بهترین و مؤثرترین راه‌های چاق شدن صورت

بهترین و مؤثرترین راه‌های چاق شدن صورت

شکل صورت افراد به‌طور طبیعی در طول زندگی تغییر می‌کند و افزایش سن می‌تواند منجر به از دست دادن چربی یا شل شدن عضلات صورت شود. حجیم بودن یا چاق شدن صورت تا حدود زیادی به وزن فعلی شخص و میزان عضلات صورت او وابسته است.

با این‌که افزایش وزن برای بسیاری از افراد خیلی سخت‌تر از کاهش وزن است، روش‌های مؤثری برای افزایش حجم و چاقی صورت وجود دارد. برخی از افراد دوست دارند حجم صورت خود را افزایش داده تا چهره‌ی آن‌ها ظاهری گردتر، حجیم‌تر یا پُرتر داشته باشد.

به همین دلیل در این مقاله روش‌های طبیعی چاق شدن صورت و گزینه‌های پزشکی پر کردن صورت را بررسی خواهیم کرد.

 

 

 

تأثیر افزایش وزن بر چاقی صورت

هنگامی‌که قصد داریم وزن کلی بدن را به‌طور طبیعی افزایش دهیم، نمی‌توانیم تنها بر روی چاق شدن صورت تمرکز کنیم؛ بااین‌حال افزایش وزن به‌طورکلی می‌تواند چهره‌ای پُرتر از شما نشان دهد.

تمرین دادن عضلات صورت باعث سفت شدن ماهیچه‌ها و چاق‌تر شدن صورت می‌شود. البته انجام تمرین‌های اشتباه می‌تواند باعث لاغر شدن صورت و کاهش وزن آن نیز شود.

بنابراین بهتر است تمرین‌های صورت را با توجه به کاربرد آن برای چاقی یا لاغری انتخاب کنیم.

انتخاب روش‌های سالم افزایش وزن برای حفظ سلامت پوست و بدن ضروری است. اگرچه خوردن کالری بیشتر از نیاز بدن، باعث چاقی می‌شود اما باید کالری‌هایی انتخاب کرد که همزمان با افزایش وزن، سلامت شما را نیز حفظ کند.

تاثیر مواد خوراکی برای چاقی صورت

در واقع برای چاق شدن صورت باید غذاهای غنی از مواد مغذی حاوی چربی‌های سالم بخورید.

خوردن غذاهای سالمی که کالری طبیعی بالایی دارند، بهترین راهکار برای پر شدن صورت همراه با افزایش وزن است. موارد زیر بهترین خوراکی‌های طبیعی برای بالا بردن وزن و پر شدن صورت هستند:

  • آجیل و دانه‌های مغذی: این منبع انرژی طبیعی، کالری، ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای چرب فراوانی دارد.
  • شیر: نسبت به نوشیدنی‌های گیاهی، مثل چای یا آب میوه کالری بیشتری دارد.
    علاوه‌بر کالری، شیر سرشار از چربی، مواد مغذی و مواد معدنی موردنیاز بدن است.
  • ماهی: ماهی‌های چرب آب سرد مانند سالمون، شاه‌ماهی و ماهی کاد (ماهی روغن) حاوی کالری زیاد و چربی‌های سالم فراوانی هستند.

چربی این ماهی‌ها علاوه‌بر پر کردن، سلامت پوست را تقویت کرده و سلول‌های چربی حافظ جوانی پوست را افزایش می‌دهند.

روتین‌ها پوستی پرکاربرد برای چاقی صورت

استفاده از محصولات موضعی باعث آبرسانی پوست می‌شود. یکی از راهکارهای چاقی صورت استفاده‌ی طولانی‌مدت از ترکیبات مرطوب‌کننده‌ی پوست است.

محصولات طبیعی متنوعی برای بهبود کیفیت و حجم پوست صورت و همچنین محافظت و جلوگیری از پیری پوست وجود دارند که باعث سفت ماندن ماهیچه‌های صورت و حفظ چربی زیر پوست می‌شود و شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید صورتی پرتر و شاداب‌تر داشته باشید.

 

 

 

۱- استفاده از عسل یا شکر

عسل و شکر مرطوب‌کننده‌هایی طبیعی هستند که رطوبت را از محیط بیرون گرفته و در پوست ذخیره می‌کنند.

با این کار پوست صورت ظاهری کامل‌تر و پرتر خواهد داشت. استفاده‌ی منظم از عسل به تأمین مواد مغذی سلول‌های پوستی و محافظت از آن‌ها در برابر آسیب کمک می‌کند.

۲- استفاده از روغن‌های طبیعی برای پر شدن صورت

اسیدهای چرب موجود در روغن‌های طبیعی، فضای بین لایه‌های خارجی پوست را پر کرده و باعث چاقی صورت می‌شوند.

گونه‌های پر و حجیم‌تر از اثرات استفاده از روغن‌های طبیعی هستند و می‌توانند ظاهری جوان‌تر و پر را برای شما به همراه داشته باشند. همچنین یکی از راه‌های داشتن پوست صاف استفاده از روغن مناسب انواع پوست است.

روغن‌هایی که کاربرد موضعی برای افزایش حجم پوست دارند عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره شی
  • روغن بادام
  • روغن املا

۳- استفاده از ماسک پوست برای چاق شدن صورت

ماسک‌های صورت باعث بازگرداندن رطوبت به پوست می‌شوند و تأثیر این ماسک‌ها بر صورت‌هایی که به دلیل افزایش سن حجم خود را از دست داده‌اند، بسیار مفید است.

ماسک‌های آماده‌ی زیادی وجود دارند که به‌عنوان روشی سریع برای پر شدن صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ماسک‌ها باید حاوی مواد مفید زیر باشند:

  • گلیسیرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • پترولاتوم (وازلین)
  • روغن معدنی

علاوه‌بر استفاده از ماسک‌های آماده، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند ماسک‌هایی طبیعی در خانه درست کنند که به پر شدن صورت آن‌ها کمک کند.

ماسک‌هایی که با مواد طبیعی زیر ساخته می‌شوند، روش سریع چاقی صورت به حساب می‌آیند:

  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم‌مرغ
  • آووکادو
  • بلغور جوی دوسر
  • موز
  • خیار

تمرین‌های ورزشی برای پر کردن صورت

انجام منظم تمرینات صورت به افزایش حجم عضلات آن کمک می‌کند و باعث پر شدن صورت می‌شوند. یوگای صورت یکی از تمرینات پرکاربرد برای چاقی صورت و بهبود ویژگی‌های صورت است.

در سال ۲۰۱۸ مطالعه‌ی جامعی برای بررسی تاثیر ورزش‌های صورت انجام شد که نتایج آن اهمیت تمرین‌های ورزشی در پر شدن صورت را نشان می‌دهد.

در این تحقیق، زنان ۴۰ تا ۶۵ ساله، برنامه‌ی تمرینی صورت شامل ۳۲ تمرین را به مدت ۲۰ هفته انجام دادند؛ نتیجه‌ی این تمرین‌ها بهبود در ساختار صورت شرکت‌کنندگان را نشان می‌داد.

تأثیر ورزش به‌طور خاص بر پر شدن گونه و چاق شدن صورت قابل مشاهده بود. علاوه‌بر یوگای صورت و تمرینات ورزشی، حرکات ساده‌ای مانند جویدن آدامس و ماساژ صورت برای چاق و پر شدن صورت بسیار مفید است.

 

 

 

روش‌های پزشکی برای چاق کردن صورت

اگر روش‌های طبیعی افزایش حجم صورت برای شما کارساز نبود، برخی گزینه‌های پزشکی نیز وجود دارد که به‌عنوان روش‌ سریع چاقی صورت شناخته می‌شوند.

شما می‌توانید جراحی انتقال چربی را برای پر کردن صورت خود انتخاب کنید اما سریع‌ترین روش چاقی صورت، استفاده از فیلر پوستی محسوب می‌شود.

استفاده از فیلر برای چاق کردن صورت یک عمل زیبایی غیرجراحی است که علاوه‌بر حجم دادن به صورت، چین‌وچروک‌های پوست را نیز صاف می‌کند.

فیلرهای پوستی محصولاتی هستند که به صورت تزریق می‌شوند و کاهش حجم پوست صورت را جبران می‌کنند. هدف استفاده از فیلر دستیابی به ظاهری زیباتر است و باعث اصلاح ویژگی‌های استخوانی صورت می‌شود.

تزریق فیلر گونه نیز یکی دیگر از راه‌های متداول پر کردن صورت است. پیشنهاد ما برای این کار، استفاده از فیلرهای اینووسنس است.

علاوه‌‎بر استفاده از فیلر برای چاق کردن صورت، راه‌حل‌های دائمی‌تری نیز وجود دارد. ایمپلنت یکی از روش‌هایی است که برای بزرگ کردن گونه استفاده می‌شود.

بااین‌حال جراحی همیشه خطراتی به همراه دارد و ضروری است که قبل از انتخاب این راهکار چاقی صورت،‌ مزایا و معایب روش‌های مختلف را با پزشک خود بررسی کنید.

کلام آخر؛ چاق شدن صورت دست یافتنی است

جدا از افزایش وزن کلی، راه‌های طبیعی و پزشکی متفاوتی برای پر کردن صورت وجود دارد. پر کردن صورت با فیلر، سریع‌ترین راه چاق شدن صورت است؛ اما شاید بتوان با انجام تمرینات مختلف صورت یا محصولات موضعی در طول زمان نیز باعث پر شدن صورت شد.

در نهایت توجه داشته باشید که روش‌های مختلف چاقی صورت ماندگاری متفاوتی دارند. با وجود این‌که استفاده از فیلر سریع‌ترین روش پر کردن صورت است، اما تأثیری کوتاه‌مدت (بین ۶ تا ۱۸ ماه) خواهد داشت.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

58 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

46 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه