فرق فیلر با چربی: تزریق فیلر بهتر است یا چربی؟

فرق فیلر با چربی: تزریق فیلر بهتر است یا چربی؟

دیگر زمان نگرانی بابت چین‌وچروک‌ها و نواقص صورت به پایان رسیده و شما با تزریق فیلر یا چربی می‌توانید در زمانی بسیار کوتاه و با صرف هزینه کم، به بهترین و زیباترین نسخه‌ی خودتان تبدیل شوید. اما فرق فیلر با چربی چیست؟ تزریق فیلر بهتر است یا چربی؟ اگر شما هم به‌دنبال پاسخ این سوالات می‌گردید، در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ را پیدا کنید.

 

مواد سازنده‌ی فیلر و چربی چه تفاوتی دارند؟

انواع فیلر، موادی ژل‌مانند هستند که به نواحی مختلف صورت و بدن تزریق می‌شوند، فیلرهای پوستی مواد تشکیل‌دهنده‌ی متفاوتی دارند؛ هیالورونیک اسید یکی از این مواد است.

هیالورونیک اسید (hyaluronic acid)، ماده‌ی سازنده‌ی فیلر اینووسنس، به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد و می‌تواند تا چند صد برابر وزن خود، آب جذب کند؛ بنابراین از هیالورونیک اسید به‌عنوان آبرسان در محصولات مراقبت پوستی استفاده می‌شود.

در تزریق چربی، ابتدا از نقاطی از بدن که تجمع چربی‌ در آن‌ها بیشتر است (مثل باسن، ران‌ها، معده و …) لیپوساکشن (Liposuction) می‌شود و سپس در یک سانتریفیوژ پردازش شده و چربی را از ناخالصی‌ها جدا می‌کند؛ در نهایت این چربی به  نقاط مختلف صورت و بدن مانند لب، چانه و گونه تزریق می‌شود.

 

هدف از تزریق هر دو ماه، کمک به جوانسازی صورت و افزایش حجم نواحی مختلف چهره است؛ اما فرق فیلر با چربی در ساختار مواد سازنده‌شان باعث تفاوت ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن‌ها با یکدیگر می‌شود. در ادامه بیشتر با تفاوت‌ فیلر با چربی آشنا خواهیم شد.

فرق تزریق فیلر با چربی چقدر است؟

فیلرها به‌راحتی در دسترس پزشکان هستند و تهیه آن‌ها دشواری خاصی ندارد؛ اما همانطور که گفتیم برای تزریق چربی، ابتدا باید از یک ناحیه دیگر چربی موردنظر را خارج کرد و همانطور که بالاتر توضیح دادیم پس از انجام فرآیندهای مختلف، آن را برای تزریق آماده کرد. به‌صورت‌کلی عمل تزریق چربی پیچیده‌تر است و پروسه‌ی آن مدت زمان بیشتری می‌برد.

 

فرق فیلر با چربی در هزینه چقدر است؟

همان‌طور که اشاره شد، تزریق چربی نسبت به تزریق فیلرهای پوستی چند مرحله بیشتر دارد و قاعدتا استفاده از این روش هزینه‌های بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

ماندگاری فیلر با چربی چقدر تفاوت دارد؟

یکی از تفاوت‌های اساسی فیلر با چربی در مدت زمان ماندگاری‌شان است. نتیجه‌ی تزریق چربی تا چندین سال باقی می‌ماند و حتی در بعضی موارد همیشگی است، البته گاهی هم به تزریق‌های دوم و سومی به‌منظور ترمیم موارد جزئی نیاز پیدا خواهد شد.

مدت زمان ماندگاری فیلر کوتاه‌تر است و بسته به نوع پوست، محل تزریق، کیفیت فیلر بین ۶ تا ۱۸ ماه عمر می‌کند.

 

اگرچه ماندگاری بالاتر چربی نسبت به فیلر پوستی یک مزیت به نظر می‌رسد، اما باید دقت داشته باشید که در صورت نارضایتی از نتیجه‌ی به‌دست‌آمده، امکان خنثی کردن آن را نخواهید داشت؛ در حالی که تاثیر فیلرها را می‌توانید با آنزیم از بین ببرید.

 

عوارض تزریق فیلر و چربی چقدر متفاوت است؟

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های افرادی که قصد تزریق فیلر یا چربی را دارند، این است که آیا بعد از انجام این عمل عارضه‌ای گریبان‌گیر آن‌ها خواهد شد یا نه؟

اگر از فیلرهای باکیفیت و زیست‌سازگار مثل هیالورونیک اسید استفاده کرده، برای تزریق به مراکز معتبر و مختصصین مراجعه کنید عارضه خاصی شما را تهدید نخواهد کرد؛ البته برخی از عوارض فیلر  مانند کبودی و قرمزی در بین افراد رایج هستند و بعد از چند ساعت هم از بین می‌روند.

از آنجایی که برای تزریق چربی ابتدا باید آن را از قسمت‌های دیگر بدن خارج کرد، این روش خطرات بیشتری دارد؛ در واقع اگر فرد متخصص این کار را انجام ندهد، احتمال انسداد رگ‌ها و آمبولی وجود دارد.

همچنین اگر فرآیندهای لازم به‌درستی روی چربی انجام نشوند، ممکن است بدن این چربی را پس بزند یا فرد دچار عفونت شود.

 

تزریق فیلر بهتر است یا چربی؟

با توجه به نکاتی که گفتیم، حالا با مزایا و معایب هر یک از این روش‌ها آشنایی دارید؛ اما بالاخره فیلر بهتر است یا چربی؟

اگر ترجیح می‌دهید که خیلی ساده و سریع شاهد نتیجه باشید و در عین حال هزینه کمتری پرداخت کنید، بهتر است به سراغ تزریق فیلرهای پوستی بروید؛ فیلرها انواع مختلفی مثل فیلر زیر چشم، فیلر بینی، فیلر لب، فیلر چانه، فیلر خط خنده، فیلر فک و … دارند و می‌توانند به جوانسازی صورت، از بین بردن چین‌وچروک‌های پوست، لیفت شقیقه، از بین بردن تیرگی زیر چشم، رفع خط اشک، اصلاح فرم بینی و دیگر موارد این چنینی کمک کنند.

همچنین دوره نقاهت تزریق فیلر بسیار کوتاه‌تر است، اگر برای مراسم خاصی آماده می‌شوید و عجله دارید، این گزینه برای شما مناسب‌تر خواهد بود؛ برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با فیلر مقاله “فیلر چیست” را بخوانید.

 

اگر می‌خواهید تغییراتی ماندگارتر در چهره‌ی خود ایجاد کنید، می‌توانید به‌سراغ تزریق چربی بروید؛ تزریق چربی در اکثر مواقع نیازی به تمدیدهای سالانه ندارد.

 

سخن پایانی: بالاخره فیلر یا چربی؟

در این مقاله اشاره کردیم که تزریق فیلر و چربی هرکدام چه ویژگی‌هایی دارند و مزایا و معایب‌شان را با هم مقایسه کردیم.

گفتیم اگر می‌خواهید با هزینه‌ای کم، خیلی سریع به‌نتیجه برسید، فیلر را انتخاب کنید و درصورتی که حاضرید برای نتایجی با ماندگاری بیشتر، هزینه‌ی بالاتری را پرداخت کرده و دوره‌ی نقاهت طولانی‌تری را بگذرانید، چربی گزینه‌ی بهتری برای شما خواهد بود.

در نهایت پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انجام هرگونه اقدامی به یک پزشک مختصص مراجعه کرده و مشورت بگیرید؛ برای پیدا کردن دکتر پوست خوب در تهران و سایر شهرستان‌ها از اینووسنس کمک بگیرید.

 

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه