چروک پنجه کلاغی: بهترین روش درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم

چروک پنجه کلاغی: بهترین روش درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم

ظاهر و سلامت پوست از معیارهای زیبایی است؛ در صورتی که سلامت و زیبایی پوست آسیب ببیند، چالش‌های مختلفی برای ما ایجاد می‌شود. یکی از خطراتی که در طول زندگی پوست را تهدید می‌کند، کاهش حجم پوست و ایجاد چین‌وچروک بر روی آن محسوب می‌شود.

این چین‌ها در نواحی مختلفی از صورت شکل می‌گیرند و همین عامل باعث می‌شود تا راهکارهای مراقبتی و درمانی منحصربه‌فردی برای رفع آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. یکی از چین‌وچروک‌های رایج صورت، خطوط پنجه کلاغی است.

در این مقاله به سوالات مختلف شما درباره خطوط پنجه کلاغی پاسخ داده و اطلاعات لازم به‌منظور پیشگیری از بروز و درمان خطوط پنجه کلاغی را بررسی کرده‌ایم؛ اگر به دنبال ارتقای سلامت و زیبایی پوست‌تان هستید، ادامۀ این مطلب را از دست ندهید.

خطوط پنجه کلاغی چیست؟

اطراف چشم‌ها یکی از نواحی رایج شکل‌گیری چین‌وچروک و خطوط اضافه است و با گذشت زمان، شانس ایجاد چروک در این محدوده بیشتر می‌شود؛ به خطوطی که دور چشم (گوشۀ چشم‌ها) شکل می‌گیرند، خطوط پنجه کلاغی گفته می‌شود.

موقعیت خطوط پنجه کلاغی باعث شده تا ایجاد آن با کاهش زیبایی ظاهری پوست صورت همراه باشد؛ به همین دلیل افراد در این شرایط به دنبال راهکاری مناسب برای رفع خطوط پنجه کلاغی دور چشم خود هستند اما آیا امکان از بین بردن این خطوط وجود دارد؟

 

انواع خطوط پنجه کلاغی

قبل از بررسی دلایل، روش‌های پیشگیری و راه‌های درمان خطوط پنجه کلاغی، بهتر است نگاهی به انواع آن بیندازیم.

خطوط پنجه کلاغی ایستا: وقتی که این خطوط اضافی به‌صورت همیشگی، حتی هنگام استراحت دیده شوند و عمق آن‌ها زیاد باشد، به آن‌ها خطوط پنجه کلاغی ایستا گفته می‌شود.

خطوط پنجه کلاغی پویا: زمانی که این خطوط هنگام انقباض عضلات (خنده، گریه، ناراحتی و غیره) دیده شوند و در حالت عادی مشاهدۀ آن‌ها امکان‌پذیر نباشد، به آن‌ها خطوط پنجه کلاغی پویا گفته می‌شود.

البته فارغ از این‌که چه نوع خطوط پنجه کلاغی روی پوست شما شکل گرفته باشد، از روش‌های یکسانی برای رفع آن‌ها استفاده می‌شود و تفاوت این ۲ تنها در میزان و عمق چین‌وچروک‌هاست.

 

دلایل ایجاد خطوط پنجه کلاغی

حالا که با خطوط پنجه کلاغی بیشتر آشنا شدیم، بهتر است تا مروری بر دلایل ایجاد این خطوط داشته باشیم:

۱.     افزایش سن

اصلی‌ترین دلیل ایجاد خطوط پنجه کلاغی و دیگر چین‌وچروک‌های پوستی، افزایش سن است؛ پوست همۀ افراد به مرور زمان دچار این مشکلات خواهد شد؛ کاهش کلاژن و الاستین ۲ عنصر خیلی مهم و از علل اصلی این موضوع هستند.

البته با مراقبت صحیح از پوست و پایبندی به روتین پوستی و تحریک کلاژن سازی، می‌توانید روند کاهش حجم پوست و ایجاد چین‌وچروک را به تعویق انداخته و از پیری زودرس پوست جلوگیری کرد.

  1. اشعه‌های مضر خورشید

از دیگر دلایل ایجاد چین‌وچروک روی پوست صورت، اشعۀ ماورای بنفش خورشید است که نقش مهمی در شکستن کلاژن و الاستین موجود در بدن دارد.
در واقع اگر شما از پوست خود در برابر این اشعه‌های مضر حفاظت نکنید، روند ایجاد چین‌وچروک و کاهش حجم پوست‌تان تسریع خواهد شد.

۳.     خواب ناکافی و استرس

به خاطر داشته باشید که خواب ناکافی و استرس بیش‌ازحد نقش چشمگیری در کاهش حجم پوست دارد و در اثر آن باید انتظار ایجاد خطوط اضافی روی پوست را داشت؛ به‌علاوه به‌عنوان یکی علل ایجاد سیاهی زیر چشم هم نام برده می‌شود.

خطوط پنجه کلاغی نیز از این قاعده مستثنا نیستند و این عوامل می‌توانند باعث ایجاد این خطوط و افزایش عمق آن‌ها شوند.

 

پیشگیری از ایجاد خطوط پنجه کلاغی

از آنجایی که پیشگیری بهتر از درمان است؛ ابتدا مروری بر روش‌های پیشگیری از بروز خطوط پنجه کلاغی خواهیم داشت و سپس به روش‌های درمان آن خواهیم پرداخت.

با رعایت چند نکتۀ مهم می‌توانید نسبت به بروز این مشکل پیشگیری کنید؛ برخی از مهمترین روش‌های پیشگیری از بروز خطوط پنجه کلاغی عبارتند از:

  • مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها
  • استفاده از انواع ضد آفتاب
  • خواب کافی و مدیریت استرس
  • عدم استعمال دخانیات و مواد مخدر
  • استفاده از کلاه نقاب‌دار یا عینک آفتابی استاندارد
  • استفاده از محصولات مراقبت از پوست مثل کرم دور چشم

شما با توجه به این نکات می‌توانید به‌خوبی از پوست خود محافظت کنید و سلامت و زیبایی را به آن هدیه دهید.

 

درمان خطوط پنجه کلاغی

اگر در حال حاضر با چالش از بین خطوط پنجه کلاغی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، می‌توانید با استفاده از برخی راهکارها نسبت به درمان این چروک اقدام کنید.

در این بخش به مهمترین روش‌های درمان خطوط پنجه کلاغی اشاره خواهیم کرد:

درمان خطوط پنجه کلاغی با تزریق فیلر

یکی از روش‌هایی که در سال‌های گذشته محبوبیت آن به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است، تزریق فیلر محسوب می‌شود که در اثر آن حجم ازدست‌رفتۀ پوست بازیابی شده و چین‌وچروک‌های آن از بین می‌روند.

 

استفاده از این راهکار برای درمان خطوط پنجه کلاغی هم موثر است و با تزریق فیلر زیر چشم یا هر فیلر دیگری که متخصصین توصیه می‌کنند، می‌توانید با رفع این خطوط به نتیجه‌ای ایده‌آل دست پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلر سیلک اینووسنس است.

درمان خطوط پنجه کلاغی با بوتاکس

تزریق بوتاکس رایج‌ترین روش جوانسازی پوست محسوب می‌شود و بسیاری از افراد این روش را برای رفع چین‌وچروک‌های پوست خود انتخاب می‌کنند. استفاده از بوتاکس باعث فلج‌سازی عضلات ناحیه موردنظر شده که در اثر آن چروک‌های این محدوده از بین خواهند رفت.

البته این روند در برخی از موارد باعث خواهد شد تا حالات طبیعی صورت از بین رفته و پوست صورت حالتی مصنوعی پیدا کند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از متخصصین تزریق فیلر را روش بهتری برای رفع چروک پنجه کلاغی اطراف چشم می‌دانند.

درمان خطوط پنجه کلاغی با لایه‌برداری شیمیایی

روش دیگری که در این راستا مورد استفاده قرار می‌گیرد، لایه‌برداری شیمیایی است که در طول آن بیرونی‌ترین لایۀ پوست حذف می‌شود. حذف لایۀ بیرونی پوست باعث کاهش عمق چین‌وچروک‌ها و در برخی از موارد رفع کامل آن‌ها خواهد شد.

درمان خطوط پنجه کلاغی با محصولات حاوی رتینول

آخرین روش از بین بردن خطوط پنجه کلاغی را می‌توان استفاده از محصولات موضعی حاوی رتینول دانست! رتینول یکی از مشتقات ویتامین A است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان باعث تقویت کلاژن و در نتیجه افزایش حجم پوست و بهبود آبرسانی به آن خواهد شد.

 

با این‌که مشاهدۀ نتیجه در این روش زمان بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد؛ مصرف رتینول موضعی، پوستی سالم و شاداب‌تر را به شما هدیه خواهد داد.

 

جمع‌بندی: راه‌های زیادی برای از بین بردن خطوط پنجه کلاغی وجود دارد

کاهش حجم پوست و ایجاد چین‌وچروک یکی از چالش‌برانگیزترین پدیده‌هایی است که افراد در طول زندگی تجربه می‌کنند و با افزایش سن، در نواحی مختلف پوست خطوط اضافی ایجاد می‌‎شوند. یکی از این نواحی اطراف چشم است که به چروک‌های آن خطوط پنجه کلاغی گفته می‌شود اما چگونه می‌توان از ایجاد این خطوط پیشگیری یا آن‌ها را درمان کرد؟

در این مقاله بعد از معرفی خطوط پنجه کلاغی، دلایل ایجاد، روش‌های پیشگیری و راهکارهای درمان این خطوط را مرور کردیم تا شما با توجه به این اطلاعات، اقدامات لازم برای برخورداری از پوستی سالم و درخشان را در نظر داشته باشید. البته توصیه می‌کنیم که قبل از تصمیم‌گیری برای استفاده از هر گونه روش درمانی، نظر تخصصی پزشک خود را جویا شوید؛ امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه