آبرسانی پوست: بهترین راه های رفع خشکی پوست کدامند؟

آبرسانی پوست: بهترین راه های رفع خشکی پوست کدامند؟

پوست شفاف و درخشان یکی از معیارهای زیبایی امروزی است. آبرسانی پوست در میان مهمترین فاکتورها برای داشتن پوست صاف و شفاف قرار دارد که از کاهش حجم پوست و پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

در واقع اگر رطوبت پوست را به‌درستی تامین نکنید با مشکلاتی همچون خشکی پوست و انواع چین‌وچروک مواجه می‌شوید که چالش‌های مختلفی را برای شما به وجود می‌آورند.

به همین دلیل آبرسانی به پوست از مهمترین مراحل بهترین روتین پوستی محسوب می‌شود و همۀ افراد باید در طول روز به این نکته توجه داشته باشند. به همین ‌منظور بهترین روش های آبرسانی به پوست را در این مقاله آورده‌ایم، با ما همراه باشید.

 

اهمیت آبرسانی به پوست

پوست بدن با افزایش سن مشکلات مختلفی را تجربه می‌کند، یکی از این مشکلات کاهش چربی پوست و در نتیجه خشکی آن است؛ البته عوامل دیگری همچون «عوامل آسیب‌زای محیطی» هم می‌توانند رطوبت پوست را کاهش داده و این مشکل را ایجاد کنند.

به همین دلیل همه افراد باید به‌طور روزمره از کاهش رطوبت پوست خود پیشگیری کرده و برای آبرسانی به پوست راهکارهای موثری در نظر بگیرند. این راهکارها باید ابعاد مختلفی همچون آب‌وهوا، برنامۀ غذایی یا محصولات مراقبت از پوست را شامل شود تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

 

بهترین روش های آبرسانی به پوست

در راستای تامین رطوبت کافی و آبرسانی به پوست، باید بسیاری از عادات قدیمی خود را تغییر دهید و در طول روز به نکات مهمی توجه داشته باشید. در ادامۀ این بخش با بررسی تاثیرگذارترین راهکارهای آبرسانی به پوست، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

شستشوی منظم پوست

پوست به‌عنوان بزرگترین عضو بدن، در طول روز در معرض آلودگی‌های مختلفی قرار دارد و اگر به‌طور منظم نسبت به شستشو و تمیز کردن آن اقدام نکنید، بروز مشکلات مختلف پوستی به دور از انتظار نخواهد بود.

توصیه می‌کنیم که روزانه حداقل ۲ بار (یک‌بار صبح و یک‌بار شب) پوست خود را با استفاده از آب و پاک‌کننده‌های ملایم تمیز کنید. همچنین اگر در طول روز از لوازم آرایشی استفاده می‌کنید، قبل از خواب حتما پوست‌تان را با یک پاک‌کنندۀ باکیفیت شستشو دهید.

نکته مهم دیگری که در راستای رفع خشکی و حفظ رطوبت پوست موثر است، حمام‌های کوتاه‌مدت (۵ تا ۱۰ دقیقه) با آب ولرم محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که حمام‌های طولانی‌مدت و استفاده از آب داغ از عوامل مهم خشک شدن پوست در نظر گرفته می‌شوند.

تامین رطوبت محیط

وجود رطوبت کافی در هوای محیط از عوامل دیگری است که می‌تواند به آبرسانی پوست کمک کند؛ استفاده از مرطوب‌کننده‌های هوا در خانه یکی از راهکارهایی‌ست که در این راستا پیش روی شما قرار دارد.

در صورتی کهدر آب‌وهوای سرد و خشک زندگی می‌کنید، اهمیت رعایت این نکته دوچندان است؛ در این شرایط حتما باید رطوبت محیط اطراف خود را کنترل و تنظیم کنید تا پوست‌تان در طول روز رطوبت بیش‌ازحدی را از دست ندهد.

خواب کافی

بسیاری از افراد از تاثیر خواب کافی روی سلامت و زیبایی پوست مطلع نیستند! جالب است بدانید که خواب کافی (بین ۷ تا ۹ ساعت) به‌صورت مستقیم در سلامت پوست تاثیرگذار است و می‌تواند شانس خشکی پوست را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد.

به خاطر داشته باشید که پوست هنگام خواب، خود را بازیابی می‌کند و با ترمیم سد رطوبتی اثرات عوامل آسیب‌زای محیطی را به حداقل می‌رساند؛ بنابراین اگر این فرصت در اختیار پوست قرار نگیرد، احتمال ایجاد مشکلات پوستی افزایش می‌یابد.

نوشیدن آب و مایعات

یکی دیگر از نکات مهم در روند رفع خشکی و آبرسانی پوست، نوشیدن آب کافی و نوشیدنی‌های سالم است؛ چراکه هیدراته نگه‌داشتن بدن به جلوگیری از کاهش رطوبت پوست کمک می‌کند و می‌تواند شیب این روند نزولی را تا حد مناسبی کاهش دهد.

دقت داشته باشید که نوشیدن الکل و قهوه باعث از دست رفتن آب بدن می‌شود؛ بنابراین به‌منظور حفظ رطوبت پوست علاوه‌بر کاهش مصرف این نوع نوشیدنی‌ها، باید به‌ازای هر بار مصرف آن‌ها یک لیوان آب بنوشید تا رطوبت بدن‌تان از دست نرود و پوست‌تان دهیدراته نشود.

استفاده از مرطوب‌کننده پوست

استفادۀ منظم از مرطوب‌کننده پوست یکی از مهمترین روش‌های درمان خشکی و آبرسانی به پوست در نظر گرفته می‌شود و رعایت این نکته می‌تواند چالش‌ پوست خشک را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد.
با توجه به این نکته، استفاده از مرطوب‌‎کننده‌های مناسب برای پوست‌تان را در روتین پوستی خود قرار دهید و روزانه حداقل ۲ بار پوست خود را مرطوب کنید.

همچنین استفاده از مرطوب‌کنندۀ غلیظ قبل از خواب هم باعث جذب حداکثری رطوبت توسط پوست می‌شود؛ با این روش می‌توانید بخش زیادی از رطوبت ازدست‌رفتۀ پوست خود را بازیابی کنید.

استفاده از ضد آفتاب

اشعه‌های مضر خورشید از دلایل خشکی پوست محسوب می‌شود و محافظت از پوست در برابر این اشعه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده روزانه از ضد آفتاب به شما کمک خواهد کرد تا اثرات آسیب‌زای این اشعه‌ها را به حداقل برسانید و از بروز یا تشدید مشکلاتی همچون خشکی پوست، آفتاب‌سوختگی و سرطان پوست جلوگیری کنید.

به این منظور از یک ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ بهره ببرید و از تناسب ضد آفتاب با نوع پوست‌تان اطمینان حاصل کنید.

 

 

تزریق فیلرهای پوستی

فیلر پوستی ماده‌ای ژل‌مانند از هیالورونیک اسید است که به زیر پوست تزریق می‌شود. تزریق انواع فیلر می‌تواند نتایج گسترده‌ای را به‌دنبال داشته باشد؛ از آبرسانی پوست، کانتورینگ صورت، رفع خط خنده، از بین بردن چروک پنجه کلاغی و درمان جای زخم گرفته تا رفع خط اخم، تحریک کلاژن سازی، از بین بردن جای جوش، زاویه دار کردن فک و درمان عدم تقارن صورت.

تزریق فیلر آبرسان، پوست را عمیقاً رطوبت‌رسانی کرده و باعث طراوت و شادابی آن می‌شود. پیشنهاد ما به شما شاین اینووسنس است، این فیلر به جوانسازی پوست کمک می‌کند؛ البته برای گرفتن بهترین نتیجه باید تزریق فیلر شاین را چندین بار در سال تکرار کنید.

 

نکات مهم در مراقبت از پوست خشک

حالا که به بهترین روش‌های آبرسانی به پوست اشاره کردیم، مروری کوتاه بر نکات مهمی که در این روند به شما کمک می‌کنند، خواهیم داشت. برخی از نکات مهم در روند آبرسانی به پوست عبارتند از:

  • از استعمال دخانیات بپرهیزید.
  • مصرف مواد مغذی را افزایش دهید.
  • از محصولات پوستی خشن استفاده نکنید.
  • مدیریت میزان استرس خود را از خاطر نبرید.
  • از پوست خود در برابر باد و گردوغبار محافظت کنید.
  • از روبالشی‌‎هایی که رطوبت کمتری جذب می‌کنند بهره ببرید.
  • مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب را در برنامۀ غذایی خود بگنجانید.
  • از محصولات پوستی حاوی هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid)، سرانیدها (Seranides)، لیپیدها و اسیدهای چرب بهره ببرید.

 

جمع‌بندی: برای جلوگیری از پیری آبرسانی پوست را فراموش نکنید

یکی از رایج‌ترین مشکلات پوستی که در حال حاضر افراد زیادی با آن دست‌وپنجه می‌کنند، خشکی پوست محسوب می‌شود که در اثر عوامل مختلفی همچون افزایش سن یا عوامل محیطی رخ می‌دهد اما آیا درمان خشکی پوست امکان‌پذیر است؟ بهترین روش آبرسانی به پوست چیست؟

پاسخ این سوالات به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات آگاهانه‌تری را برای کنترل یا رفع خشکی پوست خود بگیرید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پوستی شاداب و لطیف داشته باشید. در این مقاله علاوه‌بر پاسخ به این سوالات، بهترین راه‌های آبرسانی به پوست را نیز بررسی کردیم تا شما کمترین چالش را در این روند تجربه کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

52 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

53 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه