رفع گودی و سیاهی زیر چشم با تزریق فیلر

فیلر زیر چشم (که به عنوان فیلر پوستی یا ژل زیر چشم نیز شناخته می‌شود) نوعی اسید هیالورونیک تزریقی است که برای بهبود ظاهر نواحی فرورفته یا تغییر رنگ یافته زیر چشم استفاده می‌شود.
بسیاری از افراد دچار حلقه‌های تیره زیر چشم می‌شوند، این سایه‌ها با برآمدگی چربی مستقیماً در زیر پلک پایین یا با فرورفتن بافت نرم روی استخوان زیر چشم ایجاد می‌شوند. در هر دو مورد، این تیرگی‌ها می‌تواند با قرار دادن فیلر چشمی در ناحیه سایه‌دار کاهش یابد.
به لطف سطح کوچک ناحیه زیر چشم، این روش جوانسازی نیازی به تزریق حجم زیادی از فیلر ندارد. گفته می‌شود، حتی با یک سی سی فیلر در هر جلسه می‌توان زیر هر دو چشم را پوشش داد؛ ماندگاری آن حدودا ۶ ماه است.
مانند سایر روش‌های زیبایی غیر جراحی مثل بوتاکس، لایه‌برداری و درمان‌های لیزر، فیلرها نیز برای صاف کردن خطوط پوستی، افزایش حجم و کمک به رفع چین و چروک‌های صورت مفید هستند. در این مطلب به تعدادی از رایج‌ترین سوالات در خصوص تزریق فیلر زیر چشم پاسخ خواهیم داد.

فواید فیلر زیر چشم

• نتایج به سرعت قابل مشاهده است.
• ناحیه زیر چشم روشن‌تر می‌شود.
• ناحیه زیر چشم را حجیم‌تر می‌کند.
• به طور کلی ناحیه زیر چشم جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد.

دلیلی وجود دارد که چرا بسیاری از مردم فیلرهای زیر چشم را یک راه حل مناسب برای داشتن چشمانی روشن و صاف و شاداب می‌دانند. اکثر مراجعین احساس می‌کنند ظرف چند ساعت پس از تزریق ژل، چشم‌هایشان سرحال‌تر و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. اکثر مراجعین اعلام کرده بودند که قبل از استفاده از ژل برای پوشاندن حلقه‌های زیر چشم باید از کانسیلر و آرایش بسیار زیادی استفاده می‌کردند.

فیلرها چگونه استفاده می‌شوند؟

فیلرها برای نواحی تزریق متفاوت فرموله می‌شوند. فیلرهایی که غلظت کمتری دارند برای درمان خطوط ریز مناسب‌اند و فیلرهایی با غلظت بیشتر می‌توانند چین و چروک‌های عمیق‌تر را پر کرده و گودی‌های زیر چشم یا اطراف پلک و فرورفتگی شقیقه را پر کنند.
فیلرها با انبساط بافتی کار می‌کنند؛ شبیه به نحوه انبساط اسفنج هنگام جذب آب. در واقع فیلرها بافت صورت را باز می‌کنند تا در نواحی مورد نظر حجم ایجاد کنند. خطوط اطراف چشم و گودی‌ها یا حلقه‌های تیره زیر چشم را می‌توان با فیلرها رفع کرد و به ظاهری جوان‌تر رسید.
لازم است بدانید که نتایج تزریق فیلرها آنی هستند؛ بنابراین شما با استفاده از مشاوره پزشک خود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه مقداری برایتان مناسب است. فیلرهای حاوی اسید هیالورونیک نیز برگشت‌پذیر هستند، که به بسیاری از کاربرانی که برای اولین بار از فیلرها استفاده می‌کنند، آرامش خاطر می‌دهند.

تزریق فیلر برای چه کسانی مناسب است؟

قبلا درباره اینکه چه کسانی مناسب تزریق ژل لب هستند صحبت کردیم. حالا همین موضوع را درباره گودی زیر چشم بررسی می‌کنیم. سیاهی زیر چشم می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود. اولین چیزی که باید بدانید این است که اگر سیاهی دور چشم شما ناشی از رنگدانه یا مشکلات عروقی باشد، فیلر نمی‌تواند برایتان جادو کند.
متخصصان می‌گویند فیلر برای افرادی که حجم زیر چشم ندارند، گزینه بسیار خوبی است. با افزایش سن، با کاهش محفظه‌های چربی در صورت، ناحیه زیر چشم از گونه جدا می‌شود و ظاهری توخالی به آن می‌دهد. این اتفاق در برخی از جوانان نیز به دلیل ژنتیک و فرم طبیعی صورت رخ می‌دهد. از فیلرها می‌توان برای ایجاد یک توازن بین ناحیه زیر چشم و بالای گونه استفاده کرد.

چه مقدار فیلر برای تزریق زیر چشم لازم است؟

میزان تزریق فیلر زیر چشم با توجه به نیاز فرد تعیین می‌شود. در حالت کلی اکثرا بیماران تنها به یک سرنگ که حاوی حدودا ۱ سی سی فیلر است نیاز دارند. در نظر داشته باشید این میزان بسته به فرد، کاملا متغیر است.

فیلرهای زیر چشم از چه چیزی ساخته می‌شوند؟

فیلرهای پوستی زیر سطح پوست قرار می‌گیرند و به پر شدن چین و چروک‌ها کمک می‌کنند. فیلرها می‌توانند از چندین ماده مختلف ساخته شوند، که اصلی‌ترین آن‌ها اسید هیالورونیک است، ماده‌ای که به طور طبیعی در پوست شما وجود دارد و به افزایش حجم و آب‌رسانی کمک می‌کند. در حالی که بقیه می‌توانند از کلاژن و کلسیم هیدروکسیل آپاتایت ساخته شوند. بسیاری از آن‌ها نیز حاوی لیدوکائین برای کمک به بی‌حسی و کاهش درد هستند.

مراقبت‌های پیش از تزریق فیلر زیر چشم

برای جلوگیری از هرگونه مشکل در خصوص استفاده از فیلر زیر چشم، نکاتی هست که بهتر است از آن‌ها مطلع باشید و از سلامت خود مراقبت کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین نکته‌های مراقبتی که باید پیش از استفاده از فیلر از آن‌ها آگاه باشید را بیان می‌کنیم.

آیا فیلر زیر چشم برای شما مفید است؟

اکثر افراد متقاضی فیلر زیر چشم، از گودی زیر چشم خود ناراضی هستند. از بین رفتن حجم زیر چشم اصلی‌ترین دلیل تزریق فیلر است؛ اما در برخی موارد می‌توان از آن برای درمان پف زیر چشم نیز استفاده شود. همان‌طور که پیشتر اشاره شد، آنچه فیلر زیر چشم نمی‌تواند تغییر دهد رنگدانه است. اگر تیرگی‌های زیر چشم شما به‌ دلیل رنگدانه تیره پوستتان باشد، تزریق فیلر فقط آن‌ها را برجسته می‌کند.

مطمئن شوید که از ژل اسید هیالورونیک استفاده می‌شود

اکثر پزشکان از فیلر پوستی اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند؛ به خصوص اگر بیمار در اولین تجربه خود باشد. بهتر است از پزشک خود درباره استفاده از این ماده سوال کنید. چرا که اگر نتیجه را دوست نداشته باشید، به راحتی می‌توان با تزریق آنزیم هیالورونیداز یا هیالاز (آنزیمی موجود در بدن) این ماده را تجزیه کرد.

جذب فیلر زیر چشم در افراد مختلف متفاوت است. تزریق فیلر گونه، معمولا تا یک سال و نیم ماندگاری دارد. از آنجا که در گودی زیر چشم محل جابجایی زیادی وجود ندارد (برخلاف لب‌ها)، بدن شما مدت بیشتری طول می‌کشد تا اسید هیالورونیک را حل کند. این به این معنی است که تزریق فیلر زیر چشم در مقایسه با فیلر لب ماندگاری بیشتری دارد.

درد سوزن اطراف چشم به آن اندازه که انتظار دارید ناراحت‌کننده نیست

تزریق فیلر زیر چشم آنچنان که از اسمش برمی‌آید دردناک نیست و به پوست صدمه نمی‌زند؛ اما به هرحال تزریق ممکن است باعث احساس ضعف شود. بهتر است قبل از قرار ملاقات یک نوشیدنی شیرین بخورید یا با خود به همراه داشته باشید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

37 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

26 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

37 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

33 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

34 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

31 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه