لیفت صورت با تزریق فیلر: آنچه باید درباره لیفت صورت با ژل بدانید!

لیفت صورت با تزریق فیلر: آنچه باید درباره لیفت صورت با ژل بدانید!

افزایش سن با کاهش حجم پوست و به دنبال آن افتادگی و شلی پوست و ایجاد چین‌وچروک در نواحی مختلف صورت همراه است که به‌صورت مستقیم در زیبایی ظاهری افراد تاثیرگذار هستند. راه‌های مختلفی برای درمان افتادگی پوست و بازگشتن به معیارهای زیبایی وجود دارد که یکی از آن‌ها لیفت صورت با تزریق فیلر است.

در این مقاله ابتدا نگاهی به لیفت صورت و انواع آن خواهیم داشت و سپس به بررسی لیفت صورت با فیلر و نکات مهم مربوط به آن خواهیم پرداخت تا شما در این شرایط با توجه به نیاز خود بهترین تصمیم را اتخاذ کنید. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با عمل لیفت صورت

لیفت صورت یکی از راهکارهایی است که برای رفع افتادگی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ متُدهای زیادی برای انجام لیفت صورت وجود دارد که در هر کدام مراحل خاصی طی می‌شود. در ادامه روش‌های مختلف لیفت صورت را آورده‌ایم.

روش‌های لیفت صورت

روش‌های لیفت صورت به‌صورت کلی به ۲ دستۀ اصلی تقسیم می‌شوند که این دسته‌ها عبارتند از:

لیفت صورت با جراحی

جراحی لیفت صورت یک روند تهاجمی است که در طول آن، بخشی از پوست اضافی توسط پزشک متخصص برداشته می‌شود تا علاوه‌بر رفع چین‌وچروک‌های پوست صورت، افتادگی پوست در اثر کاهش حجم هم به‌صورت کامل از بین برود.

در این روند پس از بیهوشی، پوست فرد برش داده می‌شود تا با تنظیم موقعیت بافت‌ها در نواحی موردنظر و حذف پوست اضافی، پوست و بافت زیرین آن در مستحکم‌ترین حالت خود قرار بگیرند و نتیجۀ این عمل داشتن پوست صاف و شفاف، درخشان و لطیف است.

البته بسته به نظر پزشک متخصص، برش‌های جراحی لیفت صورت در نقاط مختلفی ایجاد می‌شوند تا در نهایت به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. برخی از رایج‌ترین متدهای جراحی لیفت صورت عبارتند از:

  • لیفت صورت سنتی
  • لیفت میانی صورت
  • مینی لیفت صورت
  • لیفت فک
  • لیفت گونه

لیفت صورت بدون جراحی

در بسیاری از موارد، روند لیفت صورت بدون جراحی و در طی یک روند غیرتهاجمی انجام می‌شود تا عوارض جانبی و خطرات احتمالی این روند به حداقل ممکن برسد. در این روش‌ها بدون نیاز به بیهوشی کامل و برش پوست، بخش قابل‌توجهی از حجم ازدست‌رفتۀ پوست بازیابی شده و افتادگی‌های این ناحیه از بین می‌رود.

در ادامه به برخی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش‌های لیفت صورت بدون جراحی اشاره خواهیم کرد:

  • لیفت صورت با تزریق فیلر
  • لیفت صورت با رادیو فرکانسی
  • لیفت صورت با تزریق بوتاکس
  • لیفت صورت با لیزردرمانی

با توجه به محبوبیت بالای تزریق فیلر برای رفع افتادگی پوست، در ادامه به بررسی این عمل زیبایی خواهیم پرداخت.

لیفت صورت با تزریق فیلر

فیلر چیست: فیلر پوستی که از آن با نام ژل هم یاد می‌شود، ماده‌ای ژل‌مانند است که به زیر پوست تزریق شده و به از بین بردن چروک پیشانی، رفع خط خنده، اصلاح خط اخم، درمان چروک پنجه کلاغی و درمان صورت نامتقارن کمک کرده، باعث افزایش کلاژن سازی می‌شود؛ این روش درمانی همچنین از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و کاهش حجم ازدست‌رفته پوست را جبران می‌کند.

 

عوارض تزریق فیلر بسیار کم و خفیف هستند؛ در نتیجه در عمل لیفت صورت با فیلر بدون این‌که در معرض خطرات جراحی قرار بگیرید، با تجربۀ کمترین عوارض جانبی به خواستۀ خود خواهید رسید.

در راستای این‌که شما به‌صورت کامل با این روند آشنا شوید، در ادامه مروری بر روند عمل لیفت صورت با تزریق فیلر خواهیم داشت:

مرحله اول لیفت صورت با فیلر

اولین مرحله در این روند، معاینه توسط پزشک متخصص و شناسایی نیازهای منحصربه‌فرد پوست و صورت شماست.
در صورتی که این مرحله به‌دقت و با بررسی کامل شرایط فرد پشت سر گذاشته نشود، احتمال رویارویی با چالش‌های مختلف از جمله واکنش‌های آلرژیک دوچندان خواهد شد.

مرحله دوم لیفت صورت با فیلر

زمانی که فیلر مناسب برای نوع پوست شما و میزان موردنیاز آن تعیین شد، باید برای آغاز روند تزریق آماده شوید.
اولین قدم در این راستا تمیز کردن پوست و ضدعفونی آن محسوب می‌شود تا احتمال نفوذ باکتری به زیر پوست شما به حداقل ممکن برسد.

با این‌که در حال حاضر بسیاری از فیلرها در راستای کاهش درد تزریق حاوی لیدوکائین هستند، برخی از متخصصین پس از تمیز کردن ناحیۀ تزریق از بی‌حس‌کننده‌های موضعی دیگر هم استفاده می‌کنند.

مرحله سوم لیفت صورت با فیلر

قدم بعد تزریق فیلر با استفاده از سرنگ‌های مخصوص است. در این مرحله پزشک فیلر را به‌صورت دقیق در ناحیۀ موردنظر تزریق کرده و از جای‌گیری صحیح فیلر اطمینان حاصل می‌کند.

مرحله چهارم لیفت صورت با فیلر

پس از کسب اطمینان از تزریق موفقیت‌آمیز فیلر، محل تزریق به‌خوبی تمیز شده و توصیه‌های مهم به‌منظور تسریع روند بهبودی در اختیار شما قرار داده می‌شود.

 

انواع فیلرهای لیفت صورت

برای لیفت صورت با فیلر گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد و شما با توجه به نیاز خود و پس از مشورت با پزشک متخصص، باید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید. در این بخش مروری بر انواع فیلر برای لیفت صورت خواهیم داشت:

  • فیلر هیالورونیک اسید
  • فیلر پلی ال لاکتیک اسید
  • فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم
  • فیلر پلی متیل متاکریلات
  • فیلر چربی

 

توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و پاسخ دادن به سوالاتی مثل: فیلر بهتر است یا چربی، کار ساده‌ای نیست؛ هر فرد باید با توجه به شرایط خود متناسب‌ترین نوع فیلر را برای لیفت صورت با مشورت پزشک متخصص انتخاب کند.

فراموش نکنید که کیفیت فیلر در نتیجه‌ای که در نهایت می‌گیرید تاثیر مستقیم دارد، بنابراین خرید فیلر را با وسواس انجام دهید. پیشنهاد ما به شما فیلر اینووسنس است که با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و کاملاً تخصصی برای بخش‌های مختلف صورت طراحی شده است.

فیلر شیپ اینووسنس بهترین گزینه برای بازیابی حجم از‌دست‌رفتۀ پوست و کانتورینگ صورت است.

مزایای لیفت صورت با تزریق فیلر

حالا که اطلاعات لازم راجع‌به تزریق فیلر برای لیفت صورت را مرور کردیم، بهتر است تا نگاهی تیتروار به مزایای این روش در مقایسه با دیگر متُدها داشته باشیم. مزایای لیفت صورت با تزریق فیلر عبارتند از:

  • عوارض جانبی محدود
  • روند کوتاه و بدون درد
  • روند بهبودی کوتاه‌مدت
  • برگشت‌پذیری نتیجۀ نهایی
  • هزینۀ مناسب در مقایسه با جراحی
  • تاثیرگذاری سریع در مقایسه با دیگر روش‌ها

 

جمع‌بندی: لیفت صورت با ژل بهترین راه درمان افتادگی پوست است

با افزایش سن یا ابتلا به برخی از بیماری‌ها، حجم پوست افراد کاهش پیدا می‌کند و در اثر افتادگی پوست، در نواحی مختلف صورت چین‌وچروک ایجاد می‌شود؛ اما برای رفع این مشکل باید از چه راهکاری استفاده کرد؟ لیفت صورت یکی از روش‌هایی است که از آن به‌منظور رفع افتادگی پوست و چروک‌های آن استفاده می‌شود اما این روند نیز با استفاده از متدهای مختلفی انجام می‌پذیرد.

یکی از این متُدها تزریق فیلر برای لیفت صورت است که در سال‌های گذشته محبوبیت آن رو به افزایش بوده اما آیا این روش بهترین راهکار برای رفع افتادگی پوست محسوب می‌شود؟

در این مقاله با بررسی این موضوع تلاش کردیم تا همۀ اطلاعات لازم برای اتخاذ یک تصمیم آگاهانه را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید به نتیجۀ دلخواه خود دست پیدا کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه