روش های از بین بردن ژل فیلر

تزریق فیلر به پیشانی علاوه‌ بر از بین بردن چین‌ و چروک آن، سبب آبرسانی به پوست پیشانی به دلیل محتویات هیالورونیک اسید و کلاژن خواهد شد

روش های از بین بردن ژل فیلر

گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ آرامش و برخورد منطقی در این مواقع، از نشانه­های بلوغ فکری است. سرگردان و ناامید نشوید، به دنبال راه­حل باشید.

فیلر به عنوان بهترین و ساده­ترین روش ترمیم مشکلات پوستی شناخته می­شود، اما دلایل زیادی هم برای از بین بردن ژل صورت وجود دارد.

برای مثال، بعضی از زنان و مردان، پس از استفاده از ژل پُرکننده، به این نتیجه می­رسند که چهره قبلی خود را بیشتر دوست داشتند، یا در مواردی تزریق اشتباه و استفاده از فیلر­های بی­کیفیت، موجب ایجاد نقص و اختلالاتی در فرد زیباجو می­شود.

جای نگرانی نیست. راه­های از بین­ بردن ژل صورت، به همان سرعت و سادگی تزریق فیلر است. برای بررسی روش­های از بین بردن فیلر، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 

راه های از بین بردن ژل صورت

اتفاقاتی از قبیل به­وجود آمدن عدم تقارن لب، ایجاد توده و گره در نقاط تزریق‌ شده، بزرگ شدن اغراق­آمیز ناحیه تزریق شده و ایجاد دیگر اثرات نامطلوب به­وجود آمده بعد از تزریق، از عمده دلایلی هستند که باعث می­شوند تا افراد برای از بین بردن فیلر اقدام کنند.

رفع این اختلالات و یا احساس پشیمانی، به روش­های مختلف و ساده­ای صورت می­پذیرد. روش‌های تخلیه فیلر یا از بین بردن آن را به دو دسته «طبیعی» و «تزریقی» تقسیم می­کنیم.

روش طبیعی

معمولا زمانی­ که صحبت از روش­های طبیعی می­شود، افراد به ­دنبال راحت­ترین درمان­های خانگی هستند. اما باید به این نکته به­ طور کلی توجه داشته باشید، که نداشتن تخصص در زمینه­های پزشکی و اقدامات ­خودسرانه بدون ­پشتوانه ­علمی، می­تواند سلامتی شما را تهدید کند.

گذر زمان، پاک کننده طبیعی فیلر

ماده تشکیل­دهنده اصلی اغلب فیلر­ها، اسید هیالورونیک است. این اسید به­ طور طبیعی در بدن انسان نیز تولید می­شود. وظیفه این اسید ارگانیک در بدن، حفظ و نگهداری بافت پوست است.

با اضافه شدن اسید هیالورونیک در جریان تزریق فیلر، آنزیم­های هیالورونیداز در بدن شروع به فعالیت برای حل این اسید می­کنند. به ­این­ ترتیب، بدن به ­صورت طبیعی در طول ۶ تا ۱۲ ماه، اسید هیالورنیک تزریقی را نیز  حل و جذب می­کند.

ورزش کنید

افزایش سوخت­وساز بدن می­تواند در حل­شدن سریع فیلرها، نقش­ اساسی داشته باشد. افزایش متابولیسم باعث جذب سریع­تر اسیدهیالورونیک تزریق‌شده(فیلر) می­شود.

اشتباهات رایج در از بین بردن فیلر

برخی افراد بدون داشتن اطلاعات ­لازم در زمینه از بین بردن ژل صورت، راه‌کارهایی را پیشنهاد می­کنند که پیروی از آن‌ها می­تواند خطرات­ جبران­ناپذیری را به­ دنبال داشته باشد.

از بین بردن فیلر با گرما

روش گرما دادن مستقیم یا گرم کردن محل تزریق، برای محو کردن ژل صورت، روشی اشتباه است و می­تواند نتیجه عکس داشته و به سلامتی و زیبایی شما آسیب ­جدی بزند.

تخلیه ژل صورت با ماساژ یا فشار

از دیگر راه­های پیشنهادی رایج و اشتباه، تخلیه فیلر با ماساژ و یا فشار دادن ناحیه است. این موضوع نیز می­تواند موجب جابجایی و آسیب به بافت نقاط دیگر صورت شود.

 

روش تزریقی

اگر بعد از تزریق فیلر، آسیب­های جدی گریبا­ن­گیر افراد شود و سلامتی و زیبایی آن­ها را تهدید کند، مراجعه به پزشکان متخصص در زمینه تخلیه ژل ­صورت در اولویت قرار می­گیرد.

تزریق هیالورونیداز

پیش­تر نیز به هیالورونیداز اشاره کرده بودیم؛ این آنزیم به صورت طبیعی در بدن موجود است و به­عنوان شکننده مولکول­های اسید هیالورونیک به ­حساب می­آید. برای از بین بردن فیلر، افراد متخصص دوز مشخصی از این آنزیم را به محل مورد نظر تزریق می­کنند.

جدال هیالورونیداز تزریق شده با اسید هیالورونیک موجود در فیلر، باعث تسریع جریان جذب یا حل شدن اسید هیالورنیک و در نتیجه از بین رفتن ژل صورت می­شود.

مراحل پیش از تزریق

در مورد فرد یا کلینکی که به آن مراجعه می­کنید، اطلاعات کافی را به­دست آورید. تخلیه ژل صورت، بسیار مهم است و باید در شرایط استانداردی اتفاق بیفتد. میزان هیالورونیداز، نحوه تزریق و تست پچ پیش از تزریق، موارد بسیار مهمی هستند که باید رعایت شوند.

تست پَچ

پیش­از تزریق آنیزم به محل موردنظر، مقدار مشخصی از این ماده به بازوی بیمار تزریق می­شود. پس از تزریق به بازو، نیم ساعت صبر می­کنند تا اگر بیمار به ماده آلرژی داشته باشد، علایمی نشان دهد. در غیر این صورت تزریق را شروع می­کنند.

نحوه تزریق

افراد زیادی در مورد میزان درد تزریق نگران­اند. این نگرانی هم بی­جا نیست، چراکه صورت پر از عصب­های حسی است و فرو رفتن مستقیم سوزن به آن‌ها می­تواند تجربه­ای آزاردهنده باشد. به همین علت هم متخصص پیش از تزریق، معمولا از کرم­های بی­حس­کننده استفاده می­کند.

میزان ماده تزریقی

اگر فردی که به او مراجعه کردید، تخصص ­کافی برای انجام­ کار نداشته نباشد، با تزریق میزان اشتباهی از هیالورونیداز می­تواند موجب تخریب اسید هیالورونیک­ طبیعی موجود در بدن شما شود. این موضوع در طولانی­مدت مشکلاتی برای شما به ­وجود خواهد آورد.

جلوگیری از ایجاد اختلالات ناشی از تزریق

استفاده از فیلر باکیفیت یکی از اصلی­ترین نکاتی­ست که می­تواند از ایجاد مشکلات ناشی از تزریق جلوگیری کند. برخی افراد بدون اطلاع از کیفیت فیلر اقدام به خرید می‌کنند.

فیلر اینووسنس

فیلر اینووسنس با بهره‌گیری از به‌­روزترین تکنولوژی­ها و فناوری­های حوزه تولیدات لوازم زیبایی طراحی و تولید شده است. از مزایای فیلر اینووسنس می‌توان به طراحی منحصر به ‌فرد و حصول نتیجه سریع، راحت و طبیعی اشاره کرد. همچنین لیدوکائین موجود در محصولات اینووسنس، تزریقی آسان و بدون درد را تضمین می‌کند.

تنوع و گستردگی فیلرهای تخصصی اینووسنس، امکان رفع چین‌وچروک‌های پیشانی، بازیابی حجم ازدست‌رفته صورت، افزایش حجم گونه‌ها، زاویه‌سازی فک، درمان تیرگی زیر چشم، جلوگیری از پیری زودرس و … را در کوتاه‌ترین زمان، ممکن کرده است.

 

سخن پایانی

داشتن پوستی شاداب و درخشان، چهره­ زیبا و ظاهری آراسته، به میزان اعتمادبه­نفس افراد می‌افزاید. تزریق فیلر، یکی از راه­هایی­ست که امروزه به­ صورت گسترده، در راستای داشتن چهره­ای زیباتر استفاده می‌شود.

در مواردی استفاده از فیلرهای بی­کیفیت یا تزریق اشتباه باعث شده تا فرد زیباجو دچار پشیمانی شود و حتی در مواردی نیز سلامتی و زیبایی او تهدید می‌شود. به همین دلیل استفاده از فیلرهای باکیفیت، به­ عنوان اصلی­ترین راه جلوگیری از اتفاقات ذکر شده، حائز اهمیت است.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

87 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

47 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

49 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

50 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

48 دی ۱۶, ۱۴۰۲

انواع مدل تزریق فیلر لب

دسته بندی نشده .

لب مانند اثر انگشت دارای خطوط منحصربه‌فردی است. به این معنی که هیچ دوجفت لبی در جهان یکسان نیستند، اما […]

45 دی ۱۳, ۱۴۰۲
مشاهده همه