بهترین روش برجسته کردن گونه: پروتز گونه بهتر است یا عمل تزریق فیلر گونه

بهترین روش برجسته کردن گونه

ظاهر گونه‌های ما به‌طور مستقیم در زیبایی صورت‌مان تاثیرگذار است و در صورتی که افراد از ظاهر گونه‌های خود رضایت نداشته باشند، اعتمادبه‌نفس آن‌ها تحت‌تاثیر این موضوع قرار خواهد گرفت.

یکی از معیارهای زیبایی صورت، داشتن گونه‌های خوش فرم است؛ برهمین اسا برجسته‌سازی گونه راهکاری است که با استفاده از آن می‌توانید به ظاهر دلخواه خود برسید.

اما سوال این‌جاست که بهترین روش برجسته کردن گونه چیست؟

داشتن گونه‌های برجسته با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است؛ این اهمیت دارد که شما با توجه به شرایط خود باید کدام گزینه را از بین این روش‌ها انتخاب می‌کنید. البته به این منظور شما باید آشنایی کاملی با این روش‌ها داشته باشید تا در نهایت تصمیمی آگاهانه بگیرید.

در این مقاله با بررسی بهترین روش‌های برجسته‌سازی گونه، به این سوال نیز پاسخ خواهیم داد که پروتز گونه بهتر است یا تزریق فیلر روش بهتری برای فرم دهی به گونه است. با ما همراه باشید.

روش‌های برجسته کردن گونه

روش‌های برجسته سازی گونه را می‌توان به ۲ دستۀ اصلی تقسیم کرد. در واقع شما برای دستیابی به گونه برجسته می‌توانید از روش‌های پزشکی بهره ببرید، یا این چالش را با استفاده از راهکارهای طبیعی رفع کنید.

در ادامه با مرور همۀ این روش‌ها، اطلاعات لازم برای دستیابی به بهترین نتیجه را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

راهکارهای پزشکی برجسته‌سازی گونه

در صورتی که شما برای برجسته کردن گونه قصد استفاده از راهکارهای پزشکی را داشته باشید، باید از بین ۳ روش رایج برجسته‌سازی گونه، یکی را برای خود برگزینید. این روش‌ها عبارتند از:

۱.        تزریق فیلر گونه

فیلر به‌عنوان یک پرکنندۀ پوستی، قابلیت بازیابی حجم ازدست‌رفتۀ پوست را داشته و می‌تواند حجم پوست شما را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا با تزریق فیلر گونه، به ظاهر دلخواه‌تان دست یابید.

در حال حاضر اکثر فیلرهای پوستی با استفاده از هیالورونیک اسید، کلاژن یا کلسیوم هیدروکسی آپاتیت تولید می‌شوند و بین ۶ تا ۱۲ ماه ماندگاری دارند؛ بنابراین به خاطر داشته باشید که نتایج تزریق فیلر گونه دائمی نیست.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از نهایی شدن تصمیم خود برای استفاده از فیلر، ابتدا انواع فیلر را بشناسید و همچنین در انتخاب پزشک متخصص برای انجام تزریق، تحقیقات لازم را به عمل آورید.

۲.      پروتز گونه

در این روش که یک راهکار تهاجهی برای فرم دهی گونه و برجسته‌سازی آن محسوب می‌‎شود، در طول یک عمل جراحی یک جسم جامد زیر پوست شما قرار می‌گیرد تا حجم گونه شما به میزان موردنظرتان برسد.

پروتز گونه به‌طور معمول با استفاده از سیلیکون یا پلی‌اتیلن متخلخل ساخته می‌شود و اثرات کاشت آن دائمی است.

 

 

 

 

۱.        تزریق چربی به گونه

در این روش که شباهت زیادی به تزریق فیلر دارد، از چربی نقاط دیگر بدن به‌منظور افزایش حجم گونه و برجسته کردن آن استفاده می‌شود. در این روند چربی از یک نقطۀ بدن شما برداشته شده و سپس به ناحیۀ مدنظر تزریق می‌شود.

فرق فیلر با چربی در ماندگاری بیشتری است که چربی دارد؛ اما بسیاری از کارشناسان، فیلرهای پوستی را در مقایسه با تزریق چربی به گونه گزینه‌ای بهتر می‌دانند.

 

پروتز گونه بهتر است یا عمل تزریق فیلر گونه؟

یکی از سوالات رایجی که پیرامون گونه برجسته به گوش می‌خورد، این سوال است که «پروتز گونه بهتر است یا تزریق فیلر گونه؟» پاسخ این سوال با توجه به شرایط شما متفاوت است و هر فرد باید با توجه به نیاز و شرایط خود بهترین راهکار برجسته کردن گونه را انتخاب کند.

در ادامه این ۲ روش را از زوایای مختلف مقایسه می‌کنیم تا شما تصمیم راحت‌تری را پیش روی خود داشته باشید:

  • هزینه: کاشت پروتز گونه در مقایسه با تزریق فیلر گونه، هزینۀ بیشتری دارد و فیلر گزینۀ مقرون‌به‌صرفه‌تری برای گونه برجسته در نظر گرفته می‌شود.
  • ماندگاری: نتایج پروتز گونه دائمی است اما اثرات فیلر با گذشت ۶ تا ۱۲ ماه از بین می‌رود و شما با تزریق مجدد فیلر باید این اثرات را بازیابی کنید.
  • زمان بهبودی: شما پس از تزریق فیلر به زمان خاصی برای بهبودی نیاز ندارید و بلافاصله می‌توانید به زندگی روزمرۀ خود بازگردید. از سوی دیگر روند بهبودی پروتز گونه، حداقل یک هفته زمان می‌برد.
  • عوارض جانبی: این روش‌های برجسته کردن گونه عوارض جانبی مختلفی دارند که در اینجا تنها به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:
    • رایج‌ترین عوارض جانبی تزریق فیلر قرمزی، ورم، کبودی و حساسیت محسوب می‌شود.
    • شما پس از کاشت پروتز گونه ممکن است عوارضی همچون عفونت، خون‌ریزی، کبودی، ورم‌کردگی، جابه‌جایی ایمپلنت یا آسیب به گیرنده‌های عصبی را تجربه کنید.

راهکارهای طبیعی برای گونه برجسته

دستیابی به گونه برجسته تنها با استفاده از راهکارهای پزشکی امکان‌پذیر نیست و شما با استفاده از روش‌های طبیعی نیز می‌توانید حجم گونۀ خود را افزایش دهید.

البته نباید فراموش کنید که این روش‌ها در مقایسه با راهکارهای پزشکی، اثرگذاری کمتری دارند و شما برای دستیابی به نتیجۀ موردنظرتان باید صبر بیشتری داشته باشید.

برخی از بهترین روش‌ها برای برجسته کردن گونه در خانه عبارتند از:

  1. مصرف خوراکی سیب
  2. ماساژ برای برجسته شدن گونه
  3. مصرف خوراکی و موضعی عسل
  4. استفاده موضعی و خوراکی از شیر
  5. مصرف موضعی و خوراکی آلوئه‌ورا
  6. مصرف موضعی کره شی یا شی باتر
  7. استفاده از لوازم آرایشی برای برجسته کردن گونه
  8. مصرف روتین محصولات مراقبت از پوست حاوی کلاژن، الاستین یا آنتی‌اکسیدان
  9. استعمال موضعی روغن‌های طبیعی مثل روغن بادام، روغن آواکادو، روغن نارگیل و غیره.

 

 

 

جمع‌بندی؛ طبیعی یا غیرطبیعی، انتخاب با شماست

بسیاری از افراد به‌منظور بهبود زیبایی ظاهری صورت خود، قصد برجسته کردن گونه‌هایشان را دارند و در این راستا به دنبال بهترین روش‌های موجود برای دستیابی به گونه برجسته می‌گردند اما بهترین راهکار برجسته شدن گونه کدام است؟

پاسخ این سوال بنابر شرایط و نیازهای منحصربه‌فرد هر شخص متفاوت است و شما باید روش موردنظرتان را با توجه به شرایطی که در آن قرار دارید انتخاب کنید. به همین دلیل در این مقاله همۀ روش‌های برجسته کردن گونه را مرور کردیم تا شما با توجه به نیازتان و پس از مشورت با پزشک متخصص، به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

46 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه