هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

هیالورونیک اسید (hyaluronic acid) و خواص جادویی آن در جوانسازی پوست!

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) ماده­ای جادویی و ضدپیری است که در بدن به­طور طبیعی وجود دارد. افزایش سن به کاهش هیالورونیک اسید (­HA) در بدن منجر می­شود؛ در نتیجه، پوست چروک می­خورد و مستعد افتادگی است.

اگر می­خواهید دربارۀ اثرات هیالورونیک اسید، فواید آن برای پوست و روش استفاده از هیالورونیک اسید بیشتر بدانید، توصیه می­کنیم حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) ماده­ای طبیعی در بدن است، اما بیشترین میزان آن در بافت پوست وجود دارد. این ماده اغلب در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود؛ زیرا می­تواند رطوبت را در خود نگه دارد، از خشکی پوست جلوگیری کند و باعث لغزنده­شدن مفاصل و بافت­ها شود.

دانشمندان هیالورونیک اسید را با استفاده از باکتری­ها در آزمایشگاه می­سازند. حدود نصف هیالورونیک اسید بدن در بافت پوست است؛ به­طوری­که مادۀ اصلی ساختار پوست به­شمار می­رود و پوست را جوان،شاداب و پُر می­کند. پژوهشی در مجلۀ PubMed نشان میدهد هیالورونیک اسید (HA) یک مولکول کلیدی برای هیدراته نگه­داشتن پوست و بهبود بافت پوست محسوب می­شود.

وظیفۀ هیالورونیک اسید تأمین رطوبت پوست و ایجاد ظاهری حجیم روی پوست است. در حقیقت، این مادۀ معجزه­گر به پوست شما شکل می­دهد. برای دانستن اسرار هیالورونیک اسید به مطالعۀ این مقاله ادامه دهید تا بدانید HA یا هیالورونیک اسید فقط یک مادۀ معمولی نیست، بلکه یک عنصر اصلی برای روتین مراقبت از پوست شماست.

هیالورونیک اسید؛ جام مقدس برای جوانی پوست

چرا علم می­گوید هیالورونیک اسید جام مقدس برای پوست است؟ چراکه رطوبت پوست را افزایش می­دهد و باعث آبرسانی پوست، از بین رفتن چین­وچروک و جوانسازی پوست می‎شود؛ بنابراین اکسیر ضدپیری برای پوست به‌شمار می‌رود.

اسید هیالورونیک، نوعی گلیکوزمینوگلیکان (glycosaminoglycan) طبیعی محسوب می­شود که در بافت همبند بدن وجود دارد. گلیکوزمینوگلیکان کربوهیدرات­ها یا قندهایی هستند که پلی­ساکارید نامیده می­شوند.

با هیاهویی که در یافتن مادۀ ضدپیری وجود دارد، زمان آن رسیده است که دربارۀ اسید هیالورونیک، فواید و نحوۀ استفادۀ مؤثر آن برای پوست صحبت کنیم و اینکه چرا وزن مولکولی این ماده مهم است.

در حقیقت هیالورونیک اسید با افزایش سن در بدن کاهش می­یابد و پوست مستعد افتادگی و چین­وچروک می­شود؛ بنابراین، برای حفظ جوانی و معیارهای زیبایی صورت، پوست به هیالورونیک اسید بیشتری نیاز دارید.

چرا هیالورونیک اسید جادویی است؟

این ماده می­تواند تا ۱۰۰۰ برابر وزن خود، آب نگه دارد! به­عبارت­دیگر، مانند مرطوب­کننده عمل می­کند و با نگهداری مولکول­های آب روی سطح پوست باعث بهبود و هیدراته­شدن پوست می­شود. علاوه بر آبرسانی مؤثر، مطالعات نشان می­دهد هیالورونیک اسید برای بهبود زخم­ها نیز مفید است!

ژل هیالورونیک اسید چیست؟

فیلر یا همان ژل ماده­ای است که بر پایۀ هیالورونیک اسید تولید می­شود. در حقیقت با ساخت این ترکیب سازگار با بدن، چین­وچروک­ها را می­توان به­راحتی از بین برد و از فواید هیالورونیک اسید بهره­مند شد. البته حتماً باید فیلرهای باکیفیت و مؤثر هیالورونیک اسید را تهیه کنید و برای تزریق ژل هیالورونیک اسید نیز نزد پزشک متخصص و باتجربه پوست بروید.

البته پیشنهاد می­کنیم فیلرهای اینووسنس را اتنخاب کنید؛ چراکه انواع فیلرهای اینووسنس هیالورونیک اسید محسوب می­شوند، مؤثر و باکیفیت هستند و با بهره­گیری از فناوری روز دنیا تولید می­شوند. فیلرهیالورونیک اسید اینووسنس با ساختارهای متفاوت برای اثربخشی بیشتر در نواحی مورد تزریق به­کار می­رود.

کاربرد هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید بدون دورۀ نقاهت و درد است. ژل هیالورونیک اسید ماده­ای حجم­دهنده و پُرکننده محسوب می­­شود که برای تزریق در نقاط مختلف صورت قابل استفاده است. تزریق فیلر هیالورونیک اسید برای موارد زیر صورت می­گیرد:

خواص هیالورونیک اسید برای پوست

این مادۀ طبیعی برای پوست بسیار مفید است. مهم­ترین و اصلی­ترین خاصیت هیالورنیک اسید خاصیت آبرسانی آن است. با افزایش سن میزان کلاژن پوست کاهش می­یابد و چروک­های پوستی بیشتر می­شود. خواص هیالورونیک اسید شامل موارد زیر می­شود:

  • آبرسانی پوست
  • بازکنندۀ چروک صورت
  • ضدپیری و جوان­کننده
  • افزایش شادابی و درخشانی پوست
  • کمک به ترمیم زخم و بافت آسیب­دیدۀ پوست
  • نرم و لطیف کنندۀ پوست
 فواید هیالورونیک اسید (HA)
ضدپیری
مرطوب­کننده و آبرسان
ضدچروک
افزایش­دهندۀ خاصیت ارتجاعی پوست
درمان­کنندۀ اگزما
رفع قرمزی و التهاب پوست
ترمیم­کنندۀ زخم

 

ماندگاری ژل هیالورونیک اسید چقدر است؟

درکل، میزان ماندگاری فیلر هیالورونیک اسید به موارد گوناگون بستگی دارد؛ مواردی مثل نوع پوست، عمق تزریق، روش تزریق، سبک زندگی و میزان چین­وچروک. هیالورونیک اسید حدود ۶ ماه در پوست ماندگاری دارد. البته ژل­های هیالورونیک اسید با ماندگاری ۵ ساله نیز وجود دارد.

البته تزریق این ژل­ها با ماندگاری ۵ ساله توصیه نمی­شود؛ چراکه پوست در طول ۵ سال تغییر بسیاری می­کند؛ درنتیجه، ممکن است ترکیب زیبای روی پوست از بین برود. ژل هیالورونیک اسید با ماندگاری ۶ ماهه را می­توانید هر بار مطابق تغییرات صورت خود تزریق کنید. این مزیت باعث می­شود نتیجه تزریق طبیعی­تر شود و بهترین اثر را داشته باشد.

قیمت ژل هیالورونیک اسید

یکی از مواردی که هنگام تزریق ژل هیالورونیک اسید اغلب افراد دربارۀ آن سؤال می­کنند، قیمت فیلر هیالورونیک اسید است. اگرچه فیلر هیالورونیک اسید با قیمت­های مختلف وجود دارد، توصیه می­کنیم بهترین فیلر را انتخاب کنید. اصالت ژل هیالورونیک اسید هم در قیمت آن تأثیرگذار است.

ژل هیالورونیک اسید چگونه تزریق می­شود؟­

تزریق ژل هیالورونیک اسید به شکل سرپایی است و اغلب ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می­کشد. میزان دوز هیالورونیک اسید را می­توانید با مشورت پزشک مشخص کنید؛ مثلاً اگر برای فرم­دهی به لب­ها یا زاویه­سازی صورت می­خواهید ژل تزریق کنید، اجازه دهید پزشک متخصص میزان تزریق فیلر را مشخص کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

خواص سرم هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید به دلیل توانایی در جذب آب و حفظ رطوبت و شادابی پوست از مفیدترین ترکیبات پوستی است؛ به همین دلیل در انواع محصولات مراقبت از پوست نیز وجود دارد. سرم هیالورونیک اسید برای آبرسانی و بهره­مندی پوست از فواید هیالورونیک اسید تولید می­شود.

نحوه استفاده از سرم هیالورنیک اسید

آیا می­دانید نحوۀ استفاده از سرم هیالورونیک اسید چگونه است؟ برای استفاده از سرم هیالورونیک اسید ابتدا باید پوست صورت را به­خوبی شستشو دهید. اگر لازم بود بهتر است پوست را لایه­برداری کنید. سپس مقداری از سرم را (حدود چند قطره) روی پوست تمیز بزنید. به­آرامی ماساژ دهید تا جذب شود.

یادتان باشد برای اثربخشی بیشتر و بهتر هیالورونیک اسید باید از فیلرهای هیالورونیک اسید استفاده کنیم؛ مثلاً برای جوانسازی و رفع چروک یا زاویه­سازی و درمان افتادگی صورت، بهترین گزینه ژل هیالورونیک اسید و تزریق هیالورونیک اسید است.

عوارض هیالورونیک اسید

اگر خودتان ترکیب محصولات مراقبت از پوست خود را می­سازید یا محصول حاوی هیالورنیک اسید می­خرید، بهتر است غلظت هیالورونیک اسید را زیر ۲ درصد نگه دارید. چرا؟ زیرا این مولکول با وزن بسیار کم می­تواند در عمق پوست نفوذ کند و ناخواسته سایر مواد شیمیایی و باکتری­ها را نیز وارد پوست کند.

خوشبختانه، هیالورونیک اسید به­خودی­خود عارضه­ای ندارد و باعث ایجاد واکنش­های آلرژیک نمی­شود؛ زیرا به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. البته یک منبع مطالعاتی قابل اعتماد نشان می­دهد استفاده از هیالورونیک اسید در مقایسه با گلیسیرین خالص امکان دارد روند بهبود زخم را کند کند. بله، ممکن است به علت وزن مولکولی و غلظت هیالورونیک اسید باشد.

سخن پایانی؛ هیالورونیک اسید، اکسیر ضدپیری!

ژل هیالورونیک اسید معجزه می­کند. اگر می­خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، فیلر هیالورونیک اسید را از دست ندهید. ژل هیالورونیک اسید بر پایۀ ترکیباتی تولید می­­شود که در بدن به شکل طبیعی وجود دارد. تزریق ژل هیالورونیک اسید سرپایی است و اگر کیفیت خوبی داشته باشد و به دست پزشک ماهر انجام گیرد، بدون عارضه است.

بنابراین؛ خیلی ساده می­توانید با تزریق فیلر هیالورونیک اسید به بهبود بافت پوست خود کمک کنید. شما می­توانید با استفاده از فیلر هیالورونیک اسید اینووسنس از فواید این مادۀ جادویی برای جوانسازی، برجسته­سازی لب و گونه، ایجاد زاویه در چهره، اصلح خط خنده و رفع چروک­های پوستی استفاده کنید و از داشتن پوستی زیبا و جوان لذت ببرید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

87 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

50 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

50 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

49 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

41 دی ۱۶, ۱۴۰۲

انواع مدل تزریق فیلر لب

دسته بندی نشده .

لب مانند اثر انگشت دارای خطوط منحصربه‌فردی است. به این معنی که هیچ دوجفت لبی در جهان یکسان نیستند، اما […]

45 دی ۱۳, ۱۴۰۲
مشاهده همه