عوامل موثر بر ماندگاری فیلر لب: فیلر لب چقدر ماندگاری دارد؟

عوامل موثر بر ماندگاری فیلر لب: فیلر لب چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق فیلر لب یکی از پرطرفدارترین عمل‌های غیر تهاجمی برای تغییر شکل صورت و حجم دادن به لب‌هاست؛ فیلر لب از اسید هیالورونیک (HA) تشکیل شده است؛ اسید هیالورونیک به‌صورت طبیعی در بدن تولید شده و فیلر تزریقی پس از مدتی جذب بدن می‌شود.

دوام فیلر لب وابسته به مسائل مختلفی است؛ سن، متابولیسم بدن و سبک زندگی می‌توانند ماندگاری فیلر لب را تحت تأثیر قرار دهند. هرچه بدن کالری بیشتری بسوزاند، سرعت حل شدن فیلرها افزایش و مدت مانگاری فیلر لب کاهش می‌یابد.

 

در این مقاله عوامل موثر بر ماندگاری فیلر لب را بررسی کرده و درباره انواع فیلر موقت و دائمی لب و میزان دوام هر کدام صحبت می‌کنیم.

 

عوامل تأثیرگذار بر مدت ماندگاری فیلر لب

عوامل متعددی بر طول مدت ماندگاری فیلر لب تأثیر می‌گذارند که در ادامه آن‌ها را آورده‌ و به‌صورت جداگانه بررسی می‌کنیم.

 

متابولیسم بدن تعیین می‌کند که ماندگاری فیلر لب چقدر خواهد بود

برای توضیح واکنش‌های شیمیایی دخیل در حفظ وضعیت زندگی سلول‌ها و ارگانیسم‌ها از اصطلاح متابولیسم استفاده می‌کنند، این مکانیسم بر میزان تجزیه‌ی کالری در بدن تأثیرگذار است. متابولیسم بدن می‌تواند سرعت تجزیه و ماندگاری فیلر لب را کاهش یا افزایش دهد. نوع و کیفیت فیلر هم بر مقدار تأثیرگذاری متابولیسم تأثیر دارد، یک پزشک متخصص می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین نوع فیلر را بر اساس متابولیسم بدن معرفی کند.

 

حرکت دهان روی تجزیه‌ و میزان دوام فیلر لب شما تأثیرگذار است

اسید هیالورونیک توسط پیوندهایی به هم متصل است که با حرکت زیاد از هم گسسته می‌شوند؛ بنابراین حرکت لب‌ها روی میزان تجزیه‌ی فیلر لب و ماندگاری آن تاثیر خواهد گذاشت. صحبت کردن و جویدن از حرکت‌های معمول لب است که نمی‌توان از آن اجتناب کرد اما جویدن آدامس، استفاده‌ی زیاد از نی و حرکاتی از این دست را می‌توان به حداقل رساند؛ البته مسئله‌ی مهم برای افزایش ماندگاری فیلر لب انتخاب باکیفیت‌ترین نوع فیلر است.

 

تزریق منظم به گرفتن نتیجه دلخواه و ماندگاری فیلر لب کمک می‌کند

اولین باری که فیلر لب تزریق می‌کنید سریع‌تر از دفعات بعدی تجزیه می‌شود؛ تکرار عمل تزریق فیلر باعث افزایش دوام فیلر لب خواهد شد. تزریق دوباره فیلر لب باعث تشکیل کلاژن در اطراف محل تزریق فیلر شده و به مدت زمان ماندگاری فیلر لب را طولانی‌تر می‌کند.

 

 

 

سبک زندگی سالم باعث افزایش ماندگاری فیلر لب می‌شود

برخی عادت‌های رفتاری و سبک زندگی بر ماندگاری فیلر لب تأثیر می‌گذارد؛ سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، ماندن در معرض نور خورشید و استرس از مسائلی هستند که دوام فیلر لب را کاهش می‌دهند. ترک عاداتی از این قبیل و مرطوب نگهداشتن مداوم لب‌ها باعث ماندگاری بیشتر فیلر لب می‌شود.

 

شیوه‌ی تزریق فیلر لب دوام آن را بیشتر می‌کند

نحوه تزریق فیلر لب با توجه به نوع و حجم فیلر، انتخاب درست محل تزریق و عمقی که فیلر تزریق می‌شود، مهارت و تجربه پزشک متخصص ماندگاری فیلر لب را تعیین می‌کند؛ تکنیک‌های مختلف تزریق نه تنها نتایج متفاوتی به همراه دارند؛ بلکه طول عمر فیلر را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

استفاده از رتینول به ماندگاری فیلر لب کمک می‌کند

افزودن محصولات با پایه رتینول برای ماندگاری فیلر لب بسیار مفید است چراکه رتینول به تولید کلاژن پوست کمک کرده و افزایش این ماده باعث ماندگاری فیلر لب می‌شود.

 

رژیم غذایی مناسب ماندگاری فیلر لب را بالا می‌رود

شکر تصفیه‌شده که باعث پیری پوست صورت می‌شود مدت ماندگاری فیلر لب را کاهش می‌دهد؛ از طرفی غذاهایی با نمک بیشتر باعث تورم و پف کردن پوست می‌شود. بهتر است برای افزایش دوام فیلر لب، مصرف این مواد را کاهش دهید.

 

انواع فیلر لب بر اساس ماندگاری

معمولاً اولین گزینه‌ای که برای افزایش حجم لب پیشنهاد می‌شود، تزریق موقت فیلر است اما اگر به دنبال ماندگاری بیشتر فرم جدید لب‌های خود هستید، فیلرها و موادی با ماندگاری بیشتر هم وجود دارند.

مجله آکادمی پوست آمریکا American Academy Of Dermatology در مقاله‌ای که در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده به ماندگاری انواع فیلر پرداخته است؛ AAD  در این مقاله با مقایسه تاثیر فیلرهای مختلف تفاوت‌های جالبی را برجسته کرده است.

 

ماندگاری فیلر اسید هیالورونیک لب

برای افزایش حجم فوری لب معمولاً از فیلرهای اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند. پس از تزریق این فیلر، نتایج ظرف ۳ یا ۴ روز به حالت ایده‌آل خود رسیده و حداقل حدود ۶ ماه ماندگاری خواهد داشت. اسید هیالورونیک به‌مرور آب بیشتری در اطراف خود ذخیره کرده و باعث افزایش حجم لب می‌شود.

 

میزان دوام فیلر کلاژن لب

تزریق کلاژن به لب روشی مناسب برای افزایش حجم لب است و ماندگاری بالایی دارد و با تزریق‌های متعدد دوام آن بالاتر هم می‌رود. تزریق کلاژن دهه‌ها است که به‌عنوان یک روش مناسب برای بهبود فرم لب استفاده می‌شود. با این وجود در سال‌های اخیر با اضافه شدن فیلرهای لب اسید هیالورونیک، محبوبیت تزریق کلاژن کاهش پیدا کرده است.

 

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی جایگزینی موقت برای گزینه‌های دائمی است، در این روش، چربی از بدن فرد استخراج شده و به لب‌ها اضافه می‌شود. این روش زیبایی لب، نیاز به مراجعه‌ی مجدد و تزریق دوباره دارد اما نتایج آن تأثیر دائمی بر فرم لب می‌گذارد.

 

 

ماندگاری فیلر دائمی لب سیلیکونی

فیلر سیلیکونی در واقع نوعی ایمپلنت است که وارد لب می‌شود. سیلیکون لب، جسمی خارجی است که بر اساس شکل دلخواه لب طراحی شده است. بهتر است این مواد از‌پیش‌آماده را قبل از قرار دادن بررسی کرد تا شکل مورد نظر را داشته باشند. معمولاً متخصصین پیشنهاد می‌دهند که قبل از استفاده از فیلر لب دائمی سیلیکونی، با تزریق فیلر اسید هیالورونیک از فرم دلخواه خود مطمئن شوید.

نکته: لازم است در هنگام خرید فیلر دقت کافی به خرج دهید اما به خاطر داشته باشید، صرف ‌نظر از نوع فیلری که استفاده می‌کنید لازم است ۱ یا ۲ بار در سال ترمیم شود تا ماندگاری فیلر لب‌تان افزایش یابد.

 

کلام آخر: عوامل متعددی بر ماندگاری فیلر لب اثرگذارند!

جراحان پلاستیک و متخصصین پوست و زیبایی، تزریق فیلر را به‌عنوان روشی امن برای بهبود فرم لب، بر اساس معیارهای زیبایی صورت امروزی، پیشنهاد می‌دهند. فیلرهای لبی که بر پایه‌ی اسید هیالورونیک تولید شده‌اند، با وجود ماندگاری کمتر نسبت به دیگر انواع فیلر، بهترین گزینه برای تزریق فیلر محسوب می‌شوند؛ در میان فیلرهای هیالورونیک اسید ایرانی و خارجی موجود در بازار فیلر اینووسنس یکی از باکیفیت‌ترین فیلرها است.

بهتر است پیش از انتخاب روشی دائمی برای تغییر شکل لب با استفاده از فیلر، نسبت به شکل دلخواه لب خود آگاهی پیدا کنید؛ علاوه ‌بر نوع فیلر، عادات روزمره و سبک زندگی بر میزان ماندگاری فیلر لب تاثیرگذارند. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

 

 

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

46 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه