درمان افتادگی پوست: برای سفت شدن پوست چه کار کنیم؟

درمان افتادگی پوست: برای سفت شدن پوست چه کار کنیم؟

بهار عمر می­گذرد و خزان عمر سر می­‌رسد. راهی برای جلوگیری از گذر زمان وجود ندارد؛ اما همیشه توان حفظ نعمت سلامتی و زیبایی، جلوگیری از پیری زودرس، داشتن پوست صاف وجود دارد.

یکی ­از مشکلات رایج افراد در سنین بالا، افتادگی پوست صورت است؛ البته این اتفاق تنها مختص به افراد مسن نیست؛ کسانی که تجربه کاهش وزن شدیدی را داشتند هم با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا دلایل افتادگی پوست و راه­‌های جلوگیری از شل شدن پوست و درمان افتادگی پوست را با یکدیگر بررسی کرده و راهکارهایی برای سفت شدن پوست صورت ارائه کنیم.

 

 

چطور از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟

پوست به‌­عنوان عضو پوشش‌دهنده سراسر بدن، اهمیت بسیار بالایی دارد؛ شُل شدن پوست از اختلالاتی ا­ست که موجب فاصله گرفتن افراد از استاندارد های زیبایی می‌شود.

راه‌­های زیادی برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست وجود دارد؛ اما پیش ­از پرداختن به این روش‌ها بهتر است عوامل و دلایل شُل شدن و کاهش حجم پوست را بررسی کنیم.

 

شل شدن و افتادگی پوست چه دلایلی دارد؟

عوامل مختلفی در افتادگی پوست دخیل هستند که می‌­توانیم آن‌ها را به دو دسته «خارجی»، مانند شرایط محیطی و فاکتورهای تاثیرگذار خارج از بدن، و عوامل «داخلی»، مانند کاهش وزن، استرس، بالا رفتن سن و غیره تقسیم‌بندی کنیم.

عوامل داخلی

کاهش سطح الاستین، کلاژن، کمبود ویتامین­‌های A، B و C، به ­دلایل مختلف می‌توانند باعث پیری پوست و افتادگی آن شوند.

کاهش وزن: عامل مهم افتادگی پوست

کاهش وزن ناگهانی یا غیراصولی و درپی آن کاهش میزان قابل­‌توجهی از چربی موجود در بدن، عاملی مهم در پدیدآمدن افتادگی پوست محسوب می­‌شود.

 

اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، پیشنهاد می‌­کنیم زیر نظر یک پزشک متخصص این­کار را انجام داده و درمورد این موضوع راهنمایی­‌های لازم را دریافت نمایید.

بالا رفتن سن: علت رایج شل شدن پوست

همزمان با افزایش سن و ایجاد تغییرات اساسی در ساختار بدن، پوست نیز دچار پیری و افتادگی می‌­شود. پوست خاصیت ارتجاعی دارد، اما به مرور زمان این خاصیت را از دست می‌دهد؛ به­‌موازات این اتفاق، بافت همبند پوست (Connective tissue) و پشتیبانی‌­کننده هم شُل و کشیده خواهد شد.

بارداری: کاهش حجم پوست بعد از وضع حمل

پوست، خاصیت کشسانی دارد؛ افزایش حجم شکم در دوران بارداری، پوست را دچار کشیدگی می‌­کند. پس از وضع حمل، به‌­دلیل اینکه پوست طولانی مدت در وضعیت کشیده شده قرارگرفته بود، دچار شُل شدگی و افتادگی می‌شود؛ البته می‌توان این مسئله را بعد از گذراندن دوران نقاهت، به راحتی برطرف نموده و برای سفت شدن پوست راهکارهایی اندیشید.

بیماری: از دلایل نادر افتادگی پوست

برخی از بیماری­‌ها تاثیرات مستقیمی بر پوست دارند؛ یکی از این بیماری‌­ها، که جز بیماری­‌های نادر نیز محسوب می‌شود، لنفوم پوستی (Cutaneous lymphoma) است. اشخاص مبتلا به این بیماری، به‌­تدریج سست‌شدگی پوست  را در نقاط مختلفی از بدن تجربه می‌­کنند.

 

عوامل خارجی

شرایط و عوامل خارجی بسیاری وجود دارند که می­‌توانند در افتادگی پوست دخیل باشند؛ اما در ادامه تنها به اصلی‌­ترین مواردشناخته­‌شده اشاره می‌­کنیم.

نور خورشید: دشمن سفتی و زیبایی پوست

نورمستقیم خورشید حاوی اشعه­‌هایی­ است که اثرات منفی بسیاری بر پوست می­‌گذارند. به­‌طور مشخص دو اشعه­ UVB و UVA نقش پررنگی در ایجاد شل‌شدگی در پوست دارند.

 

اشعه UVB با نفوذ به اپیدرم پوست (epidermis)، به­‌صورت مستقیم به DNA آسیب می‌­رساند؛ این اشعه در کنار اشعه UVA، تسریع بخش پیری­ پوست و حتی از عوامل ایجاد سرطان ­پوست به حساب می‌آیند؛ بنابراین اگر می‌خواهید همیشه جوان بمانید توصیه ما به شما استفاده روزانه از ضد آفتاب است.

سیگار: دودکننده جوانی پوست

سیگار و به­‌طورکلی مصرف دخانیات، یکی از عوامل اصلی از بین رفتن کلاژن، افزایش پروتئین­‌های التهابی، افزایش چین­‌وچروک و درنتیجه ایجاد پیری ­زودرس در پوست به حساب می‌­آیند.

 

حالا که عوامل مختلف افتادگی یا شل شدگی پوست را بررسی کردیم، زمان آن رسیده که به سراغ درمان افتادگی پوست و راه­‌های جلوگیری از شل شدن آن برویم.

 

راه‌های درمان و جلوگیری از افتادگی پوست کدامند؟

برنامه‌­غذایی سالم، ورزش منظم، عدم مصرف دخانیات، داشتن روتین پوستی و هر عادت دیگری که برای داشتن یک زندگی  سالم توصیه می‌شود به شما در رسیدن به پوست صاف و شفاف کمک شایان توجهی می­‌کند.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

کاهش میزان مصرف کربوهیدرات‌­ها، قندها و همچنین افزایش استفاده از میوه و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان، می‌­تواند برای سفت شدن پوست و همین­طور جلوگیری از افتادگی آن بسیار موثر باشد.

روزانه آب بیشتری بنوشید

هیدراته شدن بدن و آبرسانی به پوست با مصرف آب کافی، گزینه‌ه­ای ساده و در دسترس، برای جلوگیری از پیری پوست و شُل شدگی آن است. فارغ از این موضوع، مصرف آب در شبانه‌روز به حفظ سلامتی کمک به طرز چشمگیری می‌­کند.

از فیلرهای پوستی استفاده کنید

تزریق انواع فیلر روشی درمانی و یک راهکار زیباسازی به‌منظور رفع چین‌­وچروک­‌های پوستی و جلوگیری از پیری پوست است که امروزه رایج شده و مورد استفاده بسیاری از افراد قرار می‌­گیرد؛ برخی از مهمترین اهداف استفاده فیلر عبارتند از:

  1. لیفت صورت با تزریق فیلر
  2. کانتورینگ صورت
  3. درمان خطوط پنجه کلاغی
  4. رفع خط خنده
  5. رفع چین و چروک پیشانی
  6. از بین بردن جای زخم
  7. درمان خط اخم عمیق
  8. تحریک کلاژن سازی پوست
  9. از بین بردن جای جوش
  10. متقارن سازی صورت

 

فیلرها انواع مختلفی دارند، که هرکدام برای قسمت مخصوصی از بدن استفاده می­‌شوند. کیفیت فیلر تزریقی، یافتن پزشک متخصص زیبایی ماهر، و رعایت مراقبت های بعد از تزریق فیلر در نتیجۀ نهایی تاثیرگذارند.

پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلر اینووسنس است که کاملاً تخصصی برای قسمت‌های مختلف صورت طراحی شده و با استفاده از فناوری‌های به­‌روز در حوزۀ سلامت­ و زیبایی تولید می‌شود. انواع فیلر اینووسنس عبارتند از: فیلر شاین، فیلر سیلک، فیلر اسمایل، فیلر استایل و فیلر شیپ.

 

مکمل­ تقویت‌کننده پوست مصرف کنید

استفاده از کرم‌­های مرغوب ضدآفتاب، مرطوب­‌کننده‌­ها و لوسیون­‌هایی که برای حفظ سلامت پوست کاربرد دارند، نقش موثر و مهمی را در جلوگیری از سست­‌شدگی­ پوست ایفا می­‌کنند.

به‌صورت منظم ورزش کنید

گردش خون بالا، تقویت سیستم ایمنی بدن و بسیاری فواید دیگر، تنها با چند دقیقه ورزش در روز برای شما حاصل می‌­شود. تناسب اندام باعث داشتن عضله و میزان چربی مشخصی می‌­شود؛ همین موضوع از شُل شدگی پوست جلوگیری کرده و برای سفت شدن پوست صورت مفید است.

همچنین انجام ورزش­‌های تنفسی، یوگا و انجام مدیتیشن، به کاهش استرس و داشتن پوستی شاداب کمک بسیاری می‌­کند.

 

جمع‌‌بندی: درمان افتادگی پوست غیر ممکن نیست!

افتادگی پوست و شُل شدن آن، از اتفاقات رایجی است که در سنین بالا یا در افرادی که کاهش وزن را تجربه کردند، مشاهده می‌­شود. راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد؛ سبک زندگی سالم، ورزش منظم، مصرف آنتی­‌اکسیدان‌­ها و … از جمله این موارد بودند. همچنین یکی از راه­‌های درمان این اختلال نیز تزریق فیلر باکیفیت است. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

53 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه