عوارض فیلر: تزریق فیلر چه خطراتی به همراه دارد؟

عوارض فیلر تزریق فیلر چه خطراتی به همراه دارد؟

اگر به عکس قبل و بعد از عمل‌های جراحی بازیگران معروف و سلبریتی‌ها را نگاه کنید، متوجه می‌شوید که یکی از اصلی‌ترین اقدامات زیبایی در این افراد، تزریق فیلر گونه، فیلر بینی، چانه یا لب بوده است. تزریق فیلر یکی از ساده‌ترین، سریع‌ترین و در عین حال موثرترین روش‌هایی است که برای زیبایی صورت استفاده می‌شود.

اما هنوز هم بسیاری از افراد درباره‌ی عوارض فیلر نگران هستند و گمان می‌کنند که تزریق این ماده می‌تواند مشکلات و عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد؛ در ادامه بیشتر با عوارض فیلر صورت آشنا خواهید شد.

تزریق فیلرهای پوستی چه مزایایی دارد؟

استانداردهای زیبایی صورت در جهان می‌گویند که لب‌ها و گونه‎های برجسته، نمادی از جوانی و شادابی هستند؛ با تزریق فیلر در نقاط مناسب و البته حفظ تناسب چهره، هم‌زمان از پیری زودرس جلوگیری کرده و زیباتر دیده خواهید شد؛ برخی از مزایای تزریق فیلرهای پوستی را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

برخلاف جراحی‌های زیبایی پلاستیک، تزریق فیلر تاثیر دائمی ندارد و بعد از مدتی چهره‌تان به حالت اولیه بازمی‌گردد. حتی اگر از همان ابتدا تغییرات ایجاد شده در چهره‌تان را نپسندیدید، می‌توانید با تزریق آنزیم‌ها، اثر فیلر را خنثی کنید.

 

هزینه پایین و خفیف بودن عوارض فیلر صورت مزیت‌های دیگری هستند که افراد به سمت تزریق فیلر سوق می‌دهند؛ اگر برای انجام این عمل زیبایی از فیلرهای باکیفیت استفاده کرده و به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، دچار عوارض طولانی‌مدت نخواهید شد؛ پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلر اینووسنس است.

 

عوارض فیلر چیست؟

گفتیم که کم بودن عوارض فیلر یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که بسیاری از افراد این روش را برای ایجاد تغییراتی در چهره خود انتخاب می‌کنند.

با وجود اینکه تزریق فیلر صورت در دسته اقدامات غیرتهاجمی و کم‌ضرر قرار می‌گیرد، اما باز هم احتمال بروز عوارض و خطرات مختلف بعد از تزریق هم وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که بخش عمده‌ی عوارض فیلر تنها در صورتی بروز می‌کنند که شما به پزشک غیر متخصص مراجعه کرده باشید.

عوارض کوتاه‌مدت فیلر

فیلرهای پوستی، با سوزن‌های مخصوصی به نقاط مختلف صورت تزریق می‌شوند؛ همین مسئله باعث می‌شود که بعد از تزریق احتمال کبودی، تورم، خارش و قرمزی وجود داشته باشد. این عوارض معمولا طولانی مدت نیستند و اثرشان بین چند ساعت تا چند روز بعد از تزریق محو می‌شود. در صورتی که عوارض فیلر، درد، سوزش، خارش و تورم با گذشت زمان از بین نرفت، باید حتما به پزشک مراجعه کنید.

همچنین تا چند ساعت بعد از تزریق فیلر، اثر بی‌حسی در نواحی تزریق باقی می‌ماند اما به مرور زمان کمتر خواهد شد.

 

یکی از روش‎هایی که کمک می‎کند عوارض فیلر صورت کمتر شده و نقاط مورد نظر زودتر به شکل دلخواه دربیایند، رعایت مراقبت‌های بعد از فیلر است. در ادامه، برخی از مواردی که به کاهش عوارض تزریق فیلر کمک می‌کنند را برایتان آورده‌ایم:

  • به‌جای خوابیدن به صورت یا پهلو، به پشت خوابیده و سر را کمی بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از مصرف دخانیات، الکل و قرص‌هایی مثل آسپرین و بروفن خودداری کنید.
  • سعی کنید تا ۳ روز غذاهای آبکی و مایعات مصرف کنید.
  • تا مدتی از لمس و فشار آوردن به این نقاط خودداری کنید.
  • همچنین شستشو و استفاده از مواد آرایشی هم تا مدتی ممنوع است.
  • از انجام ورزش‌های سنگین و قرار گرفتن در معرض گرما بپرهیزید.

 

عوارض طولانی مدت فیلر

اگر یک فرد غیرمتخصص یا مراکز نامعتبری را برای تزریق فیلر انتخاب کرده‌اید، احتمال بروز عوارض زیر بعد از تزریق برای شما وجود دارد:

انسداد عروق خونی

یکی از نادرترین عوارض تزریق فیلر صورت، آسیب دیدن رگ‌های خونی و انسداد عروق است. این اتفاق می‌تواند مشکلات زیادی برای سلامتی شما به وجود آورد. به طور مثال انسداد برخی از بافت‌ها می‌تواند باعث آسیب دیدن رگ‌ها و شریان‌های اصلی بدن شود. همچنین مسدود شدن جریان خون می‌تواند به نکروز بافت‌ها منجر شود.

عفونت کردن ناحیه تزریق

با توجه به اینکه از از سوزن برای تزریق فیلر استفاده می‌شود، این احتمال وجود دارد که ناحیه تزریق دچار عفونت شود.

نشت فیلر از محل تزریق

در صورتی که نکات بهداشتی در هنگام تزریق رعایت نشوند ممکن است فیلر از محل تزریق به بیرون نشت کند یا زخم‌هایی در این ناحیه پدیدار شود.

حساسیت به فیلر

در عمل تزریق فیلر، زمانی که از فیلرهای بی‌کیفیت استفاده شود، ممکن است فرد به این ماده حساسیت پیدا کرده و واکنش آلرژیک نشان دهد.

حرکت فیلر زیر پوست

یکی دیگر از خطرات فیلر، پخش شدن فیلر زیر پوست و به حرکت درآمدن آن در صورت است. برای مثال می‌توان به برآمدگی‌هایی در نواحی مختلف پوست پیشانی پس از تزریق فیلر به وجود می‌آیند، اشاره کرد. حرکت کردن فیلر زیر پوست در نهایت باعث عدم تقارن و بدشکلی ناحیه تزریق می‌شود.

خطرات و عوارض فیلر محدود به این موارد نیستند! در صورت استفاده از فیلرهای غیر استاندارد و مراجعه به افراد غیرحرفه‌ای، ممکن است حتی بینایی فرد از دست برود.

 

سخن پایانی: بالاخره فیلر تزریق کنیم یا نه؟

گفتیم عوارض فیلر در صورتی بروز پیدا می‌کنند که برای انجام این عمل به مراکز نامعتبر مراجعه کنید، از فیلرهای بی‌کیفیت و بی‌نام‌ونشان استفاده کرده یا اینکه مراقبت‌های پس از تزریق را پشت گوش بیندازید.

اگر انتخاب شما پزشکان متخصصی باشند که از فیلرهای باکیفیت استفاده می‌کنند، احتمالا کمی کبودی و تورم را تجربه خواهید کرد که به‌سرعت هم از بین می‌روند و می‌توانید از مزایای تزریق فیلر بهره برده و خیلی سریع تغییرات لازم را در چهره‌تان ایجاد کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه