روش های رفع چین و چروک اطراف لب

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان انسان می­گذارند، پوست را نیز مورد هدف قرار داده و به آن آسیب می­رسانند. پوست به­ عنوان بزرگ­ترین عضو بدن، نیاز به مراقبت­ های بسیاری دارد. البته افزایش سن و عوامل دیگر نیز بر این عضو مهم و حیاتی تاثیر می­گذارند.

ظاهر هر فرد در ارتباط اول، تعیین کننده نوع برخورد ما با اوست. شاکله اصلی ظاهر، چهره و نوع پوشش است؛ برای اینکه چهره­ای جذاب و درخشان از خود ارائه دهید، باید پوستی شفاف و زیبا داشته باشید. وجود چین­و چروک در چهره، اعتماد به­ نفس برخی افراد را ازبین برده و باعث می­شود تا از حضور در جمع­های دوستانه و خانوادگی دوری کنند.

یک ی­از شایع ­ترین چین ­و چروک­ ها در اطراف لب اتفاق می­افتد. جوانسازی و رفع چین­ وچروک­ های دور لب و همچنین روش های از بین بردن چروک دور لب،ذهن افراد زیادی را درگیر خود کرده؛ در این مقاله قصد داریم تا به دلایل ایجاد چین و چروک و روش­ های درمان آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

چین ­و چروک دور لب

اگر از لبخندزیبای خود، بابت داشتن چروک دور لب خسته شدید یا زمانی­که خود را در آینه تماشا می­کنید، خط­های تشکیل شده روی صورت­ و دورلب آزارتان می­دهد، باید بیش­از آنکه به خودتان سخت بگیرید، به­ دنبال بهترین روشهای درمان چروک دور لب باشید.  اما پیش­از بررسی روشهای رفع چین و چروک اطراف لب، بهتر است به دلایل ایجاد آن و انواع این چین ­و چروک­ ها بپردازیم.

دلایل ایجاد چین­ و چروک دور لب

نازک بودن پوست اطراف دهان، میزان کلاژن کمتر در این ناحیه و دهیدراته بودن بدن (کم­ آبی بدن) می­توانند از دلایل چین و چروک اطراف لب باشند. اما این­ها تنها دلایل نیستند.

 

کاهش میزان کلاژن

کاهش کلاژن موجود در حاشیه ­دورلب، یکی­از دلایل اصلی ایجاد چین­ و چروک در این ناحیه است. با افزایش سن، درصد کمتری از کلاژن تولید می­شود؛ همین موضوع باعث ایجاد چروک در اطراف لب می­شود. ۲۰ سالگی معمولا سن شروع کاهش کلاژن تولیدی در بدن است. به­ همین دلیل افراد در سنین بالا بیشتر با این معضل رو به ­رو می­شوند. در کنار کلاژن، کاهش میزان آلاستین موجود در این نواحی نیز، باعث پیری پوست می­شود.

کم ­آبی بدن

احتمالا این نکته را می­دانید که هرفرد روزانه به نوشیدن حداقل ۸ لیوان آب نیاز دارد. نیاز به آب تنها برای رفع تشنگی نیست، بلکه تاثیری مهم بر داشتن بدنی سالم دارد. پوست هم از این قاعده مستثنی نیست؛ کم­آبی بدن یکی از مسائلی­ست که تاثیر مستقیم بر ایجاد چروک­ دورلب دارد.

ژنتیک

ریزش مو، بیماری­ های زمین ه­ای، رنگ­ پوست و بسیار موارد دیگر وجود دارد که ژنتیک مستقیم بر آن ها تاثیر می­گذارد. ایجاد چروک اطراف لب هم یکی­از این موارد است. اما جای نگرانی نیست؛ این اتفاق حتمی و قطعی رخ نمی­دهد و درصورت بروز علائم اولیه، می­

توانید از گسترش آن جلوگیری کنید یا حتی سرعت رخ­دادن آن­را کمتر کنید.

تغذیه نامناسب

استفاده مداوم از غذاهای چرب، غذاهای فوری(فست­فود) و به­ صورت­ کلی داشتن رژیم غذایی نامناسب و نامنظم، علاوه بر ایجاد مشکل در دستگاه ­گوارشی، به پوست شما نیز آسیب می­رسانند. یکی از همین آسیب­ ها، ایجاد پیری پوست و شکل­ گیری افتادگی و چروک در حاشیه لب­ ها است.

مصرف دخانیات؛ سیگار

اگر به ­دنبال از بین بردن چروک دور لب ­های خود هستید، همین امروز مصرف سیگار را قطع کنید؛ یا حداقل مصرف آن­را کاهش دهید و سپس ترک کنید. راه ­حل و تصمیم باشماست.

مصرف سیگار باعث سوختن لایه­ های حساس پوست حاشیه لب می­شود وهمچنین در میزان الاستیک پوست تغییر ایجاد می­کند. استعمال سیگار، یکی از دلایل باریک­شدن رگ­ های­ خونی اطراف لب به­ حساب می­آید؛ همین موضوع موجب کاهش خون­رسانی و کلاژن­

سازی در آن ­قسمت می­شود. کاهش ­رطوبت، ازبین بردن ویتامین A موجود در پوست هم، از عوارض سیگار است که به­ طورمستقیم در ایجاد پیری­ پوست نقش دارند.

 

استرس

ترشح بیش ­ازحد کورتیزول(هورمون کورتیزول) در بدن، می­تواند مشکلات زیادی را برای انسان به ­وجود بیاورد. اضطراب، استرس مداوم، شرایط پرفشار و دیگر موقعیت­ های مشابه، از دلایل ترشح عمده کورتیزول محسوب می­شوند. ترشح بیش­ازحد این هورمون، پوست را نازک و حساس می­کند؛ همین مسئله ازدلایل ایجاد چین و چروک اطراف لب و سرعت بخشیدن به پیری­ پوست است.

انواع چین ­­و چروک­­ های دور لب

برخی از افراد، به ­دلیل حساس بودن روی زیبایی خود، به محض مشاهده خطوط طبیعی در صورت خود، گمان می­کنند که دچار پیری و افتادگی پوست اطراف­ لب شدند. در­حالیکه برخی از این خطوط دوره­ای هستند و بعد از مدتی ازبین می­روند. برای شفاف سازی این موضوع بهتر است به بررسی انواع چین­­ های اطراف لب بپردازیم.

خط خنده

به خطوطی گفته می­شود که هنگام لبخند زدن یا خندیدن، در امتداد دوطرف دهان ظاهر می­شوند. البته برخی این چروک­ ها را به چین ­اطراف بینی می­شناسند. برای رفع خط خنده راه­های بسیاری وجود دارد؛ در ادامه این روش­ ها را با یکدیگر بررسی می­کنیم.

خطوط مارینوت(خطوط عروسک­ خیمه ­شب­بازی)

خطوط مارینوت چین­ و چروک­ هایی هستند که به ­طور عمودی، اطراف دهان تا چانه را احاطه کردند. دلیل نام­گذاری این خطوط هم، بالا و پایین رفتن عمودی آن­ها، مانند نخ­های عروسک ­خیمه ­شب­بازی است. این خطوط معمولا در سنین بالا نمود پیدا می­کنند.

خط سیگار، رد رژلب

قرارگیری مکرر سیگار در مرکز لب، خطی عمودی را روی آن ایجاد می­کند. این خط معمولا در لب­ پایین نمود بیشتری دارد. یا همچین خطوط نسبتاعمیقی که بعد از استفاده رژلب، روی لب ­ها ظاهر می­شوند، نوعی از چین ­و چروک ­هایی هستند که ذهن افراد را به ­  خود درگیر می­کنند.

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

پیش­از مراجعه به مراکز زیبایی یا پزشکی، برای درمان چین ­و چروک لب خود، می­توانید روش­ های طبیعی را امتحان نمایید. البته این موضوع معمولا زمانی تاثیر دارد که خطوط ایجاد شده در صورت شما خفیف باشند.

اگر به خفیف بودن چروک ­های حاشیه لب خود آگاه هستید، پیشنهاد می­کنیم این روش ­هایی که هزینه زیادی ندارند و ساده اتفاق می­افتند را امتحان کنید. اما اگر به ­دلیل کهولت سن و یا مسائل دیگر، این موضوع برای شما به معضل تبدیل شده، مراجعه به افراد متخصص و درمان این مشکل، راه­ حلی مناسب ­تر است.

رفع چین­ و چروک اطراف لب به روش طبیعی

روغن­ های زیادی برای رفع چین ­اطراف لب مورد استفاده قرار می­گیرند. روغن کرچک، روغن زیتون، روغن آفتابگردان، روغن نارگیل و روغن هسته انگور برای درمان این شرایط گزینه­ای مناسب به­ حساب می­ آیند. تحقیقات نشان داده که این روغن ­های گیاهی، که حاوی اسیدهای­ چرب ضروری هستند، باعث انعطاف­ پذیری ­پوست و استحکام آن می­شوند. همچنین با مرطوب نگه­داشتن پوست و جلوگیری از خشکی آن، از ایجاد پیری پوست جلوگیری می­کنند.

همچنین موادطبیعی دیگری مانند لیمو بابت داشتن آنتی­اکسیدان، چوب­ صندل به ­علت خاصیت ضدالتهابی، آب­لیموعسل و اسطوخودوس، در درمان و رفع چروک ­های ناحیه لب نقش قابل ­توجهی دارند.

 

درمان چین­ و چروک دور لب؛ راهکارهای پزشکی و زیبایی

اگر فکر می­کنید که برای رفع مشکل خود نیاز به مراجعه به کلینیک­ های زیبایی یا درمانی دارید و از روش ­های طبیعی پاسخ مناسب دریافت نکردید، بهتراست با انواع روش­های جوانسازی پوست دور لب، آشنایی کافی داشته باشید.

لایه ­برداری پوست با لیزر

انباشت پوست­ و بافت­های فرسوده روی هم، می­تواند یکی از دلایل ظاهرشدن چین و چروک باشد. به­ همین علت لایه­ برداری به وسیله لیزر می­تواند برای رفع این مشکل بسیار موثر باشد. لایه­ برداری پوست با لیزر برای درمان چروک دور لب، روشی تهاجمی به­  حساب می­آید که در برخی موارد می­تواند موجب زخم شدن پوست زیباجو شود. معمولا این روش، در چندجلسه انجام می­گیرد.

لیفت صورت

لیفت، یکی­از اصلی­ترین روش­های درمان چروک صورت به ­شمار می­آید. در این مدل درمانی، برش­ های کوچکی روی پوست ایجاد می­شود و سپس عضلات و بافت­ های ناحیه را با انتقال چربی بلند می­کنند. کشیده­ شدن پوست، چین­ های اطراف­ دهان ازبین­ رفته و ظاهری درخشان را برای شما به ارمغان می­آورد.

تزریق فیلر

یک ی­از روش­های کم ­دردسر و سریع برای خلاصی از دست افتادگی پوست دور لب، تزریق ژل است. این عمل ­غیرتهاجمی، با تزریق فیلر، که دارای اسیدهیالورونیک است صورت می­گیرد. تزریق این ماده در نقاط مشخص شده، باعث می­شود تا نقاط فرورفته که ایجاد خط می­کنند، حجم گرفته و چروک اطراف لب برطرف شود.

فیلر استایل و فیلر اسمایل اینووسنس، از بهترین فیلرهای تولیدشده در حوزه زیبایی به­ شمار می­روند. محصولات اینووسنس ساخته­ شده توسط به­ روزترین و پیشرفته ­ترین فناوری­ های حوزه زیبایی، کیفیت را برای زیباجویان گرامی به­ارمغان می­آورند.

میکرونیدلینگ

این روش نوعی درمان برای پیری­ پوست­ حاشیه ­لب یا افتادگی آن، به ­وسیله ایجاد میلیون­ ها میکروکانال در لایه بیرونی پوست(اپیدرم و درم) به­ شمار می­رود. این موضوع باعث می­ شود تا میزان انتشار پلاکت­ های خون افزایش یابد و درنتیجه­ به افزایش کلاژن­سازی منهتی شود.

 

لایه ­برداری شیمیایی

یک ی­از رایج ­ترین روش­های درمان پیری و افتادگی پوست اطراف لب، لایه ­برداری شیمیایی است. این روش به لایه­ برداری با لیزر شباهت دارد؛ از این نظر که با حذف لایه بالایی پوست (اپیدرم)، به داشتن پوستی صاف و درخشان کمک می­کند.

بوتاکس

تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) یکی از روش­های پرکاربرد در رفع چین­ و چروک­های دورچشم به ­حساب می­آید. استفاده از این روش برای رفع افتادگی­ های پوستی ناحیه لب نیز می­تواند موثر باشد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا انواع روش های رفع چین وچروک اطراف لب ، طبیعی یا تزریقی(مصنوعی) بررسی شود؛ همچنین به دلایل ایجاد افتادگی پوست دور لب و راه­های جلوگیری از ایجاد چنین وضعیتی پرداختیم.

رژیم غذایی مناسب، عدم­مصرف دخانیات، قرارنگرفتن در معرض مستقیم نور آفتاب، انجام­کارهایی که به کاهش استرس کمک می­کنند و… مواردی هستند که برای داشتن پوستی شاداب و بدون چین­ و چروک باید آن ها را رعایت کنید. به­ طور خلاصه، با رعایت شاخصه ­های یک زندگی سالم، علاوه ­بر حفظ سلامتی همه ارگان­ های بدن، پوست خود را نیز درخشان و چشم­ نواز نگه­دارید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

87 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

47 بهمن ۹, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

50 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

49 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

41 دی ۱۶, ۱۴۰۲

انواع مدل تزریق فیلر لب

دسته بندی نشده .

لب مانند اثر انگشت دارای خطوط منحصربه‌فردی است. به این معنی که هیچ دوجفت لبی در جهان یکسان نیستند، اما […]

45 دی ۱۳, ۱۴۰۲
مشاهده همه