ماندگاری فیلر خط خنده چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

زندگی مملو از دلایل مختلف برای لبخند زدن است، اما از منظر زیبایی عمل لبخند زدن می‌تواند باعث ایجاد خطوطی در اطراف دهان شما شود. خطوط لبخند که به عنوان خطوط خنده نیز شناخته می‌شوند، خطوط عمیقی در دو طرف نیمه پایینی صورت شما هستند که از دهان شما شروع می‌شوند.

ایجاد این خطوط به دلیل تحرک زیاد ماهیچه‌هایی است که هنگام لبخند زدن فعال می‌شود. آن‌ها در افراد مسن و افرادی که لاغر هستند و چربی زیادی در صورت خود ندارند، بیشتر مشخص می‌شوند. اگرچه برخی از مردم این خطوط را نشانه‌ای از یک زندگی شاد می‌دانند، برخی دیگر احساس می‌کنند خطوط لبخند باعث می‌شود آن‌ها پیرتر از آنچه هستند به نظر برسند.

درمان خطوط لبخند با فیلرهای خط لبخند

حرکت مکرر ماهیچه‌های صورت در هنگام لبخند زدن باعث شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک‌های دائمی در اطراف دهان می‌شود. لبخند زدن همچنین بافت آن ناحیه از صورت را فرسوده می‌کند و خطوطی ایجاد می‌کند که حتی پس از پایان لبخند زدن نیز باقی می‌ماند.
به عنوان بخشی از روند پیری، پوست، چربی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و ظاهر خطوط لبخند به مرور عمیق‌تر می‌شود. خوشبختانه امکان کاهش ظاهر این چین‌های ناخواسته وجود دارد. تزریق فیلر پوستی می‌تواند با پر کردن پوست از داخل، ظاهر خطوط لبخند را کمرنگ‌تر کند.

هدف این شیوه‌ی درمانی صاف کردن خطوط لبخند است تا به شما کمک کند شاداب‌تر به نظر برسید.

فیلرهای پوستی چگونه عمل می‌کنند؟

فیلرهای پوستی یک درمان تزریقی هستند که اغلب برای کمک به افزایش حجم صورت، رفع خطوط صورت و به حداقل رساندن چین و چروک استفاده می‌شوند.

 

دو نوع چین و چروک در صورت وجود دارد:

۱. چین و چروک‌های ساکن: خطوط یا چین‌هایی در صورت هستند که زمانی که صورت فرد در حالت استراحت و بی‌حرکت است، وجود دارند و قابل مشاهده هستند.

۲. چین و چروک‌های پویا: چروک‌هایی هستند که در اثر انقباضات مکرر عضلانی، مانند لبخند زدن یا چروک شدن دور چشم‌ها ایجاد می‌شوند و با صاف شدن صورت محو می‌شوند.

با افزودن حجم به زیر پوست، فیلرهای پوستی در از بین بردن چین و چروک‌های ساکن موثرترند.

طول عمر فیلر در مقابل طول عمر نتایج

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که زیاد از پزشکان پرسیده می‌شود این است که «فیلرها چقدر دوام می‌آورند؟» برای درک پاسخ این پرسش، ما باید خواص فیزیکی و شیمیایی محصولات را در نظر بگیریم. چیزی که بیماران واقعاً می‌خواهند بدانند این است که نتایج آن‌ها پس از تزریق فیلر چه مدت باقی می‌ماند. این تمایز مهم است.

عواملی که بر مدت زمان ماندگاری فیلر پس از تزریق تأثیر می‌گذارند عبارتند از:

  • مواد فیلر
  • قوام فیلر
  • منطقه درمان
  • سرعت متابولیزه شدن فیلر در بدن شما

در واقع حتی پس از جذب فیلر تزریق شده توسط بدن، شما باز هم می‌توانید از نتایج قابل مشاهده جوانسازی صورت یا کانتورینگ لذت ببرید. این مسئله به این دلیل است که تزریق فیلر می‌تواند تولید کلاژن را در ناحیه درمان تحریک کند. این بدان معناست که بدن شما ماده‌ای تولید می‌کند که حجم آن ناحیه را بازیابی می‌کند.

چه عواملی روی طول عمر فیلر تأثیر می‌گذارد؟

علاوه بر نوع محصول فیلری که استفاده می‌شود، چندین عامل دیگر نیز می‌توانند بر طول عمر فیلر پوستی تأثیر بگذارند. این موارد شامل:

  • محلی که فیلر روی صورت شما استفاده می‌شود
  • مقدار تزریق شده
  • سرعتی که بدن شما فیلر را متابولیزه می‌کند

در چند ماه اول پس از تزریق، فیلرها به آرامی شروع به تحلیل می‌کنند. اما نتایج قابل مشاهده ثابت می‌ماند زیرا فیلرها توانایی جذب آب را دارند. با این حال، در حدود وسط طول عمر مورد انتظار فیلر، متوجه کاهش حجم خواهید شد.

 

آیا فیلرها از بین می‌روند؟

اگر قصد دارید یک درمان مبتنی بر فیلر پوستی انجام دهید، ممکن است از خودتان بپرسید که «فیلرها چقدر در صورت شما دوام می‌آورند؟» آیا فیلر هرگز از بین می‌رود؟ فیلرهای پوستی صورت معمولا دائمی نیستند، بنابراین باید برنامه‌ریزی کنید که هر ۳ تا ۱۲ ماه یکبار، بسته به نوع فیلری که دریافت می‌کنید و ناحیه‌ای از صورت که در آن فیلر تزریق می‌شود، یک تزریق مجدد داشته باشید.

نتایج تزریق فیلر خط خنده چقدر طول می‌کشد؟

ماندگاری نتایج می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برای اکثر مراجعین، فیلرهای خط خنده ۶ تا ۱۲ ماه قبل از نیاز به تکرار درمان باقی می‌مانند. فیلرهای پوستی دائمی نیستند و بدن فیلر را به مرور زمان جذب می‌کند. در طول جلسه مشاوره، پزشک شما یک برنامه درمانی را به شما توصیه می‌کند، در واقع او فیلر مناسب را برای شما انتخاب می‌کند و به شما توصیه می‌کند که چه زمانی برای درمان بعدی مراجعه کنید.

همانطور که گفته شد، بیشتر فیلرهای خط خنده ۶ تا ۱۲ ماه دوام خواهند داشت. اما نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، مانند:

  • قوام فیلر مورد استفاده
  • سن شما
  • عمق خطوط

برای اکثر تزریقات خط خنده، توصیه می‌شود از فیلرهای متوسط استفاده کنید. فیلرهای متوسطی که برای چین و چروک‌های نه چندان عمیق استفاده می‌شود. می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج این فیلرها حدود ۶ تا ۱۲ ماه باقی بماند. اگر خطوط لبخند بسیار عمیقی دارید، نتایج ممکن است در طولانی مدت باقی نمانند مگر اینکه تکنسین شما از فیلر با قوام‌تری استفاده کند.

 

نکته‌ی پایانی

مهم است که به یاد داشته باشید که با افزایش سن، چهره ما حجم خود را از دست می‌دهد، بنابراین برای حفظ نتایج بهینه و ظاهر با طراوت باید از تکنیک‌های افزایش حجم پوست صورت استفاده کنیم. تزریق فیلرهای پوستی یکی از این راه‌هاست. اما از آنجا که عمر این فیلرها دائمی نیست و پس از مدتی جذب بدن می‌شوند، باید پس از سپری شدن مدتی، تزریق مجدد انجام داد.
فیلر اینووسنس با فراهم آوردن طیف وسیعی از فیلرهای تخصصی برای تزریق در نواحی مختلف صورت، بدن و دکلته توانسته است نیاز همه افراد را برطرف سازد. از مزایای این فیلر می‌توان به تنوع بی‌نظیر آن جهت رفع نیازهای پوستی و حصول نتایج سریع، راحت، طبیعی و ایمن اشاره کرد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه