روش های مراقبت از پوست برای آقایان

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

روش های مراقبت از پوست برای آقایان: روتین پوستی آقایان در چند مرحله ساده

روتین پوستی آقایان در بسیاری از مواقع به استفاده از صابون برای شستشوی صورت و اسپری الکل‌دار برای بعد از شیو کردن خلاصه می‌شود. اما برخلاف چیزی که خیلی از افراد فکر می‌کنند، داشتن روتین پوستی مخصوص خانم‌ها نیست و پوست صورت (چه خانم و چه آقا) برای حفظ سلامتی، شادابی و زیبایی خود به مراقبت نیاز دارد.

اگر تازه در ابتدای راه هستید و نمی‌دانید مراقبت از پوست آقایان به چه محصولات و مراحلی نیاز دارد، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روتین پوستی آقایان چه مراحلی دارد؟

اولین قدم در هر روتین پوستی، شستشوی صورت و پاک کردن آلودگی‌ها از روی آن است. برخی از آقایان از مایع دستشویی یا صابون برای این کار استفاده می‌کنند، اما باید بدانید که این کار نه‌تنها به سلامتی پوست کمک نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث از بین رفتن چربی مفید پوست و در نتیجه تحریک غدد ترشح چربی شود.

بهترین روش تمیز کردن پوست، استفاده از شوینده صورت مخصوص آقایان است. با توجه به این‌که آقایان به‌صورت میانگین زمان بیشتری از روز را در خارج از خانه سپری می‌کنند، پوستشان آلودگی‌های محیطی را بیشتر جذب خواهد کرد. همچنین متابولیسم بدن آن‌ها بیشتر است و در نتیجه پوست و موی چرب‌تری دارند؛ به همین دلیل برای مراقبت پوست آقایان، اولین قدم تهیه یک شوینده مخصوص است.

اگر سلامت پوست برای شما اهمیت زیادی دارد و دوست دارید نتیجه بهتری از روتین پوستی بگیرید، می‌توانید از تونر مخصوص هم بعد از شوینده استفاده کنید. تونرها منافذ و لایه‌های عمیق‌تر پوست را هم تمیز می‌کنند و با تنظیم pH پوست، باعث جذب بهتر مرطوب‌کننده‌ها و سرم‌ها می‌شوند.

در مرحله بعدی، باید به سراغ مرطوب‌کننده‌ها و آبرسانی پوست بروید. به دلیل چربی پوست بیشتر آقایان، معمولا آن‌ها علاقه‌ای به استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده ندارند. اما هر نوع پوستی، برای شاداب و جوان به نظر رسیدن به مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها نیاز دارد؛ البته اگر حس سنگینی روی پوست برایتان خوشایند نیست، می‌توانید از سرم‌های مغذی یا ژل‌های آبرسان استفاده کنید.

کرم دور چشم هم از جمله ضرویات روتین مراقبت از پوست صورت اقایان است. هیچ کس دوست ندارد صورتی پیر و چروکیده داشته باشد. کرم‌های دور چشم کمک می‌کنند تا رطوبت این قسمت تامین شده و ایجاد چین‌وچروک اطراف چشم به تعویق بیفتد.

یکی دیگر از مهم‌تربن بخش‌های روتین پوستی آقایان استفاده از کرم ضدآفتاب مناسب است. اهمیت استفاده از ضدآفتاب‌ها در این است که هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب، مانع از سوختگی پوست شما می‎شود. همچنین با استفاده از ضدآفتاب، از ابتلا به سرطان و پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنید.

 

انتخاب محصولات مراقبت از پوست آقایان

برای داشتن یک روتین پوستی عالی، باید ابتدا محصولات مناسب پوستتان را تهیه کنید. اگر در ابتدای مسیر رسیدگی به پوست و موی خود هستید، خرید شوینده مناسب، مرطوب‌کننده یا آبرسان، کرم دور چشم (در صورت ضرورت) و ضدآفتاب مناسب کافی است.

اگر مدتی است که به رعایت این روتین پوستی عادت کرده‌اید و می‌خواهید نتیجه بهتری از روتین بگیرید، می‌توانید محصولات دیگری از جمله سرم‌ها ولایه‌بردارها را هم به روتین خود اضافه کنید.

برای تهیه پک مراقبت از پوست آقایان، ابتدا باید با انوع پوست آشنا شوید. پوست صورت به دسته‌های چرب، خشک، حساس، مختلط و معمولی تقسیم می‌شود.

ویژگی پوست‌های مختلف

  1. پوست چرب، براق است و منافذ باز و آکنه دارد. معمولا افرادی با پوست چرب، از حس سنگینی و چربی روی آن احساس ناراحتی و نارضایتی می‌کنند.
  2. پوست خشک، معمولا زودتر دچار چین‌وچروک می‌شود. افرادی که پوست خشک دارند، در پوست خود احساس سفتی و کشیدگی می‌کنند و قسمت‌های مختلف پوست آن‌ها پوسته‌پوسته می‌شود.
  3. پوست مختلط از چند ناحیه خشک و چند ناحیه چرب تشکیل شده است. به‌عنوان مثال ممکن است قسمت T صورت (پیشانی، بینی و چانه) چرب باشد اما در قسمت گونه، از خشکی پوست رنج ببرید.
  4. پوست حساس هم معمولا قرمز است و به بسیاری از ترکیبات شیمیایی و طبیعی واکنش نشان می‌دهد.
  5. حالا که با ویژگی‌های پوست‌های مختلف آشنا شدید، وقت آن رسیده که محصول مناسب خودتان را انتخاب کنید.

پک مراقبت پوستی آقایان برای هر نوع پوست

اگر پوست صورت‌تان چرب است، باید یک شوینده مناسب این نوع پوست تهیه کنید. آبرسان ژلی یا لوسیون مرطوب‌کننده بر پایه آب هم محصول ضروری دیگری در روتین پوستی است. تهیه یک کرم دور چشم بر اساس سن پوست و یک ضدآفتاب مناسب پوست چرب هم پک مراقبت پوستی آقایان با پوست چرب را تکمیل می‌کند.

افراد با پوست خشک و معمولی هم باید شوینده و ضدآفتاب مناسب نوع پوست خود را تهیه کنند. این افراد در کنار سرم‌های آبرسان می‌توانند از مرطوب‌کننده‌های کرمی هم استفاده کنند. نکته مهم این است که بعداز شیو کردن صورتتان از اسپری‌های عطری و الکل‌دار استفاده نکنید. الکل یکی از مواد مضر برای پوست صورت است و باعث خشکی و ایجاد حساسیت در آن می‌شود.

در پک مراقبت پوستی آقایان، وجود یک افترشیو مناسب و کرم اصلاح هم ضروری است. این ۲ محصول کمک می‌کنند که هنگام اصلاح صورت، پوست دچار زخم و خراش نشده و جوش و آکنه‌ای هم به وجود نیاید.

اگر هم می‌خواهید مراقبت پوستی پیشرفته‌تری انجام دهید، می‌توانید محصولاتی از جمله سرم کافئین (برای رفع سیاهی دور چشم)، سرم نیاسینامید (برای کنترل چربی پوست)، رتینول (برای کاهش چین‌وچروک‌های پوست)، لاکتیک اسید (برای لایه‌برداری پوست) و ماسک‌های متنوع (مثل ماسک خاک رس برای پاکسازی یا ماسک‌های آبرسان و مغذی) را هم به پک مراقبت پوستی آقایان اضافه کنید.

 

مراحل روتین پوستی آقایان

یکی از نکاتی که در مراقبت از پوست صورت اقایان اهمیت دارد، ترتیب انجام مراحل آن است. برای انجام روتین پوستی اقایان در شب، اولین قدم شستن پوست صورت با فیس واش مخصوص است.

سپس بر اساس نیازهای پوست‌تان می‌توانید از تونر استفاده کنید. در مرحله بعدی نوبت به سرم‌های مختلف می‌رسد و در آخرین مرحله باید از کرم دور چشم و مرطوب‌کننده استفاده کنید.

برای روتین روز هم استفاده از یک شوینده ملایم، کرم دور چشم و ضد آفتاب کافی است.

یکی از نکاتی که در روتین مراقبت پوست آقایان باید مورد توجه قرار بگیرد، استفاده به‌اندازه از لایه‌بردارهای فیزیکی و شیمیایی است. لایه‌بردارهای شیمیایی مثل اسید لاکتیک، بهتر است در ابتدا هفته‌ای یک بار انجام شوند تا پوست دچار حساسیت نشود. همچنین در صورت استفاده از اسیدها، مصرف ضدآفتاب را فراموش نکنید.

استفاده از اسکراب‌ها یا لایه‌بردارهای فیزیکی هم بهتر است محدود باشد تا منجر به آسیب دیدن پوست نشود. اگر از اسکراب‌ها استفاده می‌کنید، به‌عنوان مرحله بعد به سراغ ماسک‌های آبرسان و تغذیه‌کننده بروید.

سخن پایانی: اهمیت مراقبت از پوست صورت آقایان

در این مقاله از محصولات روتین پوستی آقایان و مراحل انجام آن گفتیم. اما چرا انجام روتین پوستی برای آقایان اهمیت دارد؟

پوست صورت آقایان هم مانند بانوان در طول روز در معرض عوامل آسیب‌زایی همچون آلودگی‌های محیط، نور خورشید، رادیکال‌های آزاد و… قرار می‌گیرد؛ بنابراین در صورتی که روتین مراقبتی پوست به‌صورت کامل انجام نشود، پوست به‌سرعت شادابی و طراوت خود را از دست داده و دچار مشکلاتی مانند چین‌وچروک، لک، آکنه و… می‌شود.

روتین مراقبت پوست آقایان کمک می‌کند مشکلات پوستی کنترل شده و مواد موردنیاز آن به‌خوبی تامین شود. البته توجه داشته باشید که برای مشکلات پوستی عمیق‌تر مثل گونه‌های افتاده یا زیر چشم گود، می‌توانید از روش‌هایی مانند تزریق فیلر استفاده کنید که تاثیر ماندگارتر و سریع‌تری را به دنبال خواهند داشت.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

46 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

49 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

49 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

48 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

40 دی ۱۶, ۱۴۰۲

انواع مدل تزریق فیلر لب

دسته بندی نشده .

لب مانند اثر انگشت دارای خطوط منحصربه‌فردی است. به این معنی که هیچ دوجفت لبی در جهان یکسان نیستند، اما […]

45 دی ۱۳, ۱۴۰۲
مشاهده همه