فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است: مزایا و هزینه‌ها

اگر به دنبال راه‌حلی برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم خود باشید، راه‌حل‌هایی که پیدا می‌کنید از کرم‌های روشن‌کننده خانگی گرفته تا تزریق فیلرهای زیر چشم توسط متخصص پوست، متغیر است. با کمی تحقیق بیشتر متوجه می‌شوید که سریع‌ترین و کم‌عوارض‌ترین روش برای رفع این مشکلات چشمی استفاده از فیلرهای پوستی است.

برای افراد در هر سنی، فیلر می‌تواند جایگزینی ایمن و مطمئن برای عمل جراحی زیر چشم باشد. برای تعیین اینکه آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر، یک مشاوره حضوری کامل با پزشک مورد نیاز است. فرورفتگی یا پف زیرچشم می‌تواند یکی از اولین نشانه‌های پیری باشد و همچنین می‌تواند باعث شود که فرد سنش بیشتر به نظر برسد. گودی در این ناحیه به دلیل پیری بافت زیر چشم و افت ذخایر چربی ایجاد می‌شود، اما ژنتیک نیز نقش زیادی در آن دارد. فرورفتگی زیر چشم و خط اشک به ناحیه زیر چشم اشاره دارد که از چسبیدن پوست به استخوان‌های زیرین صورت ناشی می‌شود. همانطور که بافت‌های میانی صورت شروع به افتادگی می‌کنند، در این ناحیه همچنین نوعی تورم پوستی به وجود می‌آید که باعث می‌شود برجسته‌تر به نظر برسد. در واقع پف زیر چشم می‌تواند این ناحیه را بدتر جلوه دهد.

یک درمان رایج برای این ناحیه برداشتن پدهای چربی با جراحی و یا برداشتن احتمالی پوست است. اگرچه این روش معمولاً نتایج طولانی مدت و با دوام‌تری ایجاد می‌کند، اما بسیاری از افراد مایل به انجام عمل جراحی نیستند و دوست دارند گزینه‌های دیگر را بررسی کنند. فیلرهای پوستی با توانایی‌های بالقوه‌اش می‌تواند به بهبود گودی زیر چشم کمک کند و پف زیر چشم را استتار کند. یکی از عواملی که ظاهر زیر چشم را بدتر می‌کند، از دست دادن حجم میانی صورت است. این اتفاق با آتروفی استخوان‌های گونه و شلی بافت‌های گونه رخ می‌دهد. این مسأله باعث افتادگی این ناحیه و کشیده شدن بیشتر زیر چشم‌ها می‌شود.

 

اگر با چشم‌های پف‌کرده یا حلقه‌های تیره زیر چشم سر و کار دارید، احتمال زیادی وجود دارد که استفاده از فیلرهای پوستی به ذهنتان خطور کرده باشد. در واقع تزریق فیلرهای زیر چشم یک روش بسیار محبوب برای جوانسازی صورت است که برای رسیدن به اهداف نهایی زیر چشم شما طراحی شده است. ولی این روش گزینه مناسبی برای همه افراد نیست. پس برای اطلاع از اینکه آیا برای تزریق فیلرهای پوستی واجد شرایط هستید یا خیر، در ادامه با ما همراه باشید.

عواملی که باعث بروز مشکلات پوستی در ناحیه زیر چشم می‌شود؟

پف و کیسه‌های زیر چشم زمانی ایجاد می‌شوند که ساختارهای بافتی و عضلات پشتیبان پلک شما ضعیف شوند. در این حالت پوست ممکن است شروع به افتادگی کند و چربی که معمولاً در اطراف چشم است می‌تواند به ناحیه زیر چشم شما حرکت کند. همچنین، فضای زیر چشم شما می‌تواند مایعات را جمع کند و این ناحیه را پف کرده یا متورم نشان دهد. عوامل متعددی باعث ایجاد یا بدتر شدن این نوع مشکلات پوستی در ناحیه زیر چشم می‌شوند، از جمله:

  • افزایش سن
  • احتباس مایعات، به ویژه هنگام بیدار شدن از خواب یا بعد از یک وعده غذایی شور
  • کمبود خواب
  • آلرژی
  • سیگار کشیدن
  • ژنتیک
  • مشکلات پزشکی، مانند درماتیت، درماتومیوزیت، بیماری کلیوی و بیماری چشمی یا تیروئید

مواد اولیه ساخت فیلرهای پوستی چیست؟

فیلرهای پوستی مواد ژل مانندی هستند که به زیر پوست تزریق می‌شوند. فیلرهای پوستی برای ایجاد پوستی صاف یا پرتر یا هر دو طراحی شده‌اند. همانطور که در کارآزمایی‌های بالینی گزارش شده است، اثرات بیشتر فیلرهای پوستی مورد تایید FDA موقتی است، زیرا از موادی ساخته شده‌اند که بدن در نهایت آن‌ها را تجزیه کرده و جذب می‌کند. به همین دلیل برای حفظ اثر مورد نظر، ممکن است لازم باشد تزریق فیلر بعد از مدتی تکرار شود.

انواع فیلرهای پوستی

فیلرهای موقت شامل مواد زیر است:

  • هیالورونیک اسید، قندی که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود
  • کلسیم هیدروکسی لاپاتیت، یک ماده معدنی و جزء اصلی استخوان است
  • پلی-ال-لاکتیک اسید (PLLA)، یک ماده مصنوعی و زیست تخریب‌پذیر

 

تزریق فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

مناسب‌ترین افراد برای تزریق فیلر زیر چشم، دارای چروک‌ و یا حلقه‌های تیره در زیر چشم خود هستند. در واقع یک متخصص زیبایی می‌تواند ناحیه زیر چشم شما را برای این عمل بررسی کند. اگرچه عوارض جانبی در مورد تزریق فیلر زیر چشم نادر است، بعضی از افراد احتمال دارد به دلیل مشکلات پزشکی دیگر کاندیدای خوبی برای این عمل نباشند. به همین علت بررسی سوابق پزشکی شما ضروری است.

عوارض جانبی فیلرهای پوستی چیست؟

مانند هر روش پزشکی دیگر، استفاده از فیلرهای پوستی هم عوارضی به همراه دارد. اکثر عوارض جانبی گزارش شده در کارآزمایی های بالینی در مدت کوتاهی پس از تزریق رخ می‌دهد و در عرض چند روز از بین می‌رود. در برخی موارد، عوارض جانبی ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا سال‌ها بعد ظاهر شوند.

عوارض رایج عبارتند از:

  • کبودی
  • سرخی
  • تورم
  • درد
  • نرم شدن پوست
  • خارش
  • کهیر
  • مشکل در انجام فعالیت‌ها (فقط در صورت تزریق به پشت دست مشاهده می‌شود)

افراد باید قبل از تزریق فیلرهای پوستی، به ویژه فیلرهای ساخته شده با مواد مشتق شده از حیوانات، مانند کلاژن، از نظر آلرژی آزمایش شوند.

تزریق ناخواسته به رگ های خونی

جدی‌ترین خطر مرتبط با فیلرهای پوستی تزریق تصادفی به رگ خونی است. فیلری که وارد رگ خونی می‌شود می‌تواند باعث نکروز پوست (مرگ بافت)، سکته مغزی یا کوری شود. در حالی که احتمال وقوع این اتفاق کم است، اگر اتفاق بیفتد، عوارض ناشی از آن می‌‎تواند جدی و دائمی باشد.

حذف فیلرهای پوستی

اگر می‌خواهید فیلرها را به دلیل عوارض جانبی حذف یا کاهش دهید، ممکن است به روش‌های اضافی برای کاهش فیلر یا جراحی برای برداشتن آن نیاز داشته باشید. این روش‌ها خطرات خاص خود را دارند. توجه داشته باشید که حذف برخی از فیلرها ممکن است دشوار یا غیرممکن باشد. پزشک شما می‌تواند لیست دقیق‌تری از عوارض جانبی احتمالی را بر اساس نوع فیلر مورد استفاده و محل تزریق اسید هیالورونیک ارائه دهد. آن‌ها همچنین می‌توانند راه‌هایی برای کاهش شدت این عوارض جانبی ارائه دهند.

 

کاندیدای مناسب برای تزریق فیلر زیرچشم چه کسی است؟

ارزیابی بیمار، شامل ارزیابی ضخامت پوست نواحی زیر چشم، بررسی خاصیت ارتجاعی پوست، تحلیل میزان توخالی بودن این ناحیه، چک کردن نواحی پف کرده زیر چشم و قرار دادن لبه اربیتال خواهد بود. اگر پف زیر چشم بیمار به طور قابل توجهی با عواملی مانند خواب، الکل یا مصرف نمک در ارتباط باشد، ممکن است کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم نباشد. بهترین کاندید برای تزریق فیلر، فردی است که گودی یا تیرگی زیر چشم دارد. این فرد دارای ضخامت پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی است که باعث بزرگ شدن طبیعی زیر چشم می‌شود. پس از انجام این روش می‌توان مقداری کبودی همراه با مقداری تورم را انتظار داشت. نتایج فیلر زیر چشم در اکثر بیماران بین ۹ تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

فیلر اینووسنس با فراهم آوردن طیف وسیعی از فیلرهای تخصصی برای تزریق در نواحی مختلف صورت، بدن و دکلته توانسته است نیاز همه افراد را برطرف سازد. از مزایای این فیلر می‌توان به تنوع بی‎‌نظیر آن جهت رفع نیازهای پوستی و حصول نتایج سریع، راحت، طبیعی و ایمن اشاره کرد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه