بهترین سن تزریق فیلر: آیا محدودیت سنی برای فیلر وجود دارد؟

سن مناسب برای تزریق فیلر پوستی در افراد مختلف متفاوت بوده و برای تعیین کردن آن باید فاکتورهایی مثل: وضعیت پوست، آناتومی صورت، محل تزریق در نظر گرفته شود.

طبق آخرین  گفته سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در جولای سال ۲۰۲۳ حداقل سن تزریق فیلرهای پوستی ۲۲ سال است؛ بااین‌حال دادن یک پاسخ قطعی به این سؤال کار ساده‌ای نیست! سن مناسب برای تزریق فیلر پوستی در افراد مختلف متفاوت بوده و برای تعیین کردن آن باید فاکتورهایی مثل: وضعیت پوست، آناتومی صورت، هدف از تزریق، محل آن و … در نظر گرفته شود. در ادامه این مقاله مفصل درباره بهترین سن برای تزریق فیلر صحبت کرده؛ تمامی استثناها و نکاتی که باید در نظر گرفته شود را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

دلایل و نتایج تزریق فیلر در سنین مختلف

بهترین راه‌حل برای پیدا کردن سن مناسب تزریق فیلر مشورت با پزشکان متخصص در این زمینه است؛ به علاوه می‌توانید از پزشکتان بخواهید که بهترین فیلرِ متناسب با سن‌تان را معرفی کند.

افراد در رده‌های سنی مختلف دلایل متفاوتی برای عمل تزریق فیلرهای پوستی دارند که در ادامه این دلایل را آورده‌ایم:

سن تزریق فیلر: بازه ۲۰ تا ۴۰ سالگی

تزریق فیلر در سنین جوانی اغلب به دلایل زیبایی و اصلاح ویژگی‌های ظاهری، افزایش حجم لب و گونه، زاویه‌دار کردن فک، لیفت صورت، صافی پوست و …، انجام می‌شود. به تعویق انداختن علائم پیری، تحریک تولید کلاژن و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست از علل دیگر علاقه‌مندی جوانان به تزریق فیلر است.

سن تزریق فیلر: بازه ۴۰ تا ۶۰ سالگی

افراد میان‌سال فیلرهای پوستی را برای رفع علائم پیری مانند کاهش حجم چانه، افتادگی پوست، گود شدن زیر چشم، عمیق شدن چین‌وچروک‌های پیشانی و … استفاده می‌کنند. میانسالان ممکن است فیلرهای پوستی را برای بازگرداندن جوانی و طراوت یا حجیم و صاف کردن پوست استفاده کنند.

ممکن است که این افراد تنها با استفاده از فیلرهای پوستی به نتایج مطلوب خود نرسند؛ چرا که مشکلاتی مانند شلیِ پوست هم در این سنین وجود دارد. در این شرایط بهتر است فیلر را با روش‌های درمانی دیگری ترکیب کرد تا به نتایج بهتری دست‌یافت؛ پیشنهاد ما به شما این است که در خرید فیلر دقت کرده و بهترین نوع فیلر را انتخاب کنید؛ چراکه کیفیت فیلر روی میزان اثربخشی عمل تزریق فیلر به‌صورت تأثیر می‌گذارد.

سن تزریق فیلر: بعد از ۶۰ سالگی

افراد مسن از فیلرهای پوستی به‌منظور بهبود کیفیت و سلامت پوست استفاده می‌کنند. فیلرها اثرات شدید پیری را اصلاح کرده، عوارض کهولت سن مانند تحلیل استخوان (Osteoporosis)، توزیع مجدد چربی (Lipodystrophy) یا آتروفی عضلانی (Muscle Atrophy) را کاهش می‌دهد. افراد بالای ۶۰ سال فیلر را برای افزایش حجم، حمایت و ساختاربخشی به پوست صورت و همچنین کاهش درد و ناراحتی ناشی از نازک شدن یا خشکی پوست استفاده می‌کنند.

 

تزریق فیلر در سنین بالای ۶۰ سال محدودیت‌هایی داشته و ممکن است با خطراتی همراه باشد: کبودی، خونریزی، عفونت، التهاب و ….

همانطور که می‌دانید فیلرهای پوستی ماندگاری دائمی ندارند و باید ترمیم شود؛ در سنین بالا، برای گرفتن نتایج بهتر، به تزریق متعدد و دوزهای بیشتر نیاز است.

 

سن مناسب برای تزریق فیلر چه سنی است؟

سن مناسب برای تزریق فیلر بسته به اهداف و جنس پوست تغییر می‌کند؛ از طرفی نمی‌توان یک سن مشخص برای تزریق فیلر در ناحیه‌های مختلف پوست در نظر گرفت.

با توجه به نوع فیلر و محل تزریق آن، پاسخ‌های متفاوتی برای سؤال اصلی این مقاله وجود دارد!

سن مناسب برای تزریق فیلر زیر چشم

بهترین سن تزریق فیلر زیر چشم به اهداف، ترجیحات و وضعیت پوست فرد بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است از اواسط دهه‌ی ۲۰ زندگی تزریق فیلر زیر چشم را شروع کنند. در همین دوران (۲۵ سالگی به بعد)، تولید کلاژن در پوست کاهش پیدا کرده و اولین ظواهر پیری شروع به شکل‌گیری می‌کنند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند منتظر بروز علائم پیری نمانند و از فیلر زیر چشم به‌عنوان تلاشی برای پیشگیری از پیری استفاده کنند.

سن مناسب برای تزریق فیلر لب

سن تزریق فیلر لب به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ میزان سلامتی فرد، اهداف تزریق و مقررات کشورها از عوامل تأثیرگذار در سن تزریق فیلر است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) استفاده از فیلر لب را برای افراد زیر ۲۲ سال تأیید نکرده و برای انجام عمل تزریق فیلر لب، افراد باید بیش از ۲۲ سال سن داشته باشند. کشورهای دیگر ممکن است محدودیت‌های سنی یا شرایط متفاوتی برای رضایت والدین داشته باشند.

سن مناسب برای تزریق فیلر خط خنده

تزریق فیلر خط خنده یکی دیگر از روش‌های زیبایی است که شامل تزریق موادی به ناحیه‌ی بین بینی و دهان می‌شود. فیلر خط خنده برای اصلاح چین‌وچروک صورت و بهبود چین‌هایی کاربرد دارد که هنگام لبخند زدن یا خندیدن ایجاد می‌شوند.

سن مناسب برای تزریق فیلر خط خنده به ترجیح شخصی و شدت خطوط خنده‌ی فرد بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است در اواسط دهه‌ی ۲۰ تا ۳۰ زندگی خود خطوط خنده‌ی قابل‌توجهی داشته باشند؛ در حالی ‌که برخی دیگر تا اواسط دهه‌ی ۴۰ چنین خطوطی ندارند. هیچ محدودیت سنی خاصی برای دریافت فیلر خط خنده وجود ندارد؛ فقط کافی است فرد بالای ۲۲ سال سن داشته و از سلامتی خوبی برخوردار باشد.

 

 

سن مناسب برای تزریق فیلر چانه

تزریق فیلر چانه برای بهبود شکل و اندازه‌ی چانه انجام می‌شود؛ فیلر چانه ساختاری متعادل‌تر و هماهنگ‌تر به صورت می‌دهد و کمک می‌کند که افراد خط فک مشخص‌تری داشته باشند.

سن مناسب تزریق فیلر چانه به معیارهای زیبایی فرد و وضعیت چانه‌ بستگی دارد. برخی از افراد دچار چانه‌ی ضعیف یا فرورفته هستند و برخی دیگر به دلیل افزایش سن نیاز به اصلاح چانه‌ی خود را احساس می‌کنند. برای انجام تزریق فیلر چانه باید از سلامت کافی برخوردار بوده و حداقل ۲۲ سال سن داشته باشید.

سن مناسب برای تزریق فیلر گونه

فیلر گونه مانند فیلر چانه برای اصلاح شکل کلی صورت بسیار مفید است. سن مناسب برای تزریق فیلر گونه بسته به اهداف و نیازهای افراد متفاوت است. شکل استخوان گونه نقش تعیین‌کننده برای تزریق فیلر دارد. ممکن است برخی از افراد قصد افزایش حجم گونه‌ی خود را داشته باشند یا در سنین مختلف، به دنبال یافتن شکل گونه‌ی دلخواه خود باشند. داشتن سلامت و سن بالای ۲۲ سال برای تزریق فیلر گونه کافی است.

سن مناسب برای تزریق فیلر بینی

حداقل سن تزریق فیلر بینی ۲۲ سال است؛ اما در شرایط نادر ممکن است تزریق فیلر بینی برای مصارف پزشکی یا زیبایی در سنین کمتر، با صلاحدید پزشک، انجام شود.

جمع‌بندی: سن مناسب تزریق فیلر به عوامل مختلفی بستگی دارد!

فیلرهای پوستی معمولاً در افراد بزرگسال، کسانی که بیشتر از ۲۲ سال سن دارند استفاده می‌شود. مهم‌ترین مسئله در تعیین سن تزریق فیلر، اهداف و دلایل انجام عمل تزریق است؛ با توجه به سن، جنس پوست (ژنتیک) و سلیقه، افراد مختلف در سنین متفاوتی برای تزریق فیلر اقدام می‌کنند.

برای توضیحات بیشتر و بررسی مورد شخصی خودتان حتماً با یک پزشک حرفه‌ای مشورت کنید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده‌باشد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

53 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه