رفع چین و چروک پیشانی: سریع‌ترین راه‌های از بین خطوط پیشانی کدامند؟

رفع چین و چروک پیشانی: سریع‌ترین راه‌ها برای از بین چین و چروک پیشانی کدامند؟

به وجود آمدن چین و چروک پیشانی، بخشی جدایی‌ناپذیر از نشانه‌های افزایش سن است؛ بااین‌حال روش‌های متنوعی برای به تعویق انداختن پیری پوست و جلوگیری از ایجاد علائم آن وجود دارد. در سال‌های اخیر راه‌های مختلفی برای رفع چین و چروک پیشانی به وجود آمده که فرایند پیری صورت را معکوس کرده و باعث زیبایی و جوانسازی پوست می‌شود.

در این مقاله روش‌های از بین بردن چروک پیشانی، شیوه‌های جلوگیری از ایجاد این خطوط روی پیشانی و عواملی که در کاهش چین و چروک پیشانی موثر هستند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

عوامل ایجاد چین و چروک پیشانی

پیش از پرداختن به راه‌های از بین بردن خطوط پیشانی، لازم است که علل ایجاد چین و چروک پیشانی بدانید؛ دلایل متعددی باعث ایجاد چین و چروک پیشانی می‌شوند که برخی از آن‌ها را در ادامه برایتان آورده‌ایم:

  1. حرکت مکرر عضلات پیشانی و ابروها
  2. کاهش تدریجی تولید کلاژن و الاستین به علت بالا رفتن سن
  3. قرار گرفتن در برابر نور خورشید
  4. ژنتیک
  5. سبک زندگی
  6. مصرف سیگار و الکل

 

راه‌های پیشگیری از چروک پیشانی

شاید بهترین راه نداشتن چین و چروک پیشانی، جلوگیری از ایجاد آن باشد! اولویت‌بندی مسائل مربوط به مراقبت‌ و روتین پوستی و تغییر سبک زندگی، تأثیر زیادی بر صافی و کیفیت پوست پیشانی دارد و به‌صورت کلی رعایت این اصول در داشتن پوست صاف و شفاف بسیار مهم است.

داشتن روتین ضد چروک برای جلوگیری از چین و چروک پیشانی

مواد خاصی وجود دارند که اگر در روتین پوستی مورد استفاده قرار گیرند می‌توانند باعث کاهش علائم پیری پوست و چین و چروک‌های پیشانی شوند. یک روتین پوستی حاوی ویتامین C و ویتامین A باعث افزایش کلاژن در پوست شده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. داشتن روتین پوستی حاوی اسید هیالورونیک هم که پوست را هیدراته می‌کند، از راه‌های جلوگیری از چین و چروک پیشانی است.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از چین و چروک پیشانی

استفادۀ روزانه از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای ابری، بارانی و برفی، یکی از راه‌های مهم پیشگیری از چین و چروک پیشانی و دیگر نواحی صورت مثل خط اخم است. نور خورشید فیبرهای کلاژن و الاستین موجود در پوست را از بین می‌برد؛ بنابراین بهتر است از پوست در برابر قرارگیری طولانی‌مدت در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت شود.

 

عادت‌های سبک زندگی سالم برای جلوگیری از چین و چروک پیشانی

سبک‌های متفاوت زندگی، تأثیرات مختلفی بر سلامت بدن و پوست ما می‌گذارد؛ پرهیز از کشیدن سیگار، رژیم غذایی متعادل و نوشیدن آب کافی هم به عملکرد مطلوب بدن کمک می‌کند، هم احتمال ایجاد چین و چروک پیشانی را کاهش می‌دهد.

 

راه‌های از بین بردن چین و چروک پیشانی

راه‌های مشخصی برای رفع چین و چروک‌های پیشانی وجود دارد که در ادامه سریع‌ترین آن‌ها را برایتان آورده‌ایم؛ البته گزینه‌های درمان چروک پیشانی در بیشتر موارد نیاز به مراجعه به مطب متخصص دارند.

درمان چروک پیشانی با لیفت صورت

ریتیدکتومی (Rhytidectomy) یا همان جراحی لیفت صورت، یک عمل زیبایی است که با از بین بردن چربی صورت، پیشانی صاف‌تر و سفت‌تری برای شما می‌سازد. تاثیر لیفت پیشانی حدود ۵ سال دوام آورده و یکی از راه‌های مفید برای برطرف کردن چروک پیشانی است.

رفع چین و چروک پیشانی با فیلر

در روش درمان چین و چروک پیشانی با فیلر، ماده‌ای ژل‌مانند برای صاف کردن خطوط پیشانی به پوست تزریق می‌شود و بسته به عمق چین و چروک پیشانی، انواع فیلر را می‌توان مورد استفاده قرار داد. هرکدام از فیلرهای درمان خطوط پیشانی مزایا و معایب خاص خود را دارند.

استفاده از فیلر اسید هیالورونیک برای از بین بردن چروک پیشانی از سریع‌ترین روش‌های رفع خطوط پیشانی است و به‌راحتی انجام می‌شود؛ تزریق فیلر به پیشانی تفاوت قابل‌توجهی در ظاهر و جوانسازی صورت ایجاد می‌کند.

 

خطوط گلابلار صورت (Glabellar) با انقباض عضلات فرونتالیس پیشانی (Frontalis muscle) در طول زمان ایجاد می‌شوند و در نهایت انقباض عضلانی، چین‌های پوست را افزایش می‌دهد. تزریق فیلر در چنین شرایطی با افزایش حجم پوست در نواحی آسیب‌دیده باعث رفع چین و چروک پیشانی و درمان خطوط اخم می‌شود؛ همچنین تزریق فیلر پیشانی به افزایش تولید کلاژن کمک می‌کند و پیشانی انعطاف‌پذیرتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. یکی از کارهای متداولی که برای جوانسازی کل صورت استفاده می‌شود تزریق فیلر برای رفع چروک پیشانی در کنار روش‌های درمانی مانند بوتاکس یا لایه‌برداری است.

به خاطر داشته باشید برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق فیلر:

  1. حتماً بهترین و باکیفیت‌ترین نوع فیلر را انتخاب کرده و در خرید فیلر حساسیت به خرج دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فیلر سیلک اینووسنس است.
  2. عمل تزریق را به حرفه‌ای‌ترین پزشک متخصص پوست و مو در تهران یا شهر خود بسپارید.
  3. برای کاهش شدت عوارض فیلر حتماً اصول مراقبتی بعد از تزریق را رعایت کنید.

سرما درمانی یا کرایوتراپی چروک پیشانی

کرایوتراپی (Cryotherapy) روشی شگفت‌انگیز برای کاهش چین و چروک‌های صورت است؛ سرمادرمانی با کاهش پف پوست، خطوط پیشانی را کاهش می‌دهد. سرد کردن پیشانی باعث انقباض رگ‌های خونی شده و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر به پیشانی می‌دهد.

 

کلام آخر: روش‌های متنوعی برای رفع چروک پیشانی وجود دارد

داشتن پیشانی بدون چروک یکی از معیارهای زیبایی امروزی است و راه‌های بسیاری برای رسیدن به آن وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم. هرکدام از این روش‌های درمان خطوط پیشانی اهداف و ماندگاری متفاوتی دارند. فراموش نکنید که پیش از انتخاب روش درمان خطوط پیشانی باید با پزشک زیبایی یا متخصص پوست مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه