کانتورینگ صورت: بهترین روش‌برای زاویه سازی صورت کدامند؟

کانتورینگ صورت: بهترین روش‌برای زاویه سازی صورت کدامند؟

شکل صورت تأثیری اساسی بر آرامش روانی، اعتمادبه‌نفس و حال خوب افراد دارد؛ در دنیای امروز، افراد به دنبال یافتن بهترین روش‌ها برای تغییر زاویه صورت و کانتورینگ هستند. کانتور یا همان زاویه سازی صورت برای کاهش سرعت پیری، جوانسازی یا تقویت عناصر شکل‌دهنده چهره و متعادل‌سازی آن انجام می‌شود.

پیشرفت روش‌های زیبایی غیرجراحی باعث شده است که افراد برای عوض کردن فرم چهره و کانتورینگ صورت خود، دیگر به عمل‌های جراحی سنگین نیاز نداشته باشند.

در ادامه‌ی این مقاله بهترین روش‌های زاویه سازی صورت را آورده‌ایم، ماندگاری هر کدام از این روش‌ها بررسی کرده و نکات مهم مربوط به کانتورینگ صورت را با شما در میان خواهیم گذاشت.

کانتورینگ صورت با فیلر

تزریق فیلر یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های غیرجراحی برای زاویه سازی صورت است. در این روش نتایج کانتورینگ فورا دیده می‌شود و بعد از عمل تزریق به‌راحتی می‌توانید به زندگی عادی بازگردید.

فیلرهای پوستی برای اهداف مختلفی تزریق می‌شوند؛ حجم دادن و تقویت خطوط صورت، اصلاح فرم بینی، لیفت شقیقه، پر کردن گونه، زاویه سازی فک بخش کوچکی از قابلیت‌هایی است که در صورت انتخاب فیلر برای کانتور صورت، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

هر کدام از انواع فیلر عملکرد متفاوتی دارند؛ پرکاربردترین فیلر برای کانتورینگ صورت،‌ فیلر اسید هیالورونیک است که از مواد طبیعی موجود در بدن ساخته شده است.

فیلرهای ضخیم‌تر که اتصالات عرضی قوی و ماندگاری بالایی دارند، برای تقویت استخوان گونه و خطوط فک به کار می‌روند؛ مثل فیلر شیپ اینووسنس. فیلرهای نازک‌تری مثل فیلر اسمایل و فیلر سیلک اینووسنس به‌منظوراصلاح فرم لب‌ها، اطراف دهان و بینی استفاده می‌شوند.

زاویه سازی صورت، با توجه به نوع فیلری که تزریق شده بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. پس از تجزیه و جذب مواد طبیعی درون فیلر توسط بدن، باید دوباره برای تزریق فیلر اقدام کرد تا ظاهر دلخواه‌تان حفظ شود.

 

کانتورینگ صورت با میکرونیدلینگ عمیق

پروفاند یک روش نوآورانه‌ی میکرونیدلینگ است که پوست صورت را سفت می‌کند و برای برگرداندن رنگ پوست و افزایش کیفیت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از میکرونیدلینگ در کنار امواج رادیویی که به آن فرکشنال میکرونیدلینگ می‌گویند هم با بهبود رنگ پوست، بافت نامناسب و شلی آن را از بین برده و باعث جوانسازی صورت می‌شود. این روش برای زاویه سازی صورت‌های کشیده و لاغر و کانتورینگ گردن استفاده می‌شود و می‌تواند به‌گونه‌ای تنظیم شود که تنها لایه‌های خاصی از پوست را هدف بگیرد.

هنگامی که کانتورینگ نواحی مختلف صورت با استفاده از میکرونیدلینگ انجام می‌شود، این روش درمانی به افزایش کلاژن سازی و الاستین کمک کرده و در نهایت کیفیت پوست صورت را بهبود ‌می‌بخشد.

میکرونیدلینگ درمانی غیرتهاجمی و مناسب انواع پوست بوده و مدت زمان لازم برای استراحت بعد از کانتورینگ صورت با این روش معمولاً ۲ تا ۳ روز است. اکثر پزشکان حداقل ۳ جلسه میکرونیدلینگ را برای مشاهده‌ی بهترین نتایج توصیه می‌کنند.

کانتورینگ صورت با کیبلا (Kybella)

کانتورینگ صورت با کیبلا یک جایگزین غیرتهاجمی مناسب برای لیپوساکشن و عمل جراحی است. تزریق کیبلا معمولاً برای کانتور صورت و برداشتن چربی‌های دوگانه‌ی چانه استفاده می‌شود. با این روش چانه، فک و نیمرخ متعادل شده و فرم صورت براساس معیارهای زیبایی بهبود می‌یابد.

در زاویه سازی صورت با تزریق کیبلا مقداری اسید دئوکسی کولیک (deoxycholic acid) مصنوعی برای از بین بردن چربی امتداد خط فک و زیر چانه به لایه‌ی زیرین پوست وارد می‌شود. اکثر افرادی که برای کانتورینگ صورت از کیبلا استفاده می‌کنند، به ۲ تا ۴ جلسه‌ی تزریق نیاز دارند.

 

کانتورینگ صورت با نخ PDO

لیفت صورت با نخ PDO یکی از راه‌هایی است که در چند سال اخیر برای جوانسازی و زاویه سازی استفاده می‌شود. نخ PDO بلافاصله پس از انجام عمل، پوست را لیفت کرده و سپس سفت می‌کند؛ به‌علاوه این روش باعث تولید کلاژن و نئوواسکولاریزاسیون (Neovascularization) هم می‌شود.

 

کانتورینگ صورت با نخ PDO کمک می‌کند تا پوست در سطح سلولی بازسازی شده و بافت سلولی آسیب‌دیده یا پیر پوست تجدید شود. نخ PDO علاوه‌بر کانتورینگ صورت برای اصلاح گردن، خط فک، گونه، ابروها و قسمت پایین صورت هم استفاده می‌شود. این روش اصلاح فرم صورت حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد و بعد از آن به‌راحتی می‌توان به کارهای روزانه پرداخت.

 

کانتورینگ صورت با کول اسکالپتینگ (CoolSculpting)

در کول اسکالپتینگ از فرایند کرایولولیز (Cryolipolysis) برای منجمد کردن و از بین بردن سلول‌های چربی امتداد خط فک و زیر چانه استفاده می‌شود. کول اسکالپتینگ یکی دیگر از روش‌های غیرجراحی کانتورینگ صورت است که سلول‌های چربی را از بین برده و ظاهری مشخص‌تر ایجاد می‌کند.

کول اسکالپتینگ جایگزین مناسبی برای جراحی چانه و گزینه‌های تهاجمی کانتورینگ و زاویه دار کردن فک است. افراد معمولاً پس از انجام کول اسکالپتینگ در طول چند هفته نتایج را می‌بینند و تا حدود ۳ ماه پس از کانتورینگ به نتیجه‌ی نهایی کول اسکالپتینگ می‌رسند.

 

کلام آخر: برای انتخاب بهترین روش کانتورینگ صورت با پزشک مشورت کنید

با وجود روش‌های متنوع کانتورینگ صورت، هر فرد باید با توجه اهداف زیبایی و سلامتی که دارد، بهترین روش را برای زاویه سازی صورت خود اقدام کند؛ مشورت با پزشک و متخصص زیبایی بهترین راهنمایی برای انتخاب روش مناسب کانتورینگ صورت است.

استفاده از فیلر برای کانتورینگ صورت، از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های اصلاح فرم صورت است که در سال‌های اخیر رواج یافته است؛ این روش به‌سرعت نتیجه می‌دهد و عوارض بسیار کمی دارد. پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلر اینووسنس است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه