لیفت بینی چیست؟

لیفت بینی در واقع یک تکنیک است که عوارض جراحی را ندارد

لیفت بینی چیست؟

فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل ­بینی خود ناراضی­اند. البته این نارضایتی معمولا بابت ایده­آل­گرایی اتفاق می­افتد و واقعیت این است که بسیاری از افراد، نیازی به تغییر در فرم بینی خود ندارند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد دارند تغییری در فرم بینی خود به­وجود بیاورند و این تغییر آن قدر بزرگ و پردردسر نیست، پیشنهاد می­کنیم که لیفت بینی را امتحان کنید. احتمالا پس از انجام این­ کار، بابت داشتن بینی خوش فرم، اعتماد به­نفس شما افزایش پیدا می­کند و با چهره خودتان مشکلی نخواهید داشت.

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا انواع روش‌های لیفت بینی، مزایا، معایب و هزینه لیفت بینی را  بررسی کنیم.

لیفت بینی، به­ عنوان عمل­ زیبایی ­مدرن، ساده و کم­دردسر، برای رفع ایرادات بینی، شناخته می­شود. به بیانی ساده­تر لیفت، یک روش غیر جراحی محسوب می­شود.

از بین بردن افتادگی نوک­بینی، رفع قوز بینی، سربالاکردن بینی و دیگر تغییرات، به­وسیله لیفت بینی موجب می­شود تا چهره­ای درخشان­تر و جذاب­تری داشته باشید. پیش از پرداخت به روش­ها و معایب و مزایای آن‌ها، بهتر است به سوال اصلی اکثر زیباجویان بپردازیم؛ هزینه لیفت بینی چقدر می­شود؟

هزینه لیفت بینی

چندین عامل در تعیین­ هزینه لیفتینگ ­بینی نقشی تعیین کننده دارند. مارک فیلر، میزان دستمزد متخصص، تجهیزات موجود در کلینیک و شهرت متخصص و دیگر عوامل­ مشابه، در یک کفه ترازو تعیین قیمت قرار می­گیرند و در کفه دیگر نوع بینی نقشی تعیین کننده دارد. هزینه لیفت بینی­های گوشتی با بینی­های استخوانی متفاوت است.

هزینه لیفت بینی در سال ۱۴۰۲، بین ۱۰ میلیون تا ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است. برخی­ کلینیک­هایی که دارای تجهیزات پیشرفته و شهرت بالایی هستند، تا مبلغ ۷۰ میلیون تومان نیز دریافت می­کنند.

مبالغ ذکر شده انواع عمل­ها را پوشش می­دهند، اما به ­طور جزئی هزینه فیلر بینی میانگین بین ۳ تا ۷ میلیون تومان و در بعضی موارد نیز تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است. همچنین قیمت لیفت­ بینی با نخ هم بین ۲ تا ۵ میلیون گزارش شده است.

لیفت­بینی با تزریق ژل یکی ­از مناسب­ترین روش­های رفع افتادگی بینی است.

روش های لیفت بینی

روش­های مختلفی برای انجام لیفت بینی وجود دارد؛ لیفت بینی با نخ، لیفت بینی با لیزر و همچنین لیفت بینی با تزریق فیلر، از جمله روش­های لیفتینگ بینی (Nose Lifting)  غیرجراحی به ­حساب می­آیند. جراحی بینی هم البته یکی از روش­هاست. در ادامه به شرح و توصیف همه این روش­ها می­پردازیم.

لیفت بینی بدون جراحی

تغییر در ابعاد و زوایای بینی، علاوه بر داشتن هزینه­های بالا، مشکلات و سختی­هایی را نیز به دنبال دارد. مزایای لیفت­ بینی بدون­ جراحی، دوره نقاهت بسیار کوتاه، درد و خونریزی کمتر، عدم نیاز به بخیه و یا ماندن آثار بخیه در صورت است.

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ یک عمل غیر تهاجمی و یکی­ از امن­ترین روش­ها است. در این­سبک، پس از پاکسازی، بی­حسی موضعی روی بینی اعمال می­شود. سپس قسمت کوچکی از داخل بینی بریده می­شود تا به­عنوان دریچه ورود نخ­ها از آن استفاده شود.

پس از این­کار، نخ­ها باید به قسمت­مشخص­شده روی بینی وارد شوند و نوک­بینی را بلند ­کنند. میزان استفاده از نخ، به میزان افتادگی بینی بستگی دارد.

لیفت بینی با نخ، روشی سریع و کم­هزینه برای تغییر فرم بینی محسوب می­شود.

نخ­ ساخته­شده از قندهای ­پیچیده پلی­دیوکسانون (Polydioxanone)، وهمچنین نخ­های پلی‌­ال لاکتیک (Poly-L-Lactic)، پلی­کاپرولاکتون (Poly-Caprolacton) از نخ­های اصلی برای لیفت بینی به حساب می­آیند.

تفاوت این نخ­ها در مدت­زمان جذب آن‌ها است؛ نخ دیوکسانون (معمولا ۶ماه) زودتر از همه و نخ پلی‌کاپرولاکتون (معمولا ۲۴ ماه) دیرتر از همه جذب می­شوند. نخ پلی­ال­لاکتیک هم به­طور معمول یک­سال پس از لیفت جذب می­شود.

مزایای لیفت بینی با نخ

از مزایای این عمل غیر تهاجمی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عمل در مدت­زمان بسیار کوتاهی اتفاق می­افتد. کمتر از ۳۰ دقیقه زمان می­برد.
  2. هزینه بسیار کمتری نسبت­ به عمل­جراحی دارد.
  3. نتیجه­ لازم را در کوتاه­ترین زمان مشاهده می­کنید.
  4. نیاز به بیهوشی ندارد و تنها بی­حسی موضعی اتفاق می­افتد.
معایب لیفت بینی با نخ

برای هرشخصی امکان دارد که درگیر معایب لیفت ­بینی با نخ شود. این معایب احتمالی شامل موارد زیر می­شود:

۱.خونریزی پس­ از انجام لیفتینگ

  1. ایجاد عفونت پس ­از لیفت یا به­مرور زمان.
  2. از بین رفتن تقارن بینی به­دلیل جایگذاری نادرست نخ­ها.
  3. آسیب­ رسیدن به عصب­ها و بافت بینی.
  4. مشکل در باز و بسته شدن فک و دهان.

لیفت بینی با ژل

تزریق فیلر یا ژل طرفداران بسیاری پیدا کرده و دلیل آن هم ساده و سریع بودن این روش است. به ­عنوان یکی ­از رایج­ترین عمل­های غیر تهاجمی روی صورت، لیفت صورت با تزریق فیلر را می­توان نام برد. از فیلر برای لیفت بینی نیز استفاده می­شود و با انتخاب فیلر مناسب برای بینی خود و ارائه آن به ­فرد تزریق‌کننده (متخصص)، در مدت­زمان­ کمتر از یک ­ساعت، مشکلات­­بینی خود را رفع کنید.

فیلرمناسب، نقش بسیار موثر و مهمی را در ایجاد نتیجه ­مطلوب برای زیباجو دارد. پیشنهاد می­کنیم از فیلر استایل اینووسنس برای این­کار استفاده کنید. این فیلر توسط به­روزترین فناوری­های حوزه ­زیبایی تولیدشده و دارای اسید هیالورونیک و لیدوکائین است.

فیلراستایل اینووسنس، زیبایی درخشانی را برای شما به ارمغان می­آورد.

مزایای استفاده از فیلر

یکی از اصلی­ترین مزایای این­روش، نسبت به لیفت با نخ، این است که اگر از نتیجه راضی نبودید یا احساس کردید ژل تزریق شده در بینی شما حرکت کرده است، می­توانید با مراجعه به متخصص و با تزریق حل­کننده (هیالورونیداز)، فیلر تزریق شده را حل کنید. روش­های از بین بردن فیلر بسیار ساده و سریع هستند.

مزایای دیگر استفاده از فیلر برای لیفت بینی، شامل موارد زیر می­شود:

  1. در کوتاه­ترین زمان صورت می­گیرد.
  2. هزینه بسیار کمتری نسبت ­به جراحی دارد.
  3. درد و خونریزی کمتری نسبت­ به جراحی و حتی لیفت با نخ دارد.
  4. نتیجه تزریق، فوری و در کمترین زمان قابل مشاهده است.
  5. قابلیت بازگشت‌پذیری دارد.
    معایب لیفت­ بینی با تزریق­ فیلر

    تزریق فیلر بینی می­تواند موجب حساسیت­های پوستی شود. البته می­تواند بروز مشکلات دیگری را نیز در پی داشته باشد، اما این اتفاقات بسیار نادرند. به ­طور کلی، طبق آمارهای منتشر یافته، تنها ۲ درصد از افرادی که تزریق فیلر انجام می­دهند، درگیر عوارض و معایب آن می­شوند.

    عوارض و معایب لیفت بینی با تزریق ژل شامل موارد زیر می­شود:

    1. خون­مردگی روی سطح ­پوست ­بینی.
    2. عفونت بینی.
    3. حساسیت پوستی.
    4. نامتقارن شدن بینی.
    5. انسداد شریان خون.
    6. نابینایی. (به علت تزریق فیلر به رگ­های خونی، توسط تزریق‌کننده نابلد.)

    لیفت بینی با لیزر

    لیفت بینی با لیزر و بدون درد و خونریزی، روشی است که هر زیباجویی را وسوسه می­کند. اما واقعیت این است که این روش تاثیری در کم کردن میزان چربی موجود در بافت بینی، تغییر در فرم آن، تغییر شکل و اندازه غضروف و یا استخوان بینی ندارد.

    این روش صرفا با ترمیم مشکلات پوستی روی بینی، سعی در زیباتر جلوه دادن آن می­شود. پس می­توان گفت بیش ­از آن که روشی برای لیفتینگ محسوب شود، یک روش برای درمان نقص پوستی بینی است.

    لیفت بینی با جراحی

    اگر نظر مشاوران و متخصصان این باشد که انجام عمل­های غیر تهاجمی یا کم­تهاجمی (فیلر و نخ)، شما را به نتیجه مطلوب­تان نمی­رساند، گزینه آخر لیفت بینی با جراحی است. این روش برای بسیاری از افراد استرس­زا و ترسناک به­نظر می­آید. اگر مجبور به انجام این عمل هستید، نیازی نیست که نگران باشید، فقط سعی کنید به متخصصی معتبر و امتحان­پس­داده مراجعه کنید.

    معایب لیفت بینی با جراحی
    1. خون­ریزی؛ در بعضی موارد خون­ریزی شدید اتفاق می­افتد. نکته­مهمی که باید رعایت کنید، قطع استفاده از آسپرین در روزهای پیش ­از عمل­جراحی است. البته این­کار را نیز باید با مشورت پزشک خود انجام دهید.
    2. عفونت محل جراحی.
    3. بروز مشکلات تنفسی.
    4. احتمال تاثیر منفی ماده­های بیهوشی.
    5. هزینه بالا، نسبت ­به دیگر روش­ها.
    مزایای جراحی لیفت بینی

    یکی از اصلی­ترین مزایای این روش، امکان ایجاد هر نوع تغییری است. این موضوع در جراحی به نقطه ­قوتی به نسبت دیگر روش­ها تبدیل شده است. در روش­های دیگر شما نمی­توانید شکستگی، کجی بیش از حد بینی و دیگر مشکلات را رفع کنید، اما با جراحی می­توانید تغییرات زیادی را روی بینی خود شاهد باشید.

    پس­از انجام لیفت­بینی، اعتماد به ­نفس شما افزایش می­یابد و راحت­تر در جمع ­دوستان­تان حضور می­یابید.

    سخن پایانی

    در وهله اول از این موضوع مطمئن شوید که شما نیاز به ایجاد تغییر در بینی خود دارید. چرا که بسیاری از افراد دارای بینی بسیار زیبایی هستند اما با الگو گرفتن از مدل­ها، بازیگرها و دیگر افراد مشابه، تصمیم به تغییر در چهره خود می­گیرند.

    روش­های بسیاری برای این منظور وجود دارد. لیفت بینی با نخ و لیفت بینی با تزریق فیلر، روش­های غیرتهاجمی برای این ­کار به حساب می­آیند. انتخاب فیلر مناسب یکی از راه­های ایجاد بینی خوش­فرم محسوب می­شود. پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلر­های اینووسنس است.

    و اما در آخر؛ کم­خطرترین و کم­هزینه­ترین روش را انتخاب کنید. مناسب­ترین مواد و حرفه­ای‌ترین متخصص‌ها را پیدا کنید. رعایت این دو نکته به شما کمک می­کند تا به بهترین نحو، به نتیجه مطلوب خود برسید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

87 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

47 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

49 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

50 دی ۱۷, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

41 دی ۱۶, ۱۴۰۲

انواع مدل تزریق فیلر لب

دسته بندی نشده .

لب مانند اثر انگشت دارای خطوط منحصربه‌فردی است. به این معنی که هیچ دوجفت لبی در جهان یکسان نیستند، اما […]

45 دی ۱۳, ۱۴۰۲
مشاهده همه