روشهای جوانسازی پشت دست کدام‌اند؟

روش‌های جوان‌سازی پشت دست کدام‌اند؟

با بالا رفتن سن، ظاهر دست‌ها هم تغییر می‌کنند. پوست آن‌ها جمع می‌شود و چروک می‌خورد و به این ترتیب عروق داخلی دست، تاندون‌‎ها و استخوان‌ها بیش از پیش قابل مشاهده می‌شوند. با مراقبت نکردن از دست‌ها این روند آسیب می‌تواند زودتر از سن معمول هم شروع شود.

با بالا رفتن سن و بروز چین‌وچروک‌های پوستی، بسیاری از مردم به فکر پیدا کردن راهی برای جوان‌سازی پشت دست خود می‌افتند. راه‌های خانگی زیادی برای بازیابی جوانی پشت دست وجود دارد؛ اما تاثیر زیادی نداشته و نمی‌توانند چروک‌های پوستی را به‌ طور کامل از بین ببرند.

با افزایش سن تغییرات رایجی روی پوست، خصوصا پوست دست اتفاق می‌افتند که هرکدام شیوه درمانی مخصوص به خودشان را دارند. این تغییرات پوستی عموما شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لکه‌های پوستی: اغلب این لکه‌های پوستی قهوه‌ای روشن یا تیره هستند که بعضی از آن‌ها برجسته‌ و بعضی دیگر هم‌سطح پوست ایجاد می‌شوند.
  • نازکی پوست: در این حالت رگ‌های آبی‌رنگ پشت دست به‌ خوبی قابل‌مشاهده می‌شوند.
  • از بین رفتن چربی زیرپوست: تا جایی که فرورفتگی‌هایی بین تاندون‌ها ظاهر می‌شوند.

با چه شیوه‎‌هایی می‌توان پشت دست را جوان و زیبا کرد؟

راه‌های زیادی برای مراقبت از پشت دست‌ها و جوان‌سازی آن‌ها وجود دارد. بعضی از این موارد تنها دارای جنبه مراقبتی هستند و بعضی دیگر خواص بهبودبخشی هم دارند. در ادامه با هر یک از روش‌های جوان‌سازی پشت دست به‌ طور کامل آشنا خواهیم شد:

مراقبت‌های خانگی

دست‌ها بیشترین ارتباط را با دنیای بیرون دارند و به ‌راحتی می‌توانند به انواع حساسیت و اگزما دچار شوند. راه‌کارهای خانگی مراقبت از پوست بسیار ساده‌اند، اما باید مطابق با اصول درست آن رفتار شود:

  • پوست دست‌ها را در معرض شوینده‌های محرک، خصوصا شوینده‌های آشپزخانه قرار ندهید و از دستکش استفاده کنید.
  • از شوینده‌های بدن معطر، کرم‌دار و یا به هر ترتیب محرک پوست استفاده نکنید.
  • مرتبا پوست دستان خود را مرطوب نگه دارید.
  • به ضایعه‌ها و حساسیت‌های پوستی توجه نشان دهید و برای درمان‌شان اقدام کنید.

لیزر تحریک کلاژن

یکی دیگر از روش‌های جوان‌سازی پشت دست، استفاده از لیزر است. نور متمرکز لیزر می‌‎تواند پوست را گرم کند و باعث تحریک کلاژن‌ شود. کلاژن طبیعی بدن نیز می‌تواند به جوان‌سازی پوست کمک و آن را زیباتر کند و چین‌وچروک‌هایش را کاهش دهد.

تحریک کلاژن یکی از رایج‌ترین روش‌های جوان‌سازی پوست است و از آنجایی‌ که با تحریک کردن کلاژن‎ها و به‌صورت طبیعی این اتفاق می‌افتد، عوارض بسیار کمی هم دارد، اما دارای محدودیت سنی است و به‌ طور کامل پوست را جوان نمی‌کند و تنها کمی آن را بهبود می‌دهد.

تزریق فیلر جوان‌سازی

از میان روش‌های جوان‌‎سازی پشت دست، فیلر از همه ماندگارتر است.

یکی دیگر از شیوه‌ های جوان ‌سازی پوست تزریق فیلر است. این روش برخلاف دو روش بالاتر، در کمترین زمان، بیشترین تاثیرگذاری را بر روی دست‌ها خواهد داشت. همان‌طور که گفتیم با بالا رفتن سن، چربی زیر پوست از بین رفته و تاندون‌ها و اندام‌های داخلی پشت دست ظاهر می‌شوند.

تزریق فیلر برای جوان‌سازی پشت دست، فرورفتگی‌ها و چین‌های پوستی را از بین می‌برد و آن‌ها را جوان و زیبا می‌کند.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق فیلر جوان‌سازی دست چیست؟

تزریق فیلر جوان‌سازی درد ندارد و پیش از شروع تزریق، از پمادهای ضد درد و بی‌حسی استفاده می‌کنند، بنابراین فرایند جوان‌سازی دست با فیلر، راهی ساده و بی‌دردسر است. تنها کافی است به چند نکته کلی توجه کنید تا این روند با راحتی بیشتری پیش برود.

پیش از تزریق فیلر به پشت دست، جلسه مشاوره و توضیحی با پزشک خود خواهید داشت، اما در ادامه چند مورد از رایج‌ترین شیوه‌های مراقبتی را خواهیم گفت:

  • از مصرف داروهایی که به افزایش خونریزی کمک می‌‎کند، مثل آسپیرین، ژلوفن، ویتامین E و… خودداری کنید.
  • تمام داروهایی را که مصرف می‌کنید، با پزشکتان در میان بگذارید تا ریسک هرگونه آسیب پایین بیاید.
  • از مصرف الکل و مخدر ۲۴ ساعت قبل از تزریق و یک هفته بعد از تزریق خودداری کنید.
  • در دوره درمانی از کرم مرطوب‌کننده استفاده نکنید.
  • سعی کنید التهاب و کبودی احتمالی پس از تزریق را با یخ استریل کنترل کنید.
  • تا ۲ هفته پس از تزریق ورزش‌ و فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.
  • تا ۲۴ ساعت پس از تزریق در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.
  • به توصیه‎های پزشک و ماساژهای بعد از تزریق عمل کنید.
  • برای تسکین درد احتمالی از مسکن‌هایی استفاده کنید که مورد تائید پزشکتان باشد.

چه کسانی نمی‌توانند از فیلر برای جوان‌سازی دست استفاده کنند؟

  • واکنش آلرژیک به فیلر بسیار نادر است و برای کمتر کسی پیش می‌آید اما اگر سابقه حساسیت و واکنش‌های آلرژیک خصوصا آنافیلاکسی دارید با پزشکتان در میان بگذارید.
  • پیش از تزریق از کرم بی‌حسی استفاده می‌شود. اگر به این پمادها و خصوصا پماد لیدوکائین که رایج‌ترین نوع آن است حساسیت دارید، با پزشکتان مشورت کنید.
  • خونریزی پس از تزریق بسیار رایج و طبیعی است، اما اگر مبتلا به اختلالات خونریزی هستید این نکته را هم با پزشکتان در میان بگذارید.

یکی از کاربردی‌ترین‌ روش‌های جوان‌سازی پشت دست، استفاده از فیلر است.

فیلر جوان‌سازی دست چقدر ماندگاری دارد؟

به‌ محض آن‌که فرایند تزریق فیلر جوان‌سازی پشت دست انجام شود می‌توانید تاثیر آن را بر روی دست‌ها ببینید. فیلر شاین اینووسنس، به عنوان فیلر آبرسان و جوانساز، تاثیر درخشانی بر جوانسازی پشت دست دارد و همچنین به دلیل داشتن لیدوکائین، درد تزریق آن اندک است.

در ادامه از عوارض فیلر خواهیم گفت و این که کبودی، تورم و حتی سفت شدن دست‌ها تا هفته اول طبیعی به نظر می‌رسند و می‎‌توان با کمی مراقبت و توجه این عوارض را نیز از بین برد.

در حالت کلی فیلری که برای جوان‌سازی پشت دست استفاده می‌شود بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارد. در معدود مواردی این مدت کمتر و گاهی اوقات هم دائمی گزارش شده است.

در واقع میزان ماندگاری فیلر جوان‌سازی به آناتومی و سوخت‌وساز بدن فرد، محصول استفاده شده، سبک زندگی، مراقبت‌های پیش و پس از تزریق و… بستگی دارد.

عوارض تزریق فیلر دست چیست؟

از میان روش‌های جوانسازی پشت دست، تزریق فیلر را می‌‎توان ماندگارترین و بهترین راه دانست. اما مثل هر عمل زیبایی دیگری می‌تواند عوارضی داشته باشد که با داشتن فیلر باکیفیت، پزشک متبحر و ماهر و البته رعایت کردن مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق می‌توان میزان هر یک از این عوارض را تا حد زیادی پایین آورد:

  • ناصاف بودن فیلر: بعد از تزریق نامنظمی‌هایی روی پوست دست‌تان دیدید نگران نباشید. این موضوع رایجی است که با ماساژ صحیح دست‌ها می‌توان برطرفش کرد. بهتر است ماساژ دست‌ها را به پزشک‌تان بسپرید و خودتان اقدام نکنید.
  • خونمردگی و کبودی: پشت دست‌ها عروق زیادی دارد و خونمردگی و آسیب‌دیدن این عروق هم طبیعی و رایج است. تنها کافی است با یک کیسه یخ و فشردن آن روی محل کبودی، خونمردگی را قطع و یا کم کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه