تزریق فیلر برای چه کسانی ممنوع است؟

تزریق فیلر برای چه کسانی ممنوع است؟

همۀ ما از اهمیت سلامت و زیبایی پوست آگاه هستیم و به این مسئله اهمیت می‌دهیم اما بروز برخی از پدیده‌ها گریزناپذیر است. ایجاد چین‌وچروک یکی از این پدیده‌هاست که با افزایش سن گریبان همۀ افراد را می‌گیرد اما چگونه می‌توان با این چالش مقابله کرد؟ در حال حاضر راهکارهای مختلفی به‌منظور بهبود زیبایی پوست و رفع چین‌وچروک‌ها وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود هستند.

یکی از این راهکارها که از محبوبیت زیادی نیز برخوردار است، تزریق فیلر پوستی محسوب می‌شود و بسیاری از افراد با استفاده از این روش نسبت به ارتقای زیبایی و سلامت پوست خود اقدام می‌کنند.

احتمالا برای شما نیز سوالاتی از این دست که تزریق فیلر برای چه افرادی مناسب و برای چه افرادی ممنوع است؟ یا آیا محدودیت سنی برای فیلر وجود دارد؟ پیش‌ آمده است؛ در این مقاله علاوه‌بر معرفی فیلر و انواع آن، به شما خواهیم گفت که تزریق فیلر برای چه کسانی ممنوع است و شما در این راستا باید چه نکاتی را مدنظر داشته باشید.

اگر شما هم قصد استفاده از فیلرهای پوستی را دارید، ادامۀ این مقاله را از دست ندهید.

 

 

 

آشنایی با فیلرهای پوستی

پیش از آنکه به موضوع ممنوعیت تزریق ژل برای افراد مختلف بپردازیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که فیلر چیست و چه معایب یا مزایایی دارد.

فیلر یک مادۀ ژل‌مانند است که از آن با نام ژل نیز یاد می‌شود و برای بازیابی حجم ازدست‌رفتۀ پوست و رفع چین‌وچروک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به این‌که کاهش حجم پوست یکی از اثرات مستقیم افزایش سن محسوب می‌شود، بازیابی این حجم می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در بهبود زیبایی پوست و رفع خطوط اضافی موجود روی آن داشته باشد.

امروزه فیلرهای پوستی با توجه به شاخص‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و اگر شما قصد استفاده از آن‌ها را داشته باشید، باید بهترین فیلر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. یکی از این شاخص‌ها ناحیۀ موردنظر برای تزریق است؛ چراکه پوست در نواحی مختلف بدن از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

به‌عنوان مثال پوست اطراف چشم در مقایسه با سایر نواحی از ضخامت کمتری برخوردار است و همین عامل باعث حساسیت بیشتر پوست این ناحیه شده است.

در نتیجه شما برای درمان چین‌وچروک دور چشم با فیلر، باید از یک فیلر ملایم‌ استفاده کنید تا به نتیجۀ موردنظر خود دست یابید. پیشنهاد ما استفاده از فیلر سیلک اینووسنس است.

انواع فیلر با توجه به مواد اولیه که برای ساخت آنها استفاده شده، تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

انواع فیلر

  1. فیلر هیالورونیک اسید
  2. فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیوم
  3. فیلر پلی متیل متاکریلات
  4. فیلر پلی ال لاکتیک اسید

تزریق فیلر برای چه افرادی ممنوع است؟

مواد اولیه فیلرها به‌خصوص هیالورونیک اسید، سازگاری بالایی با بدن دارند و همین عامل نیز باعث تناسب آن‌ها برای اکثر افراد شده است. البته این نکته بدین معنا نیست که همه بدون توجه به شرایط فیزیکی خود می‌توانند از فیلر پوستی استفاده کنند.

در این بخش به عواملی اشاره خواهیم کرد که شما را به یک کاندیدای نامناسب برای تزریق فیلر تبدیل خواهند کرد.

۱.        عفونت و التهاب فعال پوست

در صورتی که شما با عفونت یا التهاب فعال پوست دست‌وپنجه نرم می‌کنید، باید برای تزریق فیلر دست نگه دارید تا شرایط فیزیکی شما بهبود یابد.

این شرایط شامل آکنه روزاسه، اگزما و پسوریازیس نیز می‌شود و شما در این شرایط نباید نسبت به تزریق ژل اقدام کنید.

۲.      اختلالات خون‌ریزی

افرادی که از اختلالات خون‌ریزی همچون مشکل در انعقاد خون رنج می‌برند، کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر نیستند؛ چراکه یکی از رایج‌ترین عوارض جانبیِ این روند، کبودی محسوب می‌شود و در برخی از موارد نیز خطر خون‌ریزی وجود دارد.

بنابراین اگر شما در این شرایط قرار دارید، نسبت به تزریق فیلر بپرهیزید و بدون مشورت با پزشک اقدامی انجام ندهید.

۳.     بیماری‌های خودایمنی

یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد محدودیت در تزریق ژل می‌شود، ابتلا به بیماری‌های خودایمنی همچون لوپوس و آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) است.

علت این مسئله را می‌توان افزایش خطرات عوارض جانبی این روند بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها دانست و در صورتی که این افراد نسبت به استفاده از فیلر اقدام کنند، باید انتظار مواجهه با چالش‌های مختلفی را داشته باشند.

۴.     حساسیت به فیلر پوستی

با توجه به این‌که برخی از فیلرهای پوستی با استفاده از فرآورده‌های حیوانی همچون کلاژن گاوی تولید می‌شوند، ممکن است برخی از افراد نسبت به آن‌ها حساسیت داشته باشند و سلامت آن‌ها در صورت استفاده از فیلر در معرض خطر جدی قرار گیرد.

به همین دلیل قبل از هر چیز از پزشک خود بخواهید تا از عدم وجود حساسیت نسبت به این محصولات اطمینان حاصل کند تا از بروز چنین آسیب‌هایی پیشگیری شود.

 

 

 

۵.     بارداری یا شیردهی

از آنجایی که تا به امروز تحقیقات زیادی پیرامون خطرات فیلر برای افراد باردار یا شیرده انجام نگرفته است، بسیاری از متخصصین توصیه می‌کنند که این افراد از تزریق فیلر بپرهیزند و استفاده از آن را به آینده موکول کنند.

برخی دیگر از افرادی که کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر محسوب نمی‌شوند، عبارتند از:

  • افرادی که پوست آن‌ها در اثر اشعه‌های مضر خورشید آسیب دیده است
  • افراد مبتلا به برخی از بیماری‌های روانی مثل اختلال بدشکلی بدن (BDD)
  • افرادی که ضخامت پوست آن‌ها کمتر از حد معمول نیست
  • افرادی که تجربه روندهای زیبایی ناموفق زیادی دارند

 

نکات مهم تزریق فیلر

در این بخش به برخی از نکات اشاره خواهیم کرد که توجه به آن‌ها در روند تزریق فیلر پوستی می‌تواند کمک زیادی به شما کند. برخی از مهمترین نکاتی که شما در این شرایط باید مدنظر داشته باشید عبارتند از:

  • فیلر موردنظر خود را پس از کسب اطمینان از اصالت و کیفیت بالا انتخاب کنید و نسبت به استفاده از فیلرهای غیراستاندارد بپرهیزید. پیشنهاد ما استفاده از فیلرهای اینووسنس است که یکی از بهترین محصولات موجود در کشور به‌شمار می‌رود.
  • تزریق فیلر حتما باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام بگیرد؛ بنابراین انتخاب پزشک متخصص و باتجربه در رسیدن به نتیجۀ ایده‌آل نقش بسیار مهم و موثری دارد.
  • در صورتی که شما اخیرا از درمان‌هایی همچون لیزر یا لایه‌برداری شیمیایی استفاده کرده‌اید، تزریق فیلر را تا بهبودی کامل پوست به تعویق بیندازید.
  • اگر در ۲ هفتۀ گذشته از بوتاکس یا دیگر تعدیل‌کننده‌های عصبی استفاده کرده‌اید، نسبت به استفاده از فیلر بپرهیزید.

جمع‌بندی

استفاده از فیلرهای پوستی به یکی از راهکارهای رایج برای بازیابی حجم ازدست‌رفتۀ پوست و رفع چین‌وچروک‌ها تبدیل شده و افراد زیادی در طول سال با تزریق فیلر نسبت به رفع خطوط اضافی پوست خود اقدام می‌کنند اما آیا تزریق فیلر برای همه ایمن است؟

با این‌که تزریق فیلر برای اکثر افراد هیچ چالشی را به همراه ندارد، برخی از افراد باید نسبت به استفاده از این محصولات بپرهیزند تا سلامت آن‌ها در معرض خطر قرار نگیرد. در این راستا با بررسی عواملی که شما را به یک کاندیدای نامناسب برای تزریق فیلر تبدیل می‌کنند، به شما گفتیم که تزریق فیلر برای چه کسانی ممنوع است.

امیدواریم که با استفاده از این اطلاعات بهترین تصمیم را در راستای بهبود زیبایی و سلامت پوست خود بگیرید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

46 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه