مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر صورت

 

با افزایش سن، متوجه خطوط و چین و چروک‌های برجسته جدید روی پوست خود می‌شوید و از طراوت و صافی صورتتان کاسته می‌شود. محصولات مراقبت از پوست باکیفیت، می‌توانند علائم پیری را تا حدودی برطرف کنند. با این حال، چین و چروک‌های عمیق و کاهش حجم در ناحیه میانی صورت نیاز به رویکرد مستقیم‌تری دارد.
فیلرهای پوستی یک روش درمانی زیبایی غیرجراحی برای حجم دادن به نواحی صورت است که ظاهری شاداب و جوان‌تر به شما هدیه می‌دهد.
چه در حال تحقیق در مورد فیلرهای پوستی هستید تا ببینید که آیا آن‌ها برای شما گزینه‌ی مناسبی هستند یا به تازگی فرایند درمان را انجام داده‌اید و می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید نتایج را به بهترین شکل حفظ کنید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! ما این راهنمای مراقبت‌های پس از درمان توسط فیلرهای پوستی را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید همه گزینه‌های مختلف را در اینجا مرور کنید.
در حقیقت اینجا، در اینووسنس، از ما سؤالات زیادی در مورد فیلرهای پوستی پرسیده می‌شود و اینکه چه چیزی بعد از درمان با فیلر باید انتظار داشته باشید. از درمان لب‌ها گرفته تا دست‌ها و صورت، اول و مهمتر از همه، گوش دادن به توصیه‌های ارائه‌شده در طول جلسه مشاوره و توجه به توصیه‌های مربوط به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل است. این مسئولیت شماست که مانند هر روش زیبایی دیگری از بدن خود مراقبت کنید. حتی اگر چندین ماه از تزریق ژل شما گذشته باشد، لطفا تنبل نشوید و سیر مراقبت‌های خود را تکمیل کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه که باید بعد از درمان توسط فیلرهای پوستی انجام دهید تا عوارض جانبی را به حداقل رسانده و مدت زمان آن‌ها را کوتاه کنید.

مزایای فیلرهای پوستی

امروزه فیلرها بیش از پیش به عنوان یک روش زیبایی محبوب شده‌اند و به علت نتیجه‌ی منحصر به فردی که به ناحیه تزریق‌شده می‌دهند، بین اکثر اقشار جامعه با هر جنسیت و سنی بسیار پرطرفدار هستند. علت آن هم این است که استفاده از فیلر می‌تواند باعث:

• حفظ شادابی و طراوات طبیعی پوست
• رفع چین‌ و چروک‌های پوست
• جوان‌سازی
• فرم‌دهی و حجم‌دهی

برخی از عوارض جانبی مرتبط با تزریق فیلرهای پوستی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها آگاهی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تا تمام موارد مراقبتی بعد از تزریق فیلر صورت را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

مراقبت پس از تزریق فیلر پوستی

پیروی از دستورالعمل‌های مربوط به مراقبت‌های پس از تزریق فیلر پوستی بسیار مهم است. بلافاصله پس از تزریق فیلر پوستی، ممکن است چند مورد از موارد زیر را مشاهده کنید:

• تورم
• کبودی
• جای سوراخ سوزن
• عدم تقارن
• لطافت زیاد
• خارش در ناحیه

این مشکلات در زمان تزریق فیلرهای پوستی رایج است و باید طی چند روز تا چند هفته برطرف شود. نتیجه نهایی درمان شما یکی دو هفته پس از تزریق مشاهده می‌شود و می‌توانید برای بررسی اینکه آیا برای دستیابی به نتایج برنامه‌ریزی‌شده به درمان‌های بیشتری نیاز است یا خیر، توسط پزشک معاینه شوید.

نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر به صورت

فیلرها دوران نقاهت ندارند و بلافاصله بعد از تزریق، می‌توانید به انجام امور روزانه خود بپردازید. اما باید یک‌سری نکات را رعایت کنید تا به نتیجه دلخواه رسیده و ماندگاری آن را افزایش دهید. نکات مراقبتی بعد از تزریق را می‌توان به صورت زیر برشمرد:

• برای رفع تورم بعد از تزریق، از مصرف نمک دوری کنید.
• محل تزریق‌شده را به هیچ‌ عنوان ماساژ ندهید، نخارانید و ماساژ ندهید.
• تا یک هفته بعد از تزریق، از رفتن به استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید.
• تا ۴ ساعت بعد از تزریق، سر خود را به سمت پایین نگه ندارید.
• برای مدتی مصرف دخانیات و الکل را متوقف کرده و رژیم غذایی سالم را دنبال کنید.
• تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق، استفاده از لوازم آرایشی توصیه نمی‌شود.
• از فعالیت‌هایی که منجر به تعریق می‌شوند اجتناب کنید.
• در معرض نور آفتاب قرار نگیرید و از رفتن به سولاریوم خودداری کنید.
• اگر عینکی هستید، تا زمان بهبود از عینک استفاده نکنید.

تسکین درد

درد پس از تزریق فیلر معمولاً خفیف و گاهی متوسط است. بیشتر نواحی‌ای مانند چانه و لب‌ها می‌توانند بسیار دردناک باشند. برای تسکین درد داروهایی مانند پاراستامول ممکن است طبق دستور پزشک مصرف شود.

تسکین تورم

پس از تزریق هر ساعت یک بار کمپرس خنک را به مدت ۱۰ دقیقه روی موضع قرار دهید (یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید). استفاده از کمپرس خنک به طور منظم در ۲۴ ساعت اول پس از تزریق ممکن است به کاهش میزان تورم کمک کند. برخی از بیماران قبل و بعد از درمان از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده می‌کنند.

تسکین کبودی

بیمارانی که آسپرین، روغن ماهی یا سایر داروهای مرتبط با افزایش کبودی مصرف می‌کنند، ممکن است خطر ابتلا به این مشکل را افزایش دهند. برای درمان کبودی، درمان‌های بدون نسخه وجود دارد. لیزر عروقی نیز گزینه‌ای برای درمان کبودی است.

ماساژ

ماساژ نواحی تزریق فیلر ممکن است توسط پزشک توصیه شود یا حتی منع شود. پس از رفع درد و حساسیت به لمس و در صورت توصیه پزشک، می‌توان از ماساژ ملایم استفاده کرد.

تبخال و فیلر پوستی

ممکن است احتمال کمی وجود داشته باشد که درمان با فیلر پوستی باعث شیوع تبخال صورت در بیماران با سابقه قبلی شود.
برخی از بیماران از داروهای ضد ویروسی برای کمک به کاهش خطر تبخال استفاده می‌کنند. اگر بعد از درمان دچار تبخال شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

سخن پایانی

نکات مراقبتی تنها به این موارد ختم نمی‌شوند و پزشک، متناسب با بدن و شیوه زندگی شما، نکاتی را برای مراقبت بعد از تزریق تجویز می‌کند که حتما باید تمام موارد آن را انجام دهید. در صورتی که داروی خاصی مصرف می‌کنید یا بیماری خاصی دارید، حتما و حتما آن را در جلسه مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید. پزشک متخصص با دانستن هر چیزی که به شما مربوط شود، می‌تواند شما را به نتیجه مطلوب برساند.
در آخر هم باید بدانید که رسیدن به نتیجه ایده‌آل، با رعایت نکردن نکات مراقبتی، نه تنها امکان‌پذیر نخواهد بود بلکه باعث کاهش ماندگاری فیلر هم خواهد شد. پس با رعایت نکات مراقبتی بعد از تزریق، حال خوب را به خود هدیه دهید و ماندگاری فیلر تزریق‌شده را هم حفظ کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

33 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

22 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

31 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

30 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

32 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

28 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه