روش‌های زاویه‌سازی فک در مردان

 

امروزه مردان بیشتری با استفاده از فیلرهای پوستی، نواحی مختلف صورت خود را بدون جراحی به صورت بصری برجسته می‌کنند و از مزایای آن هم از نظر اجتماعی و هم در تجارت بهره می‌برند. فک یا چانه غیربرجسته در مردان عمدتاً یک ویژگی ارثی است که اغلب با افزایش سن بدتر می‌شود. یک فک گرد و بدون زاویه را می‌توان با چانه گرد و لبه‌های نرم و منحنی آن مشخص کرد.
استاندارد جذابیت مردانه حول ساختار صورت مردانه «ایده‌آل» از جمله: خط فک مربعی قابل‌مشاهده، چانه برجسته و استخوان‌های گونه‌ای برجسته متمرکز است. فک پایین می‌تواند در طول سال‌ها عقب‌نشینی کند. عوامل خاصی که ممکن است بر پیشرفت یک فک بدون زاویه تأثیر بگذارند عبارتند از:

• کمبود کلاژن و الاستین مرتبط با افزایش سن
• از دست دادن استخوان و بافت نرم که به عنوان پوکی استخوان شناخته می‌شود
• تروما یا آسیب صورت در اوایل زندگی

فک نقش اساسی بر زیبایی چهره دارد و باعث جذابیت بیشتر می‌شود. داشتن فک زیبا و متقارن علاوه ‌بر اینکه برای خانم‌ها جذاب است برای مردان نیز باعث افزایش اعتماد به نفس بیشتر می‌شود. خوشبختانه امروزه راهکارهای زیادی برای قرینه‌سازی و ایجاد زاویه فک وجود دارد که می‌توان از آن‌ها هم برای آقایان و هم برای بانوان استفاده کرد.

در این مطلب قصد داریم تا تمام نکات مربوط به زاویه‌سازی فک مردان را بررسی کنیم پس اگر به فکر زاویه‌سازی فک هستید حتما تا انتها با ما در مجله اینووسنس همراه باشید.

چرا زاویه‌سازی فک؟

در مطالب قبلی به صورت کامل راجع به هر آنچه باید درباره زاویه‌سازی فک و صورت بدانید، صحبت کرده‌ایم که در صورت علاقه می‌توانید آن را مطالعه کنید. اما به صورت خلاصه؛ زاویه‌سازی با روش‌های مختلفی مثل تزریق چربی، جراحی فک و تزریق فیلر انجام می‌شود که تغییرات اساسی را در چهره افراد ایجاد می‌کند. این‌کار برای مردان با اهدافی مثل: برجسته کردن چانه، لاغر کردن صورت، کوچک و برجسته شدن فک انجام می‌شود.
«اثر هاله» پدیده‌ای روان‌شناختی است که در آن برداشت‌های از پیش ساخته‌شده از یک فرد، بر اساس ظاهر او، به عنوان مبنایی برای ارزیابی عملکرد و شخصیت فرد مورد استناد قرار می‌گیرد. به این معنی که اگر جذاب، آراسته و خوش لباس باشید، رئیس شما ممکن است فکر کند در مقایسه با کسی که دارای این ویژگی‌ها نیست، کارمند بهتری خواهید بود. این مسأله نوعی سوگیری شناختی است و ممکن است به عنوان ابتکاری برای مردان عمل کند تا تصویر خود را در مقابل دیگران بهبود ببخشند.

راه‌های زیادی برای کمک به داشتن فک برجسته و زاویه‌دار یا کاهش ظاهر فک ضعیف وجود دارد و این روش‌ها را می توان از طریق طیف وسیعی از روش‌های خانگی و حرفه‌ای به دست آورد، مانند:

• تمرینات صورت
• کاهش وزن
• پوشیدن لباس بر اساس فرم صورت
• گذاشتن ریش
• تزریق فیلرهای پوستی

چه مردانی باید برای زاویه‌سازی فک اقدام کنند؟

تقریبا تمام مردان برای انجام این‌کار مناسب هستند اما به صورت کلی هر مردی که فک پهن و عریض، صورت گرد، چانه گرد و کوتاه، گونه‌های لاغر و صاف، چانه باریک، صورت کشیده داشته باشد و یا خط فک آن‌ها مشخص نیست و حجم صورت‌شان را از دست داده‌اند، بهترین کاندید برای زاویه‌سازی هستند.

روش‌های زاویه‌سازی فک در مردان

برای زاویه‌سازی فک در مردان، روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین این روش‌ها، تزریق ژل است. برای این ‌کار پزشک معالج شما با بررسی تمام زوایای صورت، بهترین نوع و مقدار ژل را برای شما انتخاب و تزریق می‌کند تا زاویه‌سازی به شکلی درست و متناسب برای صورت شما انجام پذیرد. انتخاب فیلر در این امر بی‌نهایت مهم است و اگر فیلر بی‌کیفیت و غیراستاندارد تزریق شود، نه تنها نتیجه خوبی نخواهد داشت بلکه باعث بروز اتفاقات جبران‌ناپذیری هم خواهد شد.

فیلر استایل و فیلر شیپ اینووسنس، حاوی هیالورونیک اسید بوده و با تزریق آن‌ها، شاهد بهترین نتیجه خواهید بود. نتیجه این فیلرها بسیار طبیعی بوده و به علت داشتن لیدوکائین در ترکیباتشان، در طول مدت تزریق هیچ دردی را حس نخواهید کرد. تزریق ژل حدودا ۱۵ دقیقه زمان می‌برد و ماندگاری نتیجه آن بسته به انتخاب نوع فیلر، بین ۱۲ تا ۱۸ ماه خواهد بود و سپس به تزریق مجدد نیاز خواهد داشت. البته با رعایت نکات مراقبتی مثل مصرف مایعات، رعایت رژیم غذایی سالم، خواب کافی، عدم استعمال دخانیات و الکل و … می‌توانید ماندگاری آن را بالاتر ببرید.

ماندگاری زاویه‌سازی فک

بر اساس روشی که برای زاویه‌سازی انتخاب می‌کنید، ماندگاری هر یک نیز متفاوت می‌شود. اگر زاویه‌سازی با فیلر را انتخاب کنید، معمولا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه ماندگار خواهند بود و نتایج دائمی نیستند. اما اگر برای این ‌کار از جراحی کمک بگیرید، ماندگاری آن تا مادامی که به فک و چانه آسیبی وارد نشود، ادامه خواهد داشت.

زاویه‌سازی صورت چه تاثیری در زیبایی دارد؟

زاویه‌سازی برای بهبود فرم صورت و اصلاح آن کاربرد دارد و بر موارد زیر نیز موثر است.

• متقارن‌سازی چهره
• افزایش جذابیت در صورت آقایان
• فرم‌دهی و حالت‌دادن خط فک و چانه
• ایجاد زاویه برای صورت
• از بین بردن نواقص

معایب زاویه‌سازی فک برای مردان

انجام اقدامات زیبایی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. که البته این عوارض در مقایسه با جراحی بسیار جزئی است. تزریق فیلر برای زاویه‌سازی فک مانند تزریق فیلرهای مختلف دیگر ممکن است با کبودی، خارش، ورم، عدم تقارن، زخم شدن و… همراه باشد. البته که این موارد موقت بوده و بعد از مدت کوتاهی هم از بین می‌روند.

سخن پایانی

زاویه‌سازی فک مردان باعث زیبایی و جذابیت بیشتر در چهره آنان شده و به افزایش اعتماد به نفس‌شان کمک می‌کند. با توجه به اینکه‌ راه‌های زیادی برای انجام این ‌کار وجود دارد حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت کرده و از او راهنمایی بخواهید. همان‌طور که گفته شد، انجام اقدامات مربوط به زیبایی برای آقایان و خانم‌ها باید حتما زیر نظر پزشک متخصص انجام شود وگرنه عوارض جبران‌ناپذیر و خطرناک آن می‌تواند سلامتی و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. پس با تحقیق و انتخاب پزشک حاذق، بهترین تصمیم را گرفته و چهره خود را دچار یک تغییر اساسی کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

32 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

21 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

30 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

29 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

31 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

27 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه