی، بینی به فرم اولیه خود بازگردد. در این وضعیت می‌توان با یک جلسه تزریق مجدد، دوباره به وضعیت اولیه برگشت.

 

 

کوچک کردن بینی با آنزیم برای چه کسانی مناسب‌تر است؟

با توجه به متفاوت بودن فرم بینی و تفاوت سلیقه، روش‌های زیبایی هم متفاوت خواهد بود. تزریق آنزیم به‌ عنوان یک روش زیبایی برای ترمیم بینی‌های گوشتی مناسب است. آنزیم به جمع شدن و کوچکتر شدن بینی کمک می‌کند. این روش برای افرادی که بینی گوشتی دارند بسیار اثرگذار است. مراجعه‌کنندگانی که بینی استخوانی دارند قبل از انجام دادن این تکنیک باید با دکتر زیبایی مشاوره‌ای داشته باشند. در حالت کلی این روش می‌تواند برای گزینه‌های زیر مناسب باشد:

  • از بین بردن برآمدگی روی بینی
  • کوچک کردن بینی
  • بالا آوردن نوک بینی
  • متقارن کردن بینی
  • کاهش سایز حلقه‌های بینی

نحوه تزریق آنزیم بینی

ماده معمول مورد استفاده در روش تزریق آنزیم، آنزیم هیالاز است. همچنین ممکن است متخصص زیبایی تشخیص دهد از مواد دیگری مانند آپاتیت کلسیم نیز استفاده کند. تعداد جلسات مورد نیاز در این روش بسته به نظر پزشک متخصص زیبایی می‌تواند متغیر باشد. عموما پزشکان یک تا شش جلسه را برای تزریق آنزیم بینی در نظر می‌گیرند. بنابراین متخصص زیبایی در جلسه مشاوره می‌تواند تعداد جلسات دقیق و مدت‌زمان بین جلسات را مشخص کند.
در این روش، متخصص ابتدا ناحیه مورد نظر را با مواد مناسب ضدعفونی کرده و سپس تزریق‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد. در برخی موارد استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی برای‌ عدم احساس درد می‌تواند مفید باشد.

 

 

عوارض تزریق آنزیم بینی

با توجه به این که آنزیم‌های مورد استفاده در این روش کاملا با بدن سازگاری دارند، عوارض خاصی برای این روش گزارش نشده است و روشی کاملا ایمن محسوب می‌شود. در مواردی بسیار نادر برخی از افراد واکنش‌های موقت آلرژیکی را گزارش کرده‌اند که خوشبختانه موقتی بوده و پس از گذشت یک تا دو روز برطرف شده است.
برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی و ریسک در انتخاب پزشک خود بسیار دقت نمایید. چرا که حجم عمده آسیب‌های گزارش‌شده ناشی از نداشتن تخصص کافی توسط پزشک بوده است. پزشک غیر متخصص با تزریق‌های غیراصولی حتی می‌تواند باعث ایجاد زخم در ناحیه مورد نظر شود.

میزان ماندگاری و نحوه مراقبت پس از تزریق آنزیم بینی

طبق تجربیات چندین ساله ما، روش تزریق آنزیم کوچک‌کننده بینی ممکن است چندین سال دوام داشته باشد. از عواملی که ممکن است باعث کاهش ماندگاری این روش شود، بارداری و چاقی مفرط هستند. خوشبختانه می‌توان با مراجعه مجدد به کلینیک زیبایی و تزریق آنزیم اما با تعداد جلسات کمتر این مشکل را برطرف کرد.

پس از تزریق آنزیم بینی لازم است که برخی اقدامات ضروری را درنظر بگیریم که عبارتند از:

  • از دست زدن به بینی خود به مدت چند روز خودداری کنید.
  • استفاده از چسب بینی برای مدتی که پزشک در نظر می‌گیرد ضروری است.
  • از شستن صورت خود به مدت یک روز خودداری کنید.
  • جلساتی که برایتان مشخص شده را به صورت مرتب شرکت کنید.

 

 

تزریق فیلر به بینی چیست؟

تزریق فیلر به بینی یک عمل زیبایی غیرجراحی است که با استفاده از فیلرهای پوستی به طور موقت شکل بینی را تغییر می‌دهد.

نحوه تزریق فیلر بینی

فیلر بینی یک روش کاربردی برای اصلاح فرم بینی است. در این روش، ژل به ‌نواحی مختلف مثل تیغه و نوک بینی تزریق می‌شود که باعث صاف شدن تیغه بینی و بالا رفتن نوک آن می‌شود. برای اصلاح قوز بینی می‌توان از تزریق فیلر استایل است استفاده کرد. این فیلر اطراف نواحی که دارای برجستگی هستند را حجیم می‌کند و در نتیجه باعث یک‌دست‌شدن تیغه و اصلاح قوز بینی خواهد شد.

به‌ صورت کلی از فیلر بینی می‌توان در رفع نواقص جزئی در بینی استفاده کرد. از جمله ترکیبات به‌کار رفته در فیلرها، اسید هیالورونیک یا کلسیم هیدروکسی آپاتایت است که باعث اصلاح فرم بینی خواهد شد. یکی از راه‌های جدید برای کوچک کردن بینی گوشتی، تزریق آنزیم هیالاز است. تزریق آنزیم نیازی به بیهوشی عمومی ندارد و بی‌حسی موضعی برای آرامش بیمار و برطرف کردن درد کفایت می‌کند.

 

 

آیا تزریق فیلر به بینی می تواند جای جراحی بینی را بگیرد؟

در مقایسه با جراحی پلاستیک سنتی، تزریق فیلر به بینی محدودیت‌هایی دارد. به عنوان مثال: با تزریق فیلر به بینی، بینی را نمی‌توان کوچکتر کرد و نتایج فقط تا ۱۸ ماه باقی می‌ماند. در واقع فیلرهای پوستی می‌توانند به طور موقت برآمدگی‌های بینی شما را صاف کرده و ویژگی‌های خاصی را اصلاح کنند. این روش یکی از بهترین روش‌ها در این زمینه محسوب می‌شود.
تزریق فیلر به بینی ممکن است برای شما مناسب باشد اگر بخواهید:

• به بینی خود حجم دهید.
• نوک بینی خود را کشیده‌تر کنید.
• توده‌ها یا برجستگی‌های تیغه بینی را صاف کنید.
• برآمدگی روی پل بینی خود را بپوشانید.

تزریق فیلر به بینی روشی عالی برای ایجاد تغییرات جزئی در بینی است. با این حال، اگر به دنبال تغییرات اساسی و طولانی مدت هستید، ممکن است جراحی پلاستیک سنتی برای شما مناسب‌تر باشد.

بهبودی پس از تزریق فیلر به بینی چقدر طول می‌کشد؟

بعد از تزریق فیلر به بینی نیازی به استراحت نیست. می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرید. در موارد خاص هم پزشک دستورالعمل‌های خاصی را برای مدیریت هرگونه عوارض جانبی به شما ارائه می‌دهد.

 

 

ماندگاری فیلر بینی

فیلر بینی یک نوع روش زیبایی موقت است که برای نواقص جزئی به کار می‌رود. تاثیر انواع فیلرها از جمله فیلرهای اینووسنس را می‌توانید ۹ الی ۱۸ ماه روی بینی مشاهده کنید. همچنین، با گذشتن دوره ماندگاری می‌توانید، دوباره تزریق را انجام دهید.
این فیلرها با کیفیت مواد اولیه بسیار بالایی تولید شده‌اند که هیچ‌گونه نگرانی از بابت مواد تزریق‌شده و عوارض آن برای شخص باقی نخواهد گذاشت. ضمن اینکه برای از بین بردن احساس درد و تزریق ساده از لیدوکائین در مواد تشکیل‌دهنده آن استفاده شده است. از فیلر استایل علاوه‌بر اصلاح فرم بینی می‌توان برای از بین بردن خط خنده و خطوط کنار لب‌ها هم استفاده کرد.

مزایای تزریق فیلر بینی

بینی‌های استخوانی گزینه خوبی برای تزریق فیلر هستند. با تزریق فیلر در نواحی اطراف برآمدگی بالای تیغه، فرو رفتگی‌ها یکدست شده و در نتیجه بینی با تیغه صاف به ‌نظر می‌رسد. ضمن اینکه برای بینی‌هایی که حالت افتاده‌ای در قسمت نوک بینی وجود دارد، تزریق فیلر بینی می‌تواند برای رفع این مشکل استفاده شود.

به‌ طور کلی مزایای فیلر اصلاح بینی را می‌توان شامل موارد زیر دانست:

  • ایجاد ظاهر طبیعی در چهره
  • انجام سرپایی بدون نیاز به بستری شدن
  • عدم نیاز به بیهوشی و جراحی
  • استفاده از بی‌حسی موضعی و عدم احساس درد
  • انجام فیلر اصلاح بینی در مدت کوتاه و حدود ۲۰ دقیقه
  • بدون ریسک و کمترین عوارض
  • امکان برجسته کردن نوک بینی
  • ایجاد تقارن در دو طرف بینی

 

فرق فیلر بینی با آنزیم بینی 

تزریق آنزیم و فیلر بینی هر دو از جمله روش‌های زیبایی و غیرتهاجمی فرم‌دهی بینی به‌ شمار می‌روند. در عین حال تفاوت‌هایی هم دارند. در ادامه چند مورد تفاوت فیلر بینی با آنزیم بینی را آورده‌ایم:

  • اولین تفاوت فیلر و آنزیم بینی این است که تزریق آنزیم یک روش نسبتا دائمی است؛ درحالی که تزریق فیلر روش موقت برای زیبایی بینی بوده و مدت زمان ماندگاری کوتاه‌تری دارد.
  • دومین فرق فیلر بینی با آنزیم بینی کاربرد آن‌ها است. تزریق آنزیم برای بینی‌های گوشتی مناس‍ب‌تر است و بیشتر خاصیت کوچک‌کنندگی جمع‌کنندگی دارد؛ اما تزریق فیلر برای اصلاح قوزهای سطحی بینی‌ها استخوانی گزینه بهتری است.
  • تزریق فیلر برای بینی‌های استخوانی بهتر عمل می‌ امکان
  • تعداد جلسات و مواد تزریق‌‌شده در آنزیم و فیلر نیز با یکدیگر متفاوت است.

 

کلام آخر: برای تصمیم‌گیری نهایی بین تزریق فیلر بینی یا آنزیم به پزشک مراجعه کنید!

گفتیم که از فیلر و آنزیم می‌توان برای صاف کردن تیغه‌ بینی، رفع قوز پشتی بینی، اصلاح فرم بینی منحرف‌شده و برطرف کردن دیواره جانبی نامتقارن استفاده کرد. یک پزشک متخصص باید عیوب ظاهری بینی را دقیق تشخیص دهد و آناتومی بینی را به خوبی بشناسد تا بتواند پس از انتخاب بین فیلر یا آنزیم آن را در سطح و موقعیت مناسب تزریق کره و از هرگونه عوارض بالقوه جدی جلوگیری کند.

پیشنهاد ما به شما تزریق فیلر اینووسنس زیر نظر پزشکان متخصص ست؛ فیلر استایل اینووسنس مطابق با آخرین تکنولوژی‌های پزشکی به‌صورت اختصاصی برای بینی طراحی شده و فرم بینی شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکل دلخواهتان می‌رساند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه