مراقبت های بعد از فیلر لب که باید انجام دهید!

مراقبت های بعد از فیلر لب که باید انجام دهید!

مراقبت های بعد از فیلر لب چیست و رعایت آن چه اهمیتی دارد؟ یکی از نشانه‌های بالا رفتن سن، کم شدن حجم لب‌ها و افتادگی آن‌ها است؛ همین مسئله باعث شده که بسیاری از افراد برای به‌تعویق انداختن دفرمه شدن لب‌ها و به‌صورت‌کلی جلوگیری از پیری پوست به‌سراغ تزریق انواع فیلر بروند.

 

تزریق فیلر لب جوانی و شادابی لب‌های شما را بازگرداننده؛ زیباتر و جذاب‌تر از قبل خواهید بود؛ این عمل زیبایی خیلی سریع شما را به نتیجه دلخواهتان می‌رساند، به‌شرط اینکه:

  • از باکیفیت‌ترین فیلرها، مثل فیلر اینووسنس، استفاده کنید.
  • برای تزریق فیلر لب به یک متخصص زیبایی حاذق مراجعه کنید.
  • از رعایت مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب غافل شوید.

در ادامه این مطلب با جزئیاتی بیشتری در رابطه با روش‌های مراقبت از فیلر لب بیشتر صحبت خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

 

لیست مراقبت های بعد از فیلر لب

رعایت جزء به جزء مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب تاثیر بسیار زیادی در فرم‌گیری لب‌ها و نزدیکی آن به شکل مورد نظر شما دارد.

همچنین از آنجایی که فیلر لب با استفاده از سوزن تزریق می‌شود، ممکن است عوارضی همچون کبودی و تورم را پس از تزریق تجربه کنید؛ اما با پایبندی به رعایت مراقبت های بعد از فیلر لب، این عوارض به حداقل‌ترین حالت ممکن خواهند رسید.

به‌علاوه با رعایت کردن موارد مرتبط با مراقبت های بعد از فیلر لب، طولانی‌تر شدن مدت زمان ماندگاری فیلر لب خود را تضمین خواهید کرد.

خب حالا که چرایی مراقبت از فیلر لب را گفتیم، بهتر است به‌سراغ اصل مطلب برویم یعنی لیست کردن مواردی که باید پس از تزریق فیلر لب رعایت کنید.

پس از تزریق فیلر لب در مقابل نور خورشید و گرما قرار نگیرید

گرما یکی از عوامل اصلی است که فیلر لب را از بین می‌برد! برای اینکه فیلر تزریق‌شده داخل لب حرکت نکند و ثابت بماند تا به فرم نهایی دلخواهتان برسد، حداقل تا ۲۴ ساعت:

  • خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید.
  • از تماس مستقیم با آب داغ و بخار آن و رفتن به سونا اجتناب کنید.

 

از فشار آوردن و تماس با لب‌ها پس از تزریق فیلر خودداری کنید

یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت بعد از فیلر لب این است که حداقل تا ۳ روز از لمس کردن و فشار آوردن به لب‌‌تان خودداری کنید:

  • بوسیدن بعد از تزریق فیلر لب ممنوع است!
  • در این مدت باید از مصرف سیگار و قلیان اجتناب کنید.
  • از شستن لب یا مسواک زدن بعد از تزریق فیلر خودداری کنید.
  • رژ زدن بعد از تزریق فیلر اشتباه است، حداقل ۲۴ ساعت از مواد آرایشی روی لب استفاده نکنید.

 

ورزش کردن پس از تزریق فیلر لب را فراموش کنید

اصول مراقبت از فیلر لب تاکید دارند که برای حفظ زیبایی لب‌ها و کوتاه شدن دوره نقاهت، تا یک هفته نباید ورزش کنید؛ به‌خصوص ورزش‎های هوازی مثل دویدن و ایروبیک را برای مدتی کنار بگذارید.

پس از تزریق فیلر لب برای مدتی غذاهای شل و آبکی بخورید

بعد تزریق فیلر لب نمی‌توانید هر غذایی را که دوست دارید میل کنید و باید به محدودیت‌هایی که اصول مراقبت از لب تعیین کرده پایبند بمانید.

گاز زدن و جویدن غذاهای سفت می‌تواند باعث تغییر شکل فیلر لب شود؛ حتی ممکن است هنگام غذا خوردن، لب‌هایتان را گاز بگیرید؛ بنابراین تا ۳ روز سعی کنید غذاهای نرم و آبکی سرد شده مصرف کنید.

همچنین یکی دیگر از مراقبتهای بعد از تزریق فیلر لب این است که باید از غذاهای ادویه‌دار و پرنمک دوری کنید.

برای مراقبت فیلر لب از کمپرس یخ استفاده کنید

در راستای مراقبت بعد از تزریق فیلر لب، حتما در چند روز اول از کمپرس یخ استفاده کنید، به همین منظور در روز اول و دوم هر دو ساعت، حداقل ۵ تا ۱۰ دقیقه کمپرس یخ را روی لب‌هایتان قرار دهید؛ در روزهای بعد هم برای گرفتن نتیجه بهتر، یک تا دو بار استفاده از کمپرس یخ کفایت می‌کند.

با مشورت پزشک مصرف داروی‌هایتان را به تعویق بیندازید

برای مراقبت از فیلر لب و رسیدن به نتیجه دلخواه بهتر است از یک هفته قبل تا یک هفته بعد از تزریق، مصرف داروهایی از جمله نیاسین، آسپرین و ایبوپروفن را قطع کنید؛ البته قبل از دست زدن به هر اقدامی با پزشکتان صحبت کنید.

این گروه از داروها انعقاد خون را با اختلال مواجه می‌کنند؛ در نتیجه ممکن است در اثر آن عوارضی مثل کبودی لب طولانی‌تر شده یا پس از تزریق، لب به فرم مورد نظر شما درنیاید.

دقت کنید که مصرف الکل و دخانیات در این دوره هم می‌تواند مشکلات مشابهی ایجاد کرده و منجر به ایجاد اختلال در عملکرد طبیعی بدن شود.

 

پس از تزریق فیلر تا مدتی فقط طاق باز بخوابید!

یکی دیگر از مراقبت های بعد از فیلر لب، به پشت خوابیدن است! خوابیدن به‌‌شکل دمر یا به پهلو ممکن است باعث حرکت فیلر داخل لب شده و فرم آن را تغییر دهد.

بنابراین بهتر است تا مدتی به پشت بخوابید؛ همچنین ترجیحا یک بالش بلند یا چند بالش را زیر سر خود قرار دهید تا سرتان ارتفاع بیشتری پیدا کند.

 

سخن پایانی: مراقبت های بعد از فیلر اهمیت بسیار زیادی دارند!

تزریق فیلر لب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و شادابی چهره شما داشته باشد؛ اگر برای انجام این کار، پزشک متخصص و مراکز معتبری را انتخاب کنید که از کیفیت فیلر آن‌ها مطمئن هستید، پس از تزریق عوارض جانبی جدی و شدیدی را تجربه نخواهید کرد.

البته در کنار کیفیت فیلر و میزان مهارت دکتر متخصص، پایبند بودن به مراقبت های پس از تزریق فیلر هم در نتیجه نهایی که می‌گیرید تاثیرگذار خواهند بود.

فراموش نکنید که قبل از هر اقدامی بهتر است با پزشک متخصص خود صحبت کنید، حتی می‌توانید سوالات شخصی‌تان در رابطه با مراقبت از فیلر لب را با پزشک در میان بگذارید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

 

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

57 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه