فیلر چانه چیست؟ بهترین روش برای اصلاح فرم چانه بدون جراحی

تزریق فیلر چانه یک عمل زیبایی برای اصلاح فرم چانه است.

تزریق فیلر چانه چیست!؟ تزریق پرکننده‌ی (Filler chin) چانه یک عمل زیبایی، بدون جراحی برای اصلاح فرم چانه است؛ فرم دهی چانه با فیلر باعث بازسازی و حجم‌دهی دوباره به قسمت پایینی صورت می‌شود. روشی محبوب برای کسانی است که به زیبایی صورت خود اهمیت می‌دهند و ترجیح می‌دهند بین اجزای ساختار صورتشان تعادل برقرار باشد.

با تزریق فیلر چانه، خط فکِ قوی‌تری ایجاد شده، مرز دقیقی بین صورت و گردن به وجود می‌آید؛ در نتیجه چهره، جوان‌تر و زیباتر به نظر می‌رسد.

این عمل مانند دیگر عمل‌های تزریق فیلر پوستی؛ تزریق فیلر لب، تزریق فیلر گونه و… روشی ساده و ایمن است که پزشکان متخصص به‌راحتی در مطب و کلینیک انجام می‌دهند.

در ادامه‌ی این مقاله بیشتر درباره‌ی اینکه فیلر چانه چیست، چه کاربردی دارد، مراحل تزریق آن به چه صورت است، چه میزان ماندگاری دارد و… خواهیم گفت.

تزریق فیلر چانه چیست و چه دلایلی دارد؟

از دیگر دلایلی که برای انجام عمل تزریق فیلر چانه وجود دارد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اصلاح چال چانه
  • بهبود تقارن صورت
  • تقویت ساختار چانه
  • تغییر شکل خط چانه
  • برجسته کردن خط فک
  • ایجاد تمایز بین گردن و صورت
  • متناسب کردن قسمت پایینی صورت
  • بازسازی ساختار قسمت پایینی صورت

فرم دهی چانه‌ی عقب رفته

یکی از مهم‌ترین دلایل تزریق فیلر چانه، اصلاح فرم چانه است. در طول فرایند افزایش سن و پیری، جمجمه‌ی افراد اندکی می‌چرخد و چانه به سمت عقب حرکت می‌کند؛ این حرکت آرام جمجمه به مرور باعث حل شدن استخوان و بافت نرم ناحیه‌ی چانه و در نتیجه کاهش حمایت ساختاری در قسمت تحتانی صورت می‌شود.

به علاوه با گذشت زمان شبکه‌ی حمایتی پوست که از کلاژن، مولکول‌ها و اِلاستین (Elastin) تشکیل شده دچار آسیب می‌شود، این تغییر منجر به ضعیف‌تر شدن عضلاتی می‌شود که صورت را شاداب و به سمت بالا نگه می‌دارند. حرکت صورت به سمت پایین و چرخش چانه به سمت عقب باعث تغییر فرم طبیعی صورت و بروز ظواهر پیری می‌شود.

ژل مورد استفاده در فیلر چانه از موادی ساخته شده که به‌طور طبیعی در پوست یافت می‌شوند؛ تزریق مواد ژل‌مانندِ موقت، به بافت نرم فک جایگزینی برای جراحی دائمیِ کاشتِ چانه است.

پرکننده‌های پوستی باعث تقویت و جایگزین کردن تکیه‌گاه‌هایی می‌شود که ساختار صورت را حفظ می‌کنند. فیلر چانه، زاویه و خطوط قسمت پایینی صورت را اصلاح می‌کند. با استفاده از انواع فیلر چانه می‌توان براساس سلیقه و معیارهای زیبایی متفاوت، چانه‌ای نرم و کوچک‌تر یا محکم و تراشیده‌تر داشت.

به علاوه انتخاب ، عمق و نواحی تزریق به افراد برای انتخاب فرم چانه‌ی زیبا کمک می‌کند.

زاویه‌ دار کردن چانه

خط فک و فرم چانه زاویه صورت را مشخص می‌کنند؛ صورت‌های گرد، مربعی، بیضی‌شکل و سه‌گوش با توجه به زاویه‌های صورت معنا پیدا می‌کنند. براساس معیارهای زیبایی امروزی، فرم صورت می‌تواند نشان‌دهنده‌ی جوانی، سرزندگی و شادابی باشد.

تزریق اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid)، یکی از ترکیبات ژل‌ فیلر چانه، برای زاویه‌دار کردن چانه و ساختن ظاهری مطابق سلیقه‌ی افراد، استفاده می‌شود.

هنگامی که فیلر چانه در امتداد فک پایین تزریق می‌شود، باعث بیشتر مشخص شدن خط فک و ایجاد مرز پررنگی بین گردن و صورت می‌شود. این عمل زیبایی علاوه‌بر اینکه ساختار صورت را قوی‌تر می‌کند باعث زیبا به نظر رسیدن گردن و جوانی نیز می‌شود.

 

فرم صورت نقش مهمی در زیبایی دارد. بسیاری از مردم شکل صورت خود را دوست ندارند و احساس می‌کنند صورتی بیش از حد گرد، مربع یا نامتقارن دارند؛ عمل فرم دهی چانه با فیلر این امکان را به وجود آورده است که همه‌ی صورت‌ها به شکل دلخواه دربیایند. داشتن گونه‌های تراشیده‌تر و خط فک تیزتر از معیارهای زیبایی است که با استفاده از عمل تزریق فیلر چانه به‌راحتی ممکن می‌شود.

مدت زمان ماندگاری فیلر چانه چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری فیلر و عملکرد آن به نوع فیلر، ناحیه تزریق و ترکیبات شیمیایی بدن فرد بستگی دارد. به‌طور کلی محصولاتی که تراکم بیشتری دارند، عمیق‌تر تزریق می‌شوند و ماندگاری بیشتری دارند.

کوتا‌ه‌ترین مدت زمان ماندگاری فیلر مختص فیلرهای اسید هیالورونیک است که معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه دوام می‌آورند؛ بنابراین، پزشکان این فیلرها را به افرادی که می‌خواهند برای اولین‌بار فیلر را امتحان کنند، پیشنهاد می‌دهند.

یکی دیگر از فیلرهایی که عمر کوتاهی دارند، هیدروکسیل آپاتیت (Hydroxyapatite) یا آپاتیت کلسیم است، این پرکننده‌ها‌ی موقت پوست، به نسبت ماندگاری بیشتری دارد.

توصیه‌های مهم پیش از عمل تزریق فیلر چانه

عمل تزریق پرکننده چانه، معمولاً در یک جلسه زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود. پیش از گرفتن هر گونه تصمیمی برای عمل تزریق فیلر چانه حتماً با متخصص زیبایی مشورت کرده و نگرانی‌ها و سوالات خود را مطرح کنید.

عوارض فیلر چانه احتمالی، مراحل درمان و سابقه‌ی پزشکی از مسائلی است که باید پیش از تمام عمل‌های تزریق فیلر پوست مورد بحث قرار گیرد. با این حال توصیه‌های مشخصی وجود دارند که باید قبل از عمل تزریق فیلر چانه مورد توجه قرار گیرند:

  • در روزهای پیش از تزریق فیلر از داروهای رقیق کننده‌ی خون استفاده نکنید.
  • در روزهای پیش از تزریق، از مصرف الکل و دخانیات بپرهیزید.
  • در روزی که عمل تزریق انجام می‌شود از مواد آرایشی صورت استفاده نکنید.

مراحل عمل تزریق فیلر چانه

در زمان انجام عمل تزریق فیلر چانه، ابتدا پزشک ناحیه‌ی تزریق را تمیر می‌کند، در صورت نیاز از کرم بی‌حسی استفاده می‌کند. سپس مقدار مشخصی از فیلر را به‌صورت استراتژیک به بافت‌های نرم چانه تزریق می‌کند.

معمولاً افراد بلافاصله پس از عمل تزریق فیلر چانه، نتایج استفاده از پرکننده را مشاهده می‌کنند، با این حال ممکن است نتایج نهایی بسته به محصول و منطقه تزریق متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است تا چند روز پس از عمل، دچار تورم و کبودی خفیف شوند.

توصیه‌های مهم پس از عمل فرم دهی به چانه با فیلر

پس از انجام عمل تزریق فیلر چانه، افراد می‌توانند فوراً به زندگی عادی بازگردند اما توصیه‌هایی وجود دارد که بهتر است در روزها و هفته‌های اول پس از عمل رعایت شوند:

  • از ماساژ دادن ناحیه‌ی تزریق خودداری کنید.
  • تا چند روز از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • تا چند روز پس از عمل تزریق، از داروهای رقیق کننده‌ی خون استفاده نکنید.
  • تا چند روز پس از عمل فرم دهی چانه با فیلر، از مصرف الکل و دخانیات بپرهیزید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

خطرات و عوارض تزریق فیلر چانه

اگرچه تزریق پرکننده‌های پوستی از بی‌خطرترین و ایمن‌ترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شوند اما مانند همه‌ی فرایندهای پزشکی دیگر، خطرات و عوارض مخصوص به خود را دارند. بیشتر عوارض تزریق فیلر چانه موقت هستند و تا چندروز پس از عمل برطرف می‌شوند اما اگر این عوارض تبدیل به تجربه‌ای طولانی ‌مدت شد، بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود، خطرات و عوارض تزریق فیلر چانه عبارتند از:

  • خارش
  • کبودی
  • تورم
  • عفونت
  • پر شدن بیش از حد
  • انحراف
  • جای زخم
  • مهاجرت فیلر
  • واکنش سیستم ایمنی

در آخر: فرم دهی چانه با فیلر می‌تواند تصمیم خوبی باشد!

استفاده از فیلر چانه برای افزایش زیبایی و جوانی، عملی ایمن و پرطرفدار است. تزریق پرکننده به چانه با مشورت پزشک و زیر نظر متخصص، می‌تواند صورتی زیبا با زاویه‌های دلخواه ایجاد کند. این فیلرها برای زاویه‌دار کرن چانه و اصلاح فرم چانه کاربرد دارند. به علاوه دوام بین ۶ تا ۱۲ ماه کمک می‌کند تا افراد بتوانند فرم‌های متفاوتی را در صورت خود تجربه کنند و در صورت عدم رضایت، شکل جدیدی را امتحان کنند.

فراموش نکنید: کیفیت فیلر اهمیت بسیاری دارد و تأثیر قابل توجهی در نتیجه نهایی خواهد داشت؛ سعی کنید حتماً باکیفیت‌ترین نوع فیلر را تهیه کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه