راههای جوانسازی گردن کدامند؟

راه‌های جوانسازی گردن کدامند؟

«ای کاش یک اتو برای صاف کردن پوست ساخته می‌شد.» آیا تا به‌ حال تجربه فکر کردن به چنین چیزی یا بازگو کردن آن به خود یا فردی دیگر را داشته‌اید؟ اگر از دیدن هرروزه چروک و افتادگی پوست در آینه خسته شده‌اید، احتمالا به آن فکر کرده‌اید.

پیری و افتادگی ‌پوست، در هر نقطه از بدن که باشد، آزاردهنده به ‌نظر می‌رسد. این آزاردهندگی به معنی ایجاد درد یا مشکلات ‌جدی نیست، بلکه موضوعی مربوط به ظاهر است که به دغدغه‌ ذهنی افراد تبدیل می‌شود.

گردن یکی از نقاطی ‌است که افزایش سن، افتادگی و پیری ‌پوست، در آن به‌وضوح مشاهده می‌شود. این مسئله می‌تواند برای برخی افراد به ‌قیمت از دست‌ رفتن اعتماد ‌به ‌نفس‌ تمام شود و از حضور در جمع‌های دوستانه و خانوادگی خودداری کنند.

پیشرفت تکنولوژی و اضافه‌شدن فناوری‌های جدید در حوزه زیبایی، باعث شده تا روش‌های بسیار زیادی برای جوانسازی گردن و رفع پیری پوست گردن به‌ وجود بیاید.

در این مقاله، قصد داریم تا انواع روش‌های جوانسازی گردن را با یکدیگر بررسی کنیم.

افتادگی ‌پوست‌ گردن

پیر شدن پوست گردن، دلایل زیادی ازجمله پابه‌سن گذاشتن، کاهش‌وزن، تجزیه کلاژن و آلاستین، ژنتیک و برخورد مستقیم نور آفتاب دارد. پیش‌از بررسی روش‌های رفع افتادگی پوست گردن، به‌طور مختصر عمده علائم و دلایل را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

علائم پیر شدن گردن

پیر شدن گردن، علامت‌هایی دارد که به مرور و با افزایش سن روی پوست ظاهر می‌شوند. از جمله این نشان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

شُل ‌شدگی و افتادگی ‌پوست

به ‌دلیل تحلیل رفتن بافت‌های چربی، ماهیچه و عضلات و همچنین استخوان‌ها، پوست نیز شُل می‌شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. همین مسئله موجب افتادگی پوست در نواحی مانند گردن می‌شود.

خطوط عمودی و عرضی روی گردن

یکی‌از رایج‌ترین علائم ‌ظاهرشده برای تشخیص پیری گردن، خط‌های عرضی و عمودی است که طی‌سال‌های متمادی، روی گردن ظاهر می‌شوند و به‌ تدریج عمق پیدا می‌کنند.

لکه و تیرگی‌های روی گردن

تابش مستقیم آفتاب، مصرف دخانیات و عوامل ژنتیکی از عوامل ایجاد لکه و تیرگی روی گردن هستند.

دلایل به‌ وجود آمدن چروک پوست گردن

چروک و افتادگی­پوست گردن، معضلی­ست که افراد بسیاری با آن دست­وپنجه نرم می­کنند.

چرا پوست گردن چروک می‌شود؟ عامل اصلی این موضوع افزایش سن است، اما دلایل دیگری هم برای آن وجود دارد. در ادامه به دلایل ایجاد چروک پوست گردن می‌پردازیم.

کهولت سن

یکی ‌از عمده‌ترین و شایع‌ترین دلایل پیری گردن، کهولت سن است. با ازدست‌رفتن تدریجی خاصیت ارتجاعی پوست، همچنین کند شدن و یا ازبین رفتن روند ترمیم‌کنندگی کلاژن و الاستین طبیعی، پوست شُل و افتادگی پوست ایجاد می‌شود. شُل‌شدگی پوست و در نتیجه چروک شدن و افتادگی آن، در ناحیه گردن بسیار شایع است.

کاهش وزن

اگر تجربه رژیم‌های سخت را داشته باشید یا برحسب یک اتفاق وزن زیادی کم کرده باشید، حتما متوجه شل‌شدگی یا افتادگی پوست خود نیز شده‌اید. کاهش میزان چربی ناگهانی یا بسیار زیاد، می‌تواند به نوعی پشت بافت پوستی شما را به ناگهان خالی کند، در نتیجه این موضوع می‌تواند باعث چروک‌های پوستی و شُل‌شدگی پوست شود.

چطور از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟ این سوال بسیار مهمی است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از کاهش وزن شدید یا گرفتن رژیم‌های سخت و سنگین، درمورد روش‌های جلوگیری از شُل‌شدگی پوست خود تحقیقات کافی داشته باشید.

ژنتیک

ژنتیک بر موارد مهمی ازجمله بروز بیماری‌های زمینه‌ای، رنگ پوست، پرپشت یا کم‌پشت ‌بودن مو و دیگر موارد تاثیر گذار است. ایجاد چین‌وچروک گردن هم می‌تواند یکی دیگر از این نمودها باشد. البته می‌توانید با رعات نکات لازم، تاحدی از ایجاد چنین شرایطی جلوگیری کنید.

اشعه‌های مضر نور خورشید

یکی‌از مخرب‌ترین و مهم‌ترین دلایل پیدایش مشکلات پوستی، برخورد مستقیم نورآفتاب به پوست، برای مدت‌زمان طولانی است.

UVB و UVA دو اشعه‌‌ای که با نفوذ به لایه‌های پوستی از جمله اپیدرم (لایه بیرونی پوست)، نقش بسیار پررنگی در ایجاد بیماری‌ و اختلالات پوستی دارند.

راه‌های جلوگیری از پیری‌پوست ‌گردن

مصرف نکردن دخانیات، نوشیدن مداوم آب، خواب کافی، رژیم غذایی مناسب و به‌ طور کلی داشتن سبک زندگی سالم، در داشتن بدن و پوستی سالم، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

همچنین می‌توانید با کسب اطلاعات درمورد روش‌های افزایش کلاژن پوست، از به ‌وجود آمدن مشکلاتی مانند چروک گردن یا پیری گردن جلوگیری کنید.

روش‌های جوانسازی گردن

روش‌های بسیاری برای جوانسازی گردن وجود دارد. به ‌صورت کلی می‌توانیم این روش‌ها را به دو دسته طبیعی و غیرطبیعی تقسیم کنیم. در اینجا سعی داریم تا موارد غیر طبیعی یا راه‌های جوانسازی گردن با جراحی را بررسی کنیم.

جوانسازی گردن به روش‌‌های غیر طبیعی

معمولا افرادی که چین‌وچروک‌های بسیاری روی گردن خود دارند یا داشتن غبغب و افتادگی پوست، به دغدغه ذهنی‌شان بدل شده، به‌دنبال روش‌های سریع برای برطرف کردن این مشکلات و طولانی مدت بودن ماندگاری آن روش هستند.

این‌روش‌ها یا به‌صورت جراحی تهاجمی یا غیرتهاجمی انجام می‌گیرد. برای درک بهتر، به شرح این روش‌ها می‌پردازیم.

لیفت گردن

لیفت گردن و صورت، روشی برای سفت کردن پوست همین نواحی است. این راهکار، بالاترین درجه از شُل‌شدگی و سستی پوست را نیز درمان می‌کند. برای این‌کار، در دو طرف صورت (انتهای صورت) از سمت امتداد خط ‌مو، دو برش در چپ و راست ایجاد شده و بافت‌های موجود به سمت بالا کشیده می‌شوند.

در برخی از موارد، انتقال چربی به زیر این بافت‌ها نیز انجام می‌شود.

ونوس فریز

این روش از انرژی‌های موجود در فرکانس‌ رادیویی‌ چندقطبی با پالس‌های الکترومغناطیسی برای گرم کردن پوست استفاده می‌کند. این عمل موجب کاهش چربی زیرپوست و در نهایت سفت شدن آن می‌شود.

این روش، در دسته نیمه‌تهاجمی‌ها قرار می‌گیرد. سرعت بالا و نداشتن درد هنگام استفاده از آن، از مزایای این روش به‌حساب می‌آید.

تزریق فیلر

روشی که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده و در رفع چین‌وچروک‌های گردن نیز کاربرد دارد، تزریق ژل یا فیلر است. این روش در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود و پس از ان فرد زیباجو می‌تواند به زندگی روزمره بازگردد.

در این روش با تزریق فیلر به ناحیه موردنظر، هیالورونیک اسید مقطعی پوست افزایش یافته و علاوه بر حجم‌دهی و رفع افتادگی و چروک‌های گردن، موجب می‌شود تا پوست صاف‌تری نسبت به پیش از تزریق داشته باشید. اگر این روش را برای جوانسازی گردن خود انتخاب کردید، پیشنهاد می‌کنیم از فیلرهای مخصوص اینووسنس استفاده کنید.

اولتراپی

اولتراپی یک روش‌ غیرجراحی برای درمان چین‌وچروک گردن به‌شمار می‌آید. نحوه کار این دستگاه به‌ گونه‌ای‌ است که انرژی‌های فراصوتی تولید شده توسط دستگاه اولتراپی، دمای‌مناسبی را به پوست انتقال می‌دهند. همین مسئله باعث می‌شود تا در لایه‌های مختلف پوست انقباض صورت بگیرد و تولید کلاژن افزایش یابد و در نتیجه چین و چروک‌های موجود روی گردن، کم‌رنگ یا به‌صورت کلی محو شوند.

جمع‌بندی

موثرترین راه‌های جوانسازی گردن، برای کسانی که خطوط روی‌گردن آنها بسیار عمیق شده یا افتادگی و غبغب‌شان به‌راحتی محو نمی‌شود، استفاده از روش‌های غیرطبیعی است. برخی از این روش‌ها تهاجمی و بعضی‌دیگر نیمه‌تهاجمی و غیرتهاجمی هستند.

لیفت گردن، تزریق فیلر، استفاده از دستگاه‌هایی که با امواج رادیویی و مغناطیسی چین‌وچروک‌های گردن را برطرف می-کنند، روش‌های غیرتهاجمی و نیمه‌تهاجمی به حساب می‌آیند.

پیشگیری، بهترین نوع درمان است. عدم‌مصرف دخانیات، داشتن روتین‌پوستی، رژیم‌غذایی سالم و نوشیدن آب به اندازه کافی، ساده‌ترین روش‌هایی به‌حساب می‌آیند که با رعایت آنها می‌توانید از پیری‌گردن جلوگیری نمایید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه