تزریق ژل چانه چه تاثیری روی چهره می گذارد؟

 

در مقایسه با روش‌های مبتنی بر جراحی، تزریق فیلر برای کسانی که چانه کوچکی دارند، یا ناحیه فک‌شان به درستی تفکیک شده و واضح نیست، گزینه مناسبی است. در واقع تزریق فیلر در نواحی مختلف صورت باعث زیبایی طبیعی و رفع نواقص آن می‌شود.
هدف از بزرگ کردن چانه به روش تزریق فیلر، بزرگتر و هماهنگ‌تر کردن چانه نسبت به سایر قسمت‌های صورت با کمک تزریق اسید هیالورونیک با کیفیت بالا است. برای ناحیه زیرین صورت که به طور کلی باید باهم هماهنگ باشد، ترکیب فیلر چانه و فیلر خط فک ایده‌آل است.
درمان فیلر چانه در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه انجام می‌شود و ماندگاری فیلر چانه می‌تواند تا ۱۲ ماه دوام داشته باشد. بر خلاف جراحی چانه، پس از تزریق فیلر زمان استراحت بسیار کوتاه و صرفا در حد چند ساعت است.
برای تضمین بهترین نتیجه، افزایش حجم چانه توسط فیلر باید توسط پزشکان زیبایی آموزش دیده انجام شود.اگر می‌خواهید بدانید تزریق ژل چانه چگونه انجام می‌شود؟ کاربرد، مزایا و عوارض آن چیست؟ و چه تاثیری بر روی چهره خواهد گذاشت؟ در این مقاله به‌طور کامل به همه سوالات شما پاسخ خواهیم داد. علاوه بر این در ادامه مقاله بررسی خواهیم کرد که این روش برای چه افرادی مناسب است و از چه تکنیک‌هایی برای تزریق استفاده می‌شود.

تزریق فیلر چانه چیست؟

تزریق فیلر باعث فرم‌دهی به چانه و فک خواهد شد. ضمن اینکه برای اصلاح نقص‌هایی مثل از بین بردن چین و چروک های اطراف چانه روش مناسبی است. با تزریق ژل، نواحی‌ای که در اثر پیری پوست، چروک یا شل شده‌اند، پر شده و مجددا سفت خواهند شد که در جوانسازی و یک دست شدن صورت تاثیر زیادی دارد.
برای فرم‌دهی با توجه به نوع صورت، پزشک میزان مشخصی از ژل را در ناحیه چانه و فک تزریق می‌کند که باعث اصلاح فرم و زاویه‌سازی صورت می‌شود.
افرادی که چانه‌های عقب‌رفته، کوچک یا مربعی دارند، می‌توانند برای اصلاح آن از این روش استفاده کنند تا صورتی V شکل داشته باشند.

افراد مناسب برای تزریق ژل چانه

تزریق ژل چانه و فک با اهداف مشخصی انجام می‌شود. کاهش علائم پیری، اصلاح فرم فک و چانه، زاویه‌سازی صورت و متقارن کردن صورت از کاربردهای تزریق ژل چانه به شمار می‌رود.
تزریق فیلرها در ناحیه چانه و فک علاوه‌ بر زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد. افرادی که از فرم چانه خود راضی نیستند با تزریق ژل می توانند به فرم دلخواه خود برسند. همچنین افرادی که به صورت مادرزادی و یا در اثر تصادف دچار بدفرمی در چانه یا فک خود هستند، می توانند به رفع عیوب خود بپردازند. در آقایان هم باعث ایجاد انحنای بیشتر و زاویه‌سازی در فک شده که تاثیر زیادی در جذابیت ظاهری آن‌ها دارد.

مزایای تزریق ژل چانه

تزریق فیلر چانه نسبت به سایر روش‌های مشابه مزایای بیشتری دارد. به‌همین دلیل هم یکی از مناسب‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی پرطرفدار به‌شمار می‌رود. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• درمان بدون جراحی
یکی از اصلی‌ترین مزایای تزریق ژل این است که نیاز به جراحی نداشته و به‌ صورت سرپایی انجام می‌شود. در نتیجه با وجود عوارض بسیار کم، پس از تزریق نیاز به استراحت نخواهید داشت و می‌توانید به فعالیت روزانه خود بپردازید.

• نتیجه‌گیری آنی
با تزریق فیلر چانه می‌توانید تغییرات ایجاد شده را به ‌سرعت در صورت خود مشاهده کنید. گرچه ابتدا به دلیل حساس شدن پوست، تورم بیشتری خواهید داشت که موقتی‌ است و بعد از چند روز، درمان، اثر خود را به‌طور کامل نشان می‌دهد.

• فرم‌دهی چانه و زاویه‌سازی فک
یک روش کم ‌ریسک با تاثیر زیاد ظاهری، تزریق فیلر است که می‌تواند فرم چانه شما را اصلاح کند. مواد تشکیل‌دهنده این ژل‌ها اسید هیالورونیک و کلاژن هستند که زیر بافت چانه رفته و فرم جدید ایجاد می‌کنند. پیش از تزریق هم می‌توانید، با توجه به فرم صورت خود در رابطه با زاویه‌سازی و فرم دلخواه با پزشک خود مشورت کنید.

• رفع چین و چروک‌ها و پیری پوست
تزریق ژل با ایجاد حجم در زیر پوست باعث رفع چین و چروک‌ها و پیری پوست خواهد شد. چرا که یکی از عوامل پیری، افتادگی پوست و کاهش حجم صورت است که با این روش امکان برجسته‌سازی چانه و پر کردن خطوط ایجاد شده در اطراف دهان وجود دارد.

• تقارن صورت
یکی از مهم‌ترین مولفه‌های زیبایی، تقارن در بخش‌های مختلف صورت است. یک روش مناسب برای ایجاد تقارن در نواحی مختلف صورت، تزریق ژل است که زیبایی طبیعی در صورت ایجاد می‌کند.

تکنیک تزریق ژل چانه

تزریق انواع فیلر را می‌توان با سوزن یا کانولا انجام داد. در ناحیه چانه به‌دلیل بافت خاصی که دارد، بهترین روش ترکیبی از سوزن و کانولاست. کانولا از آسیب به رگ‌های خونی جلوگیری کرده و احتمال کبودی و خون‌مردگی را کاهش می‌دهد. در عین حال، سوزن با داشتن نوک تیزتر به سادگی وارد بافت عضلانی می‌شود. از کانولا معمولا جهت تزریق اطراف چانه و شیارها استفاده می‌شود و سوزن‌ها هم مناسب تزریق در مرکز چانه هستند. فیلر شیپ یکی از انواع فیلرهای اینووسنس است که برای فرم‌دهی چانه و زاویه‌دهی فک مناسب است. تنوع فیلرها و استفاده از لیدوکائین در مواد تشکیل‌دهنده آن باعث کیفیت بالا و همچنین تزریق ساده و بدون درد آن می‌شود.

مراقبت های بعد از فیلر چانه

با وجود اینکه تزریق فیلر عوارضی نداشته و نیاز به مراقبت‌های خاصی هم ندارد ولی برخی از مراقبت‌‌ها می‌تواند ریسک‌های احتمالی را به حداقل رسانده و نتیجه را برای شما مطلوب‌تر کند.

• تا چندین روز پس از تزریق در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید
• از انجام فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید
• عدم لمس یا ایجاد فشار در محل تزریق
• استفاده از کمپرس یخ تا چند ساعت بعد از تزریق فیلر
• تمیز نگه داشتن پوست و عدم استفاده از لوازم آرایشی
تزریق فیلر چانه یک روش غیرتهاجمی است که کمترین ریسک و عوارض را دارد و تاثیر زیادی بر چهره شما خواهد گذاشت.

نتایج حاصل از تزریق ژل چانه

نتیجه حاصل از درمان فیلر چانه بسته به کانتور و شکل جدیدی که می‌خواهید به دست آورید متفاوت خواهد بود. همچنین این نتیجه تا حدودی به آستانه تحمل درد شما بستگی دارد. برای برخی، ممکن است این روش درمان دردناک باشد و برای برخی دیگر، کمتر (ما انجام چنین درمانی را در طول دوره قاعدگی توصیه نمی کنیم، زیرا حساسیت شما به درد می تواند بیشتر باشد) ضمن اینکه اگر محل تزریق فیلر عمیق باشد، برخی از پزشکان از یک کرم بی‌حس‌کننده موضعی برای اطمینان از تزریق بدون درد و راحت استفاده می‌کنند.

در مجموع درمان با این روش فوق‌العاده سریع است. این نوع درمان صرفا شامل یک سری تزریق عمیق فیلر پوستی به طور مستقیم در چانه است. محل، زاویه و عمق هر تزریق بسته به شکل صورت شما و ظاهری که قصد دارید به آن برسید متفاوت است. اندازه‌گیری‌های قبل از تزریق بر اساس نسبت‌های بهینه‌ی زیبایی‌شناختی صورت ‌می‌گیرد. سپس ماده‌ی فیلر با سوزن یا کانولا در عمق پوست و روی استخوان قرار می‌گیرد، که به آن کمک می‌کند از ورود به رگ‌های خونی و تداخل با اعصاب پوستی جلوگیری کند.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

39 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

28 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

38 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

35 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

38 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

34 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه