راه‌های از بین بردن گودی شقیقه

راه‌های از بین بردن گودی شقیقه

اگر با جستجو درباره درمان گودی شقیقه با فیلر یا راه‌های از بین بردن گودی شقیقه به اینجا انتقال پیدا کرده‌اید، باید بگویم که احتمالا بعد از خواندن این مقاله، دست خالی اینجا را ترک نخواهید کرد.

شقیقه‌ها دو طرف صورت و درست در امتداد ابروها قرار دارند، با بالا رفتن سن برجستگی و حجم شقیقه‌‎ها کم و کم‌تر شده و به چهره حالت جدیدی می‌دهند. با از دست رفتن ماهیچه‌ها و بافت‌های هم‌بند شقیقه، چین‌خوردگی و چروک‌های پوستی نیز افزایش پیدا می‌کنند.

پس می‌توان گفت که زیبایی شقیقه تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی صورت دارد. بهترین راه برای برطرف کردن این عارضه‎‌ها، درمان گودی شقیقه با فیلر است. مواد تشکیل‌دهندۀ فیلر کاملاً با بدن سازگار بوده و در اصلاح گودی شقیقه‌ها و ایجاد زیبایی بیشتر در صورت بسیار موثرند.

مواد تشکیل‌دهندۀ فیلر می‌توانند طبیعی یا مصنوعی باشند؛ اما در هر دو صورت برای بدن ضرری نداشته و نسبت به سایر روش‌های زیبایی، کم‌عوارض‌ترین و پرکاربرد‌ترین راه به نظر می‌‎رسند. فیلرها با حفظ آبرسانی پوست و حجم‌‎دهی به پوست می‌توانند شقیقه‌ها را پُر کرده و زیبایی چهره را تا چندین برابر افزایش دهند.

چه عواملی باعث فرورفتگی شقیقه می‌شوند؟

تنها بالا رفتن سن باعث فرورفتگی شقیقه نمی‌شود و بسیاری از افراد جوان و کم‌سن نیز به دلایل مختلف و از جمله سبک زندگی‌شان دچار فرورفتگی شقیقه می‌شوند. این رفتارها عموماً شامل موارد زیر هستند:

  • برنامه و عادت غذایی ناسالم
  • ورزش و فعالیت‌های سنگین یا غیراصولی
  • کاهش وزن ناگهانی و به دفعات متعدد
  • چاق و لاغر شدن پیاپی
  • مصرف بیش از حد دخانیات و…

دیدن برخی افراد که سن بالایی دارند اما همچنان پوست صاف و شفافی دارند و سلامتی خود را حفظ نموده اند، بسیاری را به دنبال کشف راز جوان ماندن طولانی مدت آن‌ها می‌کشاند؛ اما تنها پرهیز از انجام همین مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌تواند جوان و زیبا ماندن افراد را تضمین کند.

تزریق فیلر به شقیقه چه فوایدی دارد؟

پیش از آنکه فواید تزریق فیلر برای شقیقه را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا به‌طور خلاصه به این اشاره کنیم که فیلر چیست؟:

درواقع فیلر نوعی ماده تزریقی است که معمولا برای پرکردن، حجم دهی یا رفع چین‌وچروک و خطوط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق فیلر به شقیقه، به محبوب‎‌ترین شیوه رفع گودی شقیقه میان زیباجویان تبدیل شده است؛ چرا که سهولت، کارایی و هزینه پایینی دارد و در عین حال، حالت چهره را در طبیعی‌ترین حالت خود نگه می‌دارد.

به زیبایی چهره و اصلاح تغییرات صورت کمک می‌کند

از آن جایی که شقیقه در نیمه بالایی صورت و در امتداد ابروها قرار گرفته، فرورفتگی‌های آن تاثیر زیادی بر زیبایی چهره و چروک‌های پوستی کنار چشم می‌گذارد. با تزریق فیلر به شقیقه می‌توان فرم قبلی صورت را برگردانده و دوباره به زیبایی و طراوت سابق برگشت.

به حفظ رطوبت موردنیاز پوست کمک می‌کند

یکی از عوامل بروز چروک روی پیشانی و به‌خصوص اطراف شقیقه، از دست رفتن رطوبت بدن است. تزریق فیلر کمک می‌کند تا بهتر جذب شدن رطوبت بدن، پوست نرم و لطیف‌تری داشته باشید و همچنین از ایجاد و تشدید چروک‌های صورت پیشگیری شود.

نیازی به جراحی نداشته و روند سریعی دارد

حجم فیلری که برای تزریق در نظر گرفته می‌شود بسیار کم بوده و به همین دلیل هم روند تزریق بسیار سریع‌تر از سایر روش‌ها انجام شده و دوران نقاهت بسیار کوتاهی هم دارد.

عوارض فیلر کم است و احتمال بروز حساسیت نیز در افراد بسیار پایین است؛ همچنین فیلر بلافاصله بعد از تزریق اثر خود را می‌گذارد. به همین دلیل به یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی تبدیل شده است.

مقرون‌به‌صرفه بوده و ظاهری طبیعی به صورت می‌دهد

یکی دیگر از فواید درمان گودی شقیقه با این روش، مقرون‌به‌صرفه بودن و ظاهر طبیعی آن است. تزریق فیلر یکی از ارزان‌ترین و در عین حال کاربردی‌ترین روش‌هاست و هیچ‌‎گونه علائم و نشانۀ غیرطبیعی در چهره به جا نمی‌گذارد.

 

 

 

تزریق فیلر به شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

  • متخصص زیبایی پس از معاینه میزان فرورفتگی شقیقه، حجم فیلر موردنیاز و میزان عدم تقارن دو طرف چهره و شقیقه را بررسی می‌کند،
  • سپس عمیق‌ترین نقطۀ فرورفتگی در شقیقه را تعیین می‌کند،
  • ناحیۀ موردنظر با پماد یا محلول‎‌های ضددرد بی‌حس و با ضدعفونی‌کنندۀ مخصوص آمادۀ تزریق می‌شود،
  • در نهایت فرایند تزریق فیلر به پیشانی توسط متخصص انجام می‌شود.

مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق فیلر به شقیقه

در درمان گودی شقیقه با فیلر، بروز حساسیت بسیار نادر است و در کمتر کسی اتفاق می‌افتد، اما بهتر است پیش از تزریق، سوابق پزشکی، داروهایی که مصرف می‌کنید، حساسیت‎های پوستی و خوراکی، مشکلات نورولوژیکی و… را با پزشک‌تان در میان بگذارید.

علاوه بر این مصرف داروهای آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن و… نیز حکم رقیق‌کنندۀ خون را دارند و بهتر است دربارۀ مصرف آن‌ها با پزشک‌تان مشورت کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق تا حد ممکن کاهش پیدا کند.

به‌طور خلاصه مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر صورت، شامل موارد زیر می‌شود:

  • از مصرف داروهای رقیق‌کننده خون تا حداکثر ۲ هفته خودداری کنید.
  • سعی کنید سرتان را بالاتر از سایر قسمت‌های بدن نگه دارید تا تورم پوستی اتفاق نیفتد.
  • تا جای ممکن از فشار آوردن به محل تزریق خودداری کنید.
  • از شوینده‌های سبک برای شست‌وشوی صورتتان استفاده کنید.
  • از آب و کمپرس یخ برای برطرف کردن التهاب و تورم و گرفتن بهترین نتیجه و ماندگاری استفاده کنید.
تزریق فیلر به شقیقه مناسب چه کسانی نیست؟
  • رفع فرورفتگی شقیقه با فیلر برای افراد زیر ۲۳ سال توصیه نمی‌شود.
  • کسانی که حساسیت دارویی دارند یا داروهای خاصی مصرف می‌کنند، می‌بایست پیش از تزریق با پزشک خود مشورت کنند.
  • برای کسانی که از تزریق فیلر به شقیقه، قصد دارند چروک‌های پیشانی‌شان را رفع کنند هم شیوۀ مناسبی نیست. این روند اگرچه برای رفع چین و چروک پیشانی هم مؤثر است، اما تمرکز اصلی‌اش در پرکردن فرورفتگی‌های شقیقه است.
  • کسانی که منظورشان از فیلر شقیقه، لیفت ابروهاست هم گزینه مناسبی برای این تزریق نیستند، چراکه فیلر شقیقه تنها دم ابروها را لیفت می‌کند؛ اما برای کسانی که به‌شکل ارثی دچار افتادگی شقیقه و گوشه‌های ابرو هستند، انتخابی عالی به حساب می‌آید.
  • کسانی که در دوران بارداری و شیردهی هستند، کسانی که به عفونت و یا انواع التهاب دچار شده‌اند، بیماران مبتلا به اختلالات خونی و انعقادی، بیماران دچار نقص ایمنی بدن، بیماران اگزمای پوستی و دارویی و… بهتر است از این شیوۀ درمانی استفاده نکنند یا تمام شرایط خود را با پزشک در میان بگذارند.

 

 

 

ماندگاری و عوارض تزریق فیلر به شقیقه

به‌محض تمام شدن تزریق، اثر مثبت فیلر را می‎‌توانید بر روی شقیقه‌ و صورت مشاهده کنید. بسته به کیفیت فیلر، آناتومی و سوخت‌وساز زیباجو و مراقبت‌های پیش و پس از تزریق میزان ماندگاری فیلر نیز متغیر است؛ اما معمولاً بین ۶ تا ۱۲ ماه باقی می‌ماند.

پیش‌تر نیز گفتیم که درمان گودی شقیقه با فیلر، یکی از کم‌عوارض‌ترین و کاربردی‌‎ترین شیوه‌های زیبایی است و با مشاورۀ با پزشک و در میان گذاشتن شرایط دارویی و حساسیت‌ها می‌توان ریسک هر عارضه‌ای را تا حد ممکن کاهش داد.

بااین‌حال مثل هر تزریق دیگری، عوارض کوتاه‌مدت و ساده‌ای خواهد داشت که با چند شیوۀ مراقبتی ساده می‎‌توان آن‌ها را به‌خوبی مدیریت و درمان کرد:

  • بروز التهاب، کبودی و ورم در محل تزریق،
  • عدم تقارن و تطابق دو نیم‌کره صورت به دلیل التهاب و تورم،
  • احساس درد و سوزش که پس از بی‌اثر شدن پماد ضددرد عود می‌کند و…

هر سه مورد یادشده کاملاً طبیعی و قابل‌کنترل‌اند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را بهبود داد. سعی کنید از فشار آوردن به محل تزریق خودداری کرده، شقیقه را با کمپرس یخ آرام نگه دارید، بیش‌ازپیش آب بنوشید و در صورت افزایش التهاب و عوارض با پزشک خود مشورت کنید.

سخن پایانی: ازبین بردن گودی شقیقه ممکن است

در این مقاله سعی کردیم تا دلایل ایجاد فرورفتگی شقیقه، راه‌های جلوگیری از این اتفاق و روش‌های درمانی آن را با یکدیگر بررسی کنیم. گفتیم که فرورفتگی این قسمت می‌تواند بر زیبایی شما تاثیر بگذارد؛ اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد و با روش‌های ساده‌ای می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

اگر هم درگیر این مشکل نیستید، توصیه می‌کنیم با پیش گرفتن یک برنامه زندگی سالم و رعایت نکات ذکر شده از پیش‌آمدن این معضل جلوگیری نمایید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

هشتگ‌ها

ایا این مقاله برای شما مفید بود؟

مقالات مشابه

آخرین و بروزترین مقالات مربوط این حوزه

روش های مراقبت از پوست برای آقایان

دسته بندی نشده .

برخلاف تصور عموم، روتین مراقبت از پوست صرفا به بانوان اختصاص ندارد و آقایان نیز برای داشتن پوستی درخشان و باطراوت باید از روش‌های مراقبت از پوست استفاده کنند. در این مقاله اطلاعات مهم و مراحل روتین پوستی آقایان را بررسی و می‌کنیم.

92 بهمن ۹, ۱۴۰۲

هیالورونیک اسید چیست و خواص آن برای پوست کدامند؟

دسته بندی نشده .

هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) مادۀ مؤثر در جوانسازی پوست است که به­طور طبیعی در بدن وجود دارد. HA برای آبرسانی در محصولات مراقبت از پوست به­کار می­رود.

53 بهمن ۹, ۱۴۰۲

روش های رفع چین و چروک اطراف لب

دسته بندی نشده .

اضطراب، فشارکاری، آلودگی­ هوا و دیگر مسائلی از این دست، علاوه ­بر تاثیر بسیار زیادی که بر روح و روان […]

53 دی ۱۸, ۱۴۰۲

راه های حجم دهی به لب کدامند؟

دسته بندی نشده .

راه های حجم دهی به لب کدامند؟ لب با داشتن بیش ­از یک میلیون عصب، حساس ­ترین عضو بدن و […]

56 دی ۱۷, ۱۴۰۲

لیفت بینی چیست؟

دسته بندی نشده .

لیفت بینی چیست؟ فرم بینی یکی از شاخصه­های اصلی تعیین تقارن و تناسب چهره به­حساب می­آید. اغلب افراد از شکل […]

54 دی ۱۶, ۱۴۰۲

روش های از بین بردن ژل فیلر

دسته بندی نشده .

روش های از بین بردن ژل فیلر گاهی­ اوقات اتفاقات خارج از برنامه، افراد را کلافه یا هراسان می‌کند. حفظ […]

45 دی ۱۶, ۱۴۰۲
مشاهده همه