مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی: چگونه بعد از ۳۰ سالگی جوان بمانیم؟

چگونه بعد از 30 سالگی جوان بمانیم؟

مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی بسیار مهم است؛ زیرا به­‌تدریج بافت پوست تحلیل می­‌رود، حجم لب­‌ها و بافت صورت کمتر می­‌شود، افزایش سن با چین­‌وچروک همراه است و نشانه­‌های دیگر پیری پوست مثل لک و تیرگی و افتادگی صورت کم­‌کم آشکار می­‌شوند. نگران نباشید در این مقاله، مؤثرترین راهکارها را برای حفظ جوانی پوست بعد از ۳۰ سالگی با شما در میان می­‌گذاریم.

۱۴ راهکار مؤثر برای مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی!

برای بسیاری از افراد ۳۰ سالگی، نقطه­‌ای مهم از زندگی محسوب می­‌شود که با افزایش تجربه و خرد ­همراه است؛ همچنین به‌دلیل تغییرات پوست در ۳۰ سالگی، زمانی مهم برای مراقبت از پوست به­‌شمار می­‌رود.

پوست ما با افزایش سن تغییر می­‌کند، چروک­‌ها به­‌تدریج دیده می­‌شوند، افتادگی پوست اتفاق می­‌افتد و روند پیری پوست نمایان می­‌شود؛ اما می­‎‌توان با رعایت نکات مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی، به راز جوان ماندن طولانی‌مدت بسیاری از افراد دست یافته و آن را تجربه کرد.

در ادامه فهرست نکته­‌های مهم برای مراقبت پوست را در اختیارتان قرار می­‌دهیم تا به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه بعد از ۳۰ سالگی جوان بمانیم؟

۱. محافظت از پوست در مقابل آفتاب مهم است!

اگرچه همیشه مراقبت از پوست در برابر آفتاب اهمیت دارد، اما بعد از ۳۰ سالگی بیش­‌ازپیش باید مراقب باشیم.

نور خورشید باعث ایجاد چین­‌وچروک و لک­‌های تیره­ می­‌شود؛ به همین دلیل اهمیت استفاده روزانه از ضد آفتاب برای محافظت از پوست برابر اشعه‌های UV خورشید، در روتین پوست بعد از ۳۰ سالگی بسیار بالا است.

ضدآفتابی با حداقل SPF30 تهیه کنید و هر زمان که بیرون رفتید، روی پوست خود بزنید. یادتان باشد کرم ضدآفتاب باید هردو ساعت یک بار تمدید شود.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی، با مطالعه «انواع پوست کدامند؟» نسبت به جنس پوست خود آگاهی یافته تا بهترین خرید را تجربه نمایید.

۲. فیلرها را برای رفع چین­‌وچروک از دست ندهید!

یکی از مهم­‌ترین موارد مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی، استفاده از فیلر است. بعد از ۳۰ سالگی به­‌تدریج متوجه می­‌شوید انواع کرم­‌های مراقبت از پوست نمی­‌توانند پوست را لیفت کنند یا چین­‌وچروک­‌ها را از بین ببرند. فیلرها با اثربخشی سریع و ایجاد تغییرات در همان لحظۀ تزریق از بهترین محصولات برای مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی هستند.

پُرکننده­‌های پوستی یا همان فیلرها برای کاهش چین­‌وچروک و جوان‌سازی پوست استفاده می­‌شوند. فیلرها به پوست تزریق می­­‌شوند، بافت پوست را در صورت نیاز حجیم می­‌کنند و ظاهری جوان­‌تر به پوست می­‌بخشند.

شما می­‌توانید برای جوانسازی پوست بعد از ۳۰ سالگی از فیلر استفاده کنید. موارد زیر نشان می­‌دهد تزریق فیلر چگونه پوست را جوان می­‌کند:

  • لیفت صورت با تزریق فیلر، یکی از راه‌های درمان افتادگی پوست است و در جوان‌سازی پوست بسیار موثر عمل می‌کند.
  • خطوط اخم، خنده و غم را در چهره از بین می­‌برد.
  • آبرسانی پوست را افزایش می‌دهد.
  • یکی از اصلی‌ترین راه‌های داشتن پوست صاف و روشن­‌شدن آن محسوب می­‌شود.
  • حجم لب­‌ها را افزایش می­‌دهد.
  • تیرگی و گودی دور چشم را برطرف می­‌کند.
  • چروک‌­ها را کاهش می­‌دهد.
  • لک­‌ها را از بین می­‌برد.
  • کلاژن­‌سازی را بیشتر می­‌کند.
  • عیوب بینی و چانه را برطرف می­‌کند.
  • برای زاویه­‌سازی و کانتورینگ صورت بهترین راه­‌حل است.

 

 

 

افزایش سن با کاهش تدریجی چربی زیر پوست همراه است، خطوط بیشتر می­‌‎شوند  و کاهش کلاژن پوست، روند پیری را سریع­‌تر می­‌کند.

فیلرها مواد مغذی مثل هیالورونیک اسید دارند که برای جوانی پوست ضروری است. پیشنهاد می­‌کنیم برای مراقبت از پوست خود بعد از ۳۰ سالگی فیلر اینووسنس را در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. انواع محبوب فیلر اینووسنس شامل موارد زیر می‌شود:

  • فیلر شاین که جوان‌ساز، آبرسان گردن، صورت، دکلته و پشت دست است.
  • فیلر شِیپ برای حجم­‌دهی گونه، اصلاح فرم چانه، رفع گودی شقیقه و زاویه­‌سازی صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فیلر استایل جهت رفع چروک عمیق، لیفت گونه و شقیقه، فرم­‌دادن به چانه و بینی بسیار مؤثر عمل می‌نماید.
  • فیلر اسمایل که استفاده از آن موجب اصلاح خط خنده، رفع خطوط کنار لب و افزایش حجم لب می‌شود.
  • فیلر سیلک بهترین فیلر برای کانتور لب، کاهش خطوط پیشانی، رفع تیرگی زیر چشم در بازار محسوب می‌شود.

 

۳. از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید

مصرف سیگار و الکل می­‌تواند نشانه­‌های پیری مثل چین­‌وچروک را بیشتر کند. همچنین، باعث خطر ابتلا به سرطان پوست شود. توصیه می­‌کنیم برای جلوگیری از چروک­‌های پوستی الکل و سیگار مصرف نکنید.

۴. برای مبارزه با چروک­‌های پوستی زیاد بخوابید

در دهۀ ۳۰ زندگی برای مراقبت از پوست خود به ۸ ساعت خواب در طول شبانه­‌روز نیاز دارید. خواب کافی برای سلامت پوست و جلوگیری از پیری پوست اهمیت دارد.

زمان خواب فرصتی است که پوست ترمیم شود. مطمئن باشید برای خواب‌تان برنامۀ منظم دارید. توصیه می­‌کنیم قبل خواب به سراغ وسایل الکترونیکی نروید.

۵. رتینول استفاده کنید

یکی از مشتقات مؤثر ویتامین A رتینول است. رتینول به تولید کلاژن در پوست کمک می­‌کند و باعث کاهش چین­‌وچروک می­‌شود.

به دنبال سرم صورت حاوی رتینول باشید و هر روز بعد از شستشوی صورت رتینول بزنید. برای اثربخشی بیشتر رتینول بهتر است بعد از استفادۀ رتینول، کرم مرطوب­‌کننده بزنید.

۶. رژیم غذایی بدون قند داشته باشید

کربوهیدرات و قند باعث پیری پوست می­‌شوند. بهتر است حتماً غلات کامل، سبزیجات و میوه­‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید و مصرف قند و کربوهیدرات را کاهش دهید. همچنین، یادتان باشد نوشیدنی­‌های شیرین و غذاهای فراوری­‌شده باعث ایجاد التهاب، آکنه و چروک­‌های پوستی می­‌شوند.

۷. با شستشو و لایه­‌برداری علائم پیری را کاهش دهید

یکی از راه­‌های مراقبت از پوست بعد ۳۰ سالگی، لایه­‌برداری و شستشوی صورت است. در طول روز، آلودگی­‌های محیطی باعث بسته­‌شدن منافذ پوست می­‌شوند. توصیه می­‌کنیم روزانه حداقل یک بار با کمک شویندۀ مناسب صورت خود را بشویید.

اگر پوست شما خشک است یک بار در روز صورت خود را شستشو دهید و اگر پوستی چرب دارید، می­‌توانید دو بار در روز پوست خود را بشویید.

لایه­‌برداری نیز برای رفع سلول­‌های مردۀ پوست و جوان‌سازی مناسب است. همچنین، وقتی پوست را لایه­‌برداری می­‌کنید، سرم­‌ها و کرم­‌های مراقبت از پوست راحت­‌تر جذب می­‌شوند و مؤثرتر عمل می­‌کنند.

۸. از مرطوب­‌کننده استفاده کنید

پیشنهاد می­‌کنیم از آبرسان­‌ها و مرطوب­‌کننده­‌ها دست و دلبازانه استفاده کنید. مرطوب نگه­‌داشتن پوست در جلوگیری از ایجاد چین­‌وچروک بسیار مؤثر است. این کار به­‌خصوص در فصل­‌های سرد سال اهمیت دارد؛ زیرا سرما باعث خشکی و ترک­‌خوردگی پوست می­‌شود.

مرطوب­‌کنندۀ سبک انتخاب کنید که زود جذب پوست می­­‌شود و صبح و شب روی پوست صورت و گردن بزنید. استفاده از کرم شب می­‌تواند به ترمیم بافت پوست در شب کمک کند. کرم­‌های شب اغلب در ترکیبات خود رتینول دارند که به کاهش چروک کمک می‌کند.

 

 

 

۹. آب فراوان بنوشید

نوشیدن آب از ضروری­ترین مواردی است که بعد از ۳۰ سالگی برای جلوگیری از پیری پوست باید انجام دهیم. وقتی آب فراوان می­نوشید، پوست را هیدراته نگه می­دارید؛ در نتیجه، روند پیری پوست را کُندتر می­کنید. اگر از خوردن آب خسته شدید، با اضافه­کردن بُرشی از خیار یا لیمو می­توانید طعم تازه­ای به آب اضافه کنید. توصیه می­کنیم آب را به­صورت جوشیده و گرم بنوشید.

۱۰. برای جوانی پوست هر روز ورزش کنید

ورزش یکی دیگر از مهم­ترین اقداماتی است که برای مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی باید در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. ورزش از بخش­های مهم سبک زندگی سالم است. ورزش کمک می­کند پوست خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند و شاداب­تر باشد.

ورزش میزان گردش خون را افزایش می­دهد؛ در نتیجه، اکسیژن و مواد مغذی به پوست می­رسد و بافت پوست بهتر می­شود. بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید.

۱۱. دور چشم را آبرسانی کنید

پوست اطراف چشم ظریف و نازک است؛ به همین دلیل، احتمال بیشتری دارد که چروک شود یا لکه­های تیره روی آن مشاهده کنید. استفاده از کرم دور چشم بسیار عالی است، اما فقط از ایجاد چروک پیشگیری می­کند. برای کاهش چروک دور چشم و رفع تیرگی، تزریق فیلر بهترین گزینه به­شمار می­رود.

استفاده از فیلر برای رفع تیرگی و چروک پوست دور چشم بسیار اثربخش است. شما می­توانید با تزریق فیلر جوانی و شادابی را به پوست خود بازگردانید. سپس با کمک کرم دور چشم از ایجاد چروک پیشگیری کنید.

۱۲. از تونر مناسب استفاده کنید

تونر می­تواند چربی اضافی و آلودگی­ها را از روی پوست پاک کند و اجازه ندهد منافذ پوست بسته شود. بهتر است تونر شما حاوی ترکیبات مغذی مثل آنتی­اکسیدان باشد تا از پوست در مقابل آسیب­های محیطی محافظت کند.

۱۳. استفاده از مکمل­ها و ویتامین­ها را فراموش نکنید

کمبود ویتامین می­تواند به پیری پوست منجر شود. یکی از ویتامین­های ضروری برای حفظ جوانی پوست، ویتامین C است. ویتامین C باعث تولید کلاژن، کاهش التهاب پوست و محافظت پوست در مقابل نور مضر آفتاب می­شود.

شما می­توانید با مصرف مرکبات، بروکلی و فلفل دلمه ویتامین C دریافت کنید. اگر به میزان کافی ویتامین C به بدن شما نمی­رسد، می­توانید از مکمل­ها با تجویز پزشک استفاده کنید.

۱۴. برای پیشگیری از پیری پوست، برنزه نکنید!

بهتر است پوستتان را برنزه نکنید و برای برنزه­کردن از کرم برنزه­کنندۀ پوست کمک بگیرید. یادتان باشد روش­های برنزه­کردن پوست مثل آفتاب­گرفتن باعث پیری زودرس و سرطان پوست می­شود. اگر دوست دارید برنزه شوید، می­توانید از اسپری و لوسیون برنزه­کننده استفاده کنید.

۱۵. استرس را کاهش دهید

یکی از عواملی که باعث پیری پوست می­شود، استرس است. شما می­توانید با کمک مدیتیشن، یوگا و تمرین نفس­کشیدن عمیق میزان استرس خود را کاهش دهید. توصیه می­کنیم از موقعیت­های استرس­زا دوری کنید؛ زیرا پوست دراثر استرس زودتر پیر می­شود.

سخن آخر؛ مراقب جوانی و زیبایی پوست خود باشید

مراقبت از پوست بعد از ۳۰ سالگی، شما را جوان نگه می­دارد. کافی است راهنمای پیش رو را رعایت کنید تا پوستی شاداب و بدون علائم پیری داشته باشید.

بهتر است ۳۰ سالگی خود را جشن بگیرید و بدانید لبخند شما را زیباتر می­کند. به­هرحال، سن فقط یک عدد است و پوست درخشان و سالم هیچ حد و مرزی نمی­شناسد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه