چگونه لبخند زیبا داشته باشیم؟ ۱۳ راهکار کاربردی

چگونه لبخند زیبا داشته باشیم؟

لبخند زیبا نمادی از شادی و خوشبختی است. همچنین، اعتمادبه‌نفس، گرما و مثبت‌اندیشی شما را نشان می‌دهد. لبخند زیبا می‌تواند تاثیر زیادی در تعاملات حرفه‌ای و شخصی داشته باشد. خوشبختانه دستیابی به لبخند جذاب و زیبا آسان است. اگر می‌خواهید راز داشتن لبخند زیبا را بدانید، این مقاله را از دست ندهید.

راز لبخند زیبا و جذاب

لبخند زیبا شما را جذاب‌تر می‌کند. اما آیا راز لبخند زیبا را می‌دانید؟ در ادامه، مواردی را فهرست می‌‌کنیم که می‌توانند لبخندتان را زیباتر و جذاب‌تر کنند.

       ۱. لبخند زیبا با خندیدن چشم

بسیاری از مدل‌ها و افراد مشهور این روش را بهترین راهکار برای زیبایی لبخند می‌دانند. بنابراین، اگر می‌خواهید شبیه یک مدل جذاب به‌ نظر برسید، از درون بخندید و اجازه دهید این شادی در چشمانتان پخش شود. ممکن است لازم باشد چندین بار تمرین کنید تا طبیعی‌تر به‌نظر برسد، ولی بسیار موثر است.

        ۲. بزرگ ‌کردن لب‌ها؛ راز زیبایی لبخند

لب‌ها بهترین قاب برای لبخند شما هستند. مطالعه‌ای منتشر شده در مجله PubMed نشان می‌دهد برخورداری از لب‌های پُر باعث می‌‌شود زیبا و جوان به‌نظر برسید. به همین دلیل، این روزها روش‌های بزرگ‌کردن لب با فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید در سراسر جهان محبوب شده است. هدف از بزرگ‌کردن لب، ایجاد لب‌هایی با حجم مناسب و ظاهری طبیعی است.

     ۳. برخورد دندان‌های بالا و پایین

بسیاری از افراد به این نکته توجه نمی‌کنند، اما این کار تفاوت زیادی در لبخندتان ایجاد می‌کند. بهتر است وقتی لبخند می‌زنید، دندان‌های بالا و پایین را روی هم فشار ندهید.

این امر باعث انقباض عضلات گردن می‌شود، به‌‌گونه‌ای که ممکن است به‌طور نامناسب از پوست بیرون بزنند.‌ برای لبخند نرم‌تر و طبیعی‌تر، بین دو ردیف دندان‌هایتان فاصله کوچکی قرار دهید.

    ۴. لبخند جوکر یا پوزخند

 لبخند واقعی و آرام (نه یک لبخند اجباری) همواره بهترین لبخند است. ما می‌دانیم دندان‌های شما زیبا و خیره‌کننده هستند. وقتی تمام دندان‌ها آشکار می‌شوند، اغلب لبخند ناخوشایند و اجباری به‌ نظر می‌رسد.

براساس مطالعه دانشمندان آمریکایی، لبخندهای بسیار گشاد که دندان‌های بیشتری را نشان می‌دهند، اغلب تصورات مثبت در بیننده ایجاد نمی‌کنند.

برای پیشگیری از این پوزخند جوکری، کافی است فقط خودتان باشید! سعی نکنید به زور لبخند بزرگ‌‌تر داشته باشید، زیرا چنین لبخندی طبیعی نیست.

    ۵. خیس‌کردن دندان‌ها

این ترفند ساده برای داشتن لبخند زیبا باعث می‌شود لبخند شما کمی درخشان‌تر شود. زبان خود را به‌‌سادگی روی دندان‌هایتان بکشید، این کار کمک می‌کند دندان‌هایتان براق‌تر و صاف‌تر به‌نظر برسند.

    ۶. نگه‌داشتن دوربین بالاتر از سطح چشم

اگر می‌خواهید لبخندتان در عکس زیبا به نظر برسد، زاویه دوربین را درست تنظیم کنید. نگه‌داری دوربین در هر نقطه‌ای بالاتر از چشم می‌تواند از ایجاد هرگونه زاویه نامطلوب جلوگیری کند. همچنین، لبخند شما طبیعی‌تر، روشن‌تر و شادتر به‌نظر برسد.

اگر عینک زده‌اید، کج‌کردن لنز دوربین به طرف پایین از برگشت نور لنز جلوگیری می‌کند. بنابراین، سرتان را بالا نگه دارید و دوربین را بالاتر قرار دهید.

     ۷. آرامش

یکی از نکات دیگر برای داشتن لبخندی زیبا، این است که آرام باشید. پیش از گرفتن عکس، نفس عمیق بکشید. سعی نکنید به‌اجبار لبخند بزنید. لبخند شما زمانی زیبا به‌نظر می‌رسد که واقعی و آرام باشد. به موضوعاتی فکر کنید که شما را شاد می‌کند.

برخی از عکاسان می‌گویند طوری لبخند بزنید که انگار فرد مورد علاقه‌تان را مشاهده می‌کنید.

    ۸. توجه به بهداشت دهان و دندان

یکی از رازهای داشتن لبخند زیبا، حفظ بهداشت دهان و دندان است. مسواک‌زدن منظم و استفاده از نخ دندان برای جلوگیری از بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان‌ها، باعث می‌شود دندان‌هایی زیبا و تمیز داشته باشید که لبخندتان را زیبا و جذاب می‌کند.

با کمک یک مسواک نرم و خمیردندان می‌توانید باکتری و پلاک‌های روی دندان را پاک کنید تا لبخندتان زیبا شود.

    ۹. مراجعه منظم به دندانپزشک

یکی از رازهای داشتن لبخند زیبا، برخورداری از دندان‌های سالم و سفید است. بنابراین، توصیه می‌کنیم با مراجعه منظم به دندانپزشک از مشکلات احتمالی دندان‌های خود باخبر شوید. برای از بین بردن جرم‌‌های سرسخت روی دندان نیز لازم است گاهی تمیزکردن دندان‌ها را به دندانپزشک بسپارید.

دندانپزشک می‌تواند درباره تقویت و حفظ لبخند زیبا توصیه‌هایی ارزشمند داشته باشد. مثلا نگرانی‌تان در مورد سفیدکردن و هم‌ترازی دندان‌ها و دیگر مسائل زیبایی را برطرف کند.

       ۱۰. متقارن‌‌ کردن لبخند

یک لبخند متقارن واقعی‌تر به‌نظر می‌رسد. اغلب لبخندهای نامتقارن ظاهری گستاخانه و کنایه‌آمیز دارند. درعوض، تلاش کنید برای داشتن لبخند زیبا و واقعی به‌طور یکنواخت و رو به ‌جلو لبخند بزنید. به ‌این ‌ترتیب، در واقعی‌بودن لبخند شما شکی وجود ندارد.

     ۱۱. توجه به زبان بدن

زبان بدن در لبخندتان اثر دارد. بهتر است صاف بایستید و کمی شانه‌هایتان را به سمت عقب بکشید و دستانتان را به شکل ضربدری روی سینه قرار ندهید. حالتی خوشامدگو و شاد باعث می‌شود صمیمی‌تر به ‌نظر برسید. هرچه نزدیک‌تر به ‌نظر برسید، زیباتر و واقعی‌تر جلوه می‌کنید.

پیشنهاد می‌کنیم در گفتگوی بعدی، کمی به جلو خم شوید و سینه خود را نیز جلوتر بیاورید. این کار لبخندتان را دوستانه‌تر نشان می‌دهد.

    ۱۲. تمرین لبخند زدن

این تمرین کمک می‌کند راحت‌تر لبخندی زیبا داشته باشید. توصیه می‌کنیم جلوی آینه لبخندزدن را تمرین کنید. از کدام ماهیچه‌ها استفاده می‌کنید؟ چه چیزی لبخندتان را متفاوت می‌کند؟ لبخند زیبای خود را به خاطر بسپارید.

 نگاه‌کردن به یک عکس سلفی قدیمی که در آن لبخند جذاب و زیبایی دارید یا دیدن تصاویر افراد شاد در گوگل، می‌تواند راهنمای خوبی برای داشتن لبخند زیبا باشد. شاید عجیب به‌نظر برسد، اما تقلید از لبخند افراد شاد می‌تواند تمرینی فوق‌العاده برای تسلط در لبخند زدن باشد.

    ۱۳. مرطوب‌کردن لب‌ها

لب‌های لطیف و صاف بخشی مهم از یک لبخند زیبا و جذاب هستند. اگر لب‌هایتان خشک و ترک‌خورده است، مقداری مرطوب‌کننده یا بالم لب روی لب‌هایتان بزنید. این کار لبخندتان را جذاب‌تر و زیباتر می‌‌کند.

چه لبخندی جذاب است؟

در لبخندهای جذاب ویژگی‌های مشترک مختلفی وجود دارد. مثلا دندان‌ها بدون لکه، سفید، صاف و یکنواخت است. هنگام لبخند اندازه لثه‌ها در تناسب با دندان‌هاست. شکل لب‌ها نیز در زیبایی لبخند بسیار تاثیرگذار است.

اگرچه مدونا با شکاف میان دندان‌هایش معروف است، اما بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند دندان‌هایشان بدون فاصله باشد.

سخن آخر؛ راز لبخند زیبا در لبخندی طبیعی است

لبخند زیبا و جذاب، لبخندی طبیعی است. لبخند طبیعی در شادی درونی شما ریشه دارد و در چشمانتان پخش می‌شود. برخی از ویژگی‌ها در لبخندهای جذاب مشترک است؛ ویژگی‌هایی مثل دندان‌های سفید و درخشان، زبان بدن مناسب، بدون فاصله بودن دندان‌ها و برخورداری از لب‌های پُر.

 لب‌های بزرگ و پُر می‌توانند لبخندتان را جذاب‌تر و زیباتر کنند، چراکه نشانه‌ای از جوانی و زیبایی به‌شمار می‌آیند. فیلر اسمایل اینووسنس، انتخاب مناسبی برای حجم‌دهی به لب‌ها است.

اگر می‌خواهید لبخندی زیبا داشته باشید، می‌توانید از موارد ذکر شده در این مقاله استفاده کنید. ما فهرست موارد مهم در زیبایی لبخند را دراختیارتان قرار دادیم تا به‌ سادگی لبخندتان را جذاب‌تر کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه