راه های حجم دهی به لب کدامند؟

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و همچنین یکی ­از موثرترین شاخصه­ های زیبایی چهره به­ حساب می ­آید. لب­های برجسته، چهره­­ای چشم ­نواز و درخشان برای افراد به ­ارمغان می ­آورند. بسیاری از افراد به ­دنبال راه­های برجسته کردن لب یا حجم­ دهی به آن‌ها هستند. این موضوع باعث می ­شود که اعتماد به ­نفس افراد افزایش یابد.

عصر مدرن و پیشرفت تکنولوژی، باعث شده تا برطرف‌ کردن اغلب نیازهای افراد امکان‌پذیر شود. امروزه روش­ های بسیاری برای حجم ­دادن به لب وجود دارد. اکثر این روش­ها به ­صورت غیر طبیعی یا تزریقی انجام می­گیرند.

عده ­زیادی هم به­ دنبال روش‌های طبیعی­ بزرگ کردن لب هستند. در این مقاله قصد داریم تا انواع روش ­های بزرگ­ شدن لب به صورت غیرطبیعی و طبیعی را به­ همراه یکدیگر بررسی کنیم.

حجم ­دهی به لب چیست؟

با افزایش سن، لب­ها نیز باریک­تر می­شوند. پیش­تر نیز اشاره کردیم که یکی از معیار های زیبایی صورت، داشتن لب­های حجیم و برجسته است. این نکته­ای است که بسیاری از افراد را به حجم‌دهی لب­ ترغیب می­کند. این موضوع باعث شده تا افراد مسن، مخصوصا بانوان، یکی از طرفداران اصلی حجیم شدن لب به­ شمار بیایند.

جوانان زیادی هم برای داشتن چهر­ه زیباتر، به دنبال راه‌های حجم دادن به لب خود هستند. در نتیجه سوال بسیاری از افراد زیباجو این است که چگونه لب­‌ های بزرگ­تری داشته باشیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال، ابتدا باید این نکته را درنظر داشته باشید که حجم­ دهی به لب در سه ­حالت دائمی، نیمه ­دائمی و کوتاه­ مدت صورت می­گیرد.

 

راه ­های موقت و دائمی حجم ­دهی به لب

روش­‌های بزرگ شدن لب، می­توانند به ­اندازه گذراندن یک مهمانی یا برای سال­های متمادی و طولانی،  در افزایش حجم لب تاثیر داشته باشند.

برای مثال استفاده از لوازم آرایشی، یکی ­از روش­های کوتاه ­مدت افزایش حجم لب است. تزریق فیلر و چربی نیز به­ عنوان روش­های نیمه دائمی شناخته می­شوند. اما برای مثال می­توانید با رعایت عوامل موثر بر ماندگاری فیلر، ­مدت­ زمان ماندگاری حجم وارد شده به لبها را افزایش دهید.

راه­های دیگری مانند پروتز لب، به ­عنوان روش­ دائمی افزایش حجم لب به شمار می­رود. البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این موضوع در افراد مختلف یکسان نیست و به پذیرش بدن فرد و عواملی ­دیگر مانند رعایت نکات بعد از جراحی بستگی دارد.

زیباجویان زیادی نیز به ­دلایل مختلف، از جمله ترس ­عوارض ­ناشی ­از جراحی و یا دیگر روش­های غیرطبیعی برای افزایش حجم لب، روش‌های بزرگ کردن طبیعی لب در خانه را دنبال می­کنند.

راه­ های حجم ­دهی به لب: طبیعی و غیرطبیعی

برای افزایش حجم لب، روش­های طبیعی و غیرطبیعی وجود دارد. روش­های غیرطبیعی شامل مواردی مانند تزریق­ چربی، تزریق فیلر و پروتز می­شوند. اما روش­ های طبیعی دامنه گسترده‌ای دارند. بسیاری از روش­ ها، زمینه علمی ندارند و صرفا بر اساس تجربیات شخصی برخی افراد مطرح می­شوند.

از همین رو، در این مقاله سعی می­کنیم مواردی را که توسط اکثر افراد امتحان شده و بدون عارضه است، ذکر کنیم.

راه­ های غیرطبیعی حجم ­دهی به لب

یکی­ از مهم­ترین نکاتی که برای حجم ­دهی با جراحی یا تزریق باید در نظر داشته باشید، مراجعه به مراکز و کلینیک­ های معتبر است.

پیشنهاد ما این است که روی زیبایی و سلامتی خود به ­هیچ ­وجه قمار نکنید. از مراجعه به افراد ناشناس، کسانی­ که با وعده دریافت هزینه کمتر شما را به مراجعه ترغیب می­کنند و دیگر موارد اعتنا و اطمینان نکنید. همچنین استفاده از مواد مناسب هم نکته مهمی ا­ست که باید در نظر داشته باشید.

تزریق چربی

یکی ­از روش­ های رایج، دریافت چربی از اطراف شکم (در بعضی ­موارد باسن یا دیگر نقاط) و انتقال آن به لب­ها است. این­ روش موجب می­شود تا بدن چربی اضافه ­شده را به­ عنوان یک عامل خارجی در نظر نگیرد و اقدامی برای پس ­زدن آن انجام ندهد. این مسئله، ایجاد حساسیت­ بابت ورود یک بافت جدید را نیز از بین می­برد.

انجام این جراحی زیبایی، حدود یک تا دو ساعت زمان می‌برد و معمولا از بیهوشی موضعی برای انجام این جراحی استفاده می­شود. زیباجو، پس از انجام عمل می­تواند به خانه بازگردد، اما توصیه می­شود که از انجام کار در همان روز خودداری کند.

تحقیقات ارائه شده توسط «مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (بیومدیکال و ژنومیک)» آمریکا با موضوع «اثر حجمی و رضایت بیمار پس از تزریق چربی»، نشان می­دهد که افزایش حجم لب­ها در ۲۳ زیباجوی بانو پس­ از تزریق چربی، بعد­از ۶ هفته در بیشترین مقدار خود نمود پیدا می­کند؛ پس از این اتفاق، به­تدریج این حجم از دست می­رود.

عوارض پس از تزریق چربی

به ­صورت ­کلی این روش، یکی ­از راه­های کم­ خطر در برجسته ­کردن لب­ها به ­حساب می­آید، اما نمی­توان گفت که بدون عوارض­ است. یکی از شایع­ترین عوارض پس از تزریق چربی، به­ وجود آمدن مشکل عدم تقارن در لب­ها است. عفونت، بی­حسی موقت و برجستگی نیز از جمله عوارض احتمالی این روش به ­شمار می­رود.

تزریق فیلر

یکی ­از روش­ های کم ­خطر و رایج که امروزه طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده، تزریق ژل لب یا فیلر لب است. این روش­، بسیار ساده و سریع صورت می­گیرد. فیلر مخصوص لب که معمولا ماده تشکیل­ دهنده اصلی آن­ اسید هیالورونیک است، به­ واسطه یک سرنگ به نقاط مشخصی از لب یا حاشیه آن تزریق می ­شود.

نکته­ای که در این روش اهمیت بسیار بالایی دارد، استفاده از ماده مناسب و باکیفیت، همچنین مراجعه به مراکز و کلینیک­های زیبایی معتبر است. پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلر اسمایل اینووسنس است. این فیلر که به ­وسیله پیشرفته­ ترین فناوری موجود در حوزه زیبایی تولید شده، خیال شما را بابت داشتن لب­های حجیم و زیبا، راحت می­کند.

عوارض تزریق فیلر

این روش، درکنار داشتن هزینه کمتر نسبت به دیگر روش­ها، نوعی جراحی غیرتهاجمی محسوب می­شود. البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که استفاده از این ­روش هم احتمال بروز عوارض را به ­دنبال دارد. شایع­ترین عوارض، عدم تقارن لب­ها، حرکت ژل و عفونت است.

برای رفع این مشکلات نیز می­توانید با استفاده از روش های از بین بردن فیلر لب، به راحتی سلامتی و زیبایی روز اول خود را به ­دست آورید.

پروتز لب

یکی از مزایای این روش، نسبت­به دو روش یادشده، ماندگاری بالاتر آن است. در عوض استفاده از این روش، هزینه ­های بیشتری نیز برای شما به ­همراه دارد. در این روش، نوع پروتز استفاده شده نقشی موثر در میزان ماندگاری آن دارد.

پروتز بافت انسانی، میکروپروتزها و پروتز مصنوعی از انواع پروتز به­ حساب می­آیند. به­ طور معمول پروتز بافت ­انسانی بابت جذب ساده آن در بدن، ماندگاری کمتری نسبت ­به دیگر پروتز­ها دارد.

عوارض پروتز لب

از مزایای این روش که ماندگاری بالای آن بود گفتیم و حالا به معایب آن می­ پردازیم که شامل عوارض بعد از جراحی می­شود. ایجاد عفونت مانند دو روش قبلی، یکی از شایع­ترین عوارض این روش­ است. حرکت پروتز تزریق شده، تغییر رنگ و ایجاد کبودی در محل تزریق از دیگر عوارض این روش به ­حساب می­آید.

راه­ های طبیعی بزرگ کردن لب

پیش­تر نیز به ­این موضوع اشاره کردیم که راه‌های حجم دهی به لب به­ صورت طبیعی، بسیار گسترده است. استفاده از روغن­ها، مانند روغن خراطین و روغن نعنافلفلی یا استفاده از ادویه­ هایی مانند فلفل، دارچین و دیگر موارد مشابه به ­عنوان روش‌های برجسته کردن لب، بارها تکرار شده است. اما در این­جا سعی می­کنیم به روش­های ساده ­تر و بدون ایجاد حساسیت اشاره کنیم.

لوازم آرایشی حجم ­دهنده

استفاده از لوازم آرایشی، به ­عنوان حجم­ دهنده کوتاه­مدت لب، یکی از ساده ­ترین و کم­ هزینه ­ترین روش­ ها به ­حساب می­ آید. این راهکار عوارض روش­های جراحی را ندارد و انجام آن در هر زمانی ممکن است.

نرمش عضلات صورت

قرمز بودن لب­ها به ­دلیل وجود مویرگ­ های­ خونی در آن ها است. خون­رسانی به این قسمت از صورت، به واسطه ورزش یا یوگای صورت، علاوه­ بر فوایدی که دارد، روشی کم­ هزینه و بی­خطر نیز به­ حساب می­ آید. برای این کار می­توانید لب­های خود را چند ثانیه به جلو بکشید و سپس به حالت عادی برگردانید.

جمع بندی

راه‌های حجم ­دهی به لب به انواع دائمی، نیمه دائمی و کوتاه­ مدت تقسیم ­بندی می­شود. غیر از این موضوع، طبیعی بودن یا غیر طبیعی بودن این روش­ها نیز، آن‌ها را در دسته‌بندی مشخصی قرار می­دهد. جراحی­های تهاجمی و غیرتهاجمی، مانند تزریق چربی، پروتز و تزریق ژل لب معمولا دائمی یا نیمه­ دائمی محسوب می‌شوند و در دسته روش­های غیرطبیعی قرار می­گیرند.

برای داشتن لب­های برجسته و حجیم، می­توانید یکی از این روش­ها را انتخاب و تحقیقات لازم را در مورد آن انجام دهید. در پایان، بهتراست نکته­ای را که در ابتدا اشاره کردیم را مجدد بازگو کنیم؛ از کلینیک، مواد مورد استفاده و متخصص انجام­ دهنده جراحی خود، اطمینان کامل کسب کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

87 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

47 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

49 دی ۱۸, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

48 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

40 دی ۱۶, ۱۴۰۲

انواع مدل تزریق فیلر لب

دسته بندی نشده .

لب مانند اثر انگشت دارای خطوط منحصربه‌فردی است. به این معنی که هیچ دوجفت لبی در جهان یکسان نیستند، اما […]

45 دی ۱۳, ۱۴۰۲
مشاهده همه